TvillingTyr

Make-up artist - nødvendigt?

8 indlæg i dette emne

Hej,

Jeg går med nogle overvejelser omkring make-up artist/stylist, og om hvorvidt det er nødvendigt. Så dem af jer, da fik lagt jeres make-up af en professionel, vil I ikke fortælle lidt om fordelene?

Det jeg selv tænker er, at jeg kan læse mig frem til, at det typisk koster 1000-1500,- at få lagt make-up. For de penge kan man jo købe helt nye lækre produkter - eksepmpelvis chanel, YSL og Mac som er mine personlige favoritter. Det er kvalitets make-up som giver et flot look. Og hos Mac kan man få en hurtig guide til at lægge en flot øjenskygge.

Jeg vil gerne have en helt enkel make-up med naturlige farver. Jeg er langt fra ligeså dygtig som make-up artisterne, men jeg er bare bange for at have brugt så mange penge på at få lagt en make-up, jeg muligvis selv kunne have lagt hvis jeg havde øvet mig. Hvis jeg nu gerne ville have farver eller smokey eyes, ville jeg klart vælge en professionel til at lægge det, da det er ret svært for mig.

Hvad siger I? :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er selv prof. på området, da jeg er kosmetolog - min holdning er at det kommer meget an på hvem man er som person, og hvorvidt man føler man har roen til selv at stå for det på dagen...

Jeg lagde selv min make-up og satte selv mit hår. Det gik rigtig godt, på trods af jeg ikke er fantastisk til det med hår - make-uppen har jeg dog 100% styr på... Men en ting jeg lagde mærke til og som overraskede mig, så var det, at man på dagen er så spændt og glæder sig så meget, at det faktisk kan være svært at have det fulde fokus på at make-up og hår bliver godt, når man gør det selv.

Selv er jeg meget afslappet omkring det, og går mest op i et meget naturligt look - men det gik op for mig, at hvis jeg havde været mega perfektionistisk omkring mit hår, så ville det egentlig ikke være sjovt at side med, hvis jeg ikke havde øvet mig så meget op til dagen.

Så jeg tror meget det er en smagssag, om hvor god man egentlig er til det, og hvor meget man forventer, at det skal være perfekt...

Min make-up havde jeg heldigvis ikke de store problemer med, da det ligger i hånden på mig at arbejde med det, men håret var da lidt svære, fordi tankerne var så mange andre steder... Heldigvis gik det rigtig fint - det var en af de dage hvor tingene bare fungerede :o)...

Hvis du har lyst så vil jeg gerne hjælpe med en make-up og finde en god pris til dig, hvis vi vel og mærket bor i samme del af landet :o) - men det er du velkommen til at vende tilbage med....

0

Del dette indlæg

Jeg fik lagt make-up og er super glad for det ;-)

Hun kom hjem til mig hvor jeg var med min mor veninde og min bror som fulgte mig op vi dulmede nerverne med Asti og hyggede os helt vildt og make-upen holdt hele dagen og vi gik vel og mærke først i seng kl 06.30 ;-p

Så jeg synes helt klart det var det HELE værd men jeg vil nu også sige at jeg gav også kun 600 for at få lagt make-up ;-D

0

Del dette indlæg

Jeg er ikke gift endnu, men jeg regner umiddelbart med selv at lægge min makeup.

Dog overvejer jeg fortsat at få den lagt af en professionel, da jeg især kan se en fordel ved makeupartisten: Hun er bedre til at lægge en kraftig makeup (der ikke ser alt for voldsom ud in real life) - min erfaring er nemlig, at der skal en hel del makeup til, før det kan ses på billeder.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg mener ikke at det er nødvendigt.

Jeg får én af mine brudepiger til at lægge det. Hun er dygtig til at lægge make-up både på sig selv og på andre, så hende stoler jeg på.

Til dagligt bruger jeg desuden ikke andet end mascara og jeg synes hurtigt at make-up bliver for voldsomt. Min forlovet har også ytret ønske om at jeg ligner mig selv, da han bedst kan lide det.

Så nej - jeg gider ikke at bruge 1.000,- på en professionel når det i virkeligheden hverken er i min egen eller min tilkommendes interesse med for meget 'maling'.

Go natural :)

0

Del dette indlæg

Jeg har valgt at få lagt make up af en prof, enlig mest fordi jeg synes det er det der ser bedst ud på billederne.

Men også fordi det er min dag, så jeg vil bare sidde og nyde det fuldt ud og intet lave selv. :)

Jeg er selv uddannet frisør, og kunne enlig godt selv sætte mit hår, men det har jeg valgt at jeg heller ikke vil, så jeg har booket en af mine kollegaer til at komme ud og sætte hår på mig, mine 2 søskende og min mor. Jeg har det nok lidt sådan at det er engang i mit liv at jeg får min helt egen prinsesse dag, så den vil jeg nyde fuldt ud og intet lavet ud over at nyde det :)

0

Del dette indlæg

Jeg har en rigtig god veninde, der er god til at lægge en flot øjenskygge, sætte vipper på og sådan, så jeg har allieret mig med hende, også vil jeg også 100% hellere bruge pengene på nye lækre produkter, som jeg også kan bruge bagefter, har bl.a. udset mig nogle lækre MAC øjenskygger, som jeg så kan bruge lææænge bagefter :7himmel: Fordelen ved også at vide det nu, hvis du selv lægger det, er at du kan øve dig i forskellige teknikker, der findes tonsvis af guides på nettet.. Læg nogle forskellige, og få fx en veninde eller H2B til at tage billeder af dig på afstand, så ved du hvordan det vil se ud :wink:

0

Del dette indlæg

Min søster ordnede både mit hår og min sminke. Det skal siges, at hun har uddannelse i det, og selv har arbejdet foran et kamera i mange år- og ved derfor præcist hvor meget og hvordan der skal lægges make-up i fht. billeder, som kræver, som en tidligere i denne tråd nævner, lidt noget andet end bare en 'fest-make-up'. Der skal en del mere på, hvis man vil have flotte billeder, men man kan hurtigt komme il at ligne en klovn, hvis det bliver gjort forkert... Er nok et spørgsmål om, hvor god man er til det. Hvis min søster ikke havde ordnet det, havde jeg helt klart betalt mig fra det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer