Guest taschahoeier

Noget blåt - Natascha og Mattias 09.08.14

76 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Ydrk! :unsure: ................. :rolleyes::lol::floejt:

Opskrift tak!! :wink:

Haha. :tunge:

En dåse kondenseret mælk

450 gram sukker

115 gram smør

1,5 dl mælk

halv til en hel vaniljestang alt efter hvad man vil

200g peanuts, gerne flere, så det bliver ekstra crunchy!

200 g mørk chokolade til overtræk

Alle ingredienserne, undtagen peanuts og mørk chokolade kommes i en stor tykbundet gryde eller stegepande og varmes langsomt op til kogepunktet. Herefter skal massen småkoge i 10-15 minutter under regelmæssig og grundig omrøring, indtil den er kogt en del ind og er begyndt at karamellisere. Den er stadig relativt tynd, men den tykner, når den bliver koldere.

For at finde ud af om fudgen har kogt længe nok.. tag en skefuld fudge og kom den i et glas meget koldt vand. Hvis den bliver fast, så er den færdig, hvis den stadig er meget blød, så lader man den koge et par minutter mere.

Tag gryden af varmen og rør peanuts i. Pisk/rør derefter i mindst 10 minutter, indtil massen er blevet tyk og næsten kold – det sidste trin er vigtigt for, at teksturen bliver rigtig!

Hæld din fudge op i et firkantet fad beklædt med bagepapir, og lad den stå køligt til næste dag.

Skær fudgen i firkanter, smelt chokoladen og vend hvert stykke heri og smæk dem i køleskabet igen.. Hvis man vil pynte dem lidt ekstra kan man putte nogle tørrede hindbær på toppen f.eks.

Simpelt og nemt, og SÅ SÅ SÅ lækkert!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan noget må du da ikke ligge op :smiley-eatdrink026::metteholm

Men sikke en fin tråd du har dig her! Tillykke med det kommende bryllup. Jeg elsker jeres feststed, det ser så hyggeligt og lækkert ud.

Må man spørger hvor kristen din kæreste er? Går han i kirke om søndagen mm? :) Kender ikke selv rigtig nogle der er kristne så er lidt nysgerrig :happy:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan noget må du da ikke ligge op :smiley-eatdrink026::metteholm

Men sikke en fin tråd du har dig her! Tillykke med det kommende bryllup. Jeg elsker jeres feststed, det ser så hyggeligt og lækkert ud.

Må man spørger hvor kristen din kæreste er? Går han i kirke om søndagen mm? :) Kender ikke selv rigtig nogle der er kristne så er lidt nysgerrig :happy:

Haha, beklager, men det smager fantastisk, så ville lige dele den! :lol:

Tusind tak. Er også rigtig glad for feststedet!

Ja da! Han går i kirke hver søndag sammen med hans mor og far og lillesøster.. :) De går i frikirke, hvilket er lidt mere anderledes og nyt end folkekirken. Der er band (trommer, bas, guitar) og sangere. De synger lovsange i stedet for salmer, både på engelsk og dansk. De henter nogle gange prædikanter ind fra udlandet og de der prædiker står ikke i "kjoler". Det er lidt mere moderne og nyt end folkekirken. Hvis jeg selv var kristen ville jeg helt sikkert selv vælge en frikirke, der er en helt anden stemning og det er meget hyggeligere end i en folkekirke, hvis du spørger mig. (Har været der en enkelt gang for at se hvad det var for noget) :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan noget må du da ikke ligge op :smiley-eatdrink026::metteholm

Men sikke en fin tråd du har dig her! Tillykke med det kommende bryllup. Jeg elsker jeres feststed, det ser så hyggeligt og lækkert ud.

Må man spørger hvor kristen din kæreste er? Går han i kirke om søndagen mm? :) Kender ikke selv rigtig nogle der er kristne så er lidt nysgerrig :happy:

Haha, beklager, men det smager fantastisk, så ville lige dele den! :lol:

Tusind tak. Er også rigtig glad for feststedet!

Ja da! Han går i kirke hver søndag sammen med hans mor og far og lillesøster.. :) De går i frikirke, hvilket er lidt mere anderledes og nyt end folkekirken. Der er band (trommer, bas, guitar) og sangere. De synger lovsange i stedet for salmer, både på engelsk og dansk. De henter nogle gange prædikanter ind fra udlandet og de der prædiker står ikke i "kjoler". Det er lidt mere moderne og nyt end folkekirken. Hvis jeg selv var kristen ville jeg helt sikkert selv vælge en frikirke, der er en helt anden stemning og det er meget hyggeligere end i en folkekirke, hvis du spørger mig. (Har været der en enkelt gang for at se hvad det var for noget) :)

Spændende :) Det lyder mindre "stramt i betrækket" end hvad en alm kirke er :) Er han så troende at det er derfor i skal giftes, eller er det blot ren kærlighed og lyst? Synes ikke det så tit man oplever så unge fyre vil giftes, det mest os tøser :lol::floejt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan noget må du da ikke ligge op :smiley-eatdrink026::metteholm

Men sikke en fin tråd du har dig her! Tillykke med det kommende bryllup. Jeg elsker jeres feststed, det ser så hyggeligt og lækkert ud.

Må man spørger hvor kristen din kæreste er? Går han i kirke om søndagen mm? :) Kender ikke selv rigtig nogle der er kristne så er lidt nysgerrig :happy:

Haha, beklager, men det smager fantastisk, så ville lige dele den! :lol:

Tusind tak. Er også rigtig glad for feststedet!

Ja da! Han går i kirke hver søndag sammen med hans mor og far og lillesøster.. :) De går i frikirke, hvilket er lidt mere anderledes og nyt end folkekirken. Der er band (trommer, bas, guitar) og sangere. De synger lovsange i stedet for salmer, både på engelsk og dansk. De henter nogle gange prædikanter ind fra udlandet og de der prædiker står ikke i "kjoler". Det er lidt mere moderne og nyt end folkekirken. Hvis jeg selv var kristen ville jeg helt sikkert selv vælge en frikirke, der er en helt anden stemning og det er meget hyggeligere end i en folkekirke, hvis du spørger mig. (Har været der en enkelt gang for at se hvad det var for noget) :)

Spændende :) Det lyder mindre "stramt i betrækket" end hvad en alm kirke er :) Er han så troende at det er derfor i skal giftes, eller er det blot ren kærlighed og lyst? Synes ikke det så tit man oplever så unge fyre vil giftes, det mest os tøser :lol::floejt:

Det er det helt sikkert også, meget mere uformelt! :) - Altså vi gifter os nu fordi vi selvfølgelig elsker hinanden og fordi vi har lyst. - Det er ikke noget med at vi SKAL giftes inden vi flytter sammen osv. Hvis vi ikke (vores forældre :floejt: ) havde penge til det nu, så havde vi godt kunne vente. :) - Men det med unge fyre der vil giftes... dem er der masser af i "frikirke-samfundet" tror der er 3 par bare her i sommers, i vores aldersgruppe, der er blevet gift. :biggrin:

Redigeret af taschahoeier
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op.. Har fundet den smukkeste brudekjole, jeg nogensinde har set! Og overvejer nu at få den custom made fra en forhandler på etsy, der har vildt mange gode anmeldelser.. Shit, hvor er den perfekt!

Her får I lige et billede af skønheden, som jeg desværre ikke kan finde nogen steder andet end tumblr og diverse lignende sider.

post-67452-0-22530100-1384284368_thumb.p

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den ser lidt...tynd? ud :rolleyes:

Men hvis du har modet og kroppen - så go for it!! :lol:

Haha, ja, "den" er lidt tynd i det. :lol:

- Jeg har både modet og kroppen til det, jeg er på en mission der hedder tab 6 kg.. Men hvis den ikke lykkedes, så går det stadigvæk. Hvis jeg taber mig de 6kg, bliver jeg meget tynd, lige nu har jeg bare en flad mave, der godt kan blive lidt fladere. :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du set den forfra? Bare lige inden du bestiller :rolleyes:

Der er ikke noget forfra, da det bare er et billede jeg har fundet på tumblr. Så jeg får den custom made af hende, så jeg bestemmer selv, hvordan den kommer til at se ud forfra. :biggrin:

Super flot kjole og er vild med din ide til lys

Tusind tak! :):) Jeg glæder mig også til at komme i gang med dem!

Flot slæb på kjolen! Synes så, at blonden på rumpen er lidt uheldig, så der er en risiko for, at rumpen kommer til at se meget større ud, end den er.

Og ja, som Miss-Rina siger: har du set den forfra? :)

Ja, jeg er også forelsket i det slæb, virkelig flot. :biggrin: Jeg elsker former til kvinder, og har ikke noget imod at min rumpet ser stor ud, så længe jeg har den smalle talje, jeg har. TImeglas-formen er i min optik det flotteste en kvinde kan have. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er flot!! Har du prøvet at uploade billedet i Googles billede søgning? Så kan den finde alt der ligner og måske kan du se hvor den rigtig er fra så :)

Ja, har prøvet, dog uden held. Men det er en custom made kjole lavet af en eller anden kendt designer fra australien, Steven Khalil hedder han. Jeg har dog ikke været heldig at finde den fra andre vinkler. :td:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den er flot!! Har du prøvet at uploade billedet i Googles billede søgning? Så kan den finde alt der ligner og måske kan du se hvor den rigtig er fra så :)

Ja, har prøvet, dog uden held. Men det er en custom made kjole lavet af en eller anden kendt designer fra australien, Steven Khalil hedder han. Jeg har dog ikke været heldig at finde den fra andre vinkler. :td:

Ihh, altså, hvorfor skal de mest fantastiske designere befinde sig på den anden side af jorden!! :D Er helt vild med Anna Campbells "made to measure" kollektion. Men der skal man også møde op i Melbourne for at få den syet!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den er flot!! Har du prøvet at uploade billedet i Googles billede søgning? Så kan den finde alt der ligner og måske kan du se hvor den rigtig er fra så :)

Ja, har prøvet, dog uden held. Men det er en custom made kjole lavet af en eller anden kendt designer fra australien, Steven Khalil hedder han. Jeg har dog ikke været heldig at finde den fra andre vinkler. :td:

Ihh, altså, hvorfor skal de mest fantastiske designere befinde sig på den anden side af jorden!! :D Er helt vild med Anna Campbells "made to measure" kollektion. Men der skal man også møde op i Melbourne for at få den syet!!

Du kan jo prøve at hører den samme syerske som jeg er ved at aftale noget med, om det var noget hun kunne lave en replica af? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget blåt :heart:

Jeg går normalt ikke spor op i traditioner og overtro, men jeg synes der er nogle traditioner, der er ret søde. F.eks. noget nyt, noget gammelt, noget lånt og noget blåt. Så jeg vil prøve om jeg ikke kan bærer disse på dagen.
Jeg har fundet et rigtig fint strømpebånd, som jeg overvejer at købe. Så er det blå i hvertfald på plads. :) Kan godt lide, at det er lidt anderledes end normalt og så skal farven være mere mørkeblå end på billedet her. :)

il_570xN.460913484_fmh8.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hey, vi er jo dato-søstre! (eller hvad det nu hedder :) ) Fedt!

Det er faktisk netop præcist det strømpebånd jeg selv har købt! Jeg tror faktisk allerede at jeg købte det sidste sommer, men jeg må bare sige, at det jeg har i hvert fald er rigtig fint og farven er totalt god, mit er måske lige en smule mere petrol end på billedet ovenfor.. Det er endda samme forhandler og det hele :)

Jeg vil dog sige at på mit går blonden nok kun 2/3 rundt og så er det elastik for resten - men heldigvis følger der et "ekstra" lille strømpebånd med en enkelt blonde med, som jeg så syr på det rigtige.. Det er vist noget amerikansk med at man har ét strømpebånd som kastes i løbet af aftenen og så et som gommen kun ser.. Tror jeg ?!?! :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hey, vi er jo dato-søstre! (eller hvad det nu hedder :) ) Fedt!

Det er faktisk netop præcist det strømpebånd jeg selv har købt! Jeg tror faktisk allerede at jeg købte det sidste sommer, men jeg må bare sige, at det jeg har i hvert fald er rigtig fint og farven er totalt god, mit er måske lige en smule mere petrol end på billedet ovenfor.. Det er endda samme forhandler og det hele :)

Jeg vil dog sige at på mit går blonden nok kun 2/3 rundt og så er det elastik for resten - men heldigvis følger der et "ekstra" lille strømpebånd med en enkelt blonde med, som jeg så syr på det rigtige.. Det er vist noget amerikansk med at man har ét strømpebånd som kastes i løbet af aftenen og så et som gommen kun ser.. Tror jeg ?!?! :lol:

Haha, fedt at vi har samme dato og strømpebånd. ;) - Ja, læste godt at der fulgte et ekstra med, tror jeg hopper med på din idé. - Har ikke lyst til et halvt strømpebånd. :tunge:

Hvis du vil spare penge på brudekjolen så kig på dba og trendsales Jeg har købt min maggio Sotero kjole til 600kr, den har kostet 15.000 fra ny.. Der er virkelig mange og ja sjovt nok har de fleste kun været brugt en gang

Og tillykke forresten Fedt farvetema du har valgt, kan godt lide de friske farver til et sommerbryllup

Tak skal du have! :)

Har selv været på udkig efter en maggie sottero på nettet, men den jeg gerne vil have er der bare ingen der har! :pokey: Så nu er jeg gået over til noget helt andet, som jeg får syet i Kina, så er det bare med at krydse fingre! :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer