Guest heidi79

Hvordan er det lige det er....

6 indlæg i dette emne

Hej Allesammen.

Jeg er gået og kommet i tvivl om hvordan og hvorledes en masse ting er. Håber der er nogen der kan hjælpe.

*Hva kl ca skal man regne med at bruden skal holde tale, vi starter 17,30 (jeg har bestilt en til at komme og synge, og han vil gerne vide hva kl)

*Skal brudebuketten lægges på faderens stol under vielsen

*Hvordan er det man afslutter en tale, der hvor man udbringer et skål (ja, pinligt men det er så lang tid siden jeg har været til noget hvor de har holdt taler)

*Skal man sige tak for gaver, byde velkommen mm inden man går til bords og så også der rejse sig op sige at man skal synge velkommen sang eller hvordan er det lige

* Hvor lang tid skal vi regne med til lykønskninger ved kirken, er der tid til billeder på 15 min...

Håber der er nogen der kan svare på alle mine underlige svar

Mange Knuz Heidi fool

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dine spørgsmål er da ikke underlige - vi har vel alle vores tvivl om nogle detaljer og "regler".... jeg prøver at give mit bud nedenfor.

Håber du kan bruge dem til noget. :)

Carina

(Øv. farverne virker ikke!)

*Hva kl ca skal man regne med at bruden skal holde tale, vi starter 17,30 (jeg har bestilt en til at komme og synge, og han vil gerne vide hva kl) Det kommer MEGET an på hvor mange andre taler der er inden og hvor længe de varer - der skal nok gå min. 1½-2 timer... det er i hvert fald mit GÆT!

*Skal brudebuketten lægges på faderens stol under vielsen Den har jeg ikke hørt før! Jeg får min mand (som er smed) til at lave en fin lille holder til den, så den kan stå på brodet hele aftenen...

*Hvordan er det man afslutter en tale, der hvor man udbringer et skål (ja, pinligt  men det er så lang tid siden jeg har været til noget hvor de har holdt taler) Jeg ville sige noget lignende: "Til sidst vil jeg gerne bede jer alle rejse jer og sammen med mig udbringe et leve for mine dejlige mand. XXX længe leve... (og så 3xhurra)....

*Skal man sige tak for gaver, byde velkommen mm inden man går til bords og så også der rejse sig op sige at man skal synge velkommen sang eller hvordan er det lige Ja, vi gør det samtidigt - altså først velkommen, så sige tak for det der skal siges tak for (ikke gaver endnu, for dem pakker vi først op senere) og så præsentere toastmasteren. Han/hun kan så sige pænt goddag og fortælle det der skal fortælles. Herefter synges Velkommen-sangen. Er lidt i tvivl om det er helt korrekt - måske skal vi klare sangen inden toastmaster præsenteres, men det lurer vi lige senere....

* Hvor lang tid skal vi regne med til lykønskninger ved kirken, er der tid til billeder på 15 min... Kommer selvfølgelig an på antal gæster - men 15 min. rækker vidst kun til max 20 personer!  ;)  Jeg tror vores vil tage omkring en halv time foran kirken - vi bliver ca. 70 personer. Vi skal ikke fotograferes foran kirken, så den tid kommer oveni!

Redigeret af criina
0

Del dette indlæg

*Hva kl ca skal man regne med at bruden skal holde tale, vi starter 17,30 (jeg har bestilt en til at komme og synge, og han vil gerne vide hva kl)Hvis I har en toastmaster så tal med ham/hende, vil nok sige imellem hovedret og dessert så det passer nok med 1 1/2 time til 2

*Skal brudebuketten lægges på faderens stol under vielsenJa for når i rejser jer op til velsignelsen og vielsen, vil din fader rejse sig op og sætte sig på den tomme stol fra gommen, blomsten kan også være en indikation til hvor du skal sidde bagefter vielsen, for du skal sidde der hvor faderen har siddet

*Hvordan er det man afslutter en tale, der hvor man udbringer et skål (ja, pinligt  men det er så lang tid siden jeg har været til noget hvor de har holdt taler) ....Og til slut vil jeg bede jer om at rejse jer og være med til at udbringe en skål for min mand...

*Skal man sige tak for gaver, byde velkommen mm inden man går til bords og så også der rejse sig op sige at man skal synge velkommen sang eller hvordan er det ligeDet er vel sådan, at når man har placeret sig ved bordene, rejser brud eller gom sig op og siger tak for gaverne osv. og hvis man har toastmaster så videregive ordet til ham/hende

* Hvor lang tid skal vi regne med til lykønskninger ved kirken, er der tid til billeder på 15 min...efter vielsen 15 min til 30 min

Mine svar er skrevet med rødt...håber du kan bruge det til noget

0

Del dette indlæg

*Skal brudebuketten lægges på faderens stol under vielsen Den har jeg ikke hørt før! Jeg får min mand (som er smed) til at lave en fin lille holder til den, så den kan stå på brodet hele aftenen...

Jeg tror I snakker om to forskellige ting..gik spørgsmålet ikke på hvad man gjorde med buketten i kirken? Og svaret her, går vel mere på, hvad man gør under festen? Eller hvad ?

Jeg tror du har ret i, at man inde i kirken (under vielsen) ligger buketten på farens stol. Der er ihvertfald noget om snakken med at man IKKE har sin buket med ved alteret. Jeg tror dog måske det er lidt lige meget hvis stol man ligger den på.

I min bog : "Politikkens bryllupsbog" står følgende:

"...bruden og brudgommen træder frem foran alteret. Bruden efterlader sin buket på sin stol. I samme øjeblik de gør det, sætter den person, der har ført bruden op i kirken, sig over på gommens efterladte plads i højre side..."

Ved ikke om det var det, dit spørgsmål gik på ??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Allesammen

I er bare så super gode. 1000 tak for alle jeres svar.

Det med buketten var undervielsen i kirken.....

Til sidst på aftenen når man skal synge velbekommesang, skal man så også sige at man skal synge den sang eller tager musikeren det helt af sig selv???

Tja man kan jo altid finde noget at spørge om.

Knuz Heidi

0

Del dette indlæg

Hej Allesammen

I er bare så super gode. 1000 tak for alle jeres svar.

Det med buketten var undervielsen i kirken.....

Til sidst på aftenen når man skal synge velbekommesang, skal man så også sige at man skal synge den sang eller tager musikeren det helt af sig selv???

Tja man kan jo altid finde noget at spørge om.

Knuz Heidi

Den sætter du bare toastmaster til at tage sig af... Når alle taler, sange o.a. er overstået og desserten er vel indenbords, rejser toastmaster sig og beder gæsterne om at synge velbekomme-sangen... That's it...

Mette

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer