Chm1234

Kage/veninde dilemma!?

12 indlæg i dette emne

Ja som overskriften siger er mig og min h2b løbet ind i et lille kage dilemma...

Da vi startede med at planlægge brylluppet snakkede vi med en veninde om at hun skulle lave vores bryllupskage.. Har kun smagt en af hendes kager og den var okay, men h2b var ikke helt så imponeret... Vi snakkede så videre om kage og kom så frem til at vi måske hellere ville have en cupcake bryllupskage, hvor jeg så selv skulle være med til at lave den da jeg elsker at lave cupcakes og så skulle hende vores veninde hjælpe...

Nu er vi så, efter flere spekulationer og overvejelser kommet frem til at vi nok hellere vil have en alm bryllupskage.. ( ja vi er lidt ubeslutsomme her) og har fundet ud af at vi nok godt ville kunne betale for en hos en bager eller også er vi blevet introduceret til en der også lave rigtig flotte kager (ikke professionel) til en rimelig pris...

Mit problem er så nu, at jeg har det lidt dårligt med at sige til min veninde at vi gerne vil have en alm kage alligevel, men ikke fra hende... Min h2b vil helst have en fra en bager og han har jo også noget at skulle sige ang. det her bryllup...

Men mit spørgsmål er vel hvad i ville gøre? Få en kage man ved der er 100% i orden eller en kage fra en veninde som man ikke er så sikker på bliver som man vil have den... (Ps. Hun skal med til brylluppet)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis - det er jo (forhåbentlig) once in a lifetime :)

Og det er jo også vores bryllup som min søde (kommende) mand siger... :)

Men åh, det er så svært når men er en rigtig People pleaser, men ja, hun burde kunne forstå det :) tak for svaret ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm kunne man antyde at det også er for venindens skyld så hun bare kan nyde dagene op til brylluppet sammen med dig uden stress, og så at du ikke automatisk også bliver stresset??? Lidt en gråzone, men bedre end at stå på dagen og ikke være 100 pct tilfreds fordi man vil please nogen....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tjoh, det kunne man nok..? For ja, jeg ville højst sandsynlig stresse over det og det ville heller ikke være fedt.. Hun bor os langt fra mig, så hun skal os køre langt med kagen, og det er jo os lidt upraktisk.. /:

Men ja, det er virkelig en gråzone... Men ja, man drømmer jo modet perfekte når det er ens bryllup :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde overvejet at få en af mine studiekammerater til at lave kagen og havde også snakket med hende, men så kom der en spotdeal hvor man kunne få en professionel med transport og alting til halv pris og så valgte vi den sikre løsning hvilket hun synes var helt fint og godt forstod

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja okay.. :) ja så er det da bare med at slå til... ;) men tror jeg snakker med hende om det senere i dag.. For tænker os havde det været omvendt var jeg da bestemt hellere ikke blevet sur eller skuffet.. For professionelle kager er bare bedre.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville også helt sikkert få bageren til og lave kagen!
der er ingenting som ikke skal være perfekt på sådan en dag :)
Bare sig til din veninde at du er ked af det, men at du har fundet en som kan gøre kagen præcis som du vil have den og hvis hun er en rigtigt veninde så kan hun også godt forstå hvor vigtigt det er for dig og din H2B på brylluppet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes godt du kan sige til hende at I har valgt at få kage fra en bager. Men jeg synes ikke du skal begynde at snakke om, at det er fordi den skal være perfekt - ikke engang hvis hun selv kommer ind på det. Det er et KÆMPE arbejde at lave sådan en kage og det er jo helt fantastisk sødt af hende at hun vil lave den for jer. Så af respekt for det og din veninde, synes jeg du skal finde en anden måde at formulere det på :)

Ikke fordi hun ikke ville kunne forstå det, men fordi det ville lyde strengt - hvilket du også selv må ha følt, ellers havde du nok ikke spurgt om råd

...Men det var kun lige fordi jeg hørte det nævnt - ved ikke hvordan du ville sige det :)

Du kan jo evt. sige at I har fundet penge i budgettet til en kage fra en bager og at din H2B helst vil have det. Og at du har været meget i tvivl, men I besluttede jer for konditorkagen.. :)

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så har vi fundet ud af det - det blev til Konditor kagen og min veninde tog det rigtig pænt :) men ja, var bange for at det kom til at lyde for strengt og utaknemmeligt, men sagde det som det var, at vi havde fundet pengene til kage og at vi havde fundet en vi rigtig gerne ville have.. :)

Og så tror jeg faktisk hun var lidt lettet, hun skrev at hun var ved at få lidt præstations angst over at skulle lav en bryllupskage :P

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så har vi fundet ud af det - det blev til Konditor kagen og min veninde tog det rigtig pænt :) men ja, var bange for at det kom til at lyde for strengt og utaknemmeligt, men sagde det som det var, at vi havde fundet pengene til kage og at vi havde fundet en vi rigtig gerne ville have.. :)

Og så tror jeg faktisk hun var lidt lettet, hun skrev at hun var ved at få lidt præstations angst over at skulle lav en bryllupskage :P

Det var godt :) Og rigtig godt at du sørgede for at ikke lød utaknemmeligt - for det er det jo tydeligvis ikke :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer