nullebay

P&P´s hyggelige bryllup 10.08.2013

43 indlæg i dette emne

Så er det vist på tide at jeg får skrevet en beretning til jer...

Men som alle jer der allerede er gift ved, så er der bare rigtig mange småting der skal ordnes efter brylluppet og nu har jeg endelig tiden til at få sat ord på dagen.

Det bliver dejligt at genopleve dagen, som var den mest perfekte dag for min mand og jeg

Ugen op til...

Peter og jeg havde taget ferie fra fredag den 2. august 2013 så vi havde god tid til de sidste detaljer.

Weekenden brugte vi bare på hygge og lade op til den kommende uge, dog fik vi lidt af et chok, da vi søndag fik en sms fra vores konditor (En min mand kender privat). Hun ville lige skrive hvad hun havde regnet sig frem til af pris. Vi havde ikke ønsket os en kæmpe fancy kage, men bare en pæn kage, måske bare en flad pyntet kage med vores monogram på, så da prisen lød på 2400,- takkede vi pænt nej tak.

Så en uge før brylluppet havde vi ingen kage!

Så mandag kørte vi til kvickly bageren i Tranbjerg (har et godt ry og gode priser) og forklarede vores situation, bageren var meget forstående og ville gerne hjælpe os, han var bare begrænset af at de havde bestilt ugens råvarer. Men vi var jo selvfølgelig åbne for forslag og han ville gerne lige tænke over hvad han kunne lave til os. Så vi aftalte at komme igen om tirsdagen...

Tirsdag formiddag kom kagen endelig på plads og vi endte med en super lækker gulerodskage med philadelphia creme på 3 etagers stativ, pyntet med chokolade sommerfugle og nødder.

Det bedste af det hele var jo prisen... Normalt skulle han have 700-800,- men han var så flink og sagde at 500,- var okay!

God start på ugen trods alt...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tirsdag fortsatte med praktiske gøremål og om eftermiddagen skulle jeg have en ansigtsbehandling inkl. let massage af skuldrene.

Det skal man unde sig selv som brud og gom! Jeg bestilte efter endt behandling en omgang fuld kropsmassage til Peter, som en overraskelse til om onsdagen.

Om onsdagen skulle Peter mødes med vores toastmaster og gode ven inde i byen (Tror de skulle hente morgengave :cheerleader3: )

De fik de sidste detaljer på plads og fik vist også skrevet lidt på Peters tale... Toastmasteren kørte derefter Peter til hans overraskelse, som han nød i fulde drag.

Torsdag fik vi nøglen til festlokalet på Harlev Mølle og pludselig gik det op for os at vi snart skulle giftes!!! ()()

Harlev Mølle er et fantastisk sted, hvor man lejer lokalet, borde og stole. Hvilket var lige noget for os, der gerne ville sætte vores eget præg på festen.

Vores farvetema var Lilla og Lime, så alt var Lilla og Lime!

Vi havde i forvejen lavet bordkort, som var små vandglas med gæstens navn og bryllupsdatoen indgraveret.

P%2526P+bryllup+068.JPG

0

Del dette indlæg

Smider lige en masse billeder ind fra forberedelserne...

P%2526P+bryllup+069.JPG

Min kære mand har graveret mit glas og hjerterne var hans egen ide og en overasskelse til mig...

P%2526P+bryllup+070.JPG

P%2526P+bryllup+060.JPG

P%2526P+bryllup+061.JPG

P%2526P+bryllup+056.JPG

Buffet`en med menuskilte fra IKEA...

P%2526P+bryllup+058.JPG

P%2526P+bryllup+054.JPGd

P%2526P+bryllup+052.JPG

P%2526P+bryllup+033.JPG

Bordpynten lavet på en oasiskrans...

Redigeret af nullebay
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fotovæggen laves på stedet af min mand og hans bror(der er tømrer)...

P%2526P+bryllup+009.JPG

P%2526P+bryllup+004.JPG

Det store festlokale på Harlev Mølle med plads til 70 spisende gæster, vi var dog kun 35 gæster så der var god plads til jukebox, dansegulv, buffet og gavebord...

0

Del dette indlæg

Vi fik hjælp af vores familie til at sætte borde op og dække dem, hvilket var en stor hjælp.

Min bror gik i gang med tunmousse til forretten og sandwich til receptionen, han er en ørn i et køkken.

Det kan anbefales at man ikke er alt for mange hjælpere og at hver enkelt hjælper ved hvilke opgaver de skal tage sig til.

Jeg skulle selv lave alle blomsterdekorationer, så det var vigtigt at jeg ikke blev afbrudt hele tiden og blev hurtigt færdig.

Hvis man har overblik og mod på at lave det hele selv, er det, det hele værd! Jeg elsker de små detaljer der gør det til en helhed...

Og da det blev fredag aften var vi klar til næste dags store begivenhed... Vi sluttede aftenen af ved at spise aftensmad udendørs med vores hjælpere.

Min mand skulle sove på hotel om natten, så jeg havde pakket en "hyggepakke" til ham med hans yndlings chips, slik og drikkevarer, hvilket faldt i god jord...

Jeg tog hjem i lejligheden med mine forældre og min bror, hvor jeg lige skulle gøre min tale færdig og så skulle vi bare hygge.

Min kære lillebror serverede selvfølgelig en baileys med mælk og isterninger til mig og lavede popcorn. Jeg har delt lejlighed med min bror i 2 år, så vi er meget tætte og ved hvordan man forkæler hinanden. :smiley-eatdrink026:

Min tale skulle limes ind i en Peter Plys bog, da navnet Peter har en særlig plads i min familie og fordi jeg altid godt har kunne lide Peter Plys historier og citater. Min far og bedstefar hedder/hed også Peter som min mand gør...

Kl 23.30 gik vi i seng og jeg kunne selvfølgelig ikke sove, da der var 1000vis af ting der kørte rundt i mit hovede... :blink:

0

Del dette indlæg

Så blev det dagen vi havde ventet længe på...

Kl 7.30 stod jeg op og gik i bad, de andre sov videre, så jeg nød et langt varmt bad :thumbsupsmileyanim:

Kl 8.30 spiste vi morgenmad, vi havde god tid, så vi hyggede os bare og jeg fik lidt "morgengaver" af min familie.

Min bror gav mig et vedhæng til mit story armbånd jeg skulle have på til brylluppet, så det var noget nyt...

Mine forældre gav mig en sølv"pokal" som de fik af min farmor da de blev gift, så det blev jeg lidt rørt over, min mor havde også lavet en lille collage med et brudepar med foto af vores hoveder på og så stod der, "Lykken er... Når du og jeg, bliver til vi"

Jeg har desværre ingen foto fra da vi gjorde os klar... :boohoo:

Men kl 9.30 kom min veninde som er kosmetiker og skulle sætte hår og make-up, det tog næsten 2 timer, men var meget tilfreds med resultatet... Min veninde skulle også med til brylluppet, så jeg havde hende til at friske mig op når det var nødvendigt, fantastisk!

Jeg havde været lidt i tvivl om jeg ville have slør på, men Peter gav udtryk for at det kunne han godt tænke sig at jeg havde, så det blev det til. Min mors slør fra 1979 var med silkeblomster på kammen, som vi tog af og fik syet på min kjole. Så passede sløret perfekt til min kjole, fordi det var blevet revet i og ikke så for fint ud. For at få kjole og slør til at hænge bedre sammen syede min designer lidt af de læderblomster som var på kjolen, på sløret...

DSC05065.JPG

Kl 11.45 var det tid til lidt snacks og verdi inden jeg skulle i kjolen...

Jeg kom i min fantastiske kjole og skulle så snørres i ryggen, hvilket tog længere tid end forventet, men vi havde heldigvis tid nok.

Min far og bror strammede til, min mor rettede ind og så sad den som den skulle...

Jeg fik mine "something blue, borrowed and old" på: Min farmors perleøreringe, mit nye grå story armbånd og mit strømpebånd som min mor havde syet af en blonde fra hendes brudekjole og et blåt bånd.

Jeg havde fået syet et halskædevedhæng ind i kjolen, som har været min farmors, det er en guldkugle med mange forskellige sten i, bl.a røde, hvide, blå og grønne sten, så jeg var godt dækket ind.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde det utrolig godt og afslappet hele formiddagen og ventede næsten på nervøsiteten, men den kom ikke, jeg glædede mig bare til at se min Peter, jeg havde sommerfugle i maven og kunne næsten ikke vente med at komme afsted...

Vi skulle køre kl 13.00 og kom afsted til tiden i den røde bil min brors kæreste havde skaffet. De havde haft en aftale om at det skulle være en gammel mustang, men den var gået i stykker fredag aften og de måtte finde et alternativ...

Det blev en meget ny rød hurtig bil, men den var meget lavloftet på bagsædet hvor min far og jeg skulle sidde, så jeg lå lidt skråt opad min far (lidt svært med stivere i kjolen)

A71X6860.jpg

Min mor og min brors kæreste skulle køre i forvejen og komme på plads før vi kom til vielsesstedet bag festlokalet, min brors kæreste vidste bare ikke lige den bedste vej derud, så hun kørte en omvej, hvilket gjorde at vi måtte holde ind og vente 10 min på at de kom frem. Hvilket jo så gjorde at jeg kom 10 min for sent... jeg havde det så dårligt på Peters vegne, han skulle ikke stå og tro at jeg ikke kom... :oops:

Redigeret af nullebay
0

Del dette indlæg

Vielsen...

Jeg havde valgt at både min bror og far skulle føre mig op. Vi havde valgt at det var vores bryllup, vores regler, krydret med lidt traditioner...

Vielsen skulle være udendørs og den officielle del stod byrådsmedlem Ango Winther for. Den rituelle del med velsignelsen stod Peters barndomskammerats far for. Han er frikirke præst og da vi ikke er medlem af hans menighed måtte han ikke lave den officielle del, men vi ville bare gerne have at han var en del af vores vielse.

Så heldigvis kunne de i samarbejde lave en vielse der var lidt utraditionel...

IMG_1138.JPG

Da vielsen var udendørs skulle vi have en knælepude til velsignelsen og hvor finder man sådan en?

Godt man har en kreativ mand... Den sorte del er bagsædet fra hans VW Karman ghia fra 1962 og den lilla del er fra en palle som han har malet. Ovenpå har jeg lavet et lille oasishjerte med hortensia, santini og wanda orkide.

IMG_1134.JPG

Min skønne mand venter spændt sammen med hans kvindelige forlover.... (Hans bedste ven som nærmest er hans Lillesøster)

heading+to+the+wedding+A71X6527.jpg

IMG_1150.JPG

IMG_1154.JPG

Redigeret af nullebay
0

Del dette indlæg

Vielsen fortsat...

A71X6643.jpg

A71X6604.jpg

Min svigerinde og hendes søster (make-up og hår) sang til vielsen og deres far spillede klaver til... Det var fedt at have live musik udendørs til vielsen, det gav en helt speciel stemning.

Forresten er billederne for store? Jeg kan godt sætte mindre ind hvis det er bedre :blink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Reception med bryllupskage, sandwich, pizzasnegle, frugt og småkager... :metteholm

Vi havde været i Tyskland og købe drikkevarer til hele dagen og natten, der var rigeligt, men hellere det end at løbe tør! Til receptionen var der kaffe, the, sodavand, øl, vand og verdi.

Ved+kagen_MG_1512.jpg

A71X6831.jpg

På bryllupskagen havde vi hoptimister pyntet som brudepar som topfigurer...

A71X6839.jpg

Manden syntes godt om kagen...

A71X6868.jpg

Da vi havde skåret kagen for og snakket lidt med gæsterne, tog vi ud og fik taget billeder med fotografen.

Vi holdt reception fra kl ca 14.30-18.00 og vi var væk fra kl 15.30-17.00. Imens vi fik taget billeder, opfordrede vi gæsterne til at bruge fotovæggen og skrive i gæstebogen. Vi følte at vi nåede det vi skulle, snakke med de gæster som kun var inviteret til reception og få lidt at spise og drikke.

Vi startede med at få taget fælles billeder med vores familier og havde derefter ca 1 time til romantiske og skøre billeder.

Fotovæggen var et stort hit og vi fik det ud af det vi havde forventet, skøre og sjove billeder...

P%2526P+bryllup+104.JPG

Redigeret af nullebay
0

Del dette indlæg

Jeg ligger ikke billeder ud fra festen, da vores gæster ikke er meget for at jeg viser dem frem for alle og enhver.

Men har lige et billede fra da jeg holdt tale for min mand... Kan kun sige til jer kommende brude... Gør det, det er en skøn følelse man får når det er gjort. Så var det jo bare et plus at alle syntes at det var en fantastisk tale jeg havde skrevet :cheerleader3:

DSC05072.JPG

Vi gik til bords kl 18.30 og fik serveret forretten, som bestod af lillebrors tunmousse, lidt salat, indbagte tigerrejer og dressing...

Til hovedretten fik vi buffet med oksetyksteg, kyllingebryst, pastasalat, grøn salat med mango, sukkerærter, jordbær, cherrytomater og nøddemix, flødekartofler og bagekartofler, samt brød bagt med rosmarin og havsalt, grovflutes med kerner.

Til dessert fik vi hjemmelavet flødeis med lakrids og friske frugter.

Natmaden bestod af forskellige pizzaer, som blev leveret af vores yndlingspizzaria, hvilket var et kæmpe hit!

Der var utrolig mange taler flettet ind mellem retterne og vores toastmaster styrede forsamlingen med hård hånd. Hvis han ikke havde gjort det, havde vi ikke nået at danse brudevals inden midnat.

Det var en meget speciel følelse at ens venner og familie rejste sig op og fortalte hvor meget de holdt af os.

Man ved jo godt hvem der betyder noget for en, men det går virkelig op for en på sådan en dag. :a1221:

Brudevalsen gik rigtig godt og Peter fik klippet strømpespidserne af....

Efter brudevalsen pakkede vi gaver op, fik lidt drinks og sluttede af med natmaden kl ca 02.00. Når jeg siger sluttede af med natmaden, er det fordi da var vi klar til at tage afsted til hotellet hvor vi skulle tilbringe bryllupsnatten. Vi aftalte med de gæster der gerne ville feste videre at de skulle lukke og slukke når de gik, så der var ca 10 tilbage da vi gik.

Vi havde købt alt for meget sprut og sodavand, da folk blev ved med at drikke vin efter maden og ikke sprut.

Redigeret af nullebay
0

Del dette indlæg

Min mand og jeg er kæmpe Volkswagen fans, så vi skulle selvfølgelig have taget billeder med en bobbel...

CAR+REPAIR+A71X7191.jpg

CAR+PUSH+A71X7199.jpg

walking+away+A71X7268-2.jpg

Broken+Car+A71X7294.jpg

Og de levede lykkeligt til deres dages ende...

Hvis I har spørsmål til noget af det vi har lavet, til indkøb osv så spørg endelig, jeg har sikkert glemt en hel masse :floejt:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer