SRHansen

Skiftekjole / dansekjole?

17 indlæg i dette emne

Jeg har fundet den mest fantastiske brudekjole, men "desværre" er den fuld med perler og broderier, hvilket gør den tung og noget varm. Jeg har læst om skiftekjole og tænker at det vel ikke gør noget at tage den med, så jeg kan skifte til den efter brudevalsen.

Min brudekjole er ivory med elfenben over (se foto) og min skiftekjole købte jeg for et par år siden og den er elfenbensfarvet med broderier over som brudekjolen. Meget enkel, men alligevel romantisk.

Hvad synes I - hvad gør I?

post-70715-0-41132100-1400762912_thumb.j
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke nogen skiftekjole, jeg vil gerne nyde min brudekjole så lang tid som muligt, så jeg satser på at kunne holde den ud hele dagen/aftenen. Men da jeg købte kjole var komfort også meget vigtig for mig, der var flere kjoler der gav mig en pænere ( slankere krop), men valgte altså at den var behagelig at have på. Folk ved jo også godt at jeg har min mave, så de forventer jo ikke jeg kommer total slank :tunge:

Men altså hvis du gerne vil have en skiftekjole, så er det da bare hvad du skal gøre, og du kan i mine øjne skifte når du selv har lyst :)

0

Del dette indlæg

Jeg har også en kort kjole som jeg købte for et par år siden, men aldrig brugt. Den tager jeg med og så,kan det være at jeg smutter i den efter brudevalsen.

Jeg har ikke nogen skiftekjole, jeg vil gerne nyde min brudekjole så lang tid som muligt, så jeg satser på at kunne holde den ud hele dagen/aftenen. Men da jeg købte kjole var komfort også meget vigtig for mig, der var flere kjoler der gav mig en pænere ( slankere krop), men valgte altså at den var behagelig at have på. Folk ved jo også godt at jeg har min mave, så de forventer jo ikke jeg kommer total slank :tunge:

Men altså hvis du gerne vil have en skiftekjole, så er det da bare hvad du skal gøre, og du kan i mine øjne skifte når du selv har lyst :)

Ved ikke om jeg havde valgt en anden, hvis jeg havde tænkt på mere komfort - men selvom jeg har haft kjolen på før, tager jeg den med, for så kan jeg vælge, hvis jeg føler den anden bliver for varm og tung. Hellere det end at ærgre mig :7himmel:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde købt en kort, beige blondekjole og den kom i brug cirka 00.30, da jeg simpelthen ikke kunne holde min brudekjole ud mere (stiverne gnavede helt vildt og skørtet kradsede så meget, at det var helt uudholdeligt til sidst), så jeg var sindssygt glad for min skiftekjole.

0

Del dette indlæg

Jeg har ikke købt en ekstra kjole. Tænker (ligesom Rikke), at brudekjolen skal da bruges så meget som overhovedet den dag. Regner ikke med, at den skal bruges mere derefter, så den skal give mest "valuta for pengene" hihi

Jeg har dog også valgt en kjole uden stivere (til gengæld sidder den tæt). Men er der hel krise, så har jeg jo tøjet til dagen efter, jeg kan hoppe i. Satser jeg dog ikke på bliver aktuelt :)

PS. Vi ser jo selvfølgelig gerne billeder af alle skiftekjolerne :lol:

Jeg havde købt en kort, beige blondekjole og den kom i brug cirka 00.30, da jeg simpelthen ikke kunne holde min brudekjole ud mere (stiverne gnavede helt vildt og skørtet kradsede så meget, at det var helt uudholdeligt til sidst), så jeg var sindssygt glad for min skiftekjole.

Ja - heldigvis har min ikke stivere og jeg beholder den også på, hvis det føles rigtigt. Men jeg har besluttet at jeg tager den anden med, den fylder ikke så meget og så kan jeg slå mig løs på dansegulvet, hvis jeg føler for det (har altid være vild med at danse og H2B også - så der skal gives gas, hvis det er :balloon:

0

Del dette indlæg

Ja jeg har også fravalgt stivere, da jeg netop syntes alle de kjoler der havde det, var voldsomt ubehagelige at have på, og når man skulle prøve at sætte sig på en stol, var det som at have en kost oppe i måsen :tunge: Har altså ikke lyst til at ligne en robot, fordi jeg er så stiv i hele kroppen af min kjole, haha.

0

Del dette indlæg

Jeg har laaaangt om længe fået min skiftekjole/dansekjole hjem, den er en del kilo lettere og i en løsere model end brudekjolen så hvis jeg får total spat og hedeturs-anfald så har jeg en back-up plan og det i sig selv giver mig noget ro i hovedet og jeg kan altid bruge den senere når man skal til noget fint (måske få den farvet)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har laaaangt om længe fået min skiftekjole/dansekjole hjem, den er en del kilo lettere og i en løsere model end brudekjolen så hvis jeg får total spat og hedeturs-anfald så har jeg en back-up plan og det i sig selv giver mig noget ro i hovedet og jeg kan altid bruge den senere når man skal til noget fint (måske få den farvet)

God plan :7himmel:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også overvejet at købe en skiftekjole, bare for en sikkerhedsskyld..

Overvejer den her, mest fordi at jeg faktisk bare gerne vil have den :), men den er lidt kort så er ikke helt sikker.

post-63233-0-56100200-1407589119_thumb.j

0

Del dette indlæg

Overvejer den her, mest fordi at jeg faktisk bare gerne vil have den :), men den er lidt kort så er ikke helt sikker.

Kan du ikke have nogen tynde leggings under?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan du ikke have nogen tynde leggings under?

Jo eller strømpebukser :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer