rikke_n

Velkomsttale? Velkomstdrink?

9 indlæg i dette emne

Hej alle

Jeg er lidt i tvivl omkring det med velkomsttalen og velkomstdrink... Vi skal have reception efter vielsen, og det er ikke alle gæster der skal med til festen bagefter, reception og fest er samme sted.

Men hvornår holder man velkomsttale og hvornår skal man have velkomstdrink? - Skal man holde velkomsttale i starten af receptionen? Tænker lidt at en velkomsttale kommer til at indeholde nogle praktiske informationer om aftenens forløb, og det er jo ubrugeligt for dem der "kun" er receptionsgæster...

Og skal man servere velkomstdrink til receptionen eller er det kun de gæster der skal med til festen der skal have det? I mit hoved ville en velkomstdrink være en god overgang fra reception til fest, lidt for at vise at nu går festen for alvor i gang, men jeg ved ikke om det er for mærkeligt når man har været der et par timer inden?

Kan man byde velkommen til receptionen og sige tak til dem der er kommet, og efter receptionen holde en rigtig velkomsttale?

Jeg er FORVIRRET :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker:

Når man inviterer til reception så skriver man i invitationen at der er reception fra kl. 14-17. Så ved folk godt at så skal de smutte.

I kunne jo også starte receptionen med at i skærer kage og så tager ud og får taget billeder. så er det også en fin anledning til at folk smutter når i ikke er der. Og man kan skrive det i invitationen eller i kirkebladet at der er reception og brudeparret går kl. det og det.

Velkomstdrink og velkomsttale vil jeg mene er for de der er inviteret til fest. Det er ligesom starten på middagen.

Jeg tror da man sagtens kan byde velkommen til reception - måske i samme åndedrag sige at nu skæres kagen :-)

Håber det hjalp lidt - men det er jo bare min mening :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak, og ja det hjalp :)

Der bliver skrevet i invitationen at vi skal have taget billeder efter vielsen... Vi skal have taget billeder i Slotshaven ved kirken og vores plan var så at tage til receptionen og skære kagen for og så skal vi have taget billeder omkring feststedet.

Men hvad siger man i en velkomsttale? Kan man der takke forældre og andet hjælp i forbindelse med brylluppet?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Super at I skriver det - så er folk jo opmærksomme på det....

Ja det syns jeg da sagtens at I kan. Hvis ikke der - hvornår så får jeg lyst til at sige ;-)

Vil I holde velkomsttale når alle er gået til bords eller slutte af med at sige at nu går vi til bords? Det skal I nok også tænke på.......

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan gøre lige hvad man vil. Jeg hører tit at der lige bliver klimtet på et glas lige inden folk går til bords hvor der bliver budt velkommen og toastmasteren introduceres. Andre gange sker det når folk har sat sig ved bordet. Men uanset om man har reception med eller uden anden deltagelse end dem der skal med om aftenen så vil man normalt servere velkomstdrink som en optakt til middagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan være vi har gjort det "forkert" men vi havde to af hver.... Vi startede receptionen med at servere et glas velkomstdrinks og Sune bød velkommen og takkede for alle der var mødt op i kirken og gaverne osv....

Om aftenen fik vi en anden slags velkomstdrinks, Sune bød kort velkommen og gav så ordet videre til toastmaster

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan være vi har gjort det "forkert" men vi havde to af hver.... Vi startede receptionen med at servere et glas velkomstdrinks og Sune bød velkommen og takkede for alle der var mødt op i kirken og gaverne osv....

Om aftenen fik vi en anden slags velkomstdrinks, Sune bød kort velkommen og gav så ordet videre til toastmaster

Ej i har da ikke gjort det forkert, i har gjort det på jeres måde :) Og jeg tror faktisk også vi ender med at gøre det sådan :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer