Dorte FR

Forslag til andre farver end hvid?

7 posts in this topic

Jeg er løbet lidt tør for ideer, så måske kan I hjælpe?

Vi skal holde vores bryllupsfest på Josy i Kuppelsalen, som er ret "pyntet" med loftsmaleri og guld på væggene. Stolene er i træ med sæder med rødt betræk. Blomster forestiller jeg mig skal være primært hvide.

Vi skal giftes i september.

Jeg vil gerne have invitationer, bordkort og lignende der matcher, men jeg vil gerne undgå de hvide nuancer.

Jeg havde overvejet guld, kobber eller bronze, men tænker at i hvert fald de to første er bedre til guld- og kobberbryllupsinvitationer. Samtidig bliver de ret mørke i farven.

Jeg havde også overvejet navy blå, men synes den skriger lidt sammen med de røde sæder.

Lige nu hælder jeg til en lys grå, men tænker, om det er en smule kedeligt?

Må jeg høre om jeres farvetemaer?

0

Annonce ♥

Jeg ville nok vælge mørk røde roser til og så hvide duge og servietter. Ser så flot ud.

Indbydelser kunne være en pocket invitation i hvid perlemor, båndet kunne være noget cream farvet blonde.

Teksten kunne skrives med en mærk rød.

Bordhæfter kan laves efter samme princip.

Ville ikke blande for mange farver ind. Salen lyder så smuk.

0

Vi kommer til at køre hvid, champagne og navyblå ;)

0

Jeg ville ikke være så bange for lokalets farver og udsmykning. Det, lokalet egentlig mest lægger op til, er klassisk, måske endda lidt royal udsmykning/tema :) Om det hele så matcher 100% er ikke så vigtig. Fx er det ikke noget problem at have guld som tema og s¨å lysestagerne fortsat er sølv.

Hvid ville klart være gennemgående for mig: hvide duge og servietter. og hvid bund for bordkort og andet papir.

Rødt på sæderne og gyldne farver i lokalet lægger lidt op til brandte/blush farver - og som guldpige, ville jeg jo have guld ind over :)

Prøv at søg efter billeder på google med søgeord som "Gold wedding", "royal wedding", "gold nature wedding" osv..

Jeg er også selv pjattet med guld og har bestilt prøver på pocket invitationer i forskellige nuancer. H2B er bare ikke så pjattet med det og mener at det minder mere om et guldbryllup.. men jeg må se om jeg kan påvirke ham lidt mere!

0

Annonce ♥

Jeg ville nok vælge mørk røde roser til og så hvide duge og servietter. Ser så flot ud.

Indbydelser kunne være en pocket invitation i hvid perlemor, båndet kunne være noget cream farvet blonde.

Teksten kunne skrives med en mærk rød.

Bordhæfter kan laves efter samme princip.

Ville ikke blande for mange farver ind. Salen lyder så smuk.

Jeg er også bange for at blande for mange farver, men ville på den anden side helst undgå de hvide nuancer - herunder cream og perlemor da jeg forventer at have duge og sevietter i hvid. Men god idé med de røde roser. Det vil også være meget klassisk og passe fint ind i stilen tror jeg.

0

Jeg er vild med navy! H2B overvejer et navyblåt jakkesæt, så jeg synes det kunne være så gennemført, men måske bliver det også lidt for meget med SÅ farvekoordineret tema:)

0

Jeg er vild med navy! H2B overvejer et navyblåt jakkesæt, så jeg synes det kunne være så gennemført, men måske bliver det også lidt for meget med SÅ farvekoordineret tema:)
Vi havde også navyblåt/midnatsblå og jeg synes den i sig selv er meget rolig og neutral så den larmer ikke så meget som f.eks. pink eller postkasserød... Sune havde sort jakkesæt på da det meget specielle jakkesæt han havde kun blev lavet i sort, men forlover og brudeterne var i navyblå (vi havde ikke bestemt forloverens outfit, det var mere tilfældigt at den passede præcis med min søsters kjole)...

post-72085-0-24497700-1420778018_thumb.j

0