Sara88

Sjov sang fra gæst

6 indlæg i dette emne

MIn kæreste og jeg er inviteret til bryllup - min kæreste skal være forlover, og hvis man følger "reglerne" skal han jo holde en tale.

Jeg tænkte så at vi kunne komme med en lidt festlig sang (en af dem, som man kan bruge næsten lige meget hvem det er) Altså, den skal ikke være skrevet direkte til brudeparret - og så kan min kæreste slutte af med hans tale.

Er det dumt?

Og er der evt nogen som ligger inde en en sådan sagn ? Har googlet lidt, men finder ikke det store.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja mit svar er nok ikke lige det du håbede, men du får det lige alliegvel ;)

Personligt hader jeg den type sange.. Generelt syns jeg hurtigt der kan komme for mange indslag til et bryllup, og hvis I så endda kommer med to indslag (selvfølgelig skal der være en tale fra forloveren, det er slet ikke det).

Men en af de mest klassiske er vel den der hvor man sætter hjerter i hovedet på brudeparret.

http://www.gratis-festsange.dk/sang-nr-17-bryllup-hjertesang/

0

Del dette indlæg

Jeg vil ikke sige for eller imod de upersonlige sange men blot sige at jeg mere end én gang har oplevet at gæster uvilkårligt af hinanden er kommet med to sange som stort set har været fuldstændig identiske både hvad angår melodi og indhold. .:) Det er en lidt pinlig oplevelse både som gæst og det giver en lille udfordring for toastmaster. Typisk har vi, dvs. i samråd, med toastmaster "solgt" den ved at præsentere den som at nu har folk jo øvet sig lidt...

Hvis det handler om at han ikke er så meget for at holde en egentlig tale så kan man jo sige at det også er en kunst at fatte sig i korthed .:) Derudover er der jo andre muligheder hvad enten vi taler diasshow eller andet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Personligt synes jeg at den type sang er fuldstændig ligegyldig 🙊 Det er måske lidt hårdt sagt men hvis den ikke er skrevet til brudeparret så kan den jo hverken være personlig eller særlig rørende og dermed bliver det bare "fyld". I det hele taget er jeg ikke så meget til sange men dog kan det da være fint med en rigtig velskrevet sang som er skrevet til netop de her to mennesker. Men min konklusion er nok at jeg er enig med de andre i at holde jeres indslag til hans tale.

0

Del dette indlæg

Til mit bryllup kom der to sange, én personlig og én upersonlig. Den som ikke var personlig var Lars Lilholts Kald Det Kærlighed. Vi holdt fest på Knivholt, hvor Lars Lilholt Band spillede i mange år i træk, og min mands familie mente derfor, at det var et must at have noget Lilholt med til festen. Det var simpelthen så godt, og folk klappede i takt og havde en fest med at synge den. Og så er det jo bare en fantastisk sang, at synge til et bryllup. Så det var totalt utraditionelt, men det fungerede skide godt.

Så under de rette omstændigheder, så meget jeg sagtens, at man kan klemme en enkelt upersonlig sang ind :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer