Eheliw15

16.05.2015 - Bryllup ved Limfjorden

38 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Fredag 8. maj

Ihh så blev det fredagen hvor vi skal hjem til DK.

Dagen på arbejde var bare SÅ lang!

Havde slet ikke overskud til at tænke på noget andet end alt det jeg skulle huske at pakke ned i kufferten. Tog da også tidlig fri (allerede kl. 14.00!). Hjemme ventede en hel masse rengøring og pakning.

Heldigvis var vores tøj i DK så det var bare alt det DIY som jeg have fået samlet sammen her i Norge. Og så tøj og arbejdstøj til over en hel uge. Det er faktisk meget!

Vi fandt så meget vi ikke kunne undvære i DK så det blev til to store kufferter og en lille håndbagagekuffert.

Godt vi ikke skulle flyve!

0

Del dette indlæg

Lørdag 9. maj

Vi ankom med færgen kl. 8.00 og blev hentet af svigerfar i den store bil! Det var da også kun lige vi kunne være der.

Turen gik hjem til let morgenmad og kl. 12 skulle mormor fejres af hele familien. 90 år er jo en stor dag. Dejligt at se alle igen og snakken gik om næste weekend og om vi nu var klar og det hele. Vi spiste frokost til kl. 16.00! og mormor var så træt at hun sov lidt mellem retterne. Hihi...

Under hovedretten fik min yngste svoger hvisket lidt for højt til min ældste svoger ”Du Jesper, du ved den der bryllupssang mor har lavet.....” Jeg råbte bare ”DENNY STOP!!!! Jeg kan godt høre hvad du hvisker!” Fedt, så blev den overraskelse lige afsløret. Men havde nu heller ikke ventet anden at der nok ville være en sang. Det plejer der altid at være fra hende!

VI kørte mormor hjem med alle gaverne og fik sagt farvel og på gensyn.

Nu skulle vi bare hjem på gården og ordne lidt inden vi skulle i sommerhuset i morgen.

Om aftenen var ingen av os sultne, så vi lavede bare lidt ost og kiks til aftensmad og rødvin.

Dejligt at kune slappe af inden en travl uge skulle i gang!

0

Del dette indlæg

Søndag 10. maj

Dagen startede med at jeg hentede lidt ting hos mor og far. Skulle blandt andet have min slimting til under kjolen. Og mine Grasswalkers var kommet fra USA så dem måtte jeg jo også lige se.

1.jpg

Fik da også lige fyldt bagagerummet op med ting som skulle med i sommerhus. Blandt andet alle vores marmeladeglas som mor havede rengjort. Hjem på gården og fylde endnu mere i bilen og så afsted til Skellet!

Jeg startede med at pakke vores TRE kufferter ud. Der er ikke noget værre end at skulle bo i en kuffert syns jeg.

Ud i haven og klargøre til teltet skulle komme onsdag. Vi fik slået græs og hentet blomster og plantet dem rundt om huset.

2.jpg

Fjernet mosset mellem fliserne og mændende lavede pissoire bag skuret. Svigermor var ikke helt tilfreds med at de havde valgt den gamle slagvask som var alt for fin til at blive tisset på! Men det var den det skulle være mente svigerfar! Så sådan blev det.

Min fætter kom et smut forbi og vi fik snakket lidt om hvor vi skulle have taget billeder og hvad vi gerne ville. Dejligt at få snakket om det, for vi var faktisk ikke enige om hvordan det skulle være. Men alt det vi snakkede om blev ikke til noget pga vejret. Ærgeligt, men det kan man jo ikke gøre noget ved...

Så kan i lige få et billede af Orangeriet

3.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mandag 11. maj

I dag startede det for alvor med kriller i maven...

Jeg nåede lige at få lavet forsiden til vores gæstebog inden jeg skulle køre mod Aalborg.

4.jpg

Jeg havde skrædderaftale kl. 13.00 i Lily, så jeg hentede min lillesøster og vi kørte til sentrum.

Dejligt at hun gad med.

Vi kom til Lilly og det tog en halv time så var vi færdige igen !

Det sidste der skulle gøres var at hæfte ved barmen så den sad pænt.

Og det var så dejligt at have den på igen! Nu passede den jo og faldt så smukt på mig....

Da jeg skulle betale tog de selvfølgelig ikke udenlandsk kort – så jeg måtte lige stæse rundt for at finde en automat. Men det gik, og jeg fik betalt og kjolen fik lov at blive til vi skulle hjem senere.

Det er jo ikke til at shoppe og bære rundt på den på samme tid.

Jeg skulle købe morgengave til H2B og endte med at købe et flot ur med læderrem. Samme mørke farve som hans sko og bælte – det skulle jo gerne matche.

5.jpg

Vi kom til at gå i Søstrene Grene og det er farligt! Fik købt lidt ekstra guldglimmerting som jeg var sikker på jeg nok skulle få brugt... Haha, jeg blev klogere...

Fik brugt et par timer på hygge med lillesøster i Aalborg og fik sushi til frokost. Dejligt...

Da jeg kom hjem igen til sommerhuset fik vi kaffe og is på terassen og grillede en bøf med rødvin til aften. VI er meget gode til at sidde udenfor med mad og rødvin i svigerfamilien. Og jeg elsker det!!!!

Redigeret af Eheliw15
0

Del dette indlæg

Tirsdag 12. maj

Dagen startede med at vi kørte til Aalborg for at hente H2B tøj og han skulle bestille min brudebuket.

Jeg fik købt en blå lille jakketrøje til at have på ud over min kjole. Det var et virkelig godt køb, havde den på hele aftenen!

Hjemme i sommerhuset kom vores veninde Kristina på besøg med hendes lille Marius. Ihh hvor var han blevet stor!!! Det er jo forfærdligt som de vokser i den alder! (bliver 1 år til september) Det var virkelig godt at kunne bruge et par timer på babysnak og leg.

Til aften kom vores forældre, kokken og toastmaster og hans kone til middag. Så kunne vi alle få snakket om planerne og hvad der skulle ske. Men det blev mere til en snak uden os, da vi jo ikke måtte vide noget om noget.

0

Del dette indlæg

Onsdag 13. maj

Jubiiii – idag kommer teltet!!!!

Inden teltet kom 13.30, nåede jeg i IKEA med mor for at købe vaser, lys og servietter. Og vi nåede også i Plantorama for at kæbe blomsterfrø til risposerne. Og forbi genbrug efter en lampeskærm, men de havde desværre lukket.....

7.jpg

Teltet kom i en KÆMPE lastbil med trailer. Det har jeg alligevel ikke set før. En lastbil med trailer... Det var en fantasisk mand som leverede og hjalp med at stille op. Uden hans pædagogiske evner tror jeg ikke vi havde klaret det.

8.jpg 9.jpg

10.jpg 11.jpg

12.jpg 13.jpg

14.jpg

Men op kom teltet og efter 3 timer sad vi med en kop kaffe på terassen.

0

Del dette indlæg

Torsdag 14. maj

I dag fik jeg skrevet bordkort fra morgenstunden af. Det tog faktisk lang tid at skrive 85 bordkort i hånden!

15.jpg

VI fik sat bordene sådan som vi ville.

I går havde damerne prøvet at sætte dem op, men det var H2B ikke vild med. Men vi fik vores E-opstilling med fem ben! Det så bare så godt ud.

Omkring middagstid kom min kusine og hendes mand, som skulle vie os og deres dreng forbi. Så sad vi lige lidt på terassen med vin og øl igen! Det blev der faktisk meget af mens vi var hjemme! Men vi fik snakket med ham om forløbet og hvad vi skulle gøre og hvornår. Og da de var taget afsted, kunne jeg huske noget af det!

16.jpg

Mændene fik hængt julelys op i loftet og jeg satte damerne igang med at lave guldguirlanderne og marmeladeglassene mens jeg lavede risposerne.

17.jpg

Se lige hvor farligt det er!!!!!

18.jpg

19.jpg

20.jpg

21.jpg

Om aftenen skulle vi lave den der bordplan og hold da op jeg ville ønske vi havde gjort det for lønge siden. Ihh det var svært at få til at passe og til sidst måtte vi opgive for ikke at komme til at skændes. Men det er heller ikke optimalt at lave bordplan med hele familien samlet omkring sig! Godt råd at tage med videre ladies!!!

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fredag 15. maj

Det første vi gjorde fredag morgen efter morgenmaden var at sætte os ned og få lavet den bordplan. Efter 30 minutter gik den op! Det var da fantastisk!

22.jpg

23.jpg

VI kørte i Bilka efter natmaden som var hottere med det hele. Det var bare tusind mennesker – der var jo dagen efter Kristi Himmelfart! Men vi fik købt det hele samt en tur i Tiger efter ting til børnebordet.

På børnebordet var det karameller ud over det hele, der var lagt en malebog, farveblyanter og knæklys ved hver tallerken og så var der sæbebobler og spil på bordet til alle.

Det var en kæmpe succes og børnene hyggede sig hele aftenen. Der var ingen af forældrene som opdagede at de havde børn med! Det var alt det vi havde håbet på!

24.jpg

Tilbage i sommerhuset kunne jeg endelig gå i gang med borddækningen, så blev det lige pludselig virkelig at det var I MORGEN!!!

Det tog lang tid at finde alt det vi skulle bruge i vognene med service, men det gik da.

Jeg fik bundet bordkortene rundt om hvidvinsglassenets fod og havde god hjælp omkring mig til at få sat stole ved bordene og dækket flot op.

25.jpg

26.jpg

Tiden bare fløj afsted og jeg ville gerne ha været over i mors og fars lånte sommerhus inden kl. 18, så vi kunne hygge med neglelak og spabad, men det blev ikke til noget.

Inden vi var kørt i Bilka havde vi malet skilte som skulle vise vejen til sommerhuset. Så dem fik vi da lige banket i jorden kl. 20.30! Stakkels naboer!

Men skiltene kom op og vi fik pizza kl. 9 om aftenen.

Det havde været en dejlig og hård uge som i morgen skulle kulminiere i et brag af en fest!

27.jpg

Jeg fik skrevet en seddel med det som manglede, blandt andet is i trillebører og blomsterplukning.

Jeg fik pakket mine ting sammen og tog over i mors og fars sommerhus. Nu kunne jeg slappe lidt af, dog skulle jeg lige have skrevet i en lille bog til H2B med grunde til at jeg elsker ham.

Den blev ikke helt som jeg havde håbet på i første omgang, så jeg havde købt en ny og prøvede igen.

Fik lagt den og gaven i en pose som mor kunne gå over med når hun skulle lufte hunden om morgenen.

Kjolen hang klar og jeg gik i seng kl. 01.00

28.jpg

1

Del dette indlæg

Lørdag 16. maj – BRYLLUPSDAG

Morgen

Jeg vågnede kl. 8.00 og var frisk og !SOLEN SKINNEDE!, lå lidt i sengen og tjekkede Facebook og BK indtil jeg kunne høre de andre var vågne og oppe.

Vi fik morgenmad og hyggede med kaffen.

Vi var bare mig, mor og far og lillesøs og hendes kæreste. Dejlig stille og rolig morgen.

Jeg pakkede min morgengave ud fra H2B og det var bare den smukkeste halskæde med øreringe.

Han elsker at se mig i perler og må da give ham ret – det er ret så flot!

29.jpg

Frisøren ville komme ved 11.30 tiden så vi havde god tid.

Far tog over i sommerhuset og hjalp med det sidste mens mig og lillesøs lagde neglelak.

Jeg have som sædvanlig ikke tålmodighed til det og endte med at ødelægge det så jeg måtte tage det af. Aarrgg øv....

Tog mig et langt og varmt bad og fik barberet ben og fikset øjenbryn. Dejlig med næsten et dampbad.

Men det betød så at der ikke var mere varmt vand da mor ville i bad.

Hvor skulle jeg også vide fra at det var begrænsning på vandet!!????!?!? Hovsa.

Men godt det ikke var mig – hæhæ...

Frisøren kom kl. 11.30 efter lidt problemer med at finde stedet...

0

Del dette indlæg

Middag

Frisøren satte mit hår og jeg lagde selv min make-up bagefter.

Hun satte også lillesøs hår og mors.

30.jpg

Da hun skulle prøve at sætte sløret i knolden og det fine hårsmykke jeg havde købt af MissLena gik det i stykker!

Det var jo en fin stor halvmåneform, men faktisk så blev det meget bedre af at blive lidt mindre!

Så mor syede resten af smykket fast i sløret fra Ninafeb sammen med det løse slør fra Ninafeb og så blev det sat fast i knolden.

Om aftenen talte jeg hårnålene til 22 stk!!!! Det var lidt vildt syns jeg!

H2B sendte dette billede med teksten: ”Bare jeg når det!!!!” Aaaargggg tænker jeg, og svarer at vi jo ikke kan starte uden.... måtte da lige synke en ekstra gang ...

31.jpg

Da jeg stod der i kjole og sat hår kom min onkel Johnny og tante Kirsten!

Det var måske ikke lige det jeg havde håbet, men ok, så tager vi det med. Der var jo en masse som skulle parkere ovre ved mor og far, så selvfølgelig ville de lige hilse på. Heldigvis gik de da der kom flere og parkede for så kunne de tage dem med så de ikke kom ind. Tak Onkel og Tante :-)

Min niece, som havde sagt fra start at hun ville være brudepige, kom ved 14-tiden og havde buketten med. Den var bare noget af det smukkeste og fra min yndling blomsterbutik i Aalborg - Jonas Jensen Blomsterdesign!!!

32.jpg

Hun har mange gange i forløbet spurgt hvad hun skulle, om hun var den eneste osv osv.

Men siden hun selv havde valgt det – jeg har aldrig spurgt – så skulle hun bare gå bag ved mig og min far når vi skulle gå op til H2B.

Hun har flere gang være lige ved at bakke ud af det, og var da også lige ved at skulle hente en halskæde hjemme i sommerhuset og vidste ikke om hun kom tilbage så.

Men så sagde jeg bare at så fik hun ikke lov at gå :-) måske lidt ondt, men hun er 11 og havde selv sagt at hun ville, så i mit hoved så skulle hun også.

Og hun klarede det bare super :-)

33.jpg

0

Del dette indlæg

Program

Sådan troede vi det blev

14.30 - 15.30 Vielse

15.30 Kage

18.00 VI går til bords

01.00 Natmad

Sådan blev det

15.15 - 1600 Vielse

1600 Kage

1800 Vi går til bords

0300 Natmad

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Eftermiddag

Vi havde inviteret gæsterne til kl. 14.30, men siden der havde været så meget forvirring ang. om vi skulle vies kl. 14.30 eller om folk skulle komme kl. 14.30 så ventede vi og så tiden lidt an.

H2B ville ringe når jeg skulle gå. 14.40 ringede han og sagde at vi kunne gå kl. 15.00!

Uha der blev jeg lidt nervøs – hader at komme for sent, men selvfølgelig, de kunne jo ikke starte uden mig.

Kiggede ud og det regnede, men bare sådan lidt støv-regn og ikke så voldsomt.

Ham som skulle holde tale inden vi blev viet var forsinket med flyet.

Kl. blev 14.58 og vi begyndte at gøre klar til at gå. Vejret holdt, men så begyndte det er regne lidt igen. Det er underligt for jeg kan slet ikke huske at det regnede, men det fik jeg at vide at det gjorde.

Vi gik den laaaange vej (500 meter!) over til sommerhuset og folk stod sammen nede ved vandet og der var lagt rød løber ud. Det var bare så fint!

34.jpg

35.jpg

Vores kammeret som spiller i band stod under en paraply og spillede introen til ”Du er”. Da jeg kom helt op til H2B spillede han hele sangen og det var bare så smukt! At stå der i regnen og blive spillet til.

Han sang kun for os og alle andre forsvandt.

36.jpg

Så kom vores giftefoged på banen og introduserede H2B barndomsvens far (ham som lige havde spillets far) som holdt en fin, afslappet og sjov tale til os om hinanden. Det var nok ikke det jeg havde regnet med, men det hjalp da til at gi en afslappet stemning.

Så skulle giftefogeden på (min kusines mand) og han holdt en fin og forventet tale og vielsesritualet fra kommunen. Så fik vi lov at give hinanden ringene på og give et kys og så var vi mand og kone!

38.jpg

37.jpg

Inden vi måtte gå ned af den røde løber igen, have svigermor arrangeret at en mand spillede trompet og vi skulle synge ”Blæsten går friskt over Limfjordens vande”.

Det var virkelig akavet at stå der i sentrum og alle andre sang en sang, som vi ikke havde fået teksten på.

Så vi vidste ikke hvornår den ville være slut.

Men den stoppede og vi gik ned af den røde løber og folk kastede ris.

Bagefter fik vi kram og lykønskninger i massevis.

39.jpg

Inden kagen kunne skæres måtte fotograften og hans kæreste træde i karakter og få alle samlet til et fælles billede.

Og så fik vi også taget et billede med forældre og søskende og bare forældre og kun os.

Og så måtte kagen skæres!!!!

40.jpg

Kagen var en gave fra vores venner, Pia (pdan86) og Jonas.

Vi vidste ikke hvordan den ville se ud på dagen, men indholdet havde vi dog været med til at bestemme.

Dejlig hindbærmousse og kraftig choko-nougat-cognac creme mellem mandelbunde.

Og kagen var bare SÅ FLOT!

Jeg havde skrevet til Pia at hun skulle skrære kagen så vi kunne være sikker på at der ville være nok til alle.

Og der var rigelig kage.

Tror der var mange der var oppe og tage flere gange af den.

41.jpg

42.jpg

1

Del dette indlæg

Eftermiddag

Så minglede vi og fik sagt hej til endnu flere som vi ikke havde nået før.

Vi havde sat et partytelt op og tror det var verdensrekord alle dem som kunne være i det lille telt. '

Svigerfar fandt de store parasoller og så blev der da lidt mere plads.

Vi havde også bestilt 10 cafeborde ved teltmanden og det var bare så perfekt at folk kunne stå der og hygge med kaffen og kagen.

Og se lige – man kan se mine blå sko :-)

43.jpg

Efter lidt tid kom min foto-fætter Dan og hans kæreste Annemette og sagde at nu kunne vi tage billeder.

Vi ville jo allerhelst have haft billederne ved vandet, men det var dårlig vejr og dårlig lys, så vi lånte naboens bøgeskov.

Og det var så fint med den smule solskin som kom ned mellem træerne.

Jeg har ingen tidsfornemmelse fra dagen og tror måske vi brugte 45 minutter eller 1 time.

Vi vendte tilbage til festen og fik lidt mere champagne.

Pludselig kom der mere regn og med alt hast og jag måtte gaverne ind i det store telt og så kunne vi nå at åbne nogle af dem. Men det var faktisk lidt besværligt, da det var blevet byttet rundt på kortene og gaverne.

Det gik alt for stærkt og jeg ville faktisk have ønsket at vi havde ventet til dagen efter hvor vi kunne stå med det lige så stille og roligt.

0

Del dette indlæg

Aften

Kl. 18.00 gik vi til bords og vi bød velkommen og takkede for at alle vi komme og fejre os og så gav vi ordet videre til vores toastmaster.

44.jpg

Han bød også velkommen og fortalte om lidt praktiske ting.

Vi havde bag på nogle af bordkortene sat en lille guldcirkel som betød at personen skulle være ”bordformand”.

Dette indebar at man kunne uddelegere opgaver så som at hente mere drikke og sørger for tæpper til damerne.

Det blev taget super godt imod og tror vi havde valgt rigtigt de fleste steder.

Og så introduserede han den første taler.

Talerækkefølge:

· Tale fra Brudens far

· Sang fra brudens forældre

· Tale fra Gommen

· Optræden fra mødrene – dame som er klædt ud som mand

· Tale fra Gommes far

· Tale og sang fra Brudeparets Venner

· Tale fra Onkel Johnny

· Sang fra Brudens mor

· Tale fra Brudens fadder Jørgen

· Sang fra Gommes lillebror

Maden: Se vores menu

Vi nåede alt maden og alle indslagene inden vi skulle danse bryllupsdans.

Og så var der jo obligatoriske kysserunder og visning af strømpebånd (større billede af mit hjemmelavede strømpebånd)...

45.jpg

45-1.jpg

46.jpg

47.jpg

48.jpg

Musikken gik på lige efter vores dans. Vi dansede til John Legends ”All of me” og der gik overraskende godt!

50.jpg

51.jpg

Redigeret af Eheliw15
0

Del dette indlæg

Nat

Musikken var to fyrer, en på trommer og en på guitar og sang og de blev ved til kl. 3! Det var simpelthen så fantastisk og alle dansede og hyggede sig.

Jeg fik endda Hubbys fætter som aldrig danser med ud at danse. Og det kunne han jo sagtens finde ud af.

Se ham lige – alle de damehjerter der er blevet knust ved at han ikke har villet danse! ;-)

49.jpg

Jeg nåede at få to drinks, men kun halvdelen af dem, for skulle jeg danses med. Det var bare så sjovt. Og musikken var så fantastisk til at læse stemningen.

Og de sagde efterfølgende at de var overraskede over hvor meget folk dansede.

52.jpg

Natmaden blev forsinket i forhold til vores plan, men vi kunne da ikke servere natmad mens musikken spillede så da musikken var færdig kl. 3 kom pølserne på grillen og der blev samling ved dem.

Vi havde tre af de store Weber griller så vi havde masser af plads.

Der var jo en del som desværre allerede var taget hjem, så nu skal vi leve af pølser og brød til næste fest i sommerhuset.

Kl. 4.15, eller ca. deromkring, sagde de sidste venner godnat og listede over i deres lånte sommerhus. Vi fik slukket alt lys og elektronik og lod ALT stå til dagen efter. Åhh nu skulle det blive godt at komme ind under dynen, selvom det var alt for tidligt.

Jeg skreg af grin da jeg åbnede døren til soveværelset!!! Det var altså et syn uden lige!

Alle spisebordsstolene stod oppe i sengen og alt legetøjet fra børneværelset var smidt over det hele.

For at det ikke skulle være nok, så havde de åbenbart ikke kunne finde risene.

Så må man jo nøjes med det næstbedste som er: HAVREGRYN!

De var OVERALT.......

Jeg ville tænde lyset så jeg kunne se til at rydde op, men tænk sig, de havde også taget alle pærerne til lamperne.

Men jeg fandt en pære og prøvede at skrue den i, den passede ikke. Nå, så kiggede jeg i natskuffen, der lå tre forskellige pære som ikke passede til nogen lamper..... ej altså.

Til sidst fik jeg da skruet den rigtige pære i loftslampen og fik alle stolene ud. Alt havregrynen røg på gulvet. Pyt, jeg ryster dynen tænkte jeg, men da den kom væk var der RISTEDE LØG i hele sengen!

Alt imens står Hubby bare og griner og kan ikke hjælpe!

Ej nej nej og mig som hader at der er krummer i sengen. De kender mig vidst for godt.... Men på med nyt lagen og dynerne blev rystet og så gik det op for os at hovedpyderne var væk.

Øv de var ikke til at finde, så det blev med to lagner som hovedpuder vi lagde os til at sove kl. 5!

53.jpg

54.jpg

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Søndag 17. maj

17. maj 2015 !Eksisterer ikke!

Dagen forsvandt hurtigere end den kom.

Vi stod op. 11 og kunne høre at vores familie havde været i gang i et stykke tid.

Vi fik ryddet op, eller det vil sige at alle andre ryddede op mens jeg tog billeder af alle gaverne. Der var jeg smart hva :-)

VI fik åbnet de sidste gaver i ro og mag og fik styr på de gaver som manglede kort.

Vores venner kom omkring og sagde tak for i går og hjelp lidt med oprydningen i teltet. Hvad skulle man gøre uden venner?!?!

Pia og Jonas kom forbi og hentede bilen og de havde lille Astrid med! Dejligt at nå at få set hende igen og de vokser jo bare som pokker de børn!!!!

Til frokost kl. 16 spiste vi rester af skaldyr og tapasdip.

Det var hyggeligt at alle havde tømmermænd for det betød at alle havde givet den gas dagen før.

Vi fik ryddet lidt mere op og kørte i container med skraldet. Føj der er meget efter sådan en dag.

Til aften spiste vi rester og drak iskold cola.

Kl. 22.00 gik hele banden i seng

0

Del dette indlæg

Mandag 18. maj

Mandag var vi meget mere friske dog priser jeg mig lykkelig for at vi ikke skulle op på arbejde.

Vi fik samlet sammen alle de gaver vi skulle have med hjem til Norge og kørte afsted til vores venner som havde tilbudt at tage dem med hjem til Stavanger.

Fantastisk at de ville det, for hvis vi selv skulle have haft det med havde vi først fået det hele med til jul!!!

Kl. 13.00 kom teltmanden og hjalp med at tage teltet ned. Det tog kun 1,5 timer så var han kørt igen.

Jeg havde lagt en sidste flaske champagne på køl inden og der var rester af dessert som vi fik til kaffen i drivhuset/orangeriet.

Til aften fik vi igen rester fra bryllupsmenuen! Og kaffen fik vi igen i Orangeriet

55.jpg

0

Del dette indlæg

Tirsdag 19. maj

Sidste dag i DK. Vi skulle være ved færgen kl. 18.30. Så vi havde det lidt travlt.

Vi startede med at køre hjem til vores veninde Kristina og hendes dreng Marius, så kunne vi lige nå et sidste besøg inden vi skulle hjem til Norge og få afleveret lidt ting.

Bagefter gik turen til kirkegården i Hadsund hvor mine bedsteforældre er begravet. Der kom en halv buket til Mormor og en halv buket til Farmor.

De små rammer som var på buketten tog jeg med hjem til minde.

56.jpg

Herfra kørte vi direkte til Aalborg for at bytte lidt gaver som vi havde fået dobbelt.

Vi startede i city syd, da det var nemmest.

Herfra tog vi ind i byen og i banken og fik sat vores bryllupspengegaver ind på vores danske konto og lukket de kontoer som vi ikke brugte.

Det var virkelig effektivt at være i banken!

Dog dummede vi os lidt, da vi skulle have vekslet til bryllupsrejsen, for vi har bare SÅ mange euro herhjemme og så fik vi vekslet endnu flere.

Og som hubby sagde – dem bruger vi bare i London. Øhh nej søde skat det gør vi ikke, de bruger jo pund! Nååå ja....... Pyt, vi veksler bare på kort så :-)

Vi tog en dejlig mand-og-kone-frokost på Søgaards Bryghus uden forstyrelser og stress og det var bare lige det vi trængte til.

Da vi kom hjem i sommerhuset igen pakkede vi alt ned i for lidt kufferter. Men vi havde jo ikke mere end de tre kufferter med. Vi skulle jo også have vores tøj med hjem, og det kunne ikke være i kufferterne så det måtte vi bære ved siden af.

Og vi skulle jo også lige have en stor flamingokasse med rester af maden med hjem.

Til aften spiste vi natmadsrester inden vi kørte til færgen til kl. 18.30.

Da vi skulle tjekke ind, spurtge jeg om jeg måtte være fræk og spørge om en lille opgradering, siden vi havde så meget bagage med og at vi lige var blevet gift.

Hende bag disken var bare så sød og kom helt op at køre over at vi skulle opgraderes. Så hun gik ud bagved og ringede ombord og da hun kom tilbage havde hun bare det største smil og sagde at nu havde vi fået en større lugar til vores rejse.

Dejligt tænkte jeg.

Vi fik sagt farvel til svigermor og svigerfar og moslet alt vores bagage ombord.

Jeg tabte den lille kuffert og hende bagved blev bare skidesur. Så se dog efter hvad du laver sagde hun.... jaja mumlede jeg. Gad ikke til at blive sur over det....

Vi fik findet vores SUITE og nøj det var lækkert.

Der var jo sofa og kæmpe vindue ud til havet. Det var fantastisk!

Da vi var kommet af skoene bankede det på døren og udenfor stod en sød tjener med en champagnekøler og to glas og en tillykkehilsen fra kapajnen.

Ihh det var forkælelse!

Så vi sad i sofaen og nød udsejlingen fra Danmark med champagne og fødderne oppe...

To meget trætte ægtefolk...

57.jpg

0

Del dette indlæg

Onsdag 20. maj

Vi ankom med færgen til Stavanger kl. 6.30 og skulle lige hjem med alt vores oppakning inden vi kunne tage på arbejde.

Ej i skulle have set os slæbe.

Det var så tungt og der var så langt (det skal lige siges at vi bor kun 800 meter fra busstoppesteder).

Men vi klarede det og fik alt maden på køl og frys og så tilbage til bussen med os og så på job.

Og sikke et syn der mødte mig ved mig kontor. Det var herligt. '

Første dag å job som FRU DAVIDSEN!

Til kaffen fik jeg gaven fra kollegerne. To flotte Kähler vaser med sølvstriber.

58.jpg

Til aften spiste vi igen tapas og osterester og gik i seng som trætte men lykkelige ægtefolk.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Efterskrift

Vi havde det mest fantastiske bryllup i de mest fantastiske omgivelser.

Selvom vejret ikke var med os hele dagen, så var det ingen sure miner og vi opdagede ikke at det regnede.

Jeg glæder mig helt vildt til at se billederne fra min fætter.

Er så spændt på om han kunne få noget flot ud af det :-)

Piger; glæd jer!!!!

0

Del dette indlæg

Menuen

blev vores menu også fastsat! Endelig kan man vidst sige.

Der har været lidt med kokken, som jo er vores ven, og derfor var det lidt svært at sige nej. Men nu fik vi fundet en løsning som passer os meget bedre.

På bordet fra start af

- Saltede/ristede mandler

- Oliven

Kolde serveringer

- Spansk pølse med manchego osteflager og sherrysirup

- Lav-selv-bruchetta med tilbehør bestående af Oliventapanade, humus, persillepesto osv...

- Carpacio af oksefillet med asparguesvinegrette, puffede capers og persillemayo

Salater

- Bønne-radisse-salat

- Græsk salat med melon, letsaltet agurk og den gode feta

- Frisee salat med nødder, æbler og balsamicosirup

Lune serveringer

- Nye kartofler med masser af persille og hvidløgssmør

- Jomfruhummere med hasselnøddesmør

- Grillet aspargues rullet med parmaskinke

Varme serveringer

- Muslinger dampet i porter med fløde

- Alboundgasboller med lidt stærk tomatsovs

- Langtidsstegt kalvefillet med hvidløg og rosmarin

Desserter

- 4 slags ost med rugflager, kiks og brød samt figenkompot, valnødder i honning og solbærsyltetøj

- Rabarbertrifli med hvid chokoladeskum og sukkerristede havregryn

- Kraftig chokoladekage med garnach med cognag og bær

Natmad

- Hottere med det hele

- Grillede bananer med whisky, brun sukker og flødeskum

Hold da op det blev en del!!!!

0

Del dette indlæg

Strømpebånd

I påsken lavede jeg strømpebåndet med mor. Og det blev bare helt perfekt syns jeg.

Glæder mig så meget til at H2B ser det så jeg kan få hans reaktion på forboldlogo :loveshower:

Og snydes for billede - det blir I ikke kære BKpiger :tunge:

Strømpebånd.JPG

- Hubby blev så overrasket over at det var AaB logo! Desværre har jeg ikke nogen billeder af da han ser det første gang, men hans ansigtsudtryk vil jeg altid huske!!!

0

Del dette indlæg

:cheerleader3: det er bare så hyggeligt at læse din beretning, elsker det :cheerleader3:

Og jeg vil meget gerne fortælle!!! Det er så hyggeligt at kunne opleve det hele igen og igen.

når jeg får billederne fra min fætter så laver jeg lige en opdatering med de bedste. For de billeder vi har nu er ikke såååå gode, men vi er heller ikke små linselus ;-) hehe

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer