White in july

Min bryllupsplanlægning - malebog til de små gæster mm.

25 indlæg i dette emne

Min bryllupsplanlægning :)

- Jeg vil lade mine tanker, drømme og ideer der bliver før ud i virkeligheden :heart:

først vil jeg starte med, at sige jeg er ordblind, så det er grunden til de sjove ord ind i mellem..

Jeg har valgt at oprette en bryllupsplanlægning(blog stil) for, at få mine tanker ud af mit hovet omkring det kommende bryllup, der er i vente, mit drømme bryllup. Den anden grund er også for at skåne min kommende mand for, at høre for meget bryllups snak fra min side, samt for min familie og veninder..

I er meget velkommen til at give ideer, hjælp eller spørger ind til min bryllupsplanlægning undervejs.

men igen VELKOMMEN til min bryllupsplanlægning, til min verden

Lidt om mig selv

Jeg blev født i 1990. Jeg er oprindeligt fra Odense, men i dag bor jeg i Nordjylland, hvor jeg arbejde på en efterskole. Jeg er uddannet dekoratør, og derfor siger det sig næste selv, at jeg ELSKER at være kreativ og tænke ud af boksen, som jeg også håber i vil ligge mærke til, i min bryllupsplanlægnings forløb.

Jeg er forlovet med min bedste ven, har kend om ham i siden 2010 og i 2014 blev vi kæreste også skete det, at han gik på knæ den 22-7-2015 og nu har vi planlagt at vores store dag skal være den 23-7-2016. Så lidt stress er der altid ;)

Tema til bryllup

Vores tema er "the playground"

Da min kommen mand og jeg selv er meget legebørn i vores "sjæl" samtid kan vi godt lide at skilles os lidt ud fra andre, Så derfor ønsker vi, at vores bryllups skal være sjov, unik, frihed, natur og "barnligt"

post-75691-0-00169700-1447239077_thumb.j

Redigeret af White in july
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til og tillykke med brylluppet :loveshower: er vild med jeres anderledes ide om jeres bryllup om at det skal være sjov, unik, frihed, natur og barnligt , glæder mig til at hører en hel masse om jeres planlægning :cheerleader3:og glæder mig til at følge jer frem til jeres store dag

Redigeret af Marie E
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Den gang min mand gik på knæ for mig
- husk jeg er ordblind så der er sjove ord ind i mellem

min kommende mand og jeg havde ikke set hinanden i 6 uger på grund af eksemer og dårligt planlægning.
så vi havde aftalt af den 22.7.2015 skulle være vores kæreste dag. Vi havde aftale, at mødes på UBN ONE, i Odense, for at spise brunch sammen. enlig havde jeg nogle timer før vi skulle mødes ringen til ham og aflyst fordi jeg var blevet lidt småsyg, men efter jeg havde ringet, fortryd jeg med det sammen, så måtte ringe til min kæreste igen og sige "jeg vil afsted, om der så løber snot ud af næsen på mig. så skulle det ikke stoppe mig i, at havde kæreste dag".

Når men vi fik spist brunch sammen, det var så dejliget, selvom jeg et par gang var "ved at dø af hoste-anfald".. derefter forslog han at vi skulle ud og shoppe lidt men det enden med at vi kom ned mod Odense Å, mosen, hvor han spurgte om vi ikke skulle tag ud på en af robåd i åen, så det enden med at vi sad i en robåd. Han havde de tam tam i hånden for at ro med og jeg sad med en kaffe latte. I starten var det lidt svært, at finde ud af hvordan vi kom frem og tilbage i robåde men til sidste lykkes det. Det hele var næsten som om man var i en af de gammel Hollywood film, end til at min kæreste spurgte om jeg ikke vil havde et stykke tyggegummi, da han mente jeg havde fået kaffe ånde (han kan ikke lide kaffe), jeg takke ja til tyggegummi.. Også begyndt det hele.. jeg tro at han rodet nede i sin taske i 5 min for, at finde det "skide" tyggegummi som viste sig, at være en æske med den smukkeste ring også gik han på knæ i båden og sagde mange mange mange sde ord jeg slet ikke kan huske hvor han til sidste spurgte mig om jeg vil giftes med ham. og jeg ginte højt ( tro det var lidt i chok, i at nu skete det) også sagde jeg højt JAH!

gøre lang dag kort så slutte vi dagen af på kræz, hvor vi fik bobler og virkelig dårlig tapas men det sat ingen stopper for en romantisk dag, som jeg aldrig vil glemme :heart:

post-75691-0-49878400-1447422910_thumb.j

0

Del dette indlæg

hvor langt er vi (jeg) i bryllupsplanlægning ??

- jeg har ca været i gang i 4 måneder med at planlægge den STORE dag.

i starten af september måned købte jeg magasinet "brude magasinet". i ved det magasin som man altid har drømt om at købe, helt tilbage til den gang, hvor man var en lille pige der sad og dagdrømte om prinser og prinsesser og det halve kongerige. Jeg selv tænke ivatifal, at jeg først måtte købe magasinet den dag min prins havde friet til mig. Men må sige jeg blev lidt skuffe over magasinet, ved ikke om det bare var mig der havde sat for høje forventninger til hvad sådan et magasin vil indeholde, men 80 kr for et magasin der er fyldt med reklamer og næsten ingen fortælling/artikler mm. om den store dag.. dog sætter jeg stor pris på den tids plan der var i magasin.. og det er også den tidsplan jeg lænder mig op af.

så min status med vejledning fra "brude magasinet tidsplan er"

det har vi fået styr på:
✓bestil kirke, rådhus ➤ vi skal vies ved Mariager fjorden, og hvis det bliver dårligt vejr skal vi være i Mariagerfjord frikirke.
✓udarbejd et bryllupsbudget ➤ vi har afsat 60.000 kr. kan kun lad sig gøre fordi vi (jeg) laver mange af tingen selv.

✓lav et udkast til gæsteliste ➤ vi havde det svært med om der skulle børn med eller ikke men det er end med der kommer børn med så vi endte op på ca. 90 gæster.

bestil festlokale ➤ da både ham og jeg arbejde på en efterskole har vi fået lov til at låne efterskolen i 5 dage, så der er plads til at vores gæster kan overnatte, og meget god tid til at pynte op og ryd op igen.
dato, save the date og mm. datoen er den 23.7.2016, det vil sige et år og en dag efter min mand friede til mig. men vi mangler at få lavet Facebook siden.. det sker dog på mandag..

✓bestil fotograf ➤ vi har valgt at det skal Christoffer fryd der skal tag vores billeder, da han laver nogle helt vild smukke billeder tjek han hjemmeside ud, men vi har valgt hans pakke nr to som er vielsen, receptionen og brudepar billede prisen for det er 5.495kr.. til vores fest der har vi fået hjælp af 6 af vores venner, som har styr på det med, at tage billeder. De vil få en time hver under aften hvor de skal tage stemnings billeder mm.

brudekjole ➤ jeg fik købt min brudekjole hos panayotis til 6.000kr. kjolen er min drømme kjole, men jeg var godt nok sur over service jeg fik i butikken. jeg skulle side og vente 20 min for at komme til selvom jeg havde bestil tid.. også delte jeg prøverum med deres WC. så deres kunder som var teenager, kvinder og mænd,. gik ind og ud af det prøverum jeg var i.. også var der kold og bestik i rumme.. var tæt på at bare sige nej nu går jeg men så fik jeg min drømmekjole på og måtte købe..

hår og makeup ➤min storebrors kæreste hun er startlist så hun skal gøre det. jeg skal bare selv købe mit makeup. jeg er normal til Dior af makeup men jeg tænker at jeg vil prøve Mac-makeup til bryllup.

valg af brudepiger ➤ jeg skal havde tre brudepiger det er mine bedste veninder. også min niece/gudbarn (8år) skal være min blomster pige, ring holder er min forloves lille fætter (5år)

vielsesringe ➤ er bestil, det blev hvidguld 14k med tre brillanter i min ring. dog mangler vi at finde ud af hvad der skal stå i dem.

mad ➤ på vores arbejdsplads har vi en virkelig dygtig kok, som skal stå for vores mad, det bliver 5 retter, med pandekager og is til desserter

det vi stadig overvejer:
bryllups rejse➤
vi vil virkelig gerne på bryllups rejse, men spørgsmålet er om der er penge til det ?.. hvad har i andre brude gjort, og hvor mange pengen har i sat af til det ca??

bryllupskage➤ der er så mange muligheder,. mulighed 1) at vi fik en til at lave en unik bryllups kage. mulighed 2) at vi be 5 forskellige personer fra familie, venner arbejde til at lave en kage til os derved bliver det mere personlige og ikke bare det sammen.. men det skal selvfølgelig være personer der har styr på det med at lave kage.. så det ikke bare er lagkagebund fra rama1000 og flødeskum.. eller har i en forslag til mulighed tre ? det skal helst ikke være alt for dyrt og heller så traditionel..

forlover ➤ den er rigtig svær, da der er mange ting der spiller ind over det. min kommende mand, har ikke så mange nære venner, det har altid været mig der har været hans bedste ven/veninde.. jo han har en han kalder for sin bedste ven, som han har kendt lige siden de gik på efterskole sammen. Men jeg har aldrig mødt ham, og jeg har så mange dumme fordomme i mod ham. da han aldrig kan tag sig sammen for, at komme over og besøg min mand, at det er altid min mand der skal tage over til ham. Og når min mand snakker om ham,. så er der bare så mange dumme ting.. fx at han ikke har styr på sit liv, han ikke lave sine ting og er bliver smidt ud af skolen, ham her fyren har aldrig taget kontakt til mig og pluselig en dag få jeg en besked fra ham på facebook om jeg ikke li kan lave hans opgave ellers vil hans skole smide ham ud.. jeg tænker STOOOOOOOOOOP...
min tanke ved en forlover er at det er en der altid vil støtte sin "marker" og som vil tale sanhed ind i hinandes liv hvis der er noget galt fx i forhold osv.. og det føler jeg vikelig ikke der er i mellem dem.. Når jeg så snakker med min mand om det,. så er hans svar hvem skuller jeg ellers vægle ??? da han mener at hans for ikke kan være hans forlover.. men det mener jeg godt han godt han.. hvad tænker i andre om dette store problem??

overnatning på bryllups dagen ➤ vi overvejer at overnatningen skal være på Hvidstens kro, da det er virkeligt et romantisk sted og ikke så dyrt. Det eneste minus er at der ikke er badeværelse på værelse, at det er fælles ude på gang,. det skal lige siges at vores bryllups nat bliver vores første nat sammen. så denne nat skulle gerne være romantisk, så tænker det ville være godt med et bad efter en lang dag og få skifte undertøj osv.. Har i andre ideer til overnatning i nærheden af Randres - Hobro ?

det vi stadig mangler:

det skriver jeg vider på sener

post-75691-0-16958900-1447505475_thumb.p

post-75691-0-17101300-1447505490_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vedr. bryllupsrejse så stak vi af til Alsace dagen efter brylluppet. Det var en overraskelse for mig, jeg havde lige startet nyt arbejde og kunne ikke få fri da sommerferieskemaet allerede var lagt. Så jeg måtte udskyde min ferie. Men det skulle være løgn, så min kommende mand ringede til min chef og sagde, at han havde bestilt rejsen i al hemmelighed, så jeg fik selvfølgelig fri - uden at vide noget om det. Så først under middagen da min mand holdt tale for mig fik jeg at vide, at vi skulle afsted dagen efter. Har ingen idé om hvad det kostede, det er mange år siden nu :)

Vil de 5 personer gerne bage eller er det noget du synes kunne være sjovt? Man kan sige at det jo sikkert passer meget godt til jeres temperament at gå bort fra det traditionelle med en bryllupskage og stille et kagebord op uden en egentlig bryllupskage, men måske I ville fortryde at I ikke holdt fast i nogle af traditionerne? Som at skære kagen og give hinanden den første bid og gemme toppen et år osv.

Din mands far kan sagtens være forlover, det har jeg flere eksempler på. Så ikke noget underligt i det.

Jeg har ikke idéer til andre overnatningsmuligheder, men personligt hader jeg sådan noget med fælles bad og toilet, så det ville jeg aldrig vælge.

Og wauw - I er vist nogen af de eneste der ikke har tilbragt en nat sammen inden brylluppet, hvordan har I kunne holde det ud? :)

0

Del dette indlæg

Vedr. bryllupsrejse så stak vi af til Alsace dagen efter brylluppet. Det var en overraskelse for mig, jeg havde lige startet nyt arbejde og kunne ikke få fri da sommerferieskemaet allerede var lagt. Så jeg måtte udskyde min ferie. Men det skulle være løgn, så min kommende mand ringede til min chef og sagde, at han havde bestilt rejsen i al hemmelighed, så jeg fik selvfølgelig fri - uden at vide noget om det. Så først under middagen da min mand holdt tale for mig fik jeg at vide, at vi skulle afsted dagen efter. Har ingen idé om hvad det kostede, det er mange år siden nu :)

Vil de 5 personer gerne bage eller er det noget du synes kunne være sjovt? Man kan sige at det jo sikkert passer meget godt til jeres temperament at gå bort fra det traditionelle med en bryllupskage og stille et kagebord op uden en egentlig bryllupskage, men måske I ville fortryde at I ikke holdt fast i nogle af traditionerne? Som at skære kagen og give hinanden den første bid og gemme toppen et år osv.

Din mands far kan sagtens være forlover, det har jeg flere eksempler på. Så ikke noget underligt i det.

Jeg har ikke idéer til andre overnatningsmuligheder, men personligt hader jeg sådan noget med fælles bad og toilet, så det ville jeg aldrig vælge.

Og wauw - I er vist nogen af de eneste der ikke har tilbragt en nat sammen inden brylluppet, hvordan har I kunne holde det ud? :)

tak for svaret :) det ved at få 5 personer til at lave en del af kagen som vi så vil satte sammen til en bryllups kage.. men at den ret sikker få 5 forskellige smag.. de vil få afvide den skal være rund og overtrækkende skal være hvid så de kommer til at linde hinanden lidt..

jeg håber ret så meget på at det bliver hans far :)

med vores bryllupsnatten så har det været vores tro på at leve sammen som mand og kone høre først til et ægteskab.. :) så det har været helt natur men også hårdt at vente.. men det er et valg man tager.. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til og tillykke med det kommende bryllup :loveshower:

Glæder mig til at følge med i jeres planlægning helt frem til den store dag :)

tak og stort tillykke med dit kommene kærlighedes dag :D

Ok på den måde med kagen, det synes jeg er en sjov idé så, jeg troede du ville have 5 forskellige kager at servere :)

Respekt for jeres holdning sex før ægteskabet :)

det var det jeg tænkte det er lidt anderledes men stadig holde det lidt fast i det er en bryllups kage og traditioner der høre til.. :)

0

Del dette indlæg

Save the date! på Facebook

så fik vi lavet save the date på Facebok, er ret stolt over det,. vi fik en af vores gode venner til at hjælpe os med at tage nogle billeder,. også har vi valgt at skrive teksten på engelske da vi har venner fra hele verden vi ønsker med.. så det er nu ikke helt for at køre den "poppede" stil :) vores save the date er til alle dem der har lyst til at komme med til vielsen og reception. dem der skal med til festen om aften, vil få det med posen også

vores teksten på facebook :
It so happened, the day Christoffer asked:
" Maise, will you be mine? "
" For, if you say yes, I'll forever be yours. "

A wedding is set,
Gudme and Sprotte we shall connect,
Kl.12.30 at Fjorden in Mariager we let,
The bride and groom start their project.

When both hearts finally are one,
And the preast is done,
We need to run,
Into the backyard at Frydensberg Efterskole for Having fun.

A reception - invited as a guest,
The 23-07-2016 let's make it the best.

A day with love,
A dat with fun,
This Will be the one.

more information will come when we are closer to the day
♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡

post-75691-0-28660600-1447960274_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

så er jeg igen komme et lille step vider. har næsten fået lavet bryllupsinvitationer færdig de skal bare printes ud og skrevet navne på også afsted med posten.. så det er nok mit næste lille indlæg kommer til at handle om.

men nu der har jeg fået samle små ider sammen til de små gæster der også skal med til vores store dag "børene-bordet" har valgt at lave en hjemlavet malerbog.. så de har lidt lave under middagen.. ellers laver vi også et børnerum til dem, på et af de store værelse på efterskolen.. hvor der kommer til at være dvs spil, wii og legetøj så det ikke bliver alt for kedeligt for dem.. vi har ca 9 børn med fra aldren 4-12 år

- ønsker du skabelonen til malerbogen.. kan jeg sende den over mail til dig.. :)

post-75691-0-45155100-1449607068_thumb.j

0

Del dette indlæg

hvor bliver det bare fint :cheerleader3: sikker på det nok skal bringe lykke

tak Marie :) i starten var jeg i mod der skulle børn med da jeg bange for mine søskendes børn vil løbe hen og vil sidde hos mig og lege med mig hele tiden.. og på denne dag kan jeg ikke være den "sjove" moster da jeg vil nyde dagen.. men efter jeg havde tænk over det.. vil det betyde meget for mig at mine små guldklumper kom med også så jeg kunne få mit gudbarn som blomsterpige.. så for at de ikke skal kede sig.... må man tænke lidt i den kreative retning

0

Del dette indlæg

hvor bliver det bare fint :cheerleader3: sikker på det nok skal bringe lykke

tak Marie :) i starten var jeg i mod der skulle børn med da jeg bange for mine søskendes børn vil løbe hen og vil sidde hos mig og lege med mig hele tiden.. og på denne dag kan jeg ikke være den "sjove" moster da jeg vil nyde dagen.. men efter jeg havde tænk over det.. vil det betyde meget for mig at mine små guldklumper kom med også så jeg kunne få mit gudbarn som blomsterpige.. så for at de ikke skal kede sig.... må man tænke lidt i den kreative retning

mine nevøer og niecer skal også med vil ikke undvære dem , og for det andet så har vi inviteret hele familien så barnepigerne var lige som optaget, MEN vi har på ingen måder fortrudt det,og for os er det max 5 børn der kommer med , ja mine egne er der også men de betragtes ikke som børn efter som den yngste skal konfirmeres her til april :wink:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer