Sofiean

Mit bryllup - og alt det andet - Hos skrædderen

42 indlæg i dette emne

Kan se at det er lidt tid siden jeg fik skrevet sidst. Min mor var faldet helt ned, da jeg snakkede med hende ugen efter og prøvede at lægge en plan. Så var der lige pludselig god tid, og "det behøvede vi da ikke tage stilling til nu". Så alt er godt der - omend mindre stress fra folk omkring mig, når jeg selv er stresset med hus og job nok ville være at foretrække...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bryllupskage kan være hvad som helst, der er ingen grænser bortset fra hvis der er etager der skal kunne bære hinanden.

Jeg er ikke så meget til mousse fyld, jeg ved ikke hvorfor alle danske bryllupskager skal kun fyldes med mousse. Jeg vil heller ikke have nøddebund eller lignende, og jeg er ikke vild med marcipan. Hverken smag eller farve/udseende, så det skal det ikke være.

Tilgengæld kan alle slags kager bruges, med creme, med frisk frugt, med lige præcis den fyld i vil have. Jeg er heller ikke til tørre kager, og det er jeres bryllupskage og jer der skal kunne lide den og glæde jer til at smage.... Så hvad er jeres yndlingskage, eller yndlingssmag? Det vil jeg starte med og se om der ikke kan laves sådan en kage...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for forslag :-)

Problemet er åbenbart, at der skal bruges en uge på at pynte den (forstår ikke rigtig hvorfor), og så må der jo ikke være let fordærvelige ting i (så som mælk, fløde etc.). Det er åbenbart noget med at den skal kunne stå uden at være på køl (igen: forstår ikke rigtig hvorfor).

Men jeg tænker at vi finder en løsning - har bare ikke lige haft tid til det, da vi skal flytte på fredag, så vi har brugt hele påsken på at pakke og gøre vores nye hus indflytningsklart.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 28. mar. 2016 at 9:24 AM, Camilla_krøier said:

Alle kager bliver jo i bedste fald tørre og hårde på en uge, i værste fald sidder hele selskabet og spiser sig til en god omgang madforgiftning

Tak for det - synes også det der med at den skal laves en uge i forvejen lyder totalt mærkeligt....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siden sidst

Der bliver fortsat ikke brugt så meget tid på bryllupet, da vi flyttede sidste fredag - men nu kan vi slappe mere af og forhåbentlig begynde at få styr på flere ting.

vi har (næsten) fået styr på en kok fra Den Gamle Skole. Så det er rigtig rart at få krydset det af listen.

Til gengæld virker det ikke som om at der er styr på A's polterabend :-(  Jeg skrev til forloveren sidst i februar og gav ham nogle datoer, hvor A på det tidspunkt ikke kunne, samt en liste over ønskede deltagere hvor en del af dem gerne ville være med i planlægningen. Så hører jeg ingenting indtil lige før påske, hvor en af de andre skriver til mig for at høre om der sker noget med den der polterabend og hvem der er forlover. Jeg svarer med forlovernavn og oplysninger. Ingen hører jeg ingenting efterfølgende. I går var vi så til middag nogle nogle venner, hvor manden i parret også skulle med og gerne ville være med til at planlægge. Jeg hører ham så om, om de har styr på det, for A har jo fået flere aftaler siden i slut februar, og jeg havde regnet med at der var nogen der havde kontaktet mig om en mulig dato - givet at der var gået så lang tid, siden jeg havde meldt datoer ud. Jeg havde ikke tænkt at jeg skulle skrive til forloveren, hver gang A lavede en ny aftale en lørdag. Men det burde jeg måske havde gjort, for den dato de arbejder ud fra, er en dato, hvor A skal til polterabend hos en anden (muligvis i Italien). Så nu ved jeg ikke hvad de tænker. Jeg er en smule sur, fordi når der går så lang tid fra de (forloveren) får datoer, til han rykker på det, så ville jeg forvente, at han lige tjekkede, at der ikke var blevet yderligere booket. Jeg havde ikke forventet, at jeg skulle være hans barnepige og sige: nej heller ikke der, hele tiden. Jeg kan jo heller ikke holde A's kalender fru fra nu af og til bryllluppet, fordi der skal være polterabend en eller anden dag (som jeg ikke har fået at vide). Er jeg urimelig i at forvente, at de burde have taget kontakt til mig, for at være sikker på at de havde fundet en dato, der holdt? Hvordan har I gjort?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En måned tilbage!

Så er der efterhånden ikke langt igen. Vi har dog fået styr på mange ting efter min deadline på arbejdet sidste fredag (og et par ting før).

Vi er kommet godt på plads i vores nye hus - omend der stadig er en del renovering til hen over sommeren.

vi har fået styr på kok.

vi har haft su og vi bliver 52.

min kjole er kommet hjem og jeg skal til skrædder i morgen :-D relateret til dette har jeg fået købt sko og undertøj. Jeg har også lavet en aftale med en veninde om makeup samt fået aftalt håropsætning på dagen med en frisør

a.'s kjole og hvidt er kommet hjem, og skal bare presses.

vi har fået bestilt en god bunke af drikkevarerne.

vi har snakket med lokalet igen - og aftalt at vi kan komme ind dagen før og pynte op. De sørger også for serveringspersonale!

vi har aftalt møde med præsten om mandagen før brylluppet. Prøvelsesattesten er udfyldt og modtaget af kirkekontoret

a har været på polterabend (hvilket han ikke troede han ville komme, da forloveren er gået ned med stress, men de andre fik rykeket og givet ham en dejlig dag).

vi er blevet enige med hinanden (og svigermor) om kagen! Det bliver mokkabund og hasselnøddebund med mangocreme.

 

Ting vi stadig mangler :

blomster

dekorationer

duge og servietter 

bordplan og bordkort

skjorte og sko til A

indkøb af de sidste drikkevarer (blandt andet rødvin)

valg af salmer

fotograf (omend min far er på sagen)

transport til og fra kirke og feststed

evt. Serveringspersonale til reception

og sikkert lidt flere ting 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Dkchelle said:

 Håber bare din far kan nå at finde en fotograf. De plejer at være booket lang tid i forvejen...

Det er vist noget gennem hans arbejde - og der er vist ikke så mange der bruger det, så jeg krydser fingre. Til gengæld var det noget vi satte ham til for flere måneder siden, men vi har bare glemt at følge op (og så havde han ikke gjort noget, da vi endelig fik fulgt op) :-/

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg været hos skrædderen. Det gik rigtig godt, og vi blev fint enige om hvordan den skulle rettes til (men for f***** hvor er det dyrt).

Her kan I se et billede af mig i kjolen (det er nåle der får brysterne til at se lidt mystiske ud - det er bare for at se hvor den skal tages ind)V__D02A.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 3. juni 2016 at 9:57 PM, Sofiean said:

Så fik jeg været hos skrædderen. Det gik rigtig godt, og vi blev fint enige om hvordan den skulle rettes til (men for f***** hvor er det dyrt).

Her kan I se et billede af mig i kjolen (det er nåle der får brysterne til at se lidt mystiske ud - det er bare for at se hvor den skal tages ind)V__D02A.jpg

Det kommer til at passe helt perfekt! 

Du bliver så fin!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt at du havde en god oplevelse hos skrædderen :)

Selv har jeg temmelig ondt i maven over min egen kjole... Butikken har bestilt den hjem for lille og fastholder stædigt, at det er den rigtige størrelse, selvom den ser helt anderledes ud end dén, jeg prøvede, og den skærer ved skuldrene, omkring armene osv. Det er virkelig surt. Skrædderen har prøvet at løsne syningerne, hvor hun kunne, men der er slet ikke stof nok til at den sidder pænt. Nu har jeg sendt "før og efter"-billeder til forretningen, så de kan se forskellen på kjolerne, og så må vi se, om de ændrer mening. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 5. jun. 2016 at 10:11 PM, Dkchelle said:

Det kommer til at passe helt perfekt! 

Du bliver så fin!

Tak :cheerleader3:

12 hours ago, girl_beat said:

Dejligt at du havde en god oplevelse hos skrædderen :)

Selv har jeg temmelig ondt i maven over min egen kjole... Butikken har bestilt den hjem for lille og fastholder stædigt, at det er den rigtige størrelse, selvom den ser helt anderledes ud end dén, jeg prøvede, og den skærer ved skuldrene, omkring armene osv. Det er virkelig surt. Skrædderen har prøvet at løsne syningerne, hvor hun kunne, men der er slet ikke stof nok til at den sidder pænt. Nu har jeg sendt "før og efter"-billeder til forretningen, så de kan se forskellen på kjolerne, og så må vi se, om de ændrer mening. 

Nej nej nej :(

Det er da så dumt og amatøragtigt altså!

min butik bestilte hjem i størrelsen større, da den lige præcis ikke kunne lukkes, den jeg prøvede. Så jeg var lidt nervøs for at den blev alt for stor, men det ser ud til at de er sluppet meget godt fra det.

men hvor presset er du? Kan de nå at bestille en ny hjem?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 hours ago, Sofiean said:

Tak :cheerleader3:

Nej nej nej :(

Det er da så dumt og amatøragtigt altså!

min butik bestilte hjem i størrelsen større, da den lige præcis ikke kunne lukkes, den jeg prøvede. Så jeg var lidt nervøs for at den blev alt for stor, men det ser ud til at de er sluppet meget godt fra det.

men hvor presset er du? Kan de nå at bestille en ny hjem?

Jeg er temmelig presset på tid - har kun 3 uger. Da de ringede fra butikken, at kjolen var kommet hjem og var klar til skrædder, spurgte jeg endda, om jeg skulle komme forbi og prøve den for en sikkerheds skyld. Men ork nej; "det behøvede jeg slet ikke". Og det fortryder jeg virkelig nu - så kunne dét her have været afklaret for flere uger siden... :(

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer