Troelsen91

Borgerlig vielse

6 posts in this topic

Hejsa:-) Jeg er ny herinde så ved ikke om snakken har været her, men nu prøver jeg.  

Min kæreste og jeg har valgt at blive borgerligt gift til september i år fordi vi gerne vil spare penge sammen til en bryllupsrejse og vi ikke vil ud og låne 50.000-100.000 kr til et bryllup. Det er lidt hårdt da vi først havde bestemt os for kirken og fest. 

Men vi bliver borgerlig viet og invitere derefter den nærmeste familie på en lille frokost og derefter stikker vi af på en overnatning og middag. Andres erfaring med et borgerligt bryllup der stadig blev utrolig romantisk? 

Mit andet spørgsmål lyder på om kjolen til sådan en vielse? 

Har fundet denne smukke kjole men ved ikk om den er for kirkebryllup agtig?

Screenshot_20160612-205145.png

0

Annonce ♥

Nu ved jeg godt, at det ikke er dét, du spørger til, men hvis jeres største drøm er et kirkebryllup med fest "og det hele", hvorfor venter I så ikke, til I har råd? Eller holder fast i den kirkelige vielse og spiser frokost med den nærmeste familie? Det vil bare være ærgerligt, hvis du bagefter går og tænker, at det egentlig ikke lige var dét, I gerne ville på jeres store dag :)

0

Helt enig med girl_beat - og husk, at det er lige så gratis at blive viet på rådhus, som det er at blive viet i kirken :)

0

Det er en super fin kjole du har fundet, passer fint til Rådhus bryllup :-)

Sidst jeg var i byen med et par veninder, løb vi ind i et bryllup..... Det var et ungt par ( bruden i super fin hvid buksedragt ) De havde været på rådhuset med den nærmeste familie med efterfølgende frokost, herefter var de fortsat ind til en lille tapas/drinks bar ( hvor jeg sad med veninderne ) her var venner samlet hvor de fik en lille anretning ( en sweet deal til 98,00 ) Og en øl... resten var for egen regning... alle så ud til at more sig, der var i alt fald sang over flåden :cheerleader3:

Så min pointe er , man kan gøre præcis det man vil , der er ikke noget rigtigt eller forkert..

0

Annonce ♥

Min svoger og hans kone er lige blevet borgerligt viet. De havde kun deres børn med på rådhuset, og bagefter var de nærmeste inviteret til frokost og efterfølgende kaffe og bryllupskage i et lokale, der hvor de bor. Vi har vel været 30 personer tror jeg. Det var en super dejlig dag, der var bryllupskage og brudevals og klippe strømper selvom det var helt low key var det lige så hyggeligt som store bryllupper, jeg har været til. Det er ikke størrelsen på festen der afgør hygge og romantik faktoren.

Jeg synes den kjole du har luret på er rigtig flot og overhovedet ikke for meget til en borgerlig vielse.

Held og lykke med jeres bryllup :)

1

for snart 7 år siden, blev min mand og mig   borgerligt gift , hvor vores forældre, min mands bedsteforældre og selvfølige vores 2 børn var med.

vi skal velsignet i kirke til næste år, da det altid har været min stor drøm, 

vi er glade for at vi blev gift den gang, da min svigerforældre døde for 3½ og 1½ år siden, og de noget at komme med til vores bryllup.g

min brudebuket kommer ned på deres gravsten og ligge

0