Guest wendy

hvor meget beregner man med???

4 indlæg i dette emne

hej tøser.

Vi er meget i tvivl herhjemme om vi har købt nok til bryllupet. Så nu ville jeg lige høre jeres mening og hvad i gør.

Vi bliver 30 personer hvor de fleste drikker vin. vi har købt 33 rødvin og tænkt på 10 flasker hvid vin.

efter middagen byder vi så på en congac og bailli.

og til efter kaffen vil der så være øl, vin og vand.

hvormeget tror i vi skal regne med af vin ,øl og vand? og kan man godt nøges med at servere vin,øl og vand til efter kaffen eller skal der være spiritus? tænkt på at lave en alkohol fri bowle til dem som skal køre og ik kan lide øl.

lad mig høre jeres menning, vi er meget i tvivl.

knuzzer

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Normalt beregner man en flaske vin pr. person, det vil sige at hvis i bliver 30 pers. skulle 30 flasker være nok. disse fordeler man så på rød og hvid, som regel 20 rød og 10 hvid.

Fordelingen kommer altid an på menuen....

Sådan beregner jeg altid, men jeg køber altid 10 ekstra flasker rødvin men jeg har endnu ikke oplevet andet end at de havner på vinreolen bagefter.....

Beregn hellere for meget end for lidt men jeg synes at dit forslag ser meget fornuftigt ud.

Til vores bryllup havde vi både rødvin og hvidvin, vi var 45 voksne og der blev drukket ca. 18 flasker rødvin og 10 flasker hvidvin, og taget hul på 3 flasker desertvin men de blev ikke drukket så 2 havde passet bedre.

Til gengæld havde vi bestilt fadøl til 60 personer og de blev drukket på nær 9 glas....

Håber det hjælper dig lidt

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg tror at vinberegningen passer ganske godt !! Det eneste jeg tænkte på, var: Det kunne jo være, at der er nogen, der gerne vil have øl eller sodavand under maden i stedet for vin!!! Måske nogen, der skal køre hjem, gerne vil nøjes med 1 glas vin, og derefter går over til sodavand !!

Angående spiritus: Vi havde ingen spiritus udover cognac !!!! Udover cognac til kafffen havde vi så Bailey. Der behøver absolut ikke være spiritus - det er helt op til jer selv!!!

Angående øl og sodavand: Det er meget forskelligt hvor meget der drikkes !! Til vores bryllup (62 mennesker) blev der drukket 8 rammer øl og 7 rammer sodavand !! Det skal lige siges, at det var meget varmt (28 gr) og at der var ca. 2 timers "venten" efter kirken og indtil middagen !!! Havde vi nu holdt brylluppet i januar eller hvor det ikke var nær så varmt, havde "forbruget" nok været en del mindre.

Håber du kan bruge det til noget !!

Knus fra Redhead

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer