Hendebride2be

"hej må jeg tage min nye kæreste med til jeres bryllup?"

6 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej,

 

Egentlig er det jo helt op til dig eller jer og noget i skal blive enige om i fælleskab.

Min personlige mening er, at man skal passe på med at have fordomme :-) 

- Min mand og jeg blev gift for 8 år siden, vi brugte virkelig lang tid på at finde ud af hvem var vigtigst og få med, og da min mands kammerat fik kæreste på i januar og vi skulle giftes i maj, synes jeg det var en dårlig ide at invitere hende, tiltrods for at min mand faktisk godt kendte hende. Alt i mig skreg nej. og det har jeg ærligt fortrudt i dag, for de er stadig sammen og har to skønne børn og hun er simpelthen så hamrende skøn. Så måske du skulle give hende en chance.. Og hvem ved, måske er hun hans eneste ene? :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, EDK said:

Hej,

 

Egentlig er det jo helt op til dig eller jer og noget i skal blive enige om i fælleskab.

Min personlige mening er, at man skal passe på med at have fordomme :-) 

- Min mand og jeg blev gift for 8 år siden, vi brugte virkelig lang tid på at finde ud af hvem var vigtigst og få med, og da min mands kammerat fik kæreste på i januar og vi skulle giftes i maj, synes jeg det var en dårlig ide at invitere hende, tiltrods for at min mand faktisk godt kendte hende. Alt i mig skreg nej. og det har jeg ærligt fortrudt i dag, for de er stadig sammen og har to skønne børn og hun er simpelthen så hamrende skøn. Så måske du skulle give hende en chance.. Og hvem ved, måske er hun hans eneste ene? :-)

Tak for dit svar, jeg kan sagtens følge dig. Fordomme er det dog ikke herfra :) 

 

Issuet her er : Ingen kender hende, ingen ved han har en kæreste, så nyt er det. (du skriver din mand kendte den nye kæreste).

Vi vil aldrig komme til at se dem (de bor meget langt væk), Vennen er ikke engang en person min kæreste ser på egen hånd, de snakker aldrig sammen ud over at de ses til en fest måske 1 gang om året, hvor de taler perifært. Det er det. Han dog en del af vennegruppen, deraf skal han med. 

 

Det er klart, at hvis det var en tæt ven, og vi så ham, eller de ringede sammen, eller på anden måske havde mere kontakt, så havde han da fået sin kæreste med. Men i mit tilfælde føles det som om man skal sige ja af høflighed, og jeg føler bare at jeg godt må være egoistisk til mit eget bryllup.... 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De andre i vennegruppen, er de inviteret med deres påhæng? Jeg ville invitere hende med nu, det betyder tydeligvis noget for vennen.

 

Hvis de stadig er sammen til juli når I skal giftes, så er det jo ikke bare en hurtig flirt de har gang i. Hvis din kæreste gerne stadig vil være en del af den vennegruppe og sikre at der forbliver god stemning i gruppen, så ville jeg sluge de 1.000 kr. og invitere hende med. Synes lidt det er "gamet" når man inviterer til bryllup, at der kan ske lidt rokeringer i gæstelisten i tiden op til brylluppet, I kan jo også få nogen afbud så det ikke ender med at koste jer ekstra :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

16 hours ago, Ki Schou said:

De andre i vennegruppen, er de inviteret med deres påhæng? Jeg ville invitere hende med nu, det betyder tydeligvis noget for vennen.

 

Hvis de stadig er sammen til juli når I skal giftes, så er det jo ikke bare en hurtig flirt de har gang i. Hvis din kæreste gerne stadig vil være en del af den vennegruppe og sikre at der forbliver god stemning i gruppen, så ville jeg sluge de 1.000 kr. og invitere hende med. Synes lidt det er "gamet" når man inviterer til bryllup, at der kan ske lidt rokeringer i gæstelisten i tiden op til brylluppet, I kan jo også få nogen afbud så det ikke ender med at koste jer ekstra :)

Tak for dit input :) 

Jeg kan bare mærke at jeg slet ikke er enig. Det er alt for privat en fest for mig, til at der skal sidde flere folk jeg aldrig har mødt. 

Men det er trods alt rart at høre andre synspunkter, det rykker bare slet ikke ved min holdning, så jeg kan mærke jeg er nødt til at stå fast her. Men så er jeg heldigvis overbevist :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Hendebride2be said:

Tak for dit input :) 

Jeg kan bare mærke at jeg slet ikke er enig. Det er alt for privat en fest for mig, til at der skal sidde flere folk jeg aldrig har mødt. 

Men det er trods alt rart at høre andre synspunkter, det rykker bare slet ikke ved min holdning, så jeg kan mærke jeg er nødt til at stå fast her. Men så er jeg heldigvis overbevist :) 

 

Så synes jeg du skal holde fast i det som føles rigtigt for dig :) jeg ønsker jer held og lykke med det hele :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer