morten+louise

Fondant på firkantet kage?

10 indlæg i dette emne

Halløj kage tøser:-)

Vi tænker lidt på at lave bryllupskagen selv, den skal bestå af en stor firkant som vi skal skære for, og så ellers en lille firkantet kage til hver gæst.

Men hvordan kommer man nemmest fondant på en firkantet kage, altså uden at der kommer fold i den, eller overlapper i hjørnerne??

Også lige et tillægs spørgsmål, hvis man nu gerne vil have delt fondanten op i to farver hvordan gør man så lige det?? lidt ligesom denne kage..

Håber så meget i kan hjælpe :thumbsupsmileyanim:

post-52572-0-10992700-1335292047.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan finde en masse videoer på youtube der viser hvordan du betrækker med fondant, du skal bare søge på engelsk:) Det er ret nemt synes jeg:) Det billede du har sat ind tror jeg der er sort fondant på hele kagen og så er det hvide sat uden på.. Ved ikke om det er mig der har misforstået spørgsmålet:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har ikke set filmen så ved ikke om jeg gentager noget :-)

Personligt syntes jeg at det er lettere at overtrække firkantede kager end runde (var ellers lidt bange for dem). Det vigtigste er at starte med hjørnerne og så går resten ret nemt.

Jeg ved ikke om du ved det men det kan være ret svært at indfarve fondant med sort. Ved ikke om du ville købe sort eller?

Jeg har selv købt en ekstra sort farve for at hjælpe det lidt på vej :-)

0

Del dette indlæg

Hehe længe siden jeg har set filmen, og yhar ikke lige fået prøvet det af med en firkantet kage endnu.. Så du gentager ikke noget :)

Nej vidste jeg ikke, men har tænkt mig at købe det færdigt. Synes det er besværligt at lave fondant, med de skumfiduser, tager eyt ondt år og klister. Så hopper på den nemme løsning med det. :blush:

Men har skrevet husk hjørner først, under kage punkt takker :)

0

Del dette indlæg

Jeg plejer at købe den hos http://kagebutikken.dk/product.asp?product=400

De har tidligere haft problemer med deres fondant men tror det er slut. Den smager noget bedre end wilton og ikke så kunstig. Den er ret let at arbejde med. :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved hvad du mener men man behøver jo ikke spise fondanten :-) men det er noget der er stor uenighed om.

Jeg bruger det ikke fordi det smager godt men fordi det er sjovt at arbejde med. Men kagebutikkens er klart lidt bedre og hvis du har en sukkergris i hjemmet bliver det helt sikkert et hit!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer