Guest janni+2

Alkohol på kagen?

4 indlæg i dette emne

Hejsa Piger

I morgen er dagen hvor kjolen skal hentes og jeg skal samle vores bryllupskage. Men jeg har en ide om at jeg gerne vil "strinte" mandelbundene med en for for alkohold som lige giver kagen en skarp smag.

Kagen er lavet som bryllupskagen fra "Det søde liv" med chokolade trøffel, blåbærbomber og så mandel bunde i stedet for valnød.

Men hvad kan jeg bruge, nogen siger en portvin, men hvilken?

Hvad har i prøvet?

Kh Janni

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan bruge hvilken som helst portvin. Når det "bare" er til kage (selvom det er bryllupskage) ville jeg ikke bruge noget, der er for dyrt. Men du kan jo bruge stort set alt - madeira, rom, cognac, armagnac, calva osv. Jeg plejer at tage den flaske der åben, og som ikke lige er whiskey, cognac eller gin...

0

Del dette indlæg

Du kan bruge hvilken som helst portvin. Når det "bare" er til kage (selvom det er bryllupskage) ville jeg ikke bruge noget, der er for dyrt. Men du kan jo bruge stort set alt - madeira, rom, cognac, armagnac, calva osv. Jeg plejer at tage den flaske der åben, og som ikke lige er whiskey, cognac eller gin...

Mja, og med cognac i sidste linje mente jeg sådan set vodka! Det er vel klart for enhver ;-)

Som der foreslås nedenfor synes jeg også marsala kunne være et rigtig godt bud.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer