musling87

Forårsbryllup ala Vintage - Billeder fra den store dag

327 indlæg i dette emne

Jeg kan se at mange laver et kirkehæfte/program, er det nødvendigt? Jeg har aldrig været til et Bryllup, så jeg ved egentlig ikke om det er en nødvendighed, eller blot noget nogen vælger at gøre?

Så kom dagen hvor min dejlige kæreste friede til mig.

Min kæreste og jeg mødte hinanden på nettet, og jeg var solgt på vores første date. Han havde/har de smukkeste blå øjne, som jeg blev fanget af. Men vigtigst af alt, han var ikke som alle andre, han er rolig og giver mig plads, og forstår mig på en måde som ingen andre gør. Han kan give mig modstand, og er ikke bange for at sige mig imod.

Frieriet:

Min H2B friede til mig på en meget romantisk måde.

vi havde 3½ års dag, og jeg skulle på aftenvagt, og stod derfor senere op end min kommende mand. Da jeg vågnede, havde han sat en langstilket rød rose på spisebordet. Jeg ringede og spurgte hvordan det kunne være, og han mindede mig om vores 3½ års dag <3

Jeg tænkte egentlig ikke mere over det, da han godt kan finde på sådanne romantiske påfund <3

Da jeg så kom træt hjem fra av kl 23.00, havde han tændt stearinlys i hele huset, og i højtalerne spillede min yndlingssang - med Bruno mars "just the way you are". Han begyndte at fortælle de sødeste ting om hvorfor han elskede mig, og vores liv sammen, og gik til sidst ned på knæ.

Ringen var LIIIIGE mig! Den var smuk, elegant og enkel! Og på trods af at jeg ikke ejer en eneste ring, formåede han at ramme min stil!

Brylluppet:

Få dage efter frieriet begyndte vi at kigge på lokationer, og der gik ikke mange uger, før vi havde fastsat dato, fundet lokation, kok, og kirke!

Vi blev hurtigt enige om at leje et lokale, hvor vi selv skulle stå for det hele, for det første er det som regel billigere, og for det andet er der mere selvbestemmelse i forhold til oppyntning osv.

Da vi købte hus i september, er budgettet ikke så voldsomt stort, da der er mange ting i et hus der prioriteres højere. og kjolen er allerede købt over budget! Den kostede en halv bondegård, men den er også meget meget smuk!

Da jeg synes der er længe til den store dag, prøver jeg at koncentrere mig om en ting af gangen, og lige nu er jeg fokuseret på invitationerne. De skal være af en meget romantisk, og gammeldags/vintage stil, det skal hele brylluppet egentlig.

Planlægningen

Grøn = er klaret Orange = er "under udarbejdelse" Rød = er ikke klaret endnu

Budget - Vores budget er på 70.000 +/- (forhåbentlig -)

Bruden

Frisør/make-up - Makeup artist, som bl.a. har stylet og lagt makeup på Go morgen Danmarks værter.

Brudekjole - Jeg fandt drømmekjolen hos Casa Lezar, dog til overpris, så de penge skal findes andetsteds i budgetet :blush:

Brudesko - Fundet i casa Lezar sammen med kjolen

Brudetaske - Har fundet den smukkeste taske fra Colding Oxholm

Bestille tid til manicure

Få lavet manicure

Bestille tid til pedicure

Vielsen

Kirken - Vi skal giftes i Villingerød kirke

Oppyntning i kirken

Brudepiger/blomsterpiger - Mine to niecer

Salmer

Kirkehæfter

Risposer - Tyllen er købt

Fotograf til bryllupsbilleder- En kollegas mand som har helt styr på det med Bryllupsbilleder, og skal også tage billeder i kirken.

Bestil brudebuket, knaphulsblomster m.m - Min kollega laver brudebuket, knaphulsblomster, men H2B skal bestemme udseende.

Festen

Udkast til invitationer - Kan ses i linket. Tema - Romantisk

Invitationernes endelige udseende - Kan ses i linket

Invitationer færdige - Er i fuld gang, men sendes først omkring November.

Fotograf under festen - Det bliver min kollegas mand fra start til slut!

Booking af kok - En kok vi har gjort brug af tidligere

Bryllupskage - Bestilles hos Couture cake, vi skal have hindbærmousse på browniebund - Møde ang. udseende d. 31/1-14 - se inspirationsbilleder

Middag - Møde med kokken d. 23/1-14

Gæsteliste - Vi sender middagsinvitationer ud til 50 personer

Festlokalet - Vi har booket lokaler på det smukke og idylliske Søndertoftegård

Overnatning til gæster langvejs fra - Nabohuset har H2Bs familie lejet, da de kommer langvejsfra. Min familie bor i området

Musik til bryllupsfesten - Vi har valgt 123disko, der kommer fra kl 17-03.00

Tema/farver - Ingen farvetema, men temaet er vintage, rustikt og romantisk.

Vielsesringe - Ringe er bestilt hos ege art

Transport til/fra kirke - H2Bs farbror kører os i hans seje bil

Vælge forloveren - H2Bs bedste ven

Vælge gavekordinator - Min storesøster

Vælge toastmaster - En ven af familien

Udarbejd ønskeliste - Skal være færdig når invitationer sendes ud

Dekorationer - Hovedsageligt bonderoser, enkelt, i små vaser.

Favor poser - Fungere måske også som bordkort

Sommerfugle bordkort

Køb duge og servietter - Vi køber duge og servietter i stoflignede kvalitet

Finde/Lave gæstebog

Drinkspinde

Menuhæfter

Drinkskort

Flagranker

Dekorative glas til lys

Lave stoleovertræk

Praktisk

Indsend ægteskabserklæring

Køb tøj til brudgom - Sørger H2B selv for, sker i marts

Gennemgå vielsesritual/ceremonien med præst

Indsend ansøgning om navneændring

Udarbejd en bordplan - Kan først gøres når alle gæster har meddelt om de kommer.

Øve brudevals

Redigeret af musling87
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til og tillykke med forlovelsen og ikke mindst din nye planlægningstråd :balloons:

Mht. kirkehæfter, så er det kun nødvendigt hvis en eller flere af salmerne ikke findes i samlebøgerne. Men ellers slet ikke nødvendig, det er mest for hyggens skyld at mange laver det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Velkommen til og tillykke med forlovelsen og ikke mindst din nye planlægningstråd :balloons:

Mht. kirkehæfter, så er det kun nødvendigt hvis en eller flere af salmerne ikke findes i samlebøgerne. Men ellers slet ikke nødvendig, det er mest for hyggens skyld at mange laver det :)

Okay, den del er vi ikke nået til endnu. Så må vi se om det bliver aktuelt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget helt andet end jeg havde regnet med.

Jeg havde regnet med en blondekjole, uden ret meget slæb, men jeg blev meget klogere da jeg så denne sag:-O

WAUW en kjole. Meget elegant :)

Ihh tusind tak! Jeg var meget i tvivl i starten, fordi jeg ALTID har troet det skulle være en blondekjole, men den her var bare så anderledes end alt det andet jeg så... Jeg måtte bare eje den :-D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget helt andet end jeg havde regnet med.

Jeg havde regnet med en blondekjole, uden ret meget slæb, men jeg blev meget klogere da jeg så denne sag:-O

Den er altså også bare super smuk!! :)

Ihh tak :-D Jeg kan slet ikke vente til at jeg skal have den på! Jeg synes bare der er sååååå længe til!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer