Nordstjerne

M&N, for vildt at vi skal giftes! <3 OPGØR!

136 indlæg i dette emne

Nå, men nok om kjole og sko (for nu :floejt: )

Vi regner med at invitere ca 45-50 personer, vi skal giftes på Østerbro og vil gerne finde en lokation i nærheden. Vi har været ude og se på nogle steder, ikke med en officiel aftale, men sådan kørt forbi og luret lidt på omgivelserne og mulighederne. Det sted vi begge pt synes bedst om er Sundet i Svanemølle Havn, men lokalet var ikke så spændende. Det var udsigten og terrassen derimod, og menu-mæssigt kunne det meste lade sig gøre. Vi kan dog ikke beslutte os for, om vi i stedet skal leje fx et forsamlingshus hvor der er plads til band og hvor vi kan få min mors veninde der er kok til at lave maden. Vi har en del kontakter, men er det noget vi vil gøre brug af? Det kan vi ikke helt finde ud af, for det ville måske være en mere personlig (og billigere!) løsning - men jeg er IKKE særlig DIY agtig. Og som tidligere skrevet, har 1000 ideer men kan aldrig beslutte mig for noget i sidste ende. Tæmker at det kunne ende i et bryllup hvor alle sidder på ølkasser og spiser smørrebrød eller pizza, fordi der var for mange valg der skulle træffes.. Og så gider jeg simpelthen ikke gøre rent dagen efter! Hmm, vi tænker og tænker. Nogen med anbefalinger til et sted i KBH området?

Redigeret af Nordstjerne
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa og velkommen til. ;)

Superflot kjole du har købt dig, den glæder jeg mig også til at se at du hopper i, når den lander i Kbh. ;)

Skoene er også ret flotte, så spændende at læse, om det er dem du ender ud med... Og forøvrigt tillykke med det kommende bryllup - glæder mig til at følge dig hvis ikke hele vejen, så i hvert fald noget af den ;)

Tusind tak! Min kjole er nu landet, den hænger i mit skab og vil meget gerne ud :lol:

Men det er vist OngoBongo du tænker på, hun venter i spænding på sin kjole med express! :thumbsupsmileyanim:

Ahh, sorry... Det var fordi jeg læste i din tråd, men det var jo så under hendes kommentar, det havde jeg ikke lige set.. tsk tsk tsk... Sådan går det når man ikke får læst ordentligt igennem.... ;) Flotte inspirationsbuketter forøvrigt ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Århhh de Choo's der... Jeg synes de første du viser er lidt kedelige i det - særligt sammenlignet med Choo!! Men par nummer tre med glimmer hæl - de er så smukke!! Synes det kommer an på i hvor høj grad din aversion med åbne sko (og tæer) spiller ind. Det vil godt nok være synd, hvis det vil påvirke hvordan du har det på dagen og om du vil få dem brugt efterfølgende (de er da for fine til bare at ende i skabet).

Ang. lokale, hvad så med Ocean Club? Men det er selvfølgelig en "pakkeløsning" hvor I ikke kan bruge jeres kontakter. Men lokalerne og beliggenhed er så fin. Selvom et bryllup på ølkasse og med pizza også har sin charme... Det matcher bare ikke helt kjolen og skoene :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hårinspiration:

Jeg tror ikke jeg skal have slør, måske noget diller-daller i håret? Men skal jeg have slør, så skal det være som the one and only Jennifer Anniston:

105ehdi.jpg

Jeg har rigtig langt hår, og går altid med det i en knold pga mit arbejde - så det skal ikke op på dagen, jeg vil have hollywood hår! :biggrin:

20jhi5l.jpg

20pbqtj.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Århhh de Choo's der... Jeg synes de første du viser er lidt kedelige i det - særligt sammenlignet med Choo!! Men par nummer tre med glimmer hæl - de er så smukke!! Synes det kommer an på i hvor høj grad din aversion med åbne sko (og tæer) spiller ind. Det vil godt nok være synd, hvis det vil påvirke hvordan du har det på dagen og om du vil få dem brugt efterfølgende (de er da for fine til bare at ende i skabet).

Ang. lokale, hvad så med Ocean Club? Men det er selvfølgelig en "pakkeløsning" hvor I ikke kan bruge jeres kontakter. Men lokalerne og beliggenhed er så fin. Selvom et bryllup på ølkasse og med pizza også har sin charme... Det matcher bare ikke helt kjolen og skoene :lol:

Ja, de Choos dér - må sælge en nyre.. Pyh.

Jeg har en rimelig stor tå-aversion, men måske man kan finde nogen med en lidt mindre peep-toe (elsker det udtryk, kommer altid til at tænke på camel-toe :biggrin: )

Ocean Club ligger fantastisk, og det ville jeg gerne - min kæreste synes desværre det er lidt for club-fancy. Damn it :rolleyes:

Redigeret af Nordstjerne
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Århhh de Choo's der... Jeg synes de første du viser er lidt kedelige i det - særligt sammenlignet med Choo!! Men par nummer tre med glimmer hæl - de er så smukke!! Synes det kommer an på i hvor høj grad din aversion med åbne sko (og tæer) spiller ind. Det vil godt nok være synd, hvis det vil påvirke hvordan du har det på dagen og om du vil få dem brugt efterfølgende (de er da for fine til bare at ende i skabet).

Ang. lokale, hvad så med Ocean Club? Men det er selvfølgelig en "pakkeløsning" hvor I ikke kan bruge jeres kontakter. Men lokalerne og beliggenhed er så fin. Selvom et bryllup på ølkasse og med pizza også har sin charme... Det matcher bare ikke helt kjolen og skoene :lol:

Ja, de Choos dér - må sælge en nyre.. Pyh.

Jeg har en rimelig stor tå-aversion, men måske man kan finde nogen med en lidt mindre peep-toe (elsker det udtryk, kommer altid til at tænke på camel-toe :biggrin: )

Ocean Club ligger fantastisk, og det ville jeg gerne - min kære synes det er lidt for club-fancy. Damn it :rolleyes:

Hrmfff.... Hvad blander han sig nu for :pokey: .. Restaurant Paustian er der jo også, de har bare ikke så meget på hjemmesiden. Ellers hvad med at undersøge Hellerup? Der er i hvert fald mange lokaler der.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Århhh de Choo's der... Jeg synes de første du viser er lidt kedelige i det - særligt sammenlignet med Choo!! Men par nummer tre med glimmer hæl - de er så smukke!! Synes det kommer an på i hvor høj grad din aversion med åbne sko (og tæer) spiller ind. Det vil godt nok være synd, hvis det vil påvirke hvordan du har det på dagen og om du vil få dem brugt efterfølgende (de er da for fine til bare at ende i skabet).

Ang. lokale, hvad så med Ocean Club? Men det er selvfølgelig en "pakkeløsning" hvor I ikke kan bruge jeres kontakter. Men lokalerne og beliggenhed er så fin. Selvom et bryllup på ølkasse og med pizza også har sin charme... Det matcher bare ikke helt kjolen og skoene :lol:

Ja, de Choos dér - må sælge en nyre.. Pyh.

Jeg har en rimelig stor tå-aversion, men måske man kan finde nogen med en lidt mindre peep-toe (elsker det udtryk, kommer altid til at tænke på camel-toe :biggrin: )

Ocean Club ligger fantastisk, og det ville jeg gerne - min kære synes det er lidt for club-fancy. Damn it :rolleyes:

Hrmfff.... Hvad blander han sig nu for :pokey: .. Restaurant Paustian er der jo også, de har bare ikke så meget på hjemmesiden. Ellers hvad med at undersøge Hellerup? Der er i hvert fald mange lokaler der.

HAHA! Ja, hvad h...... Er flad af grin, det kan være jeg skal tage en snak med svigermor - måske hun lige kan snakke ham et bryllupsøre af på torsdag :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Århhh de Choo's der... Jeg synes de første du viser er lidt kedelige i det - særligt sammenlignet med Choo!! Men par nummer tre med glimmer hæl - de er så smukke!! Synes det kommer an på i hvor høj grad din aversion med åbne sko (og tæer) spiller ind. Det vil godt nok være synd, hvis det vil påvirke hvordan du har det på dagen og om du vil få dem brugt efterfølgende (de er da for fine til bare at ende i skabet).

Ang. lokale, hvad så med Ocean Club? Men det er selvfølgelig en "pakkeløsning" hvor I ikke kan bruge jeres kontakter. Men lokalerne og beliggenhed er så fin. Selvom et bryllup på ølkasse og med pizza også har sin charme... Det matcher bare ikke helt kjolen og skoene :lol:

Ja, de Choos dér - må sælge en nyre.. Pyh.

Jeg har en rimelig stor tå-aversion, men måske man kan finde nogen med en lidt mindre peep-toe (elsker det udtryk, kommer altid til at tænke på camel-toe :biggrin: )

Ocean Club ligger fantastisk, og det ville jeg gerne - min kære synes det er lidt for club-fancy. Damn it :rolleyes:

Hrmfff.... Hvad blander han sig nu for :pokey: .. Restaurant Paustian er der jo også, de har bare ikke så meget på hjemmesiden. Ellers hvad med at undersøge Hellerup? Der er i hvert fald mange lokaler der.

HAHA! Ja, hvad h...... Er flad af grin, det kan være jeg skal tage en snak med svigermor - måske hun lige kan snakke ham et bryllupsøre af på torsdag :biggrin:

God plan!! Han må kende sin plads.. Nå GODNAT herfra i aften - jeg har fået lavet rigeligt med (sko-)ulykker nu, så må hellere lukke ned :lol: Som sagt så fornemmer jeg det bliver et aldeles farligt bekendtskab jeg har gjort mig i dig her til aften :floejt::floejt::loveflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Århhh de Choo's der... Jeg synes de første du viser er lidt kedelige i det - særligt sammenlignet med Choo!! Men par nummer tre med glimmer hæl - de er så smukke!! Synes det kommer an på i hvor høj grad din aversion med åbne sko (og tæer) spiller ind. Det vil godt nok være synd, hvis det vil påvirke hvordan du har det på dagen og om du vil få dem brugt efterfølgende (de er da for fine til bare at ende i skabet).

Ang. lokale, hvad så med Ocean Club? Men det er selvfølgelig en "pakkeløsning" hvor I ikke kan bruge jeres kontakter. Men lokalerne og beliggenhed er så fin. Selvom et bryllup på ølkasse og med pizza også har sin charme... Det matcher bare ikke helt kjolen og skoene :lol:

Ja, de Choos dér - må sælge en nyre.. Pyh.

Jeg har en rimelig stor tå-aversion, men måske man kan finde nogen med en lidt mindre peep-toe (elsker det udtryk, kommer altid til at tænke på camel-toe :biggrin: )

Ocean Club ligger fantastisk, og det ville jeg gerne - min kære synes det er lidt for club-fancy. Damn it :rolleyes:

Hrmfff.... Hvad blander han sig nu for :pokey: .. Restaurant Paustian er der jo også, de har bare ikke så meget på hjemmesiden. Ellers hvad med at undersøge Hellerup? Der er i hvert fald mange lokaler der.

HAHA! Ja, hvad h...... Er flad af grin, det kan være jeg skal tage en snak med svigermor - måske hun lige kan snakke ham et bryllupsøre af på torsdag :biggrin:

God plan!! Han må kende sin plads.. Nå GODNAT herfra i aften - jeg har fået lavet rigeligt med (sko-)ulykker nu, så må hellere lukke ned :lol: Som sagt så fornemmer jeg det bliver et aldeles farligt bekendtskab jeg har gjort mig i dig her til aften :floejt::floejt::loveflag:

Lige over! :lol: Bliver ruineret, men så er jeg ikke alene :floejt: Godnat :happy::happy:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:balloons: velkommen til og tillykke med brylluppet og din planlægningstråd

fantastisk smuk ring, og ikke mindst kjole :loveshower: fed inspiration af sko og ikke mindst smuk buket og hårinspiration

Glæder mig til at følge dig/jer frem til jeres dag

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:balloons: velkommen til og tillykke med brylluppet og din planlægningstråd

fantastisk smuk ring, og ikke mindst kjole :loveshower: fed inspiration af sko og ikke mindst smuk buket og hårinspiration

Glæder mig til at følge dig/jer frem til jeres dag

Tusind tak Marie! Jeg kan se vi nok skal følges ad det meste af vejen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå, men kan mærke at bridezilla-tingen godt kunne gå hen og blive mig :floejt:

Fik lige bestilt denne bog forleden, inden jeg stod ud af sengen (vi har ferie, mums!)

2i0851l.jpg

Købt her:

https://www.saxo.com/dk/bryllupsbogen_jesper-hoevring-med-elsebeth-mouritzen_indbundet_9788771379587

Bladrede i den forleden i en boghandler, og elskede de smukke billeder! - om den kan bruges til noget i relation til vores bryllup ved jeg ikke, men jeg håber den kommer i dag!

Synes Jesper Høvrings kjoler er SÅ smukke (mange af dem ihvertfald), men jeg ville ikke prioritere så mange penge på kjolen - ikke at jeg ikke kunne have fundet på det, men tror min kæreste ville hoppe i havnen (eller smide mig derned) hvis jeg gjorde :biggrin:

Overvejede at købe brugt brudekjole, fordi jeg egentlig elsker genbrug og køber en del på TS og i en lille butik her på Østerbro - men det føltes bare ikke rigtigt? Mærkeligt ikke :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:balloons: velkommen til og tillykke med brylluppet og din planlægningstråd

fantastisk smuk ring, og ikke mindst kjole :loveshower: fed inspiration af sko og ikke mindst smuk buket og hårinspiration

Glæder mig til at følge dig/jer frem til jeres dag

Tusind tak Marie! Jeg kan se vi nok skal følges ad det meste af vejen :cheerleader3:

Det kan vi nemlig :loveshower: det bliver så hyggeligt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå, men historien om kjolen - og hvorfor jeg har den allerede:

Da vi lige blev forlovede (oktober 2012) var der kollektionssalg i Rikke Gudnitz, hvor jeg skulle ind med en veninde der skulle finde noget hår-bling og noget blondestof til sit bryllup på rådhuset. Det var inde på Esplanaden, da butikken lå der - så fint og så mange fine kjoler. Så jeg kom sgu til at købe en kjole! Hold kæft, det er så typisk mig :lol:

Den var supersmuk, men nok alligevel lidt for "fin brud" til mig og min smag - haha, tal om at blive grebet af stemningen... Og på det tidspunkt vidste jeg jo slet ikke hvad vi ville! Rådhus, Vegas, Kirke oder was!

Nå, men kjolen (en rigtig og virkelig meget brudekjole) hang så i mit skab i halvandet år, indtil jeg fik taget mig sammen og sendt en mail til butikken om at jeg hellere måtte få den tilrettet - for den hang jo ellers bare der og var lidt for lang, og lidt for stor. Jeg var ærlig og skrev samtidig til dem, at jeg nok havde forhastet mig - og at jeg ikke rigtigt følte at det var "min kjole", men at jeg gerne ville have den tilrettet alligevel, for så kunne det være at jeg fik det anderledes med den, ellers ville jeg sælge den.

De var supersøde, (og har været det HELE vejen igennem og vildt tålmodige) og skrev til mig at selv om det var længe siden jeg havde købt den, så skulle vi nok finde ud af noget! Så jeg tog til Gudnitz med kjolen under armen, og fik den "ombyttet" til en smuk vintage-agtig sag med silkekjole inderst og blondelag udover. Fantastisk service! Har tvivlet på kjolen, og fik købt en anden i farten - men da jeg fik hentet Gudnitz-kjolesagen efter alle ændringer og tilretninger - så var det KJOLEN! Så nu har jeg altså en hængende til salg, og en der venter på kirkegulvet.

So, that´s that! :loveflag:

Redigeret af Nordstjerne
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke vi skal have vielses-ringe? Min kæreste vil hellere have en tatovering på fingeren, og det er fint med mig - så er der flere penge til min ring :floejt:

Men jeg ved ikke om jeg skal have en, er ikke en smykke-smykke pige og jeg ELSKER min forlovelsesring så meget. Men skulle det være ville jeg ikke sige nej til denne, som jeg har savlet over noget tid:

Fra Ken And Dana: http://shop.kenanddanadesign.com/collections/engagement-rings

o6he8m.jpg

Redigeret af Nordstjerne
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke vi skal have vielses-ringe? Min kæreste vil hellere have en tatovering på fingeren, og det er fint med mig - så er der flere penge til min ring :floejt:

Men jeg ved ikke om jeg skal have en, er ikke en smykke-smykke pige og jeg ELSKER min forlovelsesring så meget. Men skulle det være ville jeg ikke sige nej til denne, som jeg har savlet over noget tid:

o6he8m.jpg

:lol: armen altså det er også tarveligt at du blev forelsket i endnu en kjole :blush: men smuk er den :loveshower::loveshower:

smuk ring

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

OM OS:
Vi har været kærester starten af 2011, jeg er 36 og er sygeplejerske på 10. år og min kæreste er 41 og arbejder som netværks-arkitekt i en større international virksomhed. Så vi har mødt hinanden lidt "sent" i livet, vi havde begge travlt med at få børn med andre - der var helt forkerte (altså de andre, ikke børnene :happy:)

fddk7s.jpg

Jeg har en søn der fylder 6 år til August, og min kæreste har en datter der lige er fyldt 14. Min søn er hos sin far hver anden weekend, og min bonus-pige er her som hun synes/kan presse ind i sit busy teen-schedule :griner:-
Vi mødte altså hinanden da min søn var knap 1 1/2 år, jeg har ikke været sammen med hans far siden jeg gik fra ham som høj-gravid. Nok lidt satset, men det var den helt rigtige beslutning. Og sådan er jeg meget som person, men forstå mig ret: det var virkelig velovervejet den beslutning!

I januar 2011 var jeg hjemme og sygemeldt en uge pga en operation i maven, og min veninde fik overtalt mig til at bruge tiden på at oprette en dating profil, hun synes mit liv var for meget job og barn (jeg arbejdede på det tidspunkt hver anden weekend, så når min søn var hos sin far var jeg altid på job :rolleyes:)

Jeg synes jeg havde det dejligt, og ville IKKE have en kæreste - det kunne jeg slet ikke overskue - men ok, det var da måske meget rart at se noget andet end kitler og et ton af bleer. Så jeg gjorde det, oprettede en profil på dating.dk! Ellers slet ikke mig, er ikke ligefrem en genert person - men synes det var ret så grænseoverskridende alligevel. Der var gak og gøjl i et par uger med en masse sjove mails fra uinteressante fyre, indtil: en mail fra en helt speciel person! Altså det vidste jeg jo ikke på det tidspunkt, men jeg havde bare en sjette sans om ham her fyren med det lækre mørke hår og de store grønne øjne, som både kunne spille guitar og fortælle en hel masse boring it-stuff (tænk Ross fra Venner når han begynder :happy:)

Så efter en del mails, sms og forsøg på at finde en dag at mødes, skulle vi på date. 3 uger efter første mail, stedet var Palæ Bar i indre by (vi bor på Østerbro nu, dengang boede jeg på Frederiksberg og han på Østerbro - vi er vist det man kan kalde ægte københavnere - der er ikke en bydel vi ikke har boet i eller kender :happy:)

Det endte med at jeg kom for sent, det var frostvejr og metroen sad fast - og jeg stod der i den mørke marts aften og spejdede ind ad de duggede bar ruder i Ny Adelgade: intet lækkert mørkt hår?! Argh hvad? Brændt af? Det kunne jeg ikke forstå, så rimelig nervøs måtte jeg have mobilen op af lommen og det var så vores første telefonsamtale. Den varede cirka 4 sek, så stak der et hovede ud af døren som råbte "Hej smukke! Hvor faen blev du af?" Og det var så det. Daten varede til næste formiddag. Vi flyttede sammen 2 uger efter. Og nu 4 1/2 år senere, stadig crazy in love. Så fantastisk!

Fik den smukkeste ring midt i nogle frikadeller i køkkenet, men ungerne larmede inde i stuen - lige som det skulle være! Og som typisk os, så har det hele stået lidt stille med bryllup siden. Vi skulle have ny bil, nyt køkken, rejse osv - indtil her ved nytår hvor jeg insisterede på at bryllup MÅTTE blive i 2016, fordi jeg ikke gider være en alt for rynket brud.

Redigeret af Nordstjerne
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer