bridezilla1984

Medlem
  • Content count

    26
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About bridezilla1984

  • Rank
    Ny bruger
  • Birthday

Profile Information

  • Vielses dato
    26.06.2010
  1. Vores middag tog 4,5 time, fra 17.30 til 22 (4 retter - tallerkenserveret). Vi havde bedt vores toastmaster om at sørge for at vi var "tidligt" færdige, så der var masser af tid til at danse, og det passede perfekt. Bandet spillede fra 22.30 til 01.30, hvorefter der var natmad. Stedet havde kun bevilling til kl. 2, så det skulle der tages hensyn til :-) Vedr. buffet vs tallerken, så er jeg måske nok enig i at det virker nemmere for toastmasteren, når der ikke skal tages "hensyn" til personalet, MEN det hensyn man tager er jo for at alle kan få varm mad. Hvis man ikke koordinerer med køkkenet som toastmaster, selvom det er buffet, risikerer man at buffet'en lige er blevet "frisket op", og så kommer der et langt indslag, så al maden bliver kold. Det skal man lige overveje i hvertfald. Og det tager alt andet lige længere tid for folk at tage maden selv, end det gør for dem at få den serveret...
  2. Jeg synes det er super dejligt at bo i et land hvor alle, i teorien(eller efter evne), har mulighed for at tage en uddannelse. Det er en mulighed som folk i en stor del af verden, ikke kun 3. verdens lande, ville være lykkelige for at have. Når det så er sagt, synes jeg at SU'en på ungdomsuddannelserne skal tages op til revurdering, for ærligt talt kan jeg ikke forstå hvorfor unge mennesker, der bor hjemme, skal have penge bare fordi de er blevet 18 år... Seriously, de penge kunne vi godt bruge mere konstruktivt! F.eks. til bogtilskud til os på universiteterne. Dét er nemlig, efter min mening, et af de steder hvor der kan ske en skæv vridning i forhold til økonomi og uddannelse. Hvis alle skal have lige muligheder, skal alle også have bøger. Jeg har brugt en hel del penge på perverst dyre skolebøger, gennem de sidste 5 år, og jeg er heldigvis så priviligeret at jeg har haft råd til det. Men det er der en del studerende der ikke har, for 5500 kr er ikke særlig meget, hvis du skal have en hverdag til at fungere, og da slet ikke hvis du 2 gange om året, ved semesterstart, skal smide 3000 kroner til bøger... Just saying... Det er da dumt at bruge penge på at uddanne folk som ikke kan få det fulde udbytte af uddannelsen? Til Diskobil. At mange med en videregående uddannelse tager til udlandet, er vel relativt. Mange i forhold til hvad? Jeg tror måske du forveksler "svært at tiltrække udenlandsk arbejdskraft" med "svært at holde på uddannede, danske unge". Scenarie 1 er et faktum. Scenarie 2 kan jeg ikke rigtig se ske, ikke i min omgangskreds, som praktisk talt kun består af højtuddannede. Men om det er en unik situation for lige dén, i øvrigt tværfaglige, flok på 40-50 stykker, skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg kan godt forstå du er ked af at du ikke kan gå på efterløn. Jeg er også ked af at der sandsynligvis ikke er nogen folkepension når jeg engang bliver ældre. Men sådan er det at leve i en velfærdsstat, i en tid hvor fødselstallet har haft et dyk.
  3. Fuck...
  4. Kommer jo an på hvilken flok det er... Havde det været med mine veninder havde flg. været et hit: - Singstar - Trivial pursuit - Cranium Pigerne til min polterabend skrev sedler til mig, som jeg fik til brylluppet, det var også meget sødt... <3
  5. Jeg kan godt følge dig i at gæsterne helst ikke skal blive mætte, men det kommer i høj grad også an på hvor langt gæsterne har rejst på dagen. Med en vielse kl. 13, og 2-3 timers kørsel for at komme derhen, kan der godt være en del gæster som ikke har fået frokost. Der er det lækkert hvis der lige er et eller andet let man kan spise til receptionen, så det hele ikke bliver sukker/sødt. Jeg har været til en del bryllupper selv, hvor jeg har rendt rundt i et eller andet hysterisk sukkerchok, fordi jeg fra kl 9 til 18 kun har fået sukker og kage :-)
  6. Vi holdte det temmeligt simpelt... Blev gift 12.30, og derefter reception inden festen om aftenen. Der var 140 mennesker, og jeg er ikke den der gider stå op bage 140 pizzasnegle/pølsehorn/muffins eller noget som helst andet, (men respekt til jer der gider!), så vi fiksede: 6kg serrano skinke(importeret direkte fra spanien, i hele skinker som vi fik skåret ved vores feststed), 4 røgede dyrekøller(hjemmeskudt af svigerfar og røget af en ven af familien) og en masse forskellige pølser fra aalbæk, sammen med noget hjemmebagt brød(fra en restaurant - ingen martha stewart her...). Derudover var der frugt, chokolade, kyskager og bryllupskage. Af drikkevarer kan nævnes: psykopat meget cava(igen, importeret fra spanien... købte 50 flasker, havde 20 i overskud, drikker meget cava for tiden...) 12-15kasser sodavand(også meget overskud, men vi har tit gæster, så det går ret stærkt med at få ryddet ud i lageret) 12-15kasser øl(same same) Og rigelige mængder kaffe. Alt i alt rimelig simpelt, uden det store arbejde, og en kæmpe succes... ;-)
  7. Helt seriøst, jeg synes det er lidt crazy... Alle de mennesker der kommer til at se jer den dag, har forhåbentligt set dig gå op af kirkegulvet og er på ingen måde i tvivl om hvem af jer der er bruden... Der var mange af mine veninder der spurgte mig om det var ok at det havde sort på(selvfølgelig er det dét, sort er for mig at se en super glamourøs farve, som intet har med begravelser at gøre) og enkelte veninder der spurgte om de måtte tage lyse kjoler på, og selvfølgelig måtte de da det. Mine gæster skulle have det på, de følte sig smukkest i. Mit råd til dig er, lad være med at bekymre dig om det. Jo mere du tænker over det, jo mere energi du bruger på det, jo større risiko er der for at noget eller nogen ødelægger din dag. Der skal nok være en onkel der kommer i cowboybukser, en fætter med et grimt slips, og en tante i et spraglet telt. Men skal jeg fortælle dig en hemmelighed? Du får en fantastisk dag alligevel... ;-)
  8. Vi har lidt en diskussion herhjemme, manden mener vi er kommet over 150.000, men det tror jeg ikke rigtig på... har lige siddet og kigget budgettet igennem, og tror det blev omkring de 140.000. Vi gjorde det vi havde lyst til. På trods af det relativt høje tal, har vi ikke holdt noget crazy bryllup, med helicoptere, gospelkor og slotte. I grove træk: Festen - 100.000 Tøj til begge - 25.000 Reception - 10.000 Diverse - 5-10.000 Ting vi lagde vægt på: -Detaljer... Altid detaljer. :-) f.eks. ved dessertvinen, hvor gæsterne fik valget mellem portvin og Asti, fordi det er dét vi godt kan lide(mig-asti, manden-portvin), og hvor personalet skænkede 2 gange, i stedet for kun 1, som de normalt gør med dessertvin(det har altid irriteret mig...). Det kostede næsten 2000 kr ekstra, men det var vigtigt for os. Ligesom Serrano skinken til receptionen var direkte importeret fra Spanien, ligesom cavaen. Sikkert billigere at hente i Tyskland, men vi ville gerne have det sådan. Jeg kan ikke lide de blomster dekorationer hotellets florist tilbyder, så jeg fik lavet nogle andre. 1300 der kunne være sparet væk... Men når man alligevel bruger så mange penge på en fest, så kan man lige så godt gøre det perfekt... - En anden ting der var vigtig for os, var at alle dem som havde lyst, kunne komme og være med på dagen, altså til receptionen. Forældres venner, venners forældre, kolleger, studiekammerater, ALLE! Det var vigtigt for os ikke at holde nogen udenfor, vi inviterede ALLE mandens kolleger, med påhæng, for vi ville ikke have at nogen skulle føle sig overset, og det var jo kun dem der følte de havde et tilhørsforhold, som kom :-) Jeg er så glad for at vi gjorde det på den måde. - Og så var det vigtigt for os at der var nok af alting. Vi har den holdning at vi jo nok skal få det brugt, de ekstra kasser sodavand, cava og hvad der ellers måtte være i overskud :-) Puha, det blev en længere historie, sorry ;-)
  9. Lige et varmetip mere; Jeg var i en fantastisk silkekjole, og havde virkelig traumer omkring det at komme til at svede, men en af mine kolleger anbefalede mig sådan noget stærkt antiperspirant, der holder i flere dage. Så det købte jeg i Matas, safety5 tror jeg det hed. Det virkede for både manden og jeg, helt fantastisk! Og der er money-back garantee, så hvis ikke, så tilbage med det :-)
  10. Nu blev jeg gift igår, så jeg har hændelsesforløbet i riiiimelig frisk erindring. Vi har brugt dagen idag på at pakke gaver op, ergo, de blev ikke pakket op under festen. 1. Det med at det ikke tager lang tid at pakke gaver op, kan jeg ikke tilslutte mig. Vi har været ca. 130 mennesker dagen igennem, og så er der kommet gaver fra forskellige hen af vejen, forældres venner og lignende. Det er MANGE gaver, selvom nogle gaver havde op til 15-20 afsendere. Det har, no shit, nok taget os 4-5 timer, i alt. Procedure: jeg åbnede, manden skrev ned, svigermødrene kiggede på, og svigerfædrene pakkede i kasser igen. Altså rimelig LEAN six sigma, men stadig omstændigt. 2. Vi ville selv pakke op, det med at få nogen til det, er for mig super upersonligt. 3. De mennesker der var med KENDER os jo. Når alle talerne handler om hvor skønt det er at vi prioritere vores nærmeste så højt, og hvor meget for elsker os for vores nærvær og vores selskab, hvorfor skulle vi så bruge dyrebar tid med den vi elsker, på at pakke gaver op? Vi ser jo folk igen, og der kan vi kramme og kysse dem, fordi de har købt lige det vi ønskede os. Og så er der jo også takkekort? For os var det den perfekt løsning. Enkelte gaver blev pakket op imorges på hotellet, fordi det f.eks. betød meget for min farmor at se os pakke op, og det er helt fair og forståeligt. Men INGEN af mine gæster undrer sig over vores disponering, de ville tvært imod undre sig hvis det var anderledes.
  11. Jeg ser mig selv som temmelig velbevandret ud i Asti verdnen, som i hvis det kom ud af min vandhane, ville jeg være verdens lykkeligste kvinde... So here goes... Spumante er temmelig klassisk til velkomst drink/cava erstatning, den er ikke helt lige så sød som muscatoen, som traditionelt bruges som dessert vin, og ikke til meget andet. Spumanten kan også sagtens bruges til dessert, det gør vi til los wedding(som er lige om lidt, WTF?). Men altså spumante - sød og lidt flere bobler end moscatoen Moscato - den sødeste og primært til desserter. Faktisk ville jeg mene at den, selvom jeg elsker den, ikke ville kunne bære meget andet, som f.eks. tapas eller pindemadder. Det er den for sød til. Håber det hjalp lidt.
  12. Jeg kan simpelthed ikke være mere enig Louise Jeg har også fået bemærkningen gentagende gange "pas nu på du ikke bliver skuffet". Det er SÅÅÅÅÅÅ irriterende at hører på, bare fordi de ikke selv har de kreative evner eller overskud og derfor syntes det er for meget at vi (jeg) gør brug at dem jeg har. Okey jeg kan måske godt se at p.t. er det hele rimelig presset, da jeg skal afleverer 3 opgaver på HD studiet i juni, planlægger brylluppet (laver kirkehæfter, menukort mm.), ser på hus og prøver på at finde ud af hvor vi vil hen på bryllupsrejse samtidig med at vi smider præventionen i næste måned - så OK lige nu har vi måske ret meget om ørene men det er allligevel ikke fair at få kommentarer "pas nu på du ikke bliver skuffet" eller "lad nu være med at gøre mere ud af det end der er" , når man prøver at gøre den mest romantiske dag i ens liv til noget ganske særligt - det er vel ikke så underligt!!! Kram Mette Hvis der skal være forståelse den ene vej, skal der også være det den anden vej, og jeg synes måske, MissMette, at det er at stramme den at påstå at folk der prioriterer anderledes end dig er blottede for kreative evner... Bare en sidebemærkning...
  13. Det her er jo en tråd hvor det er svært at lade være med at byde ind... Vi er rigtig mange forskellige brude herinde, med forskellige drømme og forskellige budgetter, forskellig mængder fritid og forskellig grad af kreativitet. Fred være med det. Folk skal have lov til at gå op i deres bryllup lige så tosset som de har lyst til, for min skyld. Når det så er sagt, synes jeg at "faren" ved det nogle gange kan være at dem som går meget op i nogle detaljer, bliver skuffede når de ikke bliver lagt mærke til, og det synes jeg er rigtigt synd. Jeg er flere gange stødt på tråde hvor brude har, når vi nu skal være helt ærlige, beklaget sig over mandens/forældrenes/venindernes/gæsternes engagement i foretagendet, og det synes jeg er en smule snæversynet. Som så mange andre har skrevet herinde, man tilføjer detaljerne for sin egen skyld(forhåbentlig) og ikke for andres. Så kære brude, lad være med at blive skuffede over at gæsterne ikke lovpriser de invitationer som i har brugt 833 timer på at kreere, lad være med at blive skuffede over den polterabend som jeres veninder har planlagt af bedste hjerter, og lad være med at blive skuffede over at folk ikke lægger mærke til de sko som i har brugt en hel nat på ebay for at finde. Det kan simpelthen ikke betale sig. Vær glade for at i gjorde det lige præcis som i ville, og nyd detaljerne for jer selv. Personligt er jeg kommet i et meget zen agtigt stadie, her en god måned før brylluppet, hvor jeg fuldt og fast tror på at intet kan gå galt. Hvis det regner, så regner det, og så må vi tage den derfra. Hvis cava'en ikke når hjem fra Spanien, så smutter vi i Metro. Det skal nok gå alt sammen(også selvom kæresten har panik købt en lilla skjorte, og min mor overvejer lyse hørbukser til receptionen...) :-)
  14. Jeg kan godt se hvad du mener med en gave der "forgår", jeg har tænkt mig at give husband-to-be et "abonnement" hvor han får en flaske af sin yndlings whiskey, hvert år på vores bryllupsdag ;-) Han snakker altid om at starte en samling af de whisky og de forskellige årgange, så det er jo faktisk det jeg giver ham, en whisky samling, i bidder. Jeg er studerende og kan ikke være med på de vildt dyre gaver, men på den her måde bliver det alligevel specielt.
  15. Drikker han whisky eller f.eks. rom? For så kunne en god flaske også være en idé? Det gør ihvertfald altid lykke her... (love mandens nye whisky hobby, skal aldrig mere stresse over gaver, bare gå ned i nærmeste vinhandler og sige for 1000kr blandet tak...)