Guest TinaJacob

Forventninger

41 indlæg i dette emne

Med risiko for at blive slagtet online, vover jeg følgende spørgsmål: Er I slet ikke bange for, at jeres bryllupsdag ikke kan leve op til jeres forventninger? Når jeg læser om kvinder, der planlægger deres bryllup uden overhovedet at have et frieri eller sågar en kæreste i baghånden, bliver jeg altså noget paf. Det er EN dag, og nogle lægger jo månedsvis og til tider årevis af tid i planlægningen.

Jeg er selv en planlægger og elsker at få ting til at gå op i en højere enhed, men for mig handler det om at JEG skal giftes med JACOB og det skal VI FEJRE!! Feste, danse, spise, drikke, grine, græde og have a blast! Hvorvidt min kjoles stil så matcher vores tema matcher servietterne matcher mine sko, dåser kontra flasker på bordene og så videre og så videre og så videre, er ikke så vigtigt. Det skal bare være os, og en god fest. Så jeg er ikke nervøs, da det er det, jeg gerne vil have ud af vores dag.

Men hvordan tænker I andre? Det er ikke for at provokere eller være på tværs, jeg undres bare.

Kh Tina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har utrolig nemt "ved at falde i" - specielt når man er på dette fantastiske forum - så bliver det lige pludeseligt utrolig vigtigt at det hele matcher og alt er timet og tilrettelagt.

Dog har jeg en kæreste der er rigtig rigtig god til at "hive mig tilbage til virkeligheden" hvor det er ham og mig og dem vi har kær, der er vigtige.

Vi har fundet en utrolig god middelvej, hvor vi begge kan finde os selv, selvom det til tider har været MEGET hårdt at give slip på prinsessedrømmen - jeg har til tider faktisk slet ikke glædet mig til brylluppet(!) - men heldigvis er jeg hver gang kommet frem til at planlægning ikke kan gøre alt! Vi vælger hinanden og det er det der er vigtigt.

Håber det hjalp på lidt af din undren :balloons:

0

Del dette indlæg

Med risiko for at blive slagtet online, vover jeg følgende spørgsmål: Er I slet ikke bange for, at jeres bryllupsdag ikke kan leve op til jeres forventninger? Når jeg læser om kvinder, der planlægger deres bryllup uden overhovedet at have et frieri eller sågar en kæreste i baghånden, bliver jeg altså noget paf. Det er EN dag, og nogle lægger jo månedsvis og til tider årevis af tid i planlægningen.

Jeg er selv en planlægger og elsker at få ting til at gå op i en højere enhed, men for mig handler det om at JEG skal giftes med JACOB og det skal VI FEJRE!! Feste, danse, spise, drikke, grine, græde og have a blast! Hvorvidt min kjoles stil så matcher vores tema matcher servietterne matcher mine sko, dåser kontra flasker på bordene og så videre og så videre og så videre, er ikke så vigtigt. Det skal bare være os, og en god fest. Så jeg er ikke nervøs, da det er det, jeg gerne vil have ud af vores dag.

Men hvordan tænker I andre? Det er ikke for at provokere eller være på tværs, jeg undres bare.

Kh Tina

Jeg kan godt forstå, hvorfor du undres. Jeg har selv studset over det, når jeg har set nogle herinde, der er i fuld sving med planlægningen, uden at vide om de skal giftes en dag eller ej.

Jeg ved godt vi er forskellige, men jeg ville ALDRIG kunne drømme om at begynde at planlægge MIT bryllup, hvis jeg ikke havde en kæreste der havde friet. For det ville jo netop være MIT bryllup og ikke VORES.

Jeg tænker også stakkels kommende kæreste - der må ligge et stort pres på kæresten ("Hvornår frier du???")

Jeg vil også gerne sige, at jeg ELSKER dette forum :balloons: . Jeg ELSKER at planlægge, lave kreative ting til den store dag - men hele tiden i samhørighed med hr. mand og inden for det som VI gerne vil have skal kendetegne VORES bryllup.

Så kære "kommende" brude - pas på jer selv og lad være med at skrue tingene alt for højt op. I skulle jo nødig ende med oplevelsen af, at jeres store dag bliver til jeres store skuffelse.

:(

0

Del dette indlæg

Jo meget!!

Så derfor sørger jeg for at planlægningsfasen bliver (næsten) lige så vigtig. Stille og rolig og husker at nyde det når jeg er ude og prøve kjole, laver indbydelser osv. osv. For hvis det så går galt på selve dagen så har jeg stadig en masse gode ting at se tilbage på :balloons:

Min plan er at (prøve) at skrue forventningerne til selve dagen ned til et minimum. For mig er der 3 vigtige ting:

1: En fuld kirke og turen op af kirkegulvet

2: At se min kæreste i øjnene når vi står ved alteret

3: At fest / reception bliver hyggelig

Og da jeg lægger vægt på det hyggelige til receptionen så gør det ikke noget hvis bordpynten ikke er perfekt, hvis anlægget ikke virker, hvis maden ikke er pæn nok osv. osv. Men at jeg har brugt månederne på at planlægge bordpynt, mad osv. er bare et ekstra bonus der har gjort jeg har nydt de mange måneder op til :(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså for det første... Jeg synes det er okay at drømme om sin bryllups dag også selvom der ikke er sat en dato på - det kan man jo gøre ved at bevæge sig rundt herinde og "planlægge" og blive inspireret og samtidig være del af et hyggeligt netværk. Det er efter min mening så absolut harmløst, så længe man ikke lader det blive en begrænsning/restriktion/det eneste rigtige, når det endelige bryllups så skal planlægges en dag.

Jeg har personligt aldrig selv drømt om mit bryllup, kjole, kirke eller noget som helst i den stil inden vi rent faktisk besluttede os for at gøre noget ved det. Derfor havde jeg alle muligheder og det var på en måde ret frigørende. Jeg havde ikke på forhånd krav til kjolen og anede intet om kirkehæfter og toiletkurve eller douchede vintage buketter. Havde jeg ikke haft så lang tid til planlægningen (ca. 10 mdr) havde jeg nok sagt ja tak, til det første og det bedste på mange områder.

Men men, jeg havde jo 10 mdr og fik lov til at planlægge en hel del og fokusere på detaljer. Og ja, det var mest mig, der planlagde brylluppet. Min bedre halvdel går simpelthen ikke op i borddækning og risposer. Vi satte dog sammen rammerne for festen fx budget, sted, fokus på ekstra god mad og vin, uformel fest med dans og bar. Inden for de rammer havde jeg frie hænder til detaljerne og det var da super cool.

Jeg sorterede masser af detaljer fra og tog nogle til mig. De fleste af tingene er ikke valgt for vores egen skyld, men for at give vores gæster en oplevelse ud over det sædvanlige. En gang i mellem sagde jeg til mig selv, hvad er det lige, der er vigtigt her - vil man huske om der var hjerter på toiletpapiret om 2 år eller er det bare i kategorien "mindre vigtigt". Det var, sammen med stram budgetstyring, en god måde at sortere på og holde fokus på dagen som så enkel som mulig - og dermed stressfri.

Jeg tror ikke at du finder mange, der generelt set er skuffede over deres bryllup - jo, der kan være ups'ere men de blegner jo i forhold til alt det andet. Har man planlagt masser og masser af detaljer, så er der risiko for flere ups'ere, men tror ikke at de betyder at brylluppet ikke lever op til forventningerne. Når du læser beretningerne så er det jo ofte varmen fra gæsterne, kærligheden, stemningen mm er det der huskes og nævnes.

Der er mange ting man kan undre sig over - jeg har det fx vildt mærkeligt med ordet "prinsesse" om babyer og brude samt at alt skal matche bruden. Men tricket er vel at acceptere forskelligheder, og at den enes fokus og interesser ikke er det samme som den andens - nogle vil ikke have dåser på bordene andre kan ikke lide gule vægge ;). Uanset hvad er jeg overbevist om langt de fleste herinde får en vidunderlig dag, hvor fokus flyttes fra planlægningen og detaljerne til det øjeblik i kirken/på rådhuset/i haven siger ja til hinanden :balloons:

SUMMA SUMARUM: TROR SLET IKKE AT PLANLÆGNINGSLÆNGDEN OG RISIKO FOR SKUFFELSE HÆNGER SAMMEN!

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg

Jeg ser ikke planlægningen som et for søg på at få den perfekte fest. Det er i hvert fald ikke mit mål. Jeg elsker at finde små detaljer og sjove påfund. Så derfor planlægger jeg, men samme med kæresten da det er vores fest.

Omkring planlægning af bryllup uden kæreste eller frieri det må være den enkeltes ide og det synets jeg er fint, planer kan jo ændres.

Men jeg tror ikke at jeg kan blive skuffet, medmindre han sige nej. Alt andet er relativt og kan løses hvis det er. Så jeg tager det roligt og nyder at planlægge og glæder mig til vores dag.

0

Del dette indlæg

Jeg planlægger ikke her 1½ år før brylluppet fordi jeg vil have dagen skal være perfekt.

Jeg planlægger fordi jeg synes det er sjovt.

At få inspiration og dele ting herinde er sjovt, at netshoppe og google alt-muligt er sjovt og alt det kreative synes jeg er sjovt. Ting jeg egentlig ville have gjort i forvejen (via andre forums og sider), men nu har de bare en generel overskrift der hedder bryllup.

Jeg er nok en af dem der ender med at matche skoende til favourboxene, men det betyder ikke at jeg bliver skuffet hvis folk ikke lægger mærke til det ....det er planlægningen i sig selv jeg synes er hyggelig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så kære "kommende" brude - pas på jer selv og lad være med at skrue tingene alt for højt op. I skulle jo nødig ende med oplevelsen af, at jeres store dag bliver til jeres store skuffelse.

:balloons:

I har fuldstændig ret i det der bliver sagt. At man skal passe på med at skrue det op. Èn ting er den skuffelse som bliver nævnt. Noget andet er at man ikke må glemme at vi taler om forberedelse til noget som er overstået på én dag og hvor mange måske vil have en fornemmelse at alle de ting de har forberedt og planlagt ikke bliver iværdsat. Ganske enkelt fordi flere angiveligt ikke bemærker de små detaljer.

Men: Jeg har jo været på bryllupsklar og spillet til bryllupsfester i rigtig mange år og derved kan man også spore en udvikling - når der er én sådan - I modsætning til for ca. 2-3 år siden er det min oplevelse at folk i dag er meget mere afslappet om bryllupsplanlægningen end for blot et par år siden. Dengang fik vi ofte musik ønsker til bryllupsfesten ind mere end et år før festen skulle holdes og sagde selvfølgelig tak, men også at det var noget vi ville tage fat i når det nærmede sig. Det er som om at bridezilla'erne i dag er meget mere nede på jorden (formentlig også fordi der er 1.000 andre gøremål) og det er faktisk positivt.

.

0

Del dette indlæg

Jeg bliver ikke skuffet, åh måske hvis jeg falder i havnen :balloons: Meen det kan ikke betale sig at farvekoordinere det hele, det er for dyrt og ingen ligger mærke til det. Jeg vil hellere fokusere på det, gæsterne rent faktisk bemærker.

Nievauer er også ekstremt højt herinde. Der er ski ingen i min familie der ved hvad en favorbox er.....

0

Del dette indlæg

Jeg er på mange mange områder enige med de fleste herinde :balloons:

Det er farligt at lade sig fortabe i detaljerne, og ja, der er da en risiko for, at man ikke får det pay-off, man har ønsket sig af alt sit hårde arbejde.

Men jeg er rimelig overbevist om, at det har meget mere med personlighed end planlægningstid at gøre. Uanset om man har 4 mdr. eller 2 år til at planlægge sit bryllup, er der chance for at blive skuffet, hvis man er en person, der skuer forventningerne op til et urealistisk niveau.

Jeg er dog samtidig temmelig træt af at blive skudt i skoene, at man går "for meget" op i planlægningen, eller har for høje forventninger, fordi man tager sig tid til detaljerne.

Mit bryllup bliver totalt farvekoordineret, fordi jeg elsker de små detaljer. JEG værdsætter dem, min kæreste værdsætter dem, og jeg synes det er super sjovt at bruge tid på at finde de helt rigtige løsninger for mig.

Så ja, vi skal have favourboxes, og ja, de fleste ting bliver holdt i lilla, ivory og guld, og ja, vi skal have menukort, kirkehæfter og søde toiletkasser med sjove ting i. Ja, vi holder slotsbryllup, og vi skal have portionsanretninger hele vejen igennem. Hvorfor? Fordi jeg har simpelthen sådan hygget mig med at lave/finde det hele det sidste års tid.

Betyder det at vores fest bliver for stiv, for kedelig, at jeg bliver skuffet på dagen. Nej det tror jeg da bestemt ikke!

Jeg kan ikke rigtig se, hvorfor der automatisk sættes lighedstegn mellem en afslappet planlægning og en afslappet/sjov fest. Jeg har da gået op i ting, som andre sikkert er rimelig ligeglade med, men det gør mig glad! Og jeg bruger min fritid på det. Før min kæreste friede til mig, og altså inden vi startede med at planlægge bryllup, gennemrenoverede vi vores nye hus. Og jeg kan bare sige, at min tilgang til den proces var præcis den samme, som jeg har haft til mit bryllup - og jeg er altså ikke blevet skuffet over resultatet, snarere tværtimod :(

Det skal ikke lyde negativt - der er helt sikkert nogen, der kammer over, og ikke den finde den balance, der er god for dem. Men det er netop pointen, synes jeg. Den balance er super individuel. Og når nogen mener, at andre går for meget op i det, jamen så er det jo egentlig bare et udtryk for, at der er deres grænse nået. Og så er det vigtigt at stoppe der. Men jeg synes også det er super vigtigt, at man ikke forsøger at presse sine egne grænser ned over hovedet på andre. Hverken den ene eller den anden vej..

:rolleyes:

JAAA lige mine ord... altså uden slotsbrylluppet...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Virkelig sjovt at du opretter denne tråd, for jeg har studset over præcis det samme.

Kan virkelig ikke forstå hvorfor man begynder at planlægge sit bryllup inden kæresten overhovedet har friet. Bryllup er jo noget man er to om, så for mig virker det helt absurd at planlægge inden man har bestemt sig for at skulle giftes. Synes også planlægningen bør begynde med at man sætter en dato eller ca. dato og så kan planlægge derudfra.

Jeg kan heller ikke følge dem som går helt vildt op i at sætte en nøjagtig tidsplan for dagen og dermed skemaligge det hele på den måde. Jeg mener at selvom dagen selvfølgelig skal følge en nogenlunde tidsplan så er det altså ikke vigtigt at man når det hele på minuttet.

Jeg forstår heller ikke dem som bliver ked af at gæsterne ikke lige bemærker og kommenterer ens invitation eller andet man har lavet. Man bliver nødt til at konstatere at alle detaljerne er for ens egen skyld og ikke for gæsternes. Selvfølgelig skal nogle af gæsterne nok kommentere det man har lavet, men langt de fleste går overhovedet ikke op i det. Det som betyder noget er mad og drikke, underholdning og musikken. Alle de andre detaljer er noget man gør for sin egen skyld.

Dermed ikke sagt at jeg ikke også gik op i mange detaljer ved vores bryllup. Alt bordpynten mv. passede sammen i farverne og der var lavet fine gaveæsker mv. Og ja min mand deltog da heller ikke i at lave ret meget af det kreative. Men han fik sine egne projekter som jeg så slet ikke skulle tænke på.

Synes bryllupsplanlægningen bør holdes på et fornuftigt plan uden at man bliver helt bridezilla over at man ikke får nok opmærksomhed og kommentarer fra de inviterede og uden at man er bange for at andre stjæler ens spotlight. Synes det er lidt latterligt.

0

Del dette indlæg

Som mange andre har nævnt tror jeg bare, man skal gøre som man har det bedst med. Jeg er helt sikker på at nogle virkelig nyder planlægningfasen (forlovet eller ej) og at nusse om alle de små detaljer. Og jeg har alverdens respekt for jeres fine projekter. Og sidder imponeret og kigger med i jeres tråde.

Men jeg er glad for denne tråd, for kan nu se, at der også findes brude, som ikke er sådan. Selv er jeg meget ustruktureret og bliver lidt stresset ved tanken om alle de detaljer. Faktisk er det min kæreste, der planlægger det meste af vores forhåbentlig afslappede havebryllup. Vores stil matcher ikke. Han kommer i det mest hypermoderne jakkesæt uden slips. Jeg i 30'er inspireret kjole og hår med en buket fra haven og bilen er 66'er mustang. Der er blomster i forskellige farver på bordene, men ingen vilde dekorationer, løbere, favour boxes og faktisk heller ingen bryllupskage. Men det er lige, som vi gerne vil have det på den dag, hvor vi fejrer, at vi gerne vil have hinanden.

0

Del dette indlæg

Virkelig sjovt at du opretter denne tråd, for jeg har studset over præcis det samme.

Kan virkelig ikke forstå hvorfor man begynder at planlægge sit bryllup inden kæresten overhovedet har friet. Bryllup er jo noget man er to om, så for mig virker det helt absurd at planlægge inden man har bestemt sig for at skulle giftes. Synes også planlægningen bør begynde med at man sætter en dato eller ca. dato og så kan planlægge derudfra.

Jeg kan heller ikke følge dem som går helt vildt op i at sætte en nøjagtig tidsplan for dagen og dermed skemaligge det hele på den måde. Jeg mener at selvom dagen selvfølgelig skal følge en nogenlunde tidsplan så er det altså ikke vigtigt at man når det hele på minuttet.

Jeg forstår heller ikke dem som bliver ked af at gæsterne ikke lige bemærker og kommenterer ens invitation eller andet man har lavet. Man bliver nødt til at konstatere at alle detaljerne er for ens egen skyld og ikke for gæsternes. Selvfølgelig skal nogle af gæsterne nok kommentere det man har lavet, men langt de fleste går overhovedet ikke op i det. Det som betyder noget er mad og drikke, underholdning og musikken. Alle de andre detaljer er noget man gør for sin egen skyld.

Dermed ikke sagt at jeg ikke også gik op i mange detaljer ved vores bryllup. Alt bordpynten mv. passede sammen i farverne og der var lavet fine gaveæsker mv. Og ja min mand deltog da heller ikke i at lave ret meget af det kreative. Men han fik sine egne projekter som jeg så slet ikke skulle tænke på.

Synes bryllupsplanlægningen bør holdes på et fornuftigt plan uden at man bliver helt bridezilla over at man ikke får nok opmærksomhed og kommentarer fra de inviterede og uden at man er bange for at andre stjæler ens spotlight. Synes det er lidt latterligt.

Ok jeg fandt ikke trådstarterens spørgsmål provokerende men det her finder jeg meget snævert. Lige præcis hvad er det du finder latterligt. At vi hver især planlægger dagen som vi har det bedst med?

Jeg syntes hver skal gøre hvad der er drømmen og den er naturligvis afstemt med manden. Men at vi er latterlige fordi vi planlægger det går altså over mine grænser.

Som de fleste har svaret i denne tråd og heri blandt nogle habile planlæggere så er det jo for vores egen skyld vi gør det.

Mener der skal være plads til alle uden vi skal latterliggøres fordi vi gør det på vores måde. Vi kalder jo heller ikke dig latterlig for din måde at planlægge dagen på.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ok jeg fandt ikke trådstarterens spørgsmål provokerende men det her finder jeg meget snævert. Lige præcis hvad er det du finder latterligt. At vi hver især planlægger dagen som vi har det bedst med?

Jeg syntes hver skal gøre hvad der er drømmen og den er naturligvis afstemt med manden. Men at vi er latterlige fordi vi planlægger det går altså over mine grænser.

Som de fleste har svaret i denne tråd og heri blandt nogle habile planlæggere så er det jo for vores egen skyld vi gør det.

Mener der skal være plads til alle uden vi skal latterliggøres fordi vi gør det på vores måde. Vi kalder jo heller ikke dig latterlig for din måde at planlægge dagen på.

Ok så fik jeg formulerede mig forkert. Jeg mener ikke at planlægningen i sig selv er latterlig. Jeg brugte et halvt år på at planlægge vores bryllup og vi havde rigtig mange detaljer. Jeg lavede bl.a. selv stor fin bryllupskage til 100 mennesker. Vi havde favorboxes med gaver og små opgaver til gæsterne, vi havde bordkort, menukort, velkomst-/velbekommesange, hjemmelavet gæstebog, kysseklokker, fine vaser med matchende blomster på bordene der matchede min buket. Jeg havde også gjort meget ud at min tøj og bl.a. købt fine blå sko som dem i Sex and the city, så jeg mener ikke nødvendigvis at der er noget dårligt i at planlægge detaljer.

Men jeg forstår ikke alle dem som søger inspiration til at planlægge bryllup lang tid før en dato overhovedet er på tale. Og jeg mener at selvom manden nødvendigvis ikke er vildt interesseret, så skal det ikke kun være pigens drømme som bliver opfyldt fordi hun har planlagt brylluppet i mange år.

Jeg synes bare at mange går meget op i at en bestemt tidsplan for dagen følges nøje og nærmest går i panik hvis det ikke lige kan lade sig gøre. Og at mange herinde forventer ren positiv respons på det de har lavet og hvis de ikke lige får den ønskede respons bliver de enten kede af det eller tvære over det. Jeg siger bare at man skal huske på, at alle de små detaljer er for ens egen skyld, så man skal ikke forvente at alle andre synes det er så super fedt.

Mange herinde virker også meget fikserede på at de skal være midtpunkt på bryllupsdagen og der endelig ikke må være andre tilstede som kunne tænkes at stjæle spotlighten. Synes det er latterligt at man er så fokuseret på det, for det er jo helt naturligt at man er midtpunkt til brylluppet. Men gæsterne vil jo også til brylluppet snakke om andet end bruden og det hun har gjort for at planlægge dagen, så man kan ikke altid være i fokus.

0

Del dette indlæg

Ok så fik jeg formulerede mig forkert. Jeg mener ikke at planlægningen i sig selv er latterlig. Jeg brugte et halvt år på at planlægge vores bryllup og vi havde rigtig mange detaljer. Jeg lavede bl.a. selv stor fin bryllupskage til 100 mennesker. Vi havde favorboxes med gaver og små opgaver til gæsterne, vi havde bordkort, menukort, velkomst-/velbekommesange, hjemmelavet gæstebog, kysseklokker, fine vaser med matchende blomster på bordene der matchede min buket. Jeg havde også gjort meget ud at min tøj og bl.a. købt fine blå sko som dem i Sex and the city, så jeg mener ikke nødvendigvis at der er noget dårligt i at planlægge detaljer.

Men jeg forstår ikke alle dem som søger inspiration til at planlægge bryllup lang tid før en dato overhovedet er på tale. Og jeg mener at selvom manden nødvendigvis ikke er vildt interesseret, så skal det ikke kun være pigens drømme som bliver opfyldt fordi hun har planlagt brylluppet i mange år.

Jeg synes bare at mange går meget op i at en bestemt tidsplan for dagen følges nøje og nærmest går i panik hvis det ikke lige kan lade sig gøre. Og at mange herinde forventer ren positiv respons på det de har lavet og hvis de ikke lige får den ønskede respons bliver de enten kede af det eller tvære over det. Jeg siger bare at man skal huske på, at alle de små detaljer er for ens egen skyld, så man skal ikke forvente at alle andre synes det er så super fedt.

Mange herinde virker også meget fikserede på at de skal være midtpunkt på bryllupsdagen og der endelig ikke må være andre tilstede som kunne tænkes at stjæle spotlighten. Synes det er latterligt at man er så fokuseret på det, for det er jo helt naturligt at man er midtpunkt til brylluppet. Men gæsterne vil jo også til brylluppet snakke om andet end bruden og det hun har gjort for at planlægge dagen, så man kan ikke altid være i fokus.

Jeg må sige, at jeg er meget enig med Højer her. Jeg kan heller ikke forstå, hvordan man ligefrem kan begynde at planlægge et bryllup, før man skal giftes. At man kan gå at drømme om sit bryllup og lure lidt på kjoler inden frieriet synes jeg er fint nok, men jeg ville aldrig planlægge noget før manden havde friet. Og ja, der er nogle få gange, man har læst om folk, der bliver fornærmede over manglende respons på invitationer eller lignende og som er bange for at andre vil stjæle spotlightet, men jeg tror helt sikkert, det er et fåtal der har det sådan.

Grunden til at mange af os er herinde, er vel i høj grad, at få respons fra nogle mennesker, der rent faktisk går op i farvekoordinering og invitationer - især fordi vi godt ved, at det mest er kommende brude, der interesserer sig for sådan noget.

Jeg har også et fuldstændig gennemført farvetema - har tænkt længe over, hvordan jeg får det hele til at gå op i en højere enhed, men helt ærligt så forventer jeg ikke at det detaljerne, der kommer til at betyde noget i sidste ende. Det vigtigste er for mig at få en fantastisk dag og det er jeg sikker på jeg nok skal få også selvom brudebuketten ikke matcher resten af farvetemaet. Og selvom jeg nogle gange stresser over, at tidsplanen er ved at løbe fra mig, så ved jeg godt inderst inde, at det selvfølgelig bliver et fantastisk bryllup. For jeg skal jo giftes med den mand jeg elsker og så er resten jo i bund og grund ligegyldigt. Men hvor har jeg dog haft det sjovt med at planlægge det hele ned til mindste detalje :balloons:

0

Del dette indlæg

Jeg må også tilslutte mig dem, der undrer sig over dem, der er i gang med at planlægge bryllup uden at have besluttet med kæresten, at de skal giftes. Hvis det var mig, der var kæresten, ville jeg nok føle mig lidt skræmt - og bekymret over om det var mig eller brylluppet hun ville have. Når det så er sagt forstår jeg godt lysten til at planlægge en fest. Jeg var selv klar til at blive gift 5 år før min kæreste og gjorde mig da også forskellige tanker om hvordan jeg kunne tænke mig det skulle være og har såmænd også gemt to kjolebilleder som inspiration.

MEN for mig, var det vigtigt at det var VORES bryllup og ikke bare mit bryllup og mit show. Ja Husband to Be gider ikke bruge lige så meget planlægningstid på det som mig. Så jeg undersøger ting og så vælger hann ud fra de forslag jeg kommer med. Og dybest set er det da også kun fordi jeg synes det er sjovt at jeg gider at bruge 5 aftner på at finde et sæt blåt undertøj, han ville da synes jeg var lige så dejlig i et fint hvidt sæt. Så meget af det er for min egen fornøjelses skyld. Jeg har valgt ikke at have favors, toiletkurve etc. for det siger ikke mig noget, men jeg forstår lysten til at lave noget mere for at arbejde med brylluppet. For mig ligger der rigtig megen fornøjelse i planlægningen og forventningens glæde. Lige som jeg begynder at undersøge ting om mit feriemål i samme øjeblik jeg har bestilt ferien.

Så selvom jeg godt forstår forventningens glæde ved et bryllup, der kommer en gang og at man kan gå og forestille sig hvordan det skal være, så synes jeg det er lidt underligt at planlægge det hele uden at skulle giftes. Og jeg har lidt ondt af den mand /kvinde der udgør den anden halvdel af parret som får serveret en færdig pakke uden mulighed for at have indflydelse på den.

KH frk R

0

Del dette indlæg

Det eneste jeg forventer er at folk hygger sig og at mange bliver og fester til det er ved at være lyst igen... Men sker dette ikke vil jeg så også blive rigtig skuffet... For så har det nok ikke været en spændende fest... Ellers planlægger jeg så meget jeg har lyst og så tager vi det ellers bare som det kommer. Jeg vil ikke hænge mig i stramme tidsplaner og små detaljer..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg må melde mig under 'enig' fanerne. Det høje niveau og tiden og energien der bruges har undret mig fra første dag herinde.

Jeg kunne godt frygte et tomrum når dagen har passeret en og man har brugt så meget tid og energi på det. Hvad så?

Og det er sikkert rigtigt at der er langt mellem de virkelige bridezillaer som tager alt som en personlig fornærmelse, men kort nok mellem dem, hvor jeg som mere rolig (måske skindød) brud, tænker; Herregud, så køb dog en anden kjole, vælg nogle andre lys/servietter/sko/øreringe/blomster.....

Nok er det et bryllup, men det er også 'bare' en fest og det man fejrer behøver jo ikke bliver overskygget af alt muligt 'dims'. Sådan ser jeg det altså, og faktisk er vi mange der er 'rolige', men de fleste i den kategori er nok ikke herinde. Faktisk er jeg den første af de 13 brude jeg har været i nærkontakt med som overhovedet har haft en profil herinde. Og alligevel har vi været til en stribe gode og hyggelige bryllupper og dem hvor man festede igennem og dem der var pissekedelige og sådan tror jeg det vil være uanset hvordan man planlægger.

Og jeg havde tid til at lave favours, for jeg gik hjemme 3 måneder efter nytår, men jeg var helt ærligt bange for at vores familie og omgangskreds ikke ville vide de skulle tage dem med hjem.....

men respekt for dem der af en ærligt hjerte og fordi de nyder det, laver de fedeste ting. Lad os håbe ingen gør det fordi de tror de skal....

0

Del dette indlæg

Jeg må melde mig under 'enig' fanerne. Det høje niveau og tiden og energien der bruges har undret mig fra første dag herinde.

Jeg kunne godt frygte et tomrum når dagen har passeret en og man har brugt så meget tid og energi på det. Hvad så?

Og det er sikkert rigtigt at der er langt mellem de virkelige bridezillaer som tager alt som en personlig fornærmelse, men kort nok mellem dem, hvor jeg som mere rolig (måske skindød) brud, tænker; Herregud, så køb dog en anden kjole, vælg nogle andre lys/servietter/sko/øreringe/blomster.....

Nok er det et bryllup, men det er også 'bare' en fest og det man fejrer behøver jo ikke bliver overskygget af alt muligt 'dims'. Sådan ser jeg det altså, og faktisk er vi mange der er 'rolige', men de fleste i den kategori er nok ikke herinde. Faktisk er jeg den første af de 13 brude jeg har været i nærkontakt med som overhovedet har haft en profil herinde. Og alligevel har vi været til en stribe gode og hyggelige bryllupper og dem hvor man festede igennem og dem der var pissekedelige og sådan tror jeg det vil være uanset hvordan man planlægger.

Og jeg havde tid til at lave favours, for jeg gik hjemme 3 måneder efter nytår, men jeg var helt ærligt bange for at vores familie og omgangskreds ikke ville vide de skulle tage dem med hjem.....

men respekt for dem der af en ærligt hjerte og fordi de nyder det, laver de fedeste ting. Lad os håbe ingen gør det fordi de tror de skal....

Vores erfaring var også at langt de fleste af vores gæster slet ikke tog deres favors med hjem, men de elskede stemningen, maden og musikken til brylluppet. Det var det som betød noget og ikke alle de små detaljer.

0

Del dette indlæg

Jeg tænker at man kunne vende det hele på hovede og spørge: "Hvordan kan de som ikke lægger nok i deres bryllupsplanlægning tro de får en go fest"?

For det er præsis den samme nedgørelse der lige nu forgår i denne tråd.

Har meget svært ved dette emne for jeg mener at det er op til den enkelte hvordan de planlægger eller ikke planlægger.

Det fantatiske med dette forum er jo forskelligheden, og muligheden for altid at finde inspiration og svar.

0

Del dette indlæg

Det her er jo en tråd hvor det er svært at lade være med at byde ind... :balloons:

Vi er rigtig mange forskellige brude herinde, med forskellige drømme og forskellige budgetter, forskellig mængder fritid og forskellig grad af kreativitet. Fred være med det.

Folk skal have lov til at gå op i deres bryllup lige så tosset som de har lyst til, for min skyld. Når det så er sagt, synes jeg at "faren" ved det nogle gange kan være at dem som går meget op i nogle detaljer, bliver skuffede når

de ikke bliver lagt mærke til, og det synes jeg er rigtigt synd. Jeg er flere gange stødt på tråde hvor brude har, når vi nu skal være helt ærlige, beklaget sig over mandens/forældrenes/venindernes/gæsternes engagement i foretagendet, og det synes jeg er en smule snæversynet. Som så mange andre har skrevet herinde, man tilføjer detaljerne for sin egen skyld(forhåbentlig) og ikke for andres.

Så kære brude, lad være med at blive skuffede over at gæsterne ikke lovpriser de invitationer som i har brugt 833 timer på at kreere, lad være med at blive skuffede over den polterabend som jeres veninder har planlagt af bedste hjerter, og lad være med at blive skuffede over at folk ikke lægger mærke til de sko som i har brugt en hel nat på ebay for at finde. Det kan simpelthen ikke betale sig. Vær glade for at i gjorde det lige præcis som i ville, og nyd detaljerne for jer selv.

Personligt er jeg kommet i et meget zen agtigt stadie, her en god måned før brylluppet, hvor jeg fuldt og fast tror på at intet kan gå galt. Hvis det regner, så regner det, og så må vi tage den derfra. Hvis cava'en ikke når hjem fra Spanien, så smutter vi i Metro. Det skal nok gå alt sammen(også selvom kæresten har panik købt en lilla skjorte, og min mor overvejer lyse hørbukser til receptionen...) :-)

0

Del dette indlæg

Det her er jo en tråd hvor det er svært at lade være med at byde ind... :)

Vi er rigtig mange forskellige brude herinde, med forskellige drømme og forskellige budgetter, forskellig mængder fritid og forskellig grad af kreativitet. Fred være med det.

Folk skal have lov til at gå op i deres bryllup lige så tosset som de har lyst til, for min skyld. Når det så er sagt, synes jeg at "faren" ved det nogle gange kan være at dem som går meget op i nogle detaljer, bliver skuffede når

de ikke bliver lagt mærke til, og det synes jeg er rigtigt synd. Jeg er flere gange stødt på tråde hvor brude har, når vi nu skal være helt ærlige, beklaget sig over mandens/forældrenes/venindernes/gæsternes engagement i foretagendet, og det synes jeg er en smule snæversynet. Som så mange andre har skrevet herinde, man tilføjer detaljerne for sin egen skyld(forhåbentlig) og ikke for andres.

Så kære brude, lad være med at blive skuffede over at gæsterne ikke lovpriser de invitationer som i har brugt 833 timer på at kreere, lad være med at blive skuffede over den polterabend som jeres veninder har planlagt af bedste hjerter, og lad være med at blive skuffede over at folk ikke lægger mærke til de sko som i har brugt en hel nat på ebay for at finde. Det kan simpelthen ikke betale sig. Vær glade for at i gjorde det lige præcis som i ville, og nyd detaljerne for jer selv.

Personligt er jeg kommet i et meget zen agtigt stadie, her en god måned før brylluppet, hvor jeg fuldt og fast tror på at intet kan gå galt. Hvis det regner, så regner det, og så må vi tage den derfra. Hvis cava'en ikke når hjem fra Spanien, så smutter vi i Metro. Det skal nok gå alt sammen(også selvom kæresten har panik købt en lilla skjorte, og min mor overvejer lyse hørbukser til receptionen...) :-)

jeg er dig meget enig, kæresten min spurgte forleden: hvad gør vi hvis kokken kar glemt os? simpelthen bare glemt vores mad på dagen, og ligeså køligt kunne jeg sige at det ville ikke være et problem for mig, så ringer vi til nærmeste pizza mand (vi bor på landet)og så skal der bare være mange mange varme pizza kl 18:00 og så tager vi den der fra.

men selvfølgelig, hvis nu både fotografen ikke dukker op, kagen ryger på gulvet, kokken glemmer os, musikken ikke kommer osv, så bliver jeg nok tude fjæs!! :balloons: men så syntes jeg også jeg er undskyldt!

men really: hvad kan dog gå galt efter alt det vi har planlagt her inde?? og bare jeg får et ja i kirken må desserten gerne være lidt forsinket!!!!

jeg er optimisten i dag, skal nemlig ind og hente min kjole kl 16:00, med veninde og fuldt opladt kamera!!!!! :(:rolleyes::):cheerleader3::blink:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer