LisaMaria79

Medlem
  • Content count

    76
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

About LisaMaria79

  • Rank
    Aktiv bruger
  • Birthday 12/26/1979

Profile Information

  • Vielses dato
    06.08.2011
  • Type vielse
    Kirke
  • Køn
    Kvinde
  1. Vi brugte www.bricksite.com - det var nemt og overskueligt, og man kan køre en introvideo, inden man laver sin side, så man kan se, hvordan det gøres.
  2. Vores så sådan her ud...
  3. Jeg forstår dig så udmærket godt - men tænker på, om du måske ikke har bare en enkelt god veninde, som du kan læsse af på? Eller en mor eller lidt familie? Jeg er 31 og har da kunnet snakke en del bryllup med mine veninder, men der er bare ikke rigtig nogle af dem, der er gift, så ingen kunne give erfaringer videre - dem har jeg så bl.a. fået fra kollegaer på arbejde og herinde. Mit problem med at være herinde har så været, at jeg var knapt så meget bridezilla som de fleste herinde, og der er så mange gør-det-selv-projekter herinde og høje ambitioner, at jeg kunne blive helt stresset. Men nøj, der er ikke noget andet sted som her, hvor du kan få den samme inspiration! Min (nu) mand var max stresset over alt det bryllupshalløj og ville også bare have, at jeg var glad og fik det, jeg ønskede, og nogle gange havde vi da lidt dårlig stemning, fordi han simpelthen ikke gad tale bryllup. Men vi var begge engagerede i det - man må nok bare acceptere, at det her er altså BRUDENS STORE DAG, ikke gommens Men ellers er det stor sandsynlighed for at du får nogle rigtig gode bekendtskaber herinde, som kan give den bryllupssparring, du har brug for. I hvert fald kæmpe tillykke - og held og lykke - med det forestående bryllup.
  4. Det med prisen på brylluppet tror jeg meget er, hvad man gør det til - og hvad man vil have ud af dagen. Vi havde også den lidt dyre version med fest på Comwell Borupgaard (vi betalte dog kun enkelte værelser for nogle meget nære personer, der skulle overnatte - resten af gæsterne betalte med glæde selv eller kørte hjem, fordi den ene part ikke drak, eller benyttede sig af muligheden for at tage nattoget som går lige udenfor), men vi var også bare enige om, at vi ville stå for så lidt som muligt selv for rigtigt at kunne nyde tiden op til, selve dagen og dagene efter brylluppet. Og så er vi bare ikke så praktisk anlagt. Kuvertprisen var ikke voldsom (vi endte på 1070 pr. kuvert inkl. bryllupskage), men alt det uden om tæller jo også med - brudekjole, evt. transport, invitationer osv. Man kunne have sparet flere steder, end hvor vi gjorde, men vi blev også enige om, at der var nogle ting, vi havde mindre brug for - fx droppede vi den eksotiske bryllupsrejse og tog i sommerhus i Vestjylland. Inden brylluppet havde vi en masse ideer og ønsker og planer, men hurtigt fandt vi ud af, hvad vi ville og hvad vi ikke ville og især hvad vi ikke havde brug for. Til at starte med troede vi også at vi ville komme om omkring 175-200.000, men endte omkring 135.000. Det er dog uden en luksusbryllupsrejse til fx Thailand eller Maldiverne (plus at sommerhuset på bryllupsrejsen var en gave fra min svigerfamilie) og uden vielsesringe, da vi valgte at genbruge de - relativt dyre - forlovelsesringe som vielsesringe. Men så havde vi også et fantastisk bryllup med 72 mennesker (venner og familie), som vi aldrig glemmer. Det kan sagtens gøres billigere - man skal bare priotere, hvad der er "need to have" og hvad der er "nice to have".
  5. Først tillykke med brylluppet Var det også borup i holdte bryllup hos? uhh det er ik lige alle smuttere der er lige "charmerende" hvilke var det hvis man må spørge? Tak for det Alt var fint på dagen - men planlægningsfasen var lidt strid, fordi vi på et tidspunkt rykkede og rykkede for endelig pris og tilbud og der skete intet, før vi til sidst fik direkte kontakt til hoteldirektøren, som vi koordinerede rigtig mange ting med. Super service fra ham til gengæld. Men vi havde først endelig pris 2 mdr før brylluppet selv om vi havde booket næsten et år i forvejen. Og så var der noget med, at de havde bestilt hvidvin hjem til forretten i stedet for den rosé, vi havde aftalt med dem (den reddede de på dagen ved at tilbyde en anden rosé) - og dessertvinen var også en anden, end den der endte med at stå på vores menukort Men altså, selve arrangementet var på dagen fantastisk med super service så gæsterne opdagede heldigvis intet. Hmm ej det er da ikke helt iorden med hensyn til pris på arrangementet. Det er da noget man gerne vil vide i såadn rimelig god tid så man har en chance for at få sparet det sidste op hvis det er det man mangler. Må da krydse fingere for at de har fået en reprimante af direktøren så det "bare" har været sket denne ene gang! Hehe kunne også godt finde på at rulle med øjnene hvis vinen ik stemte overens med menukortet :fløjt: Men fantastisk gæsterne ik opdagede det nik heller ik det de kigger efter men altså ik hehe :fløjt: Synes egentlig ik at priserne er så høje iforhold til det der er med i prisen, eller er det noget andet når man får den samlede pris? Nej, man skal have prisen så hurtigt som muligt - heldigvis havde vi aftalt en grænse med dem, som vi ikke ville over, og den havnede vi også pænt under - vi endte vist med at få lidt rabat pga de forskellige bummerter, de lavede. ALT skal bare stemme overens med menukortet - det var også en gæst, der havde taget et billede af vinen til hovedretten (som heldigvis var den der stod på menukortet), ellers lagde ingen vist mærke til noget. Priserne er faktisk rigtigt fine i forhold til hvad man får, for det er super god vin og mad - og servicen er i top. Dog kunne serveringen godt foregå lidt hurtigere, men når man har 8 borde eller mere, går der selvfølgelig lidt tid mellem at de forskellige borde får mad. Men i den samlede pakke forhandler man naturligvis en vis rabat - udgangspunktet er jo at lægge priserne i deres menukort sammen, og derefter kommer de så med et tilbud, fx også hvis man vil have en speciel menu, som ikke er på deres kort. Jeg ville bestemt ikke holde mig fra Comwell, men man skal bare huske at holde dem i ørerne - også fordi det typisk er en overtjener eller restaurantchef, der står for koordineringen af arrangementet, og de har alle travlt hele tiden, også med andre arrangementer. Og så er Borupgaard bare rigtigt idyllisk og afslappet - vi skal helt sikkert på weekendophold deroppe igen og smage deres gode mad (som bruden ikke fik spist SÅ meget af på bryllupsdagen ;-)) Uhh det var godt det ik var den anden vin der blev taget billed af Men må da have været en god en af slagsen siden der skulle tage billed, gætter på at det var for at huske navnet på den. Ja det er jo så det man skal nok prutte lidt omkring priserne og prøve at regne lidt på det hjemme fra. Hvor mange tjenere havde i så til 8 borde tænker det må være svært for en enkel at klare alle bordene selv? Altså hvis man som du skriver bare selv er obs på de ting der skal være i orden så kan det vel ik gå helt galt. Men SKAL nok huske at holde dem i ørerne hehe Hehe ja. Den var også super god. Deres vine fra huset Lenotti kan stærkt anbefales. Vi havde 4 tjenere til 8 borde så det var fint - men det er klart, at når der er så mange gæster, så er det ikke alle gæster, der lige får mad på samme tid. Bare hold dem i ørerne og tjek menukort med dem og det hele - så skal det nok gå. Det var søde til selv at sige, at i stedet for at betale 25 kr pr kuvert ekstra for saltstænger til velkomstdrinken, så kunne man selv tage med - det er da ok service.
  6. Inkl. den sidste rabat endte vi på 1070 pr. kuvert - havde aftalt 1100 men fik så 30 kr i rabat pr kuvert i den endelige regning. Hertil skal så også lægges blomsterdekorationer (275 kr pr bord) og jukeboks (2500). Men ellers var det inkl. velkomstdrinks (vi tog selv snacks med hertil, det anbefalede de), 3-retters menu med lækre vine, desserten som var bryllupskage, kaffe med 1 stk avec (vi tog selv sødt med til kaffen - også anbefalet af dem), natmad og 2 timers fri bar med øl, vand og vin + at der blev stillet øl og vand ned så folk kunne hygge videre efter kl. 2., hvor vi "lukkede" festen. Så på Borupgaard burde du sagtens kunne holde dig inden for grænsen på 1200-1300.
  7. Først tillykke med brylluppet Var det også borup i holdte bryllup hos? uhh det er ik lige alle smuttere der er lige "charmerende" hvilke var det hvis man må spørge? Tak for det Alt var fint på dagen - men planlægningsfasen var lidt strid, fordi vi på et tidspunkt rykkede og rykkede for endelig pris og tilbud og der skete intet, før vi til sidst fik direkte kontakt til hoteldirektøren, som vi koordinerede rigtig mange ting med. Super service fra ham til gengæld. Men vi havde først endelig pris 2 mdr før brylluppet selv om vi havde booket næsten et år i forvejen. Og så var der noget med, at de havde bestilt hvidvin hjem til forretten i stedet for den rosé, vi havde aftalt med dem (den reddede de på dagen ved at tilbyde en anden rosé) - og dessertvinen var også en anden, end den der endte med at stå på vores menukort Men altså, selve arrangementet var på dagen fantastisk med super service så gæsterne opdagede heldigvis intet. Hmm ej det er da ikke helt iorden med hensyn til pris på arrangementet. Det er da noget man gerne vil vide i såadn rimelig god tid så man har en chance for at få sparet det sidste op hvis det er det man mangler. Må da krydse fingere for at de har fået en reprimante af direktøren så det "bare" har været sket denne ene gang! Hehe kunne også godt finde på at rulle med øjnene hvis vinen ik stemte overens med menukortet :fløjt: Men fantastisk gæsterne ik opdagede det nik heller ik det de kigger efter men altså ik hehe :fløjt: Synes egentlig ik at priserne er så høje iforhold til det der er med i prisen, eller er det noget andet når man får den samlede pris? Nej, man skal have prisen så hurtigt som muligt - heldigvis havde vi aftalt en grænse med dem, som vi ikke ville over, og den havnede vi også pænt under - vi endte vist med at få lidt rabat pga de forskellige bummerter, de lavede. ALT skal bare stemme overens med menukortet - det var også en gæst, der havde taget et billede af vinen til hovedretten (som heldigvis var den der stod på menukortet), ellers lagde ingen vist mærke til noget. Priserne er faktisk rigtigt fine i forhold til hvad man får, for det er super god vin og mad - og servicen er i top. Dog kunne serveringen godt foregå lidt hurtigere, men når man har 8 borde eller mere, går der selvfølgelig lidt tid mellem at de forskellige borde får mad. Men i den samlede pakke forhandler man naturligvis en vis rabat - udgangspunktet er jo at lægge priserne i deres menukort sammen, og derefter kommer de så med et tilbud, fx også hvis man vil have en speciel menu, som ikke er på deres kort. Jeg ville bestemt ikke holde mig fra Comwell, men man skal bare huske at holde dem i ørerne - også fordi det typisk er en overtjener eller restaurantchef, der står for koordineringen af arrangementet, og de har alle travlt hele tiden, også med andre arrangementer. Og så er Borupgaard bare rigtigt idyllisk og afslappet - vi skal helt sikkert på weekendophold deroppe igen og smage deres gode mad (som bruden ikke fik spist SÅ meget af på bryllupsdagen ;-))
  8. Først tillykke med brylluppet Var det også borup i holdte bryllup hos? uhh det er ik lige alle smuttere der er lige "charmerende" hvilke var det hvis man må spørge? Tak for det Alt var fint på dagen - men planlægningsfasen var lidt strid, fordi vi på et tidspunkt rykkede og rykkede for endelig pris og tilbud og der skete intet, før vi til sidst fik direkte kontakt til hoteldirektøren, som vi koordinerede rigtig mange ting med. Super service fra ham til gengæld. Men vi havde først endelig pris 2 mdr før brylluppet selv om vi havde booket næsten et år i forvejen. Og så var der noget med, at de havde bestilt hvidvin hjem til forretten i stedet for den rosé, vi havde aftalt med dem (den reddede de på dagen ved at tilbyde en anden rosé) - og dessertvinen var også en anden, end den der endte med at stå på vores menukort Men altså, selve arrangementet var på dagen fantastisk med super service så gæsterne opdagede heldigvis intet.
  9. Til vores bryllup havde nogle af vores venner lavet en kasse med hængelås på, hvori alle gæsterne smed små beskeder til os. Den må så først åbnes på vores 1-årsbryllupsdag, hvor vores venner giver os nøglen til den. Det er sådan lidt hyggeligt, synes vi.
  10. Comwell Borupgaard er helt sikkert en mulighed - de har også en stråtækt længe (Hasselbalchs Hus) med udsigt over parken og plads til ca 73 mennesker, mener jeg. Jeg holdt bryllup på Comwell for en måned siden - de har fantastisk mad, overnatningsmulighed for gæsterne og god service - i hvert fald til vores bryllupsfest. Men de skal VIRKELIG holdes i ørerne under bryllupsforberedelserne, hvis man skal have det, man ønsker sig. Vi oplevede nogle bummerter - men havde alligevel et fantastisk bryllup hos dem.
  11. Jeg kan lige hjælpe her, da jeg bestilte kasser sammen med cmtoft. Vi bestilte dem HER Der bestilte jeg også en standard wedding dress box - det blev ca. £50 inkl. porto, og jeg havde boxen efter 4-5 dage. Kan bestemt anbefales
  12. Vi havde bryllupskagen som dessert og det passede helt perfekt - vi havde godt luret, at folk ville være for mætte til at spise kage, hvis de havde fået 3 retter først. Og den fine kage skulle ikke gå til spilde. Og så havde vi natmad senere (aspargessuppe), og der havde folk så fået appetitten tilbage ;-)
  13. Vi har genbrugt - min mand købte ringene inden han friede og de var relativt dyre og meget flotte, så der er ikke brug for mere. De har bare fået en indgravering og har skiftet hånd ved vielsen. Jeg synes ikke, man behøver at have ringe, der ligner hinanden - vores er begge i guld og så slutter ligheden også. Jeg har en fin brilliant i, og min mand har bare en normal guldring.
  14. Jeg har brugt Sofort Rens (Gentoftegade 49) - fik renset mandens skjorte og min brudekjole for 703 kr, så billigt var det ikke, men det blev gjort ordentligt. Dem anbefaler jeg.
  15. Vi skal overnatte på Comwell Borupgaard, hvor vi også holder festen, så det er gratis for brudeparret . En del af gæsterne overnatter også, så dem spiser vi brunch med næste dag. Havde ellers først overvejet, om vi ikke bare skulle stikke af efter festen, men det synes jeg gør sig bedst, hvis man skal direkte på bryllupsrejse, og det skal vi ikke...