Guest Kashmir89

Frustrationer ..

12 indlæg i dette emne

Hej piger :wink:

Som overskriften siger, så har jeg lidt frustrationer, som jeg gerne vil dele med jer andre, evt. høre om der er andre i lignende situationer..

Jeg føler mig virkelig alene med alt det her bryllupshalløj IRL. Sidder dagligt og kigger på BK, og læser andres beretningner og tips, problemer etc. Jeg er "kun" 21 og alle mine veninder er stadig i den der "Skifte kæreste jævnligt/feste hver weekend"-fase, og de kan ikke relatere til at jeg allerede har fundet den eneste ene og skal giftes til sommer ( :a1221: ) . De er da glade på mine vegne, men jeg vil så gerne snakke om forberedelser og planlægning, hvor de mere snakker om fester, de nye kærester o.lig.. Nogen der kan følge mig?

Når jeg så er sammen med H2B vil jeg også gerne høre hans input og om han går og tænker på noget, men han vil bare ha' at jeg er glad og har ikke så mange idéer. Det er da dejligt at han bare vil ha' at jeg er glad, men det kunne da være rart med lidt sparring en gang imellem.. Eller er det bare mig? :unsure:

Jeg snakker ikke rigtig om bryllup med nogen andre end jer herinde, fordi jeg lidt er bange for at folk bliver trætte af at høre om det, men det er jo bare en rigtig stor dag i ens liv.. Er jeg helt urimelig? :(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

De oplevelser du giver udtryk for her har stort set alle andre bridezilla'er også. Det er velkendt mine egne kønsfæller generelt har svært ved at forholde sig detaljeret til noget som skal finde sted om 1-3 år, og man hører også tit om andre som ikke rigtig syntes de får den respons fra veninderne som de mener de har krav på - Det kan skyldes noget af det du er inde på for jo 21 år er en tidlig alder, men det kan også skyldes misundelse.

0

Del dette indlæg

Jeg har det lidt ligesådan - bare "på den anden side" for jeg er en gammel krage på over 40, som skal giftes for 2. gang - og mine jævnaldrende er altså begyndt at gifte deres BØRN væk og få BØRNEBØRN!!

På den anden side, så tror jeg at de der er tættest på - dem der er NÆRE venner - altid vil synes det er sjovt at tale om det der fylder.. På samme måde som jeg i 9 måneder snakkede om kvalme og babytøj, til trods for at jeg ikke selv er mor (og aldrig bliver det). Men min veninde - som jeg elsker over alt på jorden - skulle være mor.. Så selvfølgelig var jeg interesseret!

Del alt det du vil med os herinde - og så vær sammen med dem "derude" der har lyst til at dele det med dig, om dét (og så sammen med de andre om alt mulig andet, når du har lyst til det)!

0

Del dette indlæg

Jeg forstår dig så udmærket godt - men tænker på, om du måske ikke har bare en enkelt god veninde, som du kan læsse af på? Eller en mor eller lidt familie?

Jeg er 31 og har da kunnet snakke en del bryllup med mine veninder, men der er bare ikke rigtig nogle af dem, der er gift, så ingen kunne give erfaringer videre - dem har jeg så bl.a. fået fra kollegaer på arbejde og herinde.

Mit problem med at være herinde har så været, at jeg var knapt så meget bridezilla som de fleste herinde, og der er så mange gør-det-selv-projekter herinde og høje ambitioner, at jeg kunne blive helt stresset. Men nøj, der er ikke noget andet sted som her, hvor du kan få den samme inspiration!

Min (nu) mand var max stresset over alt det bryllupshalløj og ville også bare have, at jeg var glad og fik det, jeg ønskede, og nogle gange havde vi da lidt dårlig stemning, fordi han simpelthen ikke gad tale bryllup. Men vi var begge engagerede i det - man må nok bare acceptere, at det her er altså BRUDENS STORE DAG, ikke gommens :rolleyes:

Men ellers er det stor sandsynlighed for at du får nogle rigtig gode bekendtskaber herinde, som kan give den bryllupssparring, du har brug for.

I hvert fald kæmpe tillykke - og held og lykke - med det forestående bryllup.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar .. Rart at vide at jeg ikke er helt alene..

Jeg er desværre så uheldig at min bedsteveninde er i England, og først kommer hjem dagen før vores bryllup, og hun er normalt den som jeg kan dele alt med.. Det er bare ikke helt det samme at snakke over MSN og skype, som at sidde sammen og snakke til langt ud på natten.. Min mor er mest interesseret i at snakke om kjoler, hvilket også er dejligt, men er allerede ret afklaret med hvilken slags kjole jeg gerne vil ha', og har planer om først at købe den ca. en måned før, da vi forsøger at blive gravide, og det ville være ærgeligt hvis jeg havde købt en kjole og så ikke kunne passe den.. :blush:

Og synes helt klart at det er fantastisk at have dette forum, hvor man kan få en masse inspiration og al respekt til jer der laver alting selv. Så kreative er vi ikke helt herhjemme :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Jeg kan godt foelge dig. Min bedste veninde er i Belgien, og som du siger, er det meget svaert at snakke om bryllup over skype og paa mail. I min vennekreds har de valgt at faa boern i stedet for at blive gift (i hvertfald til at starte med) saa der er det mest boernesnak - men jeg hoerer da ogsaa meget gerne om det, tilgengaeld faar de saa ogsaa lov til at hoere lidt om min bryllupsplanlaegning ;-) Min H2B arbejder i oejeblikket naesten 24 timer i doegnet, saa naar vi snakker er det mest for at fortaelle mig at "jeg koerer om en time" eller "jeg har det og det problem paa arbejdet". Men heldigvis er der stadig et aar til, saa masser af tid til at snakke om bryllup. Og saa er der jo dette fantastiske forum!

Redigeret af Cath82
0

Del dette indlæg

Sikke en træls situation. :( Jeg har også kun en veninde fra min folkeskole tid der er blevet gift. og har 2 børn. (yngre end min) så hun overhalede lige. hehe :wink:

Men jeg tror mere at jeg mærkede det da jeg var gravid i en alder af 21 år. Der var der ingen af mine veninder som fik børn og jeg var meget alene med det. Nu har jeg en svigerfamilie hvor H2B's søskende alle er eller har været gift, da den ældste er lidt over 40 og min kæreste er 32 (hans lillebror som er den mindste er samme alder som mig) så jeg er kommet ind i en noget ældre, men skøn familie hvor vi svinger kanon sammen og ikke mærker alderen der er imellem os. :thumbsupsmileyanim:

Mine klassekammerater kan ikke en gang begribe at jeg har et barn og at der skal være bryllup til sommer. Hvorefter projekt baby så kommer på benene.

Der er jo altså meget stor forskel på hvor vi er henne af i livet hvornår..

Jeg priser mig bare lykkelig for at min H2B er mega interesseret i brylluppet!! :loveshower:

Så del med os.. Vi er her jo for at støtte hinanden mens vi bliver crazy hjernevaskede skabninger der klæder sig i meget dyre metervarer og køber alt for meget bling og andre accessories :griner:-

0

Del dette indlæg

Jeg forstår dig! Min kæreste, som er en pige (men ''drenget''), rådner op af at høre om bryllup. Hun siger at jeg kan bestemme hvordan og hvorledes, da hun bare ser mig glad.

Dog har hun haft ønske om helstegt vildsvin og fadølsanlæg, og dette er blevet indfriet :thumbsupsmileyanim:

Vi kan faktisk godt blive lidt små uvenner, da jeg hele tiden snakker/planlægger, ting skal bookes osv. Hvor hun er lidt som en mand, at tingene bliver gjort når de bliver gjort ''Bedre sent end aldrig''!

Vi har faktisk lavet en regel herhjemme: 1 bryllupsemne om dagen :thumbsupsmileyanim:

Men et eller andet sted er det rart at have det ansvar, og ikke mindst få lov til at hygge sig med det, uden at modparten hele tiden skal komme med indsigelser... Så jeg er nu meget godt tilfreds :loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Diskobil .... der var du jo ond .... du sagde jo direkte til os alle her, at vi er zilla'er grin.gif

Okay ....hehe..... tilbage til Miss Kashmir her ..... som alle andre skriver.... du er slet slet slet IKKE alene med alle dine frustrationer og at du føler dig alene. Jeg har heller ikke nogen venner/veninder, der er gift - har een der lige er blevet forlovet, men de planlægger slet ikke bryllup endnu - om nogen år måske (nå nå) .... så jeg har heller ik så mange at snakke med det om igen. Jo, de kan da godt høre på det, men jeg er jo bange for, at de går hen og bliver godt og grundige trætte af alt mit bryllupssnak hele tiden, at jeg næsten skræmmer dem væk shooter.gifhehe. Jeg har en forhåbning omkring ,at der blir sagt fra fra deres side, hvis det blir for meget .... du kunne jo være på forkant med veninderne og sige, at de liiige må gi en heads up, hvis du blir for zilla-agtig, hehe.

Ellers .... ham derhjemme .... altså det er en tabt sag thumbsupsmileyanim.gif. Du kan godt vise forslag til invitationer osv .... men altså..... han er med i de store ting - de dyre poster, hehe - dvs fest sted, kirken, musik, fotograf (måske) og maden. Alle de andre ting såsom blomster, alt i forb med invitationer, takkekort, menukort osv .... der viser du et udkast, der bliver sagt:

Scenarie 1: "Joh, de er da meget pæne .... dem kan vi da godt tage" eller

Scenarie 2: "Aj, dem kan jeg nok ikke så godt li, men altså.... hvis du gerne ha dem, kan vi da godt tage dem. Bare du er glad....."

Scenarie 3 (forekommer ikke så ofte igen hos os): "Aj, det kan du godt lave om .... det er grimt"

grin.gif

Mænd er temmelig ligeglade med alle detaljerne .... og der skal ikke så meget til før de går sukkerkolde! Presser man dem kommer de også ind over ..... jeg kan anbefale et tudeshow, hvor man gir udtryk for, at man føler sig meget alene omkring det hele ..... så sker der ting og sager sm.gifbiggrin.gif

Men generelt er der sådan lidt "Coming to America" med Eddie Murphy over den ..... "Whatever you like!" laugh.gif

Held og lykke ..... og et godt råd ..... opret en planlægningstråd med alle dine ideer osv .... det er en rigtig go måde at få det ud på (dvs at snakke om det) + du får fantastisk sparring på alle dine ideer :)

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg

Jeg forstår godt at du savner nogen at snakke forberedelser med. Men jeg tror er det er lidt det samme som når man køber sit første hus. Vi købte vores sidste år og syntes det var "a big deal", men det interesserede ikke rigtig andre på den samme måde.

Du må prøve at udnytte forummet herinde og så måske din familie? Måske du har nogle mødre (med div. pap) eller mostre der gerne vil hjælpe og snakke. For dem vil det nok være en større ting end mange af dine veninder.

Jeg håber at du finder en løsning der bliver god for dig. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Til trods for at vi er det første par i vores vennekreds der er blevet gift, føler jeg ikke jeg manglede nogle at tale med om brylluppet. Men det skyldes nok mere at de er for søde til ikke at lytte og jeg taler utrolig meget så det er begrænset hvor meget indput mine veninder behøvede at komme med -HAHA-

Tilgengæld kan jeg sagten følge dig i at være på et andet stadie i livet end dine veninder. Min mand har jeg kendt siden jeg var 15 år, så jeg har været igennem mange år med fest, farver og skiftende kærester som jeg ikke på samme måde har kunne tage del i.

Dog kan jeg trøste dig med, at nu når jeg er 25 (allerede da jeg var 23) begyndte mine veninder at blive misundelige på min mand og mit forhold. Så er det ikke lige så fedt at skifte kæreste hele tiden.

Så mit råd er, glæd dig over at du faktisk har fundet manden i dit liv allerede og hvor langt i er kommet med jeres forhold. Og del så alle dine mange bryllupstanker med os herinde på BK :)

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Tak for alle jeres besvarelser.. Det hjælper rigtig meget.. :thumbsupsmileyanim:

Er simpelthen også så fantastisk glad for dette dejlige forum, det er simpelthen så skønt :ilovebryllupsklar: Måske jeg skulle gå igang med at lave en planlægningstråd .. :)

Og H2B er heldigvis kommet lidt mere ind i kampen, efter et par tårer.. :)

Held og lykke til jer alle med jeres bryllupper.. :bestwishes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer