akrotøsen

Medlem
  • Antal besvarelser

    640
  • Tilmeldt

  • Sidste besøg

  • Days Won

    3

Alle besvarelser af akrotøsen

  1. Min er med lynlås som er dækket af knapper. Jeg synes det er flottest Desuden er det nemt når kjolen skal på (min søster og jeg er ikke de bedste til at håndtere en snørrelukning fandt vi ud af :fløjt: ) Men det er rigtigt at den ikke kan tilpasses på dagen, så et par uger før skal den rettes til sidste gang. Den har desuden et bredt bånd som en kæmpe bh lukning som kan sættes et hak ud hvis det er. Men kjolen kan give sig lidt i løbet af dagen, og det mp opveje en eventuelt godt fyldt mave
  2. Vi bor ca. 35 min væk fra feststedet så en taxa er ret dyr, så vi overnatter på et hotel/ferielejligheder ca. 600m fra festen. Vi får fx min søster til at checke os ind efter kirken så vi bare skal derhen og i seng. Måske kan vi forlænge check-out, men vi skal alligevel op og gøre rent Så det blir en enkelt (kort) nat før vi kører hjem til kbh igen, mest af praktiske årsager
  3. Vi regner fx med at give hende som retter min kjole til, et gavekort til et hotelophold - kan fåes fra 600kr. hos Bellevue box. Tanken er lidt "Tak, for den tid du har brugt på mig, her får du noget tid til afslapning i stedet". Familen, fx forlover, brudepiger, toastmastere får nogle mere "varige minder", fx slips m. initialer fra "itailor", machetknapper eller et håndlavet smykke fra etzy.
  4. Det tror jeg bestemt ikke! Jeg synes faktisk ikke at ivory bliver "beskidt" af at være oppe imod hvid, men de varme og cremede toner bliver bare fremhævet.
  5. Mht mængder synes jeg derer svaret meget fint, men kom til at tænke på nogle opskrifter på lækker og lidt mere kreativ brunch fra Go' morgen Danmark. Her er der fx "æg i brødskål" og blueberry pankages, og HER på "hj. bacon pølser" (kan laves dagen før), pandekager og tomater med mozarella! Lyder ret lækkert synes jeg
  6. Vi har valgt en som hedder Esben Zøllner Olesen. Han laver mange bryllupper, men nok mest reklame og action-shoots så han er eminent til både spændende opstillede billeder og til at fange øjeblikket. Jeg er ret vild med hans behind-the-scenes film Der kan man også få en fornemmelse af hvad en god redigering kan gøre
  7. Tillykke! Glæder mig til at se og høre mere
  8. jeg synes nr. 2 eller 3. Har begge fine deltaljer og er lidt anerledes. Synes mindst om nr. 1 og 4 Uden at kende dig synes jeg de stropløse klæder dig bedst.
  9. Vi skal giftes kl. 13, så regner med reception fra ca. 14.15 til senest 17.30, så en 3-3½ times tid. Vi vil så være væk den ca. den sidste time fra kl. 16 til at få taget billeder.
  10. Tillykke med kjolen! Det var godt nok heldigt at den bare passede Skal den slet ikke rettes til? Hvad med længden?
  11. Jeg synes sagtens du kan kombinere! Et drop veil synes jeg ikker tager særligt meget fokus, og det dækker heller ikke kjolen, man kan jo sagtens se igennem. Synes specielt et LANGT blusher veil vil give en ekstra WAUW effekt i det øjeblik dørene i kirken går op, og et ekstra sug når du kommer gående Så ville jeg vælge et fladt "lace piece" til håret og sætte det "skråt" på side af hovedet, bag øret agtigt i den side hvor håret et "skrabet" væk. Det skal sidde sådan så det ser godt ud når dit blusher bliver "åbnet" og sløret kun er bagpå. Hair piecet kan sagtens være rimeligt stort, bare det er fladt, og så ville jeg vælge det på kam og ikke hårbånd. Din smukke kjole har jo massere af volumen og blikfang i skørtet, men alligevel ret "enkel", uden perler og blonde kastet ud over alle mulige steder, så jeg synes helt sikkert at du kan bære det rent visuelt. Og det halv-løse hår passer flot til skørtet og balancerer der ligesom.
  12. Navy er altså også bare så flot! min H2B blev sammenlignet med Barney Stinson da vi boede i Sydney haha Hvis man har brede skuldre og smal talje er Tiger of Sweden et hit synes jeg. Kan fx købes i Magasin. Kaufmann fører også Tiger. Hugo Bosh har også noget. Men mange almindelige herretøjs forretninger fører mest "far mærker", så der kan det være lidt svært.
  13. Haha Fedt! Gad vide om det er en standard joke de bruger? Hvis du ikke skal have slør på (hvorfor egentlig ikke?) så synes jeg helt sikker birdcage eller et stort hair piece vil være smukt!
  14. Vi har lige været ude og købe habit til H2B til min søster bryllup i foråret, så der kiggede vi lidt på sorte habitter også, for ved han vil have sort habit på. Men hans bror skal med ud og købe, ikke jeg for det skal være hemmeligt Men fordi det 100% skal være hans ansvar og det HAN synes. (men har da ytret ønske og sagt lidt så det passer til kjolen :fløjt: ) Så han er i sort habit, jeg er i hvid kjole. Det er hvad vi ved om hinanden
  15. Eller den her som er på kam, hvis det er bedre for frisuren
  16. Hvad med nogle af Sannes kreationer? Hun har lavet mange skønne ting i den stil! Jeg er specielt vild med denne her, som jeg måske godt kunne finde på at få hende til at lave i en udgave til mig
  17. Jeg købte en brugt kjole i efteråret. Når jeg rettede henvendelse til en sælger spurgte jeg ALTID efter bryst-talje-hofte mål samt hvilken højde kjolen var lagt efter. Mange skriver fx "kjolen er en str 38 men kan bruges af en str. 34-40 da der er snørreryg" Det er altså ikke rigtigt! Jeg har prøvet kjoler hvor jeg i mål var 95% som sælgeren, men alligevel var de stramme nogle steder. Min kjole er ikke renset. Men jeg er ikke i tvivl om at den blir helt ren. Almindeligt snavs på slæbet skal nok gå af. Den blir renset efter de første tilretninger. Jeg synes du skal gøre dig klart hvad du max vil give for kjolen, og det kan ændre sig når du har prøvet den Jeg sagde på forhånd til sælger at jeg ville komme og prøve kjolen sammen med min søster, tage en masse billeder og så tage hjem og tænke over det. Så ved alle ligesom hvad der skal ske Men altså, det er jo slet ikke farligt at købe en brugt kjole! Måske ikke så prinsesse agtigt at stå på en fremmed kvindes badeværelse som at stå i en lækker kjolebutik med fuld service Håber du finder den rette kjole! Det blir bestemt ikke dårligere af at være en Pre-owned kjole
  18. Jeg har købt en brugt kjole Jeg ville/kunne ikke bruge 10.000kr på en kjole, så jeg fik min smukke kjole for 4000kr, nypris 9500kr. Synes ikke de "billige" kjoler var noget for mig, så jeg er glad for at der er nogle der sælger deres kjoler. Men der er mange mange kjoler til salg, og de er til salg LÆNGE så selvom du prøver, er det ikke sikkert den blir solgt. Men prøv da hvis du har lyst Jeg har ikke selv planer om at sælge den igen, men vil tage TTD billeder og så gemme den. Mine kommende børn kan måske få lov at lege klæd-ud med den - det er vel også en slags "andet liv" for kjolen.
  19. Øgede reklameomkostninger burde optimalt ikke føre til højere priser, men tjene sig selv ind via øget omsætning. Hvis man ønsker at holde priserne så langt nede som overhovedet muligt og ikke mener fx en messestand vil kunne betale sig økonomisk, så kan man lade være. Jeg skal selv på messe på lørdag. Vi har ikke købt ringe endnu og kun vindues-shoppet, så vi har tænkt os at kigge efter ringe. Hvis der er et godt tilbud kunne vi måske godt overtales til at købe, men ellers vil jeg helst tænke over det og komme tilbage. Det vigtigste for mig er desuden pris-kvalitet, så lige meget hvad ville jeg søge nettet tyndt efter den bedste deal til prisen. Men en god sælger på messe og noget "hands-on" kan da klart påvirke mit valg. Direkte at foretrække højere priser er der nok ikke mange der gør Kan messe give ekstra salg? Måske...
  20. Fedt Man kan I alligevel ikke snart besvare min forespørgsel vdr. d.3/8? (og JA, jeg er utålmodig )
  21. Hej Jeg tror måske det kommer an på præsten. Jeg ville personligt sige at det vil skabe assymetri ved alteret når der er 2 på den ene side og 3 på den anden. Afhængigt af kirken er der måske slet ikke plads til så mange stole ved alteret.
  22. Ej selvfølgelig kan man da det!! Og hvis det helt usandsyndligt skulle ske at nogen brokker sig, så er homo-vielser altså tilladt nu :fløjt:
  23. Jeg kender dem ikke, men tænker at som altid er "værdi 900kr." jo et relativt begreb. Der kunne fx være et gavekort/rabatkort til bryllupskage på 100kr., værdi 100kr? tjo... jo kun hvis du bruger 2000kr på en kage Mon ikke der er nogle vareprøver, sæbebobler og andre ting? Jeg synes personligt det lyder mere som en "pakkeleg"/"katten i sækken" eller de de hemmelige mandelgaver man kan købe ubeset hos imerco til jul Du aner ikke hvad du køber... men det er da en spændende gave til en selv som gør mig nysgerrig Hvis du køber den må du skrive hvad der er i.
  24. Hm... altså skal lige forstå det rigtigt: Du vil egentligt gerne have en masse mennesker omkring dig på dagen, både af lyst, pligt og for at "vises" frem (positivt ment - forstår det godt ) Han vil bare have de nærmeste? 23 gæster er ikke mange, det kan kun være de ALLER nærmeste. Du skal måske tænke over hvad det betyder for dig at have de ekstra gæster med. Måske kan et kompromis være en reception for alle og middag for de 23? Eller et "anden-dags gilde" hvor I trækker i tøjet igen og holder en stor fest? Kan godt forstå du er lidt ked af en lille fest hvis du drømmer om STOR fest...
  25. Endnu en brud fra KBH! Tillykke med det forestående bryllup! August er en dejlig måned Vi er også på bryllup på budget Jeg tror ikke du skal være bekymret for om kirken blir booket, det er ikke en af de allermest populære datoer, heldigt nok