akrotøsen

Medlem
  • Antal besvarelser

    640
  • Tilmeldt

  • Sidste besøg

  • Days Won

    3

Alle besvarelser af akrotøsen

  1. Når du ikke kan få pengene retur så er jeg slet ikke i tvivl: Du skal bare elske din kjole! Den er smuk! Jeg har ikke nogle billeder af min fordi den skal rettes til og ikke sidder vildt godt endnu.
  2. Jeg lagde et budget som hed max 5000kr, og vidste at det nok betød en brugt kjole. Men gik først i Nicolai og prøvede lidt på udsalg og så nogle nye modeller. De var alt for dyre men jeg så det som inspiration. Senere tog jeg i Lilly og prøvede - igen som inspiration da kjolerne der også var over budget. Men jeg fandt ud af hvilken stil der klædte mig, og så gik jeg på DBA og søgte. Prøvede i alt 3 brugte kjoler hvoraf de to var samme model i forskellig str. og købte den sidste. Jeg kender så en skrædder som laver tilretninger og de design ændringer jeg ønsker. Kjolen kostede mig 4000kr (ca. 10.000kr + tilretning fra ny). Jeg valgte at jeg absolut ikke ville gå over budget, da vores samlede budget ikke er kæmpe stort og synes ikke det er fair at gå over på den post når der er strammet til alle andre steder
  3. Nu har du jo købt, men hvis det mest er prisen du får mavekneb over så har jeg fundet en fra Herning som sælger den brugt i str. 40 til 2500kr. Men altså jeg aner jo ikke om det er den rigtige størrelse (gætter bare) og den er måske også for kort se dba her
  4. Jeg synes den er SMUK! Ligner nemlig min rigtig meget :D Er det en White 1 eller en Sincerity måske?
  5. Tillykke med din egen tråd og tillykke med brylluppet! Du skal nok finde en flot kjole Du må huske at fortælle hvordan det gik! Hvad er dit kjolebudget?
  6. Åh åh... kan godt se det er nervepirrende! Jeg synes I skal lave et tættere samarbejde så du tager hen til løbende og prøver kjolen, retter til og hjælper i processen. Jeg synes ikke der er nogen grund til at vente helt til på mandag før du prøver den...
  7. Jubii! Har bestilt bryllupsrejse med afrejse onsdag efter brylluppet <3

    1. Du og Jeg

      Du og Jeg

      Ej hvor lækkert... :) det lyder jo ikke helt skidt. Har selv haft kig på noget hos suntour, som var knap 10.000 med all inclusive. Men hvad er det du har fundet? :) Mallorca lyder attraktivt

    2. Du og Jeg

      Du og Jeg

      Ej hvor lækkert... :) det lyder jo ikke helt skidt. Har selv haft kig på noget hos suntour, som var knap 10.000 med all inclusive. Men hvad er det du har fundet? :) Mallorca lyder attraktivt

    3. Du og Jeg

      Du og Jeg

      Ej hvor lækkert... :) det lyder jo ikke helt skidt. Har selv haft kig på noget hos suntour, som var knap 10.000 med all inclusive. Men hvad er det du har fundet? :) Mallorca lyder attraktivt

    4. Show next comments  24 more
  8. Du laver nogle rigtig fine tasker
  9. Men hvor køber man tyl? I Panduro og Stof 2000 her på Nørrebro har de kun sort og hvidt soft tyl, ikke ivory eller creme... Nogle gode bud?
  10. Jeg synes sagtens en på 15 kan være med. Jeg ville i hvertfald som 15 årig have været lykkelig for at deltage! Specielt når det nu er en i din aller nærmeste familie. De fleste på 15 drikker da også....De er jo også konfirmerede. Hun vil så naturligt skulle tage hjem hvis I tager i byen.
  11. Jeg har også stemt! Du ligger da nr. 2 Og jeg synes den er flottere end nr. 1...
  12. Når vi nu ikke selv er ret meget til bryllupskage, så synes jeg det er et bedre alternativ. Vi vil ikke byde vores gæster noget, vi selv bryder os om, da det hurtig kan blive for vammelt med alle de flødecremer osv. I skal selvfølgelig gøre det I har det bedst med Er bare selv blevet udsat for alt for mange små tørre og kedelige muffins :fløjt: Jeg ville måske heller ikke blive desideret skuffet, men mere bare glad hvis der er bryllupskage. Bliver dog lige så tit ærgerlig når bryllupskagen ikke er god Jeg er helt enig I at det kan blive vammelt med for meget flødeskum, det er jeg også meget dårlig til Jeg er nok bare pisse kage-kræsen! Gider ikke spise det hvis jeg ikke synes det er godt Men hvis I laver lækre lækre muffins ville jeg godt sætte tænderne i dem
  13. Jeg ville synes det var helt fint Men spørg bruden, for selvom de fleste nok er rimelig afslappede så har der fx herinde været nogle brude som ville kegle HELT ud over hvidt i en gæst påklædning... Noget pjat synes jeg dog
  14. Altså jeg ved godt den har været oppe mange mange gange, (don't hate me! ) men jeg ville blive lidt skuffet hvis jeg kom til et bryllup og der var cupcakes i stedet for en "rigtig" lækker bryllupskage med forskelligt mousse Men cupcakes ser da rigtig søde ud hvis de er lavet flot, men de kan IMO ikke erstatte en bryllupskage... Muffins kan man altid få
  15. Jeg spurgte Fredberg og det samme på messen i Bella og han sagde at begge dele kunne bruges, men 1) man ved selv det er 14 carat og 2) 8carat kan godt blive slidt med tiden. Der jo mindre guld og derfor mere af "andre" metaller, så farven kan ændre sig lidt med tiden. 14carat forbliver det samme Men der er altså ikke kæmpe forskel
  16. Jeg er også enig i, at det er en totalt åndsvag måde kjolerne er fotograferet på - man kan jo slet ikke se hver enkelt af dem. Vi har også snakket om, at de ser virkelig unge ud de der piger - altså man bliver jo ikke gift som 17-årig Men derfor er det stadig mærkeligt at hun kommer med sådan nogle kritiske kommentarer, når hun ikke ved hvad jeg har købt (eller faktisk ved hun det godt, hun har nok bare glemt det igen). Hendes kommentarer gik jo ikke på fotoshootet, men på at Gudnitz var overvurderet og hendes kjoler var grimme og ikke pengene værd. Nej altså det er rigtigt nok at kommentaren var på kjolerne, men det gør jo noget ved kjolerne ikke blir "solgt" rigtig og shootet får ikke det bedste frem i kjolerne! Min kærestes tvillingebror + hans kæreste (mand) har også disset næsten samtlige kjoler i bladet! De har så set et billede af min kjole og den heldigvis langt fra. Men helt ærligt, jeg kan godt lide mange af kjolerne, bare ikke på mig Og hvad sker der for de unge modeller?? Jeg fik på messen et postkort fra "Celina Christensen Wedding dresses" og de to modeller på billedet kan jeg genkende som tvillingerne fra "danmarks næste topmodel" - bitte små 40kg piger på 16 år! De ligner altså mere konfirmander og ikke rigtige kvinder...
  17. Jeg lagde godt mærke til din kjole i "Bruden" men den er svær at se, hvilket er synd for det er den FLOTTEST af Gudnitz kjolerne! Jeg tror også kommentaren kan have noget at gøre med stilen på hele shootet - nogle af modellerne ser altså lidt uintelligente ud i ansigtet og der er op til 3 kjoler + en masse kæmpe blomster presset ind på et billede, og det kan måske virke lidt overvældende og "for meget". Sådan er din kjole jo slet ikke. Den er smuk, enkel, overdådig og detaljeret på samme tid Jeg er vild med din kjole, men kan ikke lide fotoserien i Bruden. Måske er veninden i virkeligheden enig med mig Og fedt der er styr på boblerne! Det er altså bare en vigtig ting til receptionen!
  18. Jeg synes også det er det rette valg Hvordan skal de dekoreres?
  19. Jeg tror at jeg har nogenlunde styr på de særlige "diæt behov" der er på vores gæsteliste, men er egenligt lidt dobbelt med om jeg synes de skal følges. Vi har 1 "vegetar" (noget pjat i mine øjne, hun kan bare ikke lide rødt kød, men kylling og fisk - så er man per definition IKKE vegetar :fløjt: ) Så er der 2 som ikke spiser fisk (én af dem var ved at kaste op på Noma, så det er ikke helt noget pjat - haha ) Men altså nogle kan ikke lide fisk, en anden ikke kød. På en måde synes jeg ikke vores kok skal belastes med gæsternes kræsenhed - det er altså en ekstra opgave med specal menu, på den anden side er det også dumt og spild at sætte en tallerken foran en som man VED ikke vil spise det. Spild af god oksemørbrad og hummer Tror nu vi vælger at tage hensyn, men ville ikke skrive det i invitationen. Mit bryllup er ikke en ala carte restaurent
  20. Jeg ville sende alligevel. Specielt de to hvor du ved det er fordi de ikke kan. For mig betyder det meget at blive inviteret selvom jeg ikke kan Fx var jeg ikke med til en veninde polterabend fordi jeg var væk i 3 mdr., men fordi jeg heller ikke blev spurgt ved jeg den dag i dag ikke om jeg hovedet ville være blevet inviteret hvis jeg var hjemme. Der er altså noget i ordsproget "Det er tanken der tæller". Jeg ville så nok lægge en lille besked ved om, at "jeg jo godt ved de ikke kan komme, men at de selvfølgelig skal have en invitation alligevel". H2B's farmor har sagt hun ikke vil komme, men hun får en alligevel (hun ville sgu nok også blive sur hvis hun ikke gjorde )
  21. Jeg fik snakket med en stylist hos en af kjole-udstillerne som gav mig en masse konkret inspiration til styling af min kjole (den var på messen), så det var ret fedt. Så kiggede vi ringe - vi skyndte os derhen kl.11 fordi vi regnede med at der kom kø, og det gjorde der Vi fik smagt en masse kage, set på gommens tøj, h2b fik en styling snak med Dennis Knudsen, snakkede med dj'en og så fik vi ellers snakket om en masse ting og fandt frem til meget som vi IKKE kunne lide Så jeg er godt tilfreds. En hyggelig dag med h2b og jeg + søster og hendes h2b.
  22. Uh det blir fint Må jeg komme med et input? Jeg ved ikke om det er et bevist valg, men jeg synes du skal overveje at have samme "margin" på højre side som på venstre. Lige nu er der ca. 4-5mm blåt rundt i kanten på venstre side, mens indstikskortene går helt ud til kanten. Jeg ville nok lave dem lidt mindre så man kan se det blå karton og derudover lave det foreste kort en smule lavere også. Så vil det se mee harmonisk ud i mine øjne
  23. Jeg synes det lyder rigtig fedt! Og grønlandske perler kan da sagtens være en gennemgående detalje. Du kunne fx lave et skaft til brudebuketten i samme mønster, men ellers holde lidt igen med accessories. Måske kan du også udvikle en lille perledetalje til gommens knaphuldblomst? Hvad er der ellers af grønlanske traditioner du gerne vil inddrage?
  24. Prøv evt. "annies slør", hun syer efter bestilling og det er ikke så dyrt igen
  25. Men kan den lægges ind? For det du beskriver lyder jo faktisk meget fint. Ja ja, kjolen kan sagtens lægges ind. Den er allerede syet ind i siden og hele vejen ned (lå mellem str. 34 og 36) Men altså du kan ikke lægge den ind PÅ DAGEN Men elastik lukningen indvendigt gør at den ikke glider ned selvom man ikke har den ultra stramt.