-
Antal besvarelser
122 -
Tilmeldt
-
Sidste besøg
-
Days Won
1
Alle besvarelser af stinaogchristian
-
Håber da at man får sit barn døbt, fordi man mener noget med det. Altså en større eller mindre grad af tro - på et eller andet kirkeligt eller guddommeligt. Ellers er den danske folkekirke da virkelig på vej ud af et farligt sidespor.
-
Ang slør. Så synes jeg at en kant på sløret, sådan helt generelt, gør noget godt.. (Bringer en æld gammel tradition op til nutiden) Og til din kjole vil jeg sige tynd kant. Endten satin eller måske en hel fin blonde.. Der er jo masser af blonde på kjolen, så det kan sløret sagtens bærer.. Satinkant er raffineret og "in" synes jeg, mens blonde er sådan lidt mere romantisk og blødt.. Svært at vælge den ene frem for den anden. Det kommer jo også an på hvad du vil udtrykke.. Ved nærmere eftertanke så er satinkanten med til, sammen med kjolens snit, at understrege at du er en moderne brud. Og blondekanten er den der gør den sexede kjole mere konservativ og romantisk.. Forstår du??
-
HAHA!! Har set hende i den rigtige kjole , og den er (med hende i) gudeskøn
-
Vi har valgt, med fuldt overlæg, at sove hver for sig natten før brylluppet. Vi er begge meget "gamle og konservative" i vores tankegang, og det er rigtigt for os på den måde. Og jeg vil altså være surprice surprice for min elskede når jeg dukker op til vielsesceremonien.. Som dumpet ned fra en fjern planet. Nå, men så langt så godt. Festen und alles skal holdes i sønderjylland hvor han kommer fra, og vi bor selv på Langeland. Han skal sove hos sin far og dennes familie, og jeg har aftalt at sove sammen med mine forældre (bare for at understrege at der ikke skete noget før brylluppet) og min bror med familie. En rigtig god plan i øvrigt. (de er fra hhv Odense og KBH) Men men men.. Dumme som vi er, har vi ikke fundet et sted at sove. B&B eller sommer hus eller noget, før jeg sender invitationerne ud.. Og gæster, de er HURTIGE!!! Så nu er alt i miles omkreds optaget af alle mine gæster (som jeg i øvrigt ikke har hørt om kommer, blot at de har et sted at sove) og min familie og jeg har ingen steder at være.. DOH!!! Mega brøler - Simpson go home.. Nå, men andre tøser/gifteklare i samme situation.. Sørg for din egen overnatning inden du fortæller dine gæster om lokationen..
-
Så lykkedes det.. Fandt et b&b 10 min gang fra feststed.. Ret smart for min familie når de skal hjem fra festen.. Og for min svigerinde, som får baby passet af sine forældre mens hun er til fest.. Ved ikke hvorfor den b&b ikke var dukket op før, har virkeligt søgt og søgt, og går ud fra at mine gæster også har.. Så det var et lykketræf af finde den ledig.. Og med masser af værelser, køkken, lille have etc. :D (Mine kolleger tror jeg er blevet bims på øverste etage, bare fordi man var lidt lettet). Nå, men til nysgerrige sjæle, så skal bryllup, fest osv stå ved Tørning Kirke ved Vojens. Kram
-
Jeg tror jeg ved at få overtalt H2B overtalt til at vi skal en tur derind lørdag, selvom han synes det er lidt et tidsspilde. Det hjalp gevaldigt, da der var en kammerat, der fortalte ham, at det nok blev billigst hvis han tog med, i stedet for at lade mig tage af sted sammen med en veninde HAHA!!! Det er sådan det skal være.. Den bruger jeg lige til at lokke gemalen med
-
Ahh.. Super ide med nogle kurve på toiletterne.. Det må jeg se om jeg har overskud (penge såvel som tid) til at gøre noget ved..
-
Ja, udover køkkenting (som vi ikke rigtigt mangler, da vi begge har boet hjemmefra i tæt ved 15 år), så kan jeg virkelig heller ikke finde på noget vi kan ønske os.. Et sofabord, står indtil videre alene på vores ønskeliste.. Vi ved vi skal flytte snart, så tænker en masse gavekort til nye gardiner, maling, gulvtæpper og sådan noget.. Lidt kedeligt, men jo super nice den dag vi står med et hus som vi skal bo i og som mangler sjæl.. Havemøbler.. Kan man aldrig få for meget af Hængekøje.. Den der store lækre sag med stativ som altid står og griner til mig i den lokale trælast... Og så løb jeg igen tør for ideer.. Glæder mig til at få mere inspiration
-
Oh no.. Normalt er vi enige om alt, og det er sjældent nødvendigt at forhandle eller gå på kompromis.. Men men men.. I går siger han så, at der er een ting han gerne vil bede om (det meste er overladt til mig, da han sejler og er væk længe ad gangen..) Gule roser!!! Krisens punkt 1: Min kusines datter døde af kræft knap fire år gammel. Hendes yndlingsfarve var gul, og hendes bårebuket var en kæmpemæssig (på den lille kiste) samling af gule roser.. 3/4 af alle øvrige buketter, som i øvrigt lå i to tætte rækker gennem hele kirken, var gule roser.. Alle de gule roser står nu får mig som håblåshed og uretfærdighed.. Ikke lige de tanker man ønsker på sin bryllupsdag.. punkt 2: Min kærestes mor døde af kræft da han var knap 20 år.. Hendes yndlingsblomst var gule roser.. Gule roser bringer for ham minder frem om en højt elsket mor, der nu mangler... Han vil selvfølgelig gerne have hende med til bryllup også, og en fantastisk mulighed var jo så de gule roser.. But what to do??? Med det samme jeg fortalte min historie sagde han, at så skulle der ikke være gule roser, men jeg synes ikke det er fair overfor ham. Hans mor er savnet, og jeg har desværre aldrig kendt hende.. Jeg har mange gange spekuleret på hvordan hun skulle kunne være med, og jeg ser den oplagte mulighed ganske klart og vil jo også gerne være den søde og forstående viv to be... Vi blev enige om, at der ikke kom gule roser i brudebuketten, og at jeg ville tænke over om jeg kunne have dem på bordet.. Men jeg kan ikke overskue det.. Bare tanken og jeg bliver helt modløs.. Det er super egoistisk, og ikke sådan jeg gerne vil starte næste kapitel af vores liv sammen... Suk, hvad gør jeg??
-
Hej skønne kvinder! Fantastisk med ideer og nyt syn på et problem som man selv hurtigt bliver lidt blind på at få løst rigtigt.. På fredag viser jeg h2b alle jeres bud, og så ser vi hvad han siger. Jeg er sikker på at vi finder en løsning som føles rigtig, og som inkludere den gule rose.. Kan godt lide ideen med knaphulsblomst, og måske en enkelt i min buket.. Sådan for at binde os lidt sammen.. Tusind tak for støtten.
-
Kæresten mener jeg er SÅ højt oppe og flyve, at jeg nok falder ned til marts..
-
Kæresten mener jeg er SÅ højt oppe og flyve, at jeg nok falder rned til marts..
-
Vi skal holde bryllup i forsamlingshuslignende sal, og mine forældres venner er vilde for at komme til at hjælpe. Men hvormange skal man bruge?? Vi bliver 85-90 personer, alt efter hvor mange der lige kommer... Nogle af jer gifte koner der har erfaring med det ;) ??
-
I Sverige går brud og gom sammen op ad kirkegulvet.. Det er jo også en mulighed.. Det kræver guts at gå imod andres ønsker, men man bliver ikke lykkelig af at være føjelig.. Så følg din intuition og mavefornemmelse.. Held og lykke med det
-
Irriterende at så fancy en frisure er SÅ nem at lave.. Min fantasi rækker til en hestehale, endten bare med det øverste hår, eller med alt håret.. Suk.. Vidste at de der frisører kun er ude på at snyde mig...
-
Solcreme - solcreme - solcreme!!!
-
Min kæreste (kommende husbond) og jeg vil gerne holde vores bryllup og fest lidt afslappet, og søger et sted hvor vi selv kommer med maden etc. Vores tanke er en spejderhytte el. lign. Gerne med udsigt over vand/fjord/sø, da vi begge er sømænd, og vand betyder meget for os. Vi forventer ca. 80 gæster. Er der nogen der kender et fantastisk sted, gerne på Fyn eller i Sønderjylland??
-
Wupti, så siger mor lige at det sted kender vi jo godt.. Vi spiste madpakker der, på vej hjem fra sommerhus engang for 100 år siden.. Nå, godt så.. Jamen det er jo kun perfekt at det er et sted vi begge kan "huske" fra barndommen... 1-0 til Stina og Christian for fund af feststed!!
-
Tusind tak for opbakningen/støtte/gode råd!! En tudetur med kæresten som eneste vidne fik ham til at indse vores problem. (Han kan nogle gange godt være lidt for afslappet!! ). Og vi har nu fundet et skønt sted, som han kan huske fra barn Tørning Mølle.. Ikke helt hvad vi havde som udgangspunkt, men et godt kompromis.. Og på en anden dato 01.09.12 Nu kan jeg endelig slappe af og komme videre.. JUBII!!!!
-
Åhh, skønne kjoler i mange prisniveauer... Er der nogen der har købt kjole ved Annie's Brudekjoler?? Synes det ligner nogle kjoler jeg kunen forelske mig i, men ser ingen priseksempler nogle steder... Er der tålmodig ekspedienter og billige priser?? (især del et er vigtig - jeg er arveligt belastet vægelsindet..)
-
Var til bryllup for en måned siden, og der var masser af kysserunder - begge veje.. Og efterhånden som folk fik mere vin, kom der mere læbestift frem. Og vi løb rundt om bordet og tilbage igen.. Det er sådan det skal være!!! Det var super sjovt, og det tror jeg også brudeparret syntes... På et tidspunkt hvor bruden var på vej ud, blev hun stoppet af nogle som ville snakke, og så sad vi ellers der og trippede højlydt, indtil bruden opdagede det.. Tihi!!!! Jeg håber på mange kysserunder, og ved at min egen blære ikke er større end en ært, så er sikker på min h2b får masser af læbestift.. De fleste af mine venner/familie kunne jeg sikkert ikke holde tilbage, selvom jeg ville.. Sådan er vi bare i min familie.. Hvis h2b er utilfreds har han valgt den forkerte viv...
-
Tusind tak for alle jeres super ideer. Alt er nu undersøgt, og intet er ledigt.. PIV!!! Det er en meget ærgelig dag i dag.. HELT SIKKERT MANDAG..
-
Hej! Ja, hyttefortegnelsen er prøvet, giver lidt resultater, men ikke lige et sted der virker rigtigt... Skåstrup strand har jeg fået anbefalet fra anden side, men kan ikke få fat på udlejer :s (Prøver stadig) Rigtig god ide med lejrskoler!!! Det skal lige undersøges nærmere... Foreløbigt tak for hjælpen :D
-
Hej! På www.denstoredag.dk under artikler og tjekliste. Der ligger et par forskellige også med deadlines.. Kram og tillykke Stina