Jamen kan da sagtens poste hele historien her.... (Warning! Wall of text incoming ;) )
Jeg valgte ikke at handle hos Humlum Kjoler af flere oversager: Det startede med at min mor og jeg valgte at ta' op til Humlum Kjoler for bare lige at kigge og se hvad de havde. Og da vi stod og skulle bruge nogle festkjoler til mine forældres fødselsdag her d. 01.09.12, passede det jo perfekt at vi kunne se på brudekjoler og festkjoler på en gang. Så vi tog glad af sted. Vi ankom samtidig med en anden kunde, men da der var 3-4 ekspedienter i butikken regnede vi ikke med at det ville være et problem at blive ekspederet. Men der tog vi fejl, vi gik rundt i en 35-40 min uden at en ekspedient overhovedet gad komme ned til os... Så til sidst gik jeg op til disken og spurgte om det var muligt at få noget betjening. Ekspedienten kiggede noget mærkeligt på mig og svarede reserveret: "jaah". Nå men vi spurgte hende så hvad hun havde af festkjoler til min mor (hun er gråhåret, så sort/grå er ikke lige farven til hende), og hun kiggede sådan lidt rundt og tog derefter en grå og sort kjole frem. Jeg prøvede sådan diskret at fortælle hende at de farver ikke lige passede til min mor da hun jo er gråhåret, hvorfor hun sådan lidt snerpet gik igen for at finde en anden. Til sidst fandt vi dog en til min mor. Så var det mig der skulle ha' en festkjole. Og jeg syntes da selv jeg sådan ca. prøvede at fortælle hende hvad jeg var ude efter, men hun kom med de mærkeligste kjoler jeg endnu har set, mange af dem lignede fræk undertøj O.o. Og da kan man altså ikke lige ha' på til en 130 års fødselsdag (min mor bliver 60, min far 70). Men vi fandt da en til sidst. Men da min mors kjole ikke passede helt perfekt skulle den sys lidt til (stropperne var ca. 1 cm for lange i begge sider) og hun syntes at kjolen sådan flappede lidt under armene. Men damen sagde: nej nej! Det er bare stropperne, så passer den! Så vi opgav at prøve og forklare hende at det ikke bare var stropperne den var gal med. Vi skulle desuden betale 75 kr. oveni for at få rettet de 2 cm. Hvilket jeg slet ikke kan forstå, vi lagde jo for fanden næsten 8000 kr. + i de festkjoler, så vær da lige lidt serviceminded og gi' de 75 kr. Men næ nej, så vi måtte op men pungen igen. Så kom vi til at jeg skulle prøve brudekjoler. Vi gik op i prøverummet og hun gik ud og fandt nogle kjoler jeg kunne prøve. Jeg prøvede vel ca. 3-5 styks før vi fandt 2 der måske var interessante. Så vi lavede en aftale til 2 uger efter så hele den pukkelryggede kunne se dem. 2 uger efter ta'r vi så derop igen. Min mor skulle også hente sin syede kjole ved samme lejlighed. Og ganske som hun sagde flappede den under armene. Men næ nej, det gad ekspedienten ikke høre på, så skulle vi betale 75 kr. igen for at få det rettet?! Vi sagde det jo for fanden sidste gang. Så vi sagde bare nej tak til det. Nå men jeg prøver de 2 kjoler og familien giver deres mening om dem. Vi kunne rigtig godt li' en til 8000 kr., men da jeg kun er studerende er pengene små, så min mor spurgte om der nogen som måske var lidt billigere. Lidt fornærmet siger ekspedienten: "ja vi har da nogle få". Og går derefter ud for at hente dem. Jeg prøver også disse og familien kan ikke rigtigt li' dem. Ser desuden også at flere af dem er ødelagte og nævner det da også, hvortil hun bare svare,: "de er jo også nedsat". Så går ekspedienten lige pludselig uden et ord imens jeg stadigvæk står i en af kjolerne. Det skal lige siges at den var ret stram, så kunne næsten ikke trække vejret. 5 min senere kommer hun tilbage med 3 andre kjoler, og trækker så gardinet for. Imens vi står derinde siger hun: "gad ikke lige finde de her kjoler frem sidste gang, da du var for tyk". Jeg tænkte bare... Øhh hvad? Det står du da ikke og siger. Selv min familie hørte det, men ingen af dem anede hvad de skulle sige til hende. Imens jeg tog mit eget tøj på spurgte min mor ekspedienten: "er der mulighed for at snakke lidt om prisen"? (Det var på den kjole til 8000 kr.). Ekspedienten kiggede på min mor og sagde: "kjolen koster det den koster". Nå okay tænkte vi så. Vi smuttede derefter. Besluttede mig dog for at ringe derned og prøve at snakke med ejeren, måske hun var mere til at tale med. Så jeg præsenterede mig høfligt og forklarede situationen (det med at jeg er studerende). Og spurgte om det måske var muligt at får hele eller dele af tilretning med i prisen. Ejeret svarede koldt nej, og sagde: "min syerske skal jo også ha' løn, og det får hun jo ikke hvis du skal ha' oplægningen gratis". Jeg spurgte som om det var muligt at måske får et afslag i prisen på kjolen, hvortil kun svarede: "det må du snakke med min kollega om". Øhh, er det for dælen da ikke dig der er ejeren?! Du ved da vel om du kan sælge kjolen 300 kr. billigere?! Nå men får så hende jeg prøvede kjole med i røret og forklarede endnu en gang at jeg var studerende, hun sagde bare: "kjolen koster det den koster, hvis du vil ha' den må du betale prisen eller finde en anden". Jamen okay, finder da bare et andet sted så! Så jeg sagde pænt farvel og tak. Så det endte med at jeg tog ned til Brudegaarden og aldrig har jeg fået sådan en fin betjening! Drømmekjolen kostede 5000 kr. og tilretningen var med i prisen på ALLE kjolerne!! Og har både fået rabat på sko, hårpynt og faktisk også 10% på kjolen! Så det sted kan jeg kun anbefale Hun syede desuden min mors kjole, som var købt i Humlum kjoler til der hvor de ikke havde gjort det, UDEN BEREGNING! Se det er hvad jeg kalder service!