misshbs

Gode steder at besøge?

24 indlæg i dette emne

Hej

Jeg skal for første gang ud og prøve brudekjoler på onsdag...tæller virkelig ned og glæder mig som et lille barn!! :loveshower:

Jeg har bestilt tid ved Humlum Kjoler og i den lokale Lilly-butik. Jeg skal have en dejlig veninde med, som er god til at sige sin mening, og som kender mig vældig godt, så det er jeg helt tryg ved.

Jeg bor i Holstebro, og jeg overvejer, hvilke andre steder, jeg evt. skal booke tid...er der nogen, som kan anbefale nogle gode steder? Gerne hvor der stadig er udsalg (min smertegrænse er ca. 7000 kr. for selve kjolen - og gerne kun 5000 :) ).

Kører gerne til fx. Vejle eller Århus, eller længere hvis nødvendigt.

Drømmer nu om brudekjoler, og er helt rundtosset når jeg vågner... :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare skønt at skulle ud og prøve kjoler :)

Jeg fandt selv min kjole her hos Unique - mange flotte kjoler og skøn service :)

Og hvis du ikke har noget imod at køre nord på er der også Luxux som virkelig har mange kjoler og også rigtig god service

God fornøjelse med at prøve kjoler og finde KJOLEN :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Som skrevet tidligere i tråden - LUXUX i Vester Hassing! Anne, der ejer butikken og også er hende, der vejleder brudene, er fantastisk! Derudover er hun også uddannet designer og frisør/stylist, så hun ved altså virkelig, hvad hun har med at gøre! Jeg havde en fantastisk oplevelse derude!:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil gerne fortælle om min oplevelse hos Bride Fashion i Virum.

Jeg var derude med min veninde som lige som jeg selv, skal giftes til sommer og vi havde været på bryllupsmesse. Budgettet var som informeret på messen 5000kr alt inklusiv og da vi kom derud kom hun med 2 chiffonkjoler til under 5000kr... og det var så uden tilpasning. Man kunne jo have sagt at deres udvalg til den pris ikke var så stort så vi slap for at tage den lange tur derud.

Nå.. Men sælgeren startede til min store forbavselse IKKE med at spørge interesseret i hvad min veninde havde forestillet sig. Hvilken festtype, kirke eller rådhus, slør eller ikke slør, om der var særlig smykker den skulle passe til. Hun kom bare med 2 kjoler til under de 5000..Det er det vi har til dit budget.. Nå..

Så gik vi lidt op i pris og fandt en fin en. Jeg ville tage et bilelde af hende i den. DET MÅ MAN IKKE!!!! PUUUHA!!! Slemme mig! (Det er også meget svært at tage mærke og model og så gå hjem og google det).Af en grund vi ikke måtte få oplyst, IKKE tage billeder af nogen af kjolerne med mindre man har sværget på sit liv at man køber den, hvilket gør det umuligt at gå hjem og tænke over det. Men at tænke over det får man næsten heller ikke lov til, da der bliver lagt et MASSIVT købepres på en. Man kan derfor nemt gå der fra med den forkerte kjole.

Jeg blev som brudepige bedt af bruden om at forklare hvad vi havde talt om af ideer inde vi kom (da det ikke er bruden spidskompetence) og da jeg gik igang fik jeg surt at vide, at nu var det jo brudens mening der talte. Nå ok.. Det var jo ligesom det jeg prøvede at hjælpe med at formidle!

Sælgerens attitude var hård, ubehøvlet og hun virkede ikke det mindste interesseret i hvad min veninde kunne ønske sig. Der skulle bare sælges kjoler over budgettet! En lidt ældre sælger, meget sød sælger, kom os dog til undsætning da vi, efter 1 time, fik lov at komme ud af det 10kvm mørke prøverum og se det hele i dagslys. Så kom fik hun også lov til at prøve et slør til 1200kr som den første sælger også meget gerne ville af med!!!

Da min veninde havde bestemt sig for den fineste kjole og havde lagt de 8500 kr kjolen kom til at kostede blev hun så venligheden selv(?).

Man kan så spørge hvorfor så købe en kjole der? Vi fandt en der var rigtig pæn og passede perfekt. Langt over budgettet men det var jo sælgers held..

Det er nemt at føle sig overrumplet af en (sikkert provisionslønnet sælger) og efter 2 timers snak om allllle mulige rabatter og sætninger som: "Du gør klogt i at købe den nu, det er den sidste der er tilbage og tilbudet gælder KUN nu", så kan man nemt falde i. Udover det blev de ved med at komme med sko som vi havde sagt vi ikke ville have.. ARGH!!!

Vi glemte i al forvirringen at tage et billede af hende i kjolen selv efter den var betalt.. Og så går man ud af forretningen... 8500kr fattigere... og men en virkelig dårlig oplevelse rigere..

Jeg orker ikke at skrive alle de utilstædelige overrumplende og nærmst fornærmende kommentarer hun kom med, men husk at mærke efter og giv dig selv lov til at gå hjem og tænke over det uanset hvor meget de presser!

Jeg forlanger og forventer god service når skal lægges så mange penge! Det synes jeg ikke jeg fik der.

Der er selvfølgelig flere sælgere derude, jeg vil bare opfordre til at mærke efter i øjeblikket du står der og ikke hoppe på det første og det bedste, hverken sælger eller kjole.

Jeg køber IKKE min brudekjole der! :blink:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg vil gerne fortælle om min oplevelse hos Bride Fashion i Virum.

Jeg var derude med min veninde som lige som jeg selv, skal giftes til sommer og vi havde været på bryllupsmesse. Budgettet var som informeret på messen 5000kr alt inklusiv og da vi kom derud kom hun med 2 chiffonkjoler til under 5000kr... og det var så uden tilpasning. Man kunne jo have sagt at deres udvalg til den pris ikke var så stort så vi slap for at tage den lange tur derud.

Nå.. Men sælgeren startede til min store forbavselse IKKE med at spørge interesseret i hvad min veninde havde forestillet sig. Hvilken festtype, kirke eller rådhus, slør eller ikke slør, om der var særlig smykker den skulle passe til. Hun kom bare med 2 kjoler til under de 5000..Det er det vi har til dit budget.. Nå..

Så gik vi lidt op i pris og fandt en fin en. Jeg ville tage et bilelde af hende i den. DET MÅ MAN IKKE!!!! PUUUHA!!! Slemme mig! (Det er også meget svært at tage mærke og model og så gå hjem og google det).Af en grund vi ikke måtte få oplyst, IKKE tage billeder af nogen af kjolerne med mindre man har sværget på sit liv at man køber den, hvilket gør det umuligt at gå hjem og tænke over det. Men at tænke over det får man næsten heller ikke lov til, da der bliver lagt et MASSIVT købepres på en. Man kan derfor nemt gå der fra med den forkerte kjole.

Jeg blev som brudepige bedt af bruden om at forklare hvad vi havde talt om af ideer inde vi kom (da det ikke er bruden spidskompetence) og da jeg gik igang fik jeg surt at vide, at nu var det jo brudens mening der talte. Nå ok.. Det var jo ligesom det jeg prøvede at hjælpe med at formidle!

Sælgerens attitude var hård, ubehøvlet og hun virkede ikke det mindste interesseret i hvad min veninde kunne ønske sig. Der skulle bare sælges kjoler over budgettet! En lidt ældre sælger, meget sød sælger, kom os dog til undsætning da vi, efter 1 time, fik lov at komme ud af det 10kvm mørke prøverum og se det hele i dagslys. Så kom fik hun også lov til at prøve et slør til 1200kr som den første sælger også meget gerne ville af med!!!

Da min veninde havde bestemt sig for den fineste kjole og havde lagt de 8500 kr kjolen kom til at kostede blev hun så venligheden selv(?).

Man kan så spørge hvorfor så købe en kjole der? Vi fandt en der var rigtig pæn og passede perfekt. Langt over budgettet men det var jo sælgers held..

Det er nemt at føle sig overrumplet af en (sikkert provisionslønnet sælger) og efter 2 timers snak om allllle mulige rabatter og sætninger som: "Du gør klogt i at købe den nu, det er den sidste der er tilbage og tilbudet gælder KUN nu", så kan man nemt falde i. Udover det blev de ved med at komme med sko som vi havde sagt vi ikke ville have.. ARGH!!!

Vi glemte i al forvirringen at tage et billede af hende i kjolen selv efter den var betalt.. Og så går man ud af forretningen... 8500kr fattigere... og men en virkelig dårlig oplevelse rigere..

Jeg orker ikke at skrive alle de utilstædelige overrumplende og nærmst fornærmende kommentarer hun kom med, men husk at mærke efter og giv dig selv lov til at gå hjem og tænke over det uanset hvor meget de presser!

Jeg forlanger og forventer god service når skal lægges så mange penge! Det synes jeg ikke jeg fik der.

Der er selvfølgelig flere sælgere derude, jeg vil bare opfordre til at mærke efter i øjeblikket du står der og ikke hoppe på det første og det bedste, hverken sælger eller kjole.

Jeg køber IKKE min brudekjole der! :blink:/>

Hej, ked af at gøre om din oplevelse. Jeg købte min kjole i Bride Fashion, og havde en rigtig god oplevelse med det. Jeg fik lov til at prøve det jeg ville så mange gange jeg ville. Det med man ikke må tage billeder er altså standard og ikke noget jeg synes man kan tillade sig at blive sur over. Man tager jo heller ikke billeder af malerier på et galleri. Med forstår fuldt ud at du derudover ikke føler dig godt behandlet, rigtig ærgerligt:-( Hvis andre overvejer at tage til bride fashion kan jeg anbefale deres konsulent Nicolai.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En Holstebropige mere :-).

Har du mon en planlægningstråd, jeg kan lure i?

Jeg prøvede hos MetteDK. Men de har godt nok ikke mange kjoler hjemme. Jeg er en str. 36, og det var vist tre stk. - af ubestemmelig årgang, jeg var i. Men hun er sød og meget dygtig dernede.

Jeg endte med en Århus tur, hvor jeg var hos Kennedys, Ellen Høilund og Marianne Carøe. Jeg havde en god oplevelse alle tre steder. Særligt de to sidstnævnte. Jeg købte min kjole hos Marianne Carøe. Kan KUN anbefales.

Hvis du vil "mod syd", er der mange, der er glade for Askepot og Valentino i Tønder.

Men jeg er maks nysgerrig efter jeres planer osv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej, ked af at gøre om din oplevelse. Jeg købte min kjole i Bride Fashion, og havde en rigtig god oplevelse med det. Jeg fik lov til at prøve det jeg ville så mange gange jeg ville. Det med man ikke må tage billeder er altså standard og ikke noget jeg synes man kan tillade sig at blive sur over. Man tager jo heller ikke billeder af malerier på et galleri. Med forstår fuldt ud at du derudover ikke føler dig godt behandlet, rigtig ærgerligt:-( Hvis andre overvejer at tage til bride fashion kan jeg anbefale deres konsulent Nicolai.

Det der med ikke at måtte tage billeder er ikke standard alle steder. Jeg kan læse at det er ret almindeligt i København og måske omegn. Jeg bor i Jylland og har prøvet kjoler rigtig mange steder (også eet enkelt i København, CphBridal) og kun været ude for eet sted hvor man ikke måtte tage billeder.

Jeg synes det er en uskik at man ikke må tage billeder.

/Josephine

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvor langt du vil køre, men jeg fik en fantastisk behandling i Lucca i Aalborg :) Jeg havde en ekspedient fra Tolne, jeg kan virkelig ikke huske hvad hun hed, men hun var helt fantastisk og så måtte vi gerne tage billeder :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan kun anbefale MetteDK når du nu bor i Holstebro.

Jeg købte min der, og fik en rigtig god behandling. Vi fik lov til selv lige at kigge efter de kjoler som vi troede kunne være noget (syntes det var lidt underligt da vi kom ind at vi skulle have blå futter og handsker på, men når man tænker over det, så er det endelig meget logisk)

De var bare så søde, og var ikke bange for at give kritik, de var ikke nikke dukker, som jeg ellers har oplevet andre steder.

Da jeg kom ud i min drømmekjole, blev den ene ekspedient helt rørt sammen med min mor, og for mig betyder det meget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg støtter ALTID de fysiske butikker men det er simpelthen IKKE ok at man ikke må tage billeder af hvordan man ser ud i kjolen hvis man fx står og skal vælge imellem to. Og man i øvrigt har tænkt sig at lægge RIGTIG mange penge!! Internettet findes (no shit) og det tog mig ca 3 sekunder at finde den kjole på nettet, som min veninde havde prøvet, så vi kunne vise den til de andre piger som kunne være med til at vurdere. Desværre kunne de bare ikke sige om den klædte hende.. Fordi de sjovt nok ikke kunne se den på! Det forhindrer ikke folk i at kopiere, den forhindrer der imod at man tager den rigtig valg fordi man ikke må kigge på billederne der hjemme og så kommer til at tage et forkert valg! Sløj business!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hey ☺

Kan kun anbefale Casa Lezar i Kbh, de er så utrolig søde derinde og de er gode til at finde den slags kjole der passer til ens krop 😃

Kjolerne koster lidt ekstra, men man får også et ordentligt designer produkt....

Hentede min kjole dig, kom 1 time for sent, ringede til dem og informerede den om det, og de sagde bare tag det helt roligt, de skulle nok vente 😀

Det er sku service og kundepleje ...

Knus Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke tilslutte mig begejstringen ove Kennedys. Jeg synes slet ikke deres butil lever op til det de love på hjemmesiden. - Jeg havde bestilt en tid hos dem, den kunne de for det første slet ikke overholde. Vi var der til tiden, og meldte vores ankomst. Alligevel blev vi totalt negligeret, gik og ventede i 3 kvarter inden der var én, der tog sig sammen til at betjene os, og ikke engang et glas vand blev vi budt på. Så det blev ikke der jeg købte min kjole.

Humlum Kjoler kan jeg derimod varmt anbefale. Venlig betjening, med en dejlig indlevelsesevne til at hjælpe med at finde netop den type kjole jeg ønskede mig.

Jeg skulle så hente kjolen i fredags efter tilretning, der skulle bl. a.laves en halterneck til den. Den var så på katastrofal vis blevet væk for dem. Noget som jo bare ikke må ske. Men de løser problemet på allerbedste vis. Det lykkedes nemlig at finde en kjole af samme slags stof som min. Den klipper de simpelthen fra i stedet. Herefter kommer den søde dame, så hjem til mig med den på tirsdag medbringende en symaskine, for at brodere noget blonde jeg har herhjemme på den nye halterneck, noget som oprindeligt var planen jeg selv ville have gjort. Men nej. Ikke tale om, det skal de nok gøre og tilretningen er der heller ikke tale om jeg får lov til at betale for oven på denne oplevelse.

Det kalder jeg god kundeservice.

Stor tak til Humlum Kjoler.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg støtter ALTID de fysiske butikker men det er simpelthen IKKE ok at man ikke må tage billeder af hvordan man ser ud i kjolen hvis man fx står og skal vælge imellem to. Og man i øvrigt har tænkt sig at lægge RIGTIG mange penge!! Internettet findes (no shit) og det tog mig ca 3 sekunder at finde den kjole på nettet, som min veninde havde prøvet, så vi kunne vise den til de andre piger som kunne være med til at vurdere. Desværre kunne de bare ikke sige om den klædte hende.. Fordi de sjovt nok ikke kunne se den på! Det forhindrer ikke folk i at kopiere, den forhindrer der imod at man tager den rigtig valg fordi man ikke må kigge på billederne der hjemme og så kommer til at tage et forkert valg! Sløj business!

Jeg kan kun være enig.

Vi fik også lov til at tage alle de billeder vi lystede hos Humlum Kjoler. Det er altså et uundværligt værktøj til udvælgelse af den helt rigtige kjole.

Redigeret af bedstemor annette
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen kan da sagtens poste hele historien her.... (Warning! Wall of text incoming ;) )

Jeg valgte ikke at handle hos Humlum Kjoler af flere oversager:

Det startede med at min mor og jeg valgte at ta' op til Humlum Kjoler for bare lige at kigge og se hvad de havde. Og da vi stod og skulle bruge nogle festkjoler til mine forældres fødselsdag her d. 01.09.12, passede det jo perfekt at vi kunne se på brudekjoler og festkjoler på en gang. Så vi tog glad af sted.
Vi ankom samtidig med en anden kunde, men da der var 3-4 ekspedienter i butikken regnede vi ikke med at det ville være et problem at blive ekspederet. Men der tog vi fejl, vi gik rundt i en 35-40 min uden at en ekspedient overhovedet gad komme ned til os... Så til sidst gik jeg op til disken og spurgte om det var muligt at få noget betjening. Ekspedienten kiggede noget mærkeligt på mig og svarede reserveret: "jaah". Nå men vi spurgte hende så hvad hun havde af festkjoler til min mor (hun er gråhåret, så sort/grå er ikke lige farven til hende), og hun kiggede sådan lidt rundt og tog derefter en grå og sort kjole frem. Jeg prøvede sådan diskret at fortælle hende at de farver ikke lige passede til min mor da hun jo er gråhåret, hvorfor hun sådan lidt snerpet gik igen for at finde en anden. Til sidst fandt vi dog en til min mor. Så var det mig der skulle ha' en festkjole. Og jeg syntes da selv jeg sådan ca. prøvede at fortælle hende hvad jeg var ude efter, men hun kom med de mærkeligste kjoler jeg endnu har set, mange af dem lignede fræk undertøj O.o. Og da kan man altså ikke lige ha' på til en 130 års fødselsdag (min mor bliver 60, min far 70). Men vi fandt da en til sidst. Men da min mors kjole ikke passede helt perfekt skulle den sys lidt til (stropperne var ca. 1 cm for lange i begge sider) og hun syntes at kjolen sådan flappede lidt under armene. Men damen sagde: nej nej! Det er bare stropperne, så passer den! Så vi opgav at prøve og forklare hende at det ikke bare var stropperne den var gal med. Vi skulle desuden betale 75 kr. oveni for at få rettet de 2 cm. Hvilket jeg slet ikke kan forstå, vi lagde jo for fanden næsten 8000 kr. + i de festkjoler, så vær da lige lidt serviceminded og gi' de 75 kr. Men næ nej, så vi måtte op men pungen igen.
Så kom vi til at jeg skulle prøve brudekjoler. Vi gik op i prøverummet og hun gik ud og fandt nogle kjoler jeg kunne prøve. Jeg prøvede vel ca. 3-5 styks før vi fandt 2 der måske var interessante. Så vi lavede en aftale til 2 uger efter så hele den pukkelryggede kunne se dem.

2 uger efter ta'r vi så derop igen. Min mor skulle også hente sin syede kjole ved samme lejlighed. Og ganske som hun sagde flappede den under armene. Men næ nej, det gad ekspedienten ikke høre på, så skulle vi betale 75 kr. igen for at få det rettet?! Vi sagde det jo for fanden sidste gang. Så vi sagde bare nej tak til det.
Nå men jeg prøver de 2 kjoler og familien giver deres mening om dem. Vi kunne rigtig godt li' en til 8000 kr., men da jeg kun er studerende er pengene små, så min mor spurgte om der nogen som måske var lidt billigere. Lidt fornærmet siger ekspedienten: "ja vi har da nogle få". Og går derefter ud for at hente dem. Jeg prøver også disse og familien kan ikke rigtigt li' dem. Ser desuden også at flere af dem er ødelagte og nævner det da også, hvortil hun bare svare,: "de er jo også nedsat".
Så går ekspedienten lige pludselig uden et ord imens jeg stadigvæk står i en af kjolerne. Det skal lige siges at den var ret stram, så kunne næsten ikke trække vejret. 5 min senere kommer hun tilbage med 3 andre kjoler, og trækker så gardinet for. Imens vi står derinde siger hun: "gad ikke lige finde de her kjoler frem sidste gang, da du var for tyk". Jeg tænkte bare... Øhh hvad? Det står du da ikke og siger. Selv min familie hørte det, men ingen af dem anede hvad de skulle sige til hende.
Imens jeg tog mit eget tøj på spurgte min mor ekspedienten: "er der mulighed for at snakke lidt om prisen"? (Det var på den kjole til 8000 kr.). Ekspedienten kiggede på min mor og sagde: "kjolen koster det den koster". Nå okay tænkte vi så. Vi smuttede derefter.
Besluttede mig dog for at ringe derned og prøve at snakke med ejeren, måske hun var mere til at tale med. Så jeg præsenterede mig høfligt og forklarede situationen (det med at jeg er studerende). Og spurgte om det måske var muligt at får hele eller dele af tilretning med i prisen. Ejeret svarede koldt nej, og sagde: "min syerske skal jo også ha' løn, og det får hun jo ikke hvis du skal ha' oplægningen gratis". Jeg spurgte som om det var muligt at måske får et afslag i prisen på kjolen, hvortil kun svarede: "det må du snakke med min kollega om". Øhh, er det for dælen da ikke dig der er ejeren?! Du ved da vel om du kan sælge kjolen 300 kr. billigere?! Nå men får så hende jeg prøvede kjole med i røret og forklarede endnu en gang at jeg var studerende, hun sagde bare: "kjolen koster det den koster, hvis du vil ha' den må du betale prisen eller finde en anden". Jamen okay, finder da bare et andet sted så! Så jeg sagde pænt farvel og tak.

Så det endte med at jeg tog ned til Brudegaarden og aldrig har jeg fået sådan en fin betjening! Drømmekjolen kostede 5000 kr. og tilretningen var med i prisen på ALLE kjolerne!! Og har både fået rabat på sko, hårpynt og faktisk også 10% på kjolen! Så det sted kan jeg kun anbefale :) Hun syede desuden min mors kjole, som var købt i Humlum kjoler til der hvor de ikke havde gjort det, UDEN BEREGNING! Se det er hvad jeg kalder service!

Redigeret af bwpcat
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer