SarahogCasper
Medlem-
Content count
6 -
Joined
-
Last visited
Community Reputation
0 NeutralAbout SarahogCasper
-
Rank
Ny bruger
- Birthday
Profile Information
-
Vielses dato
07.09.2013
-
Type vielse
Kirke
-
Køn
Kvinde
-
Lokation
Ølstykke Kirke
-
åhhhh hvor jeg kender det - sidder netop nu i næsten samme situation godt nok med andre problemstillinger. Men vi har taget diskussionen (godt nok over sms i første omgang) og i aften skal vi ses og prøve at få løst de issues der er og få snakket ud om tingene. Ærligt talt så har jeg fået øjnene op for nogle ting ved hende og har indset at vi nok ikke var så gode veninder som jeg troede, men jeg gider ikke mere drama. Hun har selv valgt at løsningen bliver at hun "kun" kommer i kirke og til reception og ikke deltager i festen, da jeg ikke ville ændre på en beslutning som var truffet for længst. Men nu må vi se hvad det ender ud i efter i aften. Jeg håber på det bedste og frygter det værste.
-
Hej MetteKenni! Først og fremmest STORT tillykke!!! Med hensyn til kirken ville jeg ringe til dem med det samme, så er det nemlig på plads og i risikerer ikke at stå pludselig og ikke kunne få drømmekirken på den dag I vil have. Vi havde selv nogle problemer med at få den kirke vi helst ville have (men nu har vi jo naturligvis også valgt årets mest populære dato) så vi endte faktisk med at måtte "nøjes" vores 3. valg. Men alle kirker har jo sin charme og det vigtigste er at vi får sagt vores JA'er... Med hensyn til maden og location kan priserne variere meget, så det handler om hvordan I selv vil have det. I må prioritere om selve stedet betyder mest eller om det er måden I får maden leveret på, og så ellers gå i gang med den helt store research. Vi har prioriteret at vi ville ikke selv stå for mad, oprydning m.m. og da jeg er lidt glad for at vide at alt ting kører så valgte vi at holde vores fest på Skodsborg Hotel da de ved 100% hvordan sådan noget skal forløbe og så slipper jeg for at sidde og tænke: husker de nu at fylde vand op, får fyldt vin op i glassene, osv. osv. Men det er et dyrt valg men jeg ved at vi bedre kan slappe af og nyde dagen på denne måde.. Vi havde i første omgang valgt at vi kun skulle have en fotograf til kirken og så de obligatoriske billeder, men H2B's forældre har været så søde at donere penge til at vi kan have fotograf hele dagen. Men ellers ved jeg der er mange der laver et online album og får alle fra festen til at lægge deres billeder derind så man får dem samlet. Med hensyn til overnatning har vi tilbudt gæsterne at de kan overnatte på Skodsborg men at de selv betaler for det, og vi har i invitationen skrevet at der er mulighed for overnatning og det koster X per person i dobbeltværelse og bedt dem om at vende hurtigt tilbage til os så vi kunne rette vores forhåndsreservation af værelser til. Samtidig har vi så valgt at holde brunch for dem der overnatter dagen efter og så åbne vores gaver der, da vi ikke har lyst til at bruge flere timer af selve dagen på det. For vi vil hellere feste med vores gæster på dagen! Jeg bliver i tvivl om hvad du mener med tema, vi har nogle farver som vi bruger og det bliver blåt og hvidt. Men ikke et tema som sådan. Håber du kunne bruge mine svar til lidt! Pøj pøj med planlægningen - husk bare at tænke på hvad I SELV helst vil have og prøve at lukke alle de velmenende råd på afstand og tag dem kun i brug hvis I føler at det passer til det I ønsker på dagen. Så er jeg sikker på at det nok skal blive en helt fantastisk dag! Mvh Sarah
-
Bare af ren nysgerrighed - hvordan gik mødet så med den nye præst og fik I så jeres helt specielle dag på den måde I ønskede?
-
Vi har da fået styr på nogle ting: Dato - 7-9-13 Kirken bestilt (og ombooket oprindeligt havde vi vielse kl 13.00 men det er blevet ændret til 11.30 da vi ellers syntes at dagen blev meget presset i forhold til at få taget billeder og selv være en del af receptionen da vi skal være til festen kl 18.00) Receptionslokale bestilt (sognegården ved kirken til super god pris) Feststed bestilt Band - bestilt Fotograf Forlover valgt Brudepiger valgt (jeg er gået all-in og skal have mine 3 kusiner og min næstensøster som brudepiger - alle er mellem 18-25 år - er nu blevet i tvivl om det er meget amerikansk, men det er nogle af de vigtigste piger i mit liv og jeg ville få det dårligt hvis jeg skulle vælge nogen fra) Brudesvende (min H2B nevøer på 6-9 år) det ene vidne er valgt toastmaster er valgt gavekoordinator valgt budget er lagt DIY invitationer og bordkort er valgt (skal bare have købt papir og sættes i hjemmeproduktion) Frisør til mig er aftalt Gæstelisten er i store træk på plads Jeg tror det var det, alt med kjole og sko osv er mit næste projekt lige på den anden side af jul/nytår. Har naturligvis lavet liste over hvilke kjole jeg syntes har været fine på hjemmesider og skrevet ned hvilke butikker jeg vil i. Jeg er i den heldige situation at mine forældre betaler kjolen.
-
7-9-13 er også dagen hvor vi kan sige ja til hinanden - kirke og lokale er næsten på plads mangler lige nogle bekræftelser! Som forhåbentlig kommer denne uge!