>mahh<

Nyt medlem
  • Content count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About >mahh<

  • Rank
    Ny bruger
  • Birthday

Profile Information

  • Vielses dato
    17.06.2017
  1. Hej Jeg har netop postet vores erfaringer fra vores bryllup i sidste weekend her: Alle selskaber er forskelligt, og i kender selv jeres gæster bedst. Vi havde regnet med at de nok drak lidt mere end gennemsnittet men det passede perfekt med mine tommelfingerregler alligevel... måske var det varmen der gjorde at de holdt sig for meget fra øllerne :-) I er ca. det halve antal af hvad vi var, bortset fra at antallet af børn i har med svarer meget godt til vores. Hos os var forbruget ca. 2,5 genstande alkohol pr prs og 1,7 genstande ikke alkoholisk pr prs. Umiddelbart kunne i nok godt klare jer med 1 ramme sommersby, 3 rammer øl, 3 rammer sodavand og 5-7 fl. asti.... Men men men, det er jo bryllup og man har ikke lyst til at gå ned på noget. Hvis i selv kan få det drukket bagefter, så køb det i tænker. Det vil formentlig være en meget lille del af jeres budget og det er en lav pris for at få "ro i maven" :-)
  2. Hej med jer! Nu er det ved at være lidt over en uge siden den store dag løb af stablen - og sikke en fantastisk dag. Vejret var med os: høj solskin og omkring 25 grader i solen, hvis ikke mere. Domkirken var fantastisk smuk og dagen kunne vi ikke have ønsket os anderledes. Bruden var smuk, og gommen fældede en tåre. Præsten holdt en god tale og arrangementet i kirken var slut alt for hurtigt. Billederne mangler vi stadig at få (vi havde jo sagt vi tog på ferie), men det var en god oplevelse at få dem taget (WiFoPro kan helt klart anbefales så langt!). Folk var glade til receptionen og der var kage nok til alle (en helt anden historie), og vi festede til langt ud på natten. Men til det som denne tråd handler om: hvor mange drikkevarer skal man have til receptionen? Vi endte med at købe: - 3 rammer sommersby - 3 rammer Grøn Tuborg - 3 rammer Tuborg Classic - 3 rammer Tuborg Rå (Det var ikke meningen, men nu havde vi købt de andre men faldt over RÅ og var sikker på det ville være et hit) - 3 rammer Mirinda - 3 rammer Faxe Kondi - 3 rammer Pepsi (blandet max/alm) - 3 rammer egekilde Bobler til bryllupskagen: - 24 fl verdi (bordershop havde udsolgt af det vi havde smagt os frem til vi gerne ville have og måtte tage en rask beslutning) - 2 fl alkoholfri rose Derudover havde vi købt 100 tebreve, 4 ps kaffe (1,6-2 kg), chailatte pulver, 8 fl teisseire saft. Når vi gør op hvad der blev brugt af de ca. 110-120 (heraf ca. 10 børn) gæster der kom forbi mellem kl 13.30 og 17.30 ser regnskabet ud så der blev drukket: - 40 sommersby - 130 øl - 90 sodavand - 25 egekilde - 14 fl. verdi - 2 fl. alkoholfri rosé Dertil kan jeg fortælle at der nok er brugt: - 2 poser kaffe - 30 tebreve - 2 l juice - 16 l saft (8 l hyldeblomst & 8 l passionsfrugt) Det betyder ca. 2,5 enhedder alkohol pr prs i gennemsnit, og 1,8 enhed sodavand/kildevand/saft. For lige at komme rundt om bryllupskagen kan vi sige at der blev leveret kage til 70 og der var mere end rigeligt til de gæster der var tilstede kl. 15 og frem hvor kagen var annonceret til. Før kagen var der serveret omkring 150 "kvarte" toastbrøds-sandwich og 200 små butterdejs canapér og 200 mini-forårsruller. Mange hilsner Gommen
  3. Hej Bent Tusind tak for dit input. Vi har selv tænkt tanken omkring halvberusede middagsgæster hvilket vi ville være meget kede af. Vi har nu justeret vores tanker lidt og tænker nu: - øl 144 stk (6 rammer) - Sommersby 72 stk (3 rammer) (I alt 216 alkoholiske drikke + bobler til kagen = 3 genstande pr prs i snit) - Sodavand 216 stk (9 rammer) - Icetea 48 stk (2 rammer) (I alt 264 ikke-alkoholiske drikke = 2,7 pr prs oven i de alkoholiske drikke) - Kaffe (2 poser / 1 kg) - Te Der ud over sætter vi karafler med vand på bordene.
  4. Hej Ki Tak for svaret! Der skal køres mellem receptionen og feststedet. Størstedelen af deltagerne er familie, der er ikke så mange venner igen. Normalt ville jeg regne med en genstand i timen pr gæst dog max 5 pr gæst... Men det ville være til en fest og ikke en bryllupsreception. Vi skulle jo helst gerne at de kan nyde middagen og holde til den frie bar senere :D Hvor "meget" ville du gå op i? 2 pr prs? 2,5 pr prs?
  5. Hvordan endte mængderne med at passe? Jeg/Vi skal til sommer holde reception i 4½ time med ca 100 gæster så jeg vil mægtig gerne høre hvordan det gik for jer
  6. Hej med jer! HJÆLP! Vi skal planlægge receptionen til vores bryllup og har brug for råd... Vi starter i kirken kl 12.30 og er færdige ca. kl 13.30, aften festen starter først kl 18.00 så receptionen er ca 4½ - alt i alt masser af tid til at snakke med vores gæster når vi er tilbage fra at have fået taget billeder. Der kommer forventeligt ca. 95 voksne og ca 10 børn. Vi tænker at der skal være velkomstdrink når gæsterne ankommer men er i tvivl om drikkevarer til resten af dagen. Vi tænker: - øl 72 stk (3 rammer) - Sommersby 72 stk (3 rammer) - Sodavand 144 stk (6 rammer) - Kaffe (2 poser / 1 kg) - Te Bryllupskagen skæres omkring kl 15. Er det nok til så mange mennesker i så mange timer? Det er ikke alle der drikker det hele og hele tiden - men vi er i tvivl. Er der nogen der har erfaringer?
  7. Hej piger Vi har besluttet os for at lave vores invitationer, og har valgt at der skal være 3 indstik i invitationen, hvoraf den ene hedder "praktisk". Vi synes dog den tekst vi har fået skrevet under praktisk er lidt kedelig og firkantet. Kunne i være behjælpelige med at finde en sjovere måde at sige det på? Det ser indtil videre sådan ud: Praktisk Bortset fra fotografen, må der desværre ikke tages billeder i kirken, men resten af dagen er i mere end velkommen Efter vielsen opfordrer vi til at kaste med fuglefrø i stedet for ris Ankomst til middagen senest kl. 18:00, og kl. 02:00 siger vi godnat. Der er flere forskellige overnatningsmuligheder i Roskilde: Vigen Camping, Roskilde Vandrehjem, Zzleep Hotel, Scandic Hotel og Hotel Comwell Links, prisniveau og muligheder kan i se på www.thoudahl.com
  8. Hej piger Vi har besluttet os for at lave vores invitationer, og har valgt at der skal være 3 indstik i invitationen, hvoraf den ene hedder "praktisk". Vi synes dog den tekst vi har fået skrevet under praktisk er lidt kedelig og firkantet. Kunne i være behjælpelige med at finde en sjovere måde at sige det på? Det ser indtil videre sådan ud: Praktisk Bortset fra fotografen, må der desværre ikke tages billeder i kirken, men resten af dagen er i mere end velkommen Efter vielsen opfordrer vi til at kaste med fuglefrø i stedet for ris Ankomst til middagen senest kl. 18:00, og kl. 02:00 siger vi godnat. Der er flere forskellige overnatningsmuligheder i Roskilde: Vigen Camping, Roskilde Vandrehjem, Zzleep Hotel, Scandic Hotel og Hotel Comwell Links, prisniveau og muligheder kan i se på www.thoudahl.com