tjuel

Nyt medlem
  • Content count

    9
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About tjuel

  • Rank
    Ny bruger
  • Birthday

Profile Information

  • Vielses dato
    18.08.2018
  1. Vores fotograf har brændt os af to måneder før brylluppet (jeg kan sige mange grimme ting lige nu, men jeg lader være - men I kan nok forestille jer hvordan jeg har det lige nu). For os er billederne noget af det vigtigste, fordi vi gerne vil huske vores store dag. Vi havde derfor i ekstremt god tid udvalgt den helt rigtige fotograf med den helt rigtige stil - ham, som nu har brændt os af - og vi står i den situation at vi ingen fotograf har til vores bryllup lørdag den 11. august. Kender du en fantastisk dygtig fotograf i København, som kan fotografere til vores bryllup? Det er et heldagsarrangement fra cirka kl 11 til midnat. Inspirationsboard til stilen kan ses på Pinterest her: https://www.pinterest.com.au/tjuel/bryllup-billeder/
  2. Hej alle, Min kommende mand og jeg skal vies i Frederiksberg Have til august, og vi krydser selvfølgelig fingre for godt vejr. MEN når man tager det danske sommervejr i betragtning og særligt når man ser på, hvordan det har været de sidste par år, så er vi nødt til at forberede os på, at det kan blive en våd oplevelse. Jeg havde egentlig forestillet mig en kort brudekjole, men da jeg var ude og prøve brudekjoler med veninderne fik de mig overtalt til en lang blondesag med slæb - ja SLÆB. Der glemte jeg alt om vådt græs, mudder og andelort og lod mig rive med, så nu har jeg altså købt mig en flot lang brudekjole med et blondeslæb. Jeg vil høre jeres erfaringer med vielser udenfor. Bliver min kjole grøn hvis græsset er lidt vådt? Kan eventuelt skidt fra græsplænen fjernes med lidt pletrens inden festen? Vi har overvejet at købe en løber, men stykket jeg skal gå på græs er ret langt (40 meter). Vi har også overvejet at man kunne have en løber noget af vejen, for eksempel de sidste 15-20 meter. Så kan jeg bære min kjole derhen og så lige få en til at lægge den pænt og så gå pænt og rankt det sidste stykke vej. Hvad synes I?
  3. Vi skal giftes i København til august og vores budget (som i øvrigt blev cirka 20,000 DKK dyrere end forventet) ser sådan her ud. Det er et gør-det-selv bryllup hvor vi har lejet et festlokale som kun har borde og stole, alt andet skal man have med selv. Vielsen er i Frederiksberg Have og receptionen i gården til vores lejlighed. Invitationer (har selv designet og printet dem på lækkert papir): 150 DKK Brudekjole, sko og accessories: 11.000 DKK Makeup/hår: 3000 DKK Gom tøj og sko: 5000 DKK Vielsesringe: 8000 DKK Udgifter til giftefoged og vielsen: 3000 DKK Blomster (til festen, brudebuket, osv): 2500-3000 DKK Reception mad og drikke: 5000 DKK Fotograf (hele dagen): 8000 DKK Kanalrundfart (vi sejler ud til festlokalet): 2700 DKK Festlokale: 27000 DKK Tjenere: 13000 DKK Mad og drikke (middagen): 35000 DKK Bar: 5500 DKK DJ: 8000 DKK Service: 4000 DKK Bordpynt: 700 DKK Lokale belysning (rispapirslamper og lyskæder): 1000 DKK Så lige omkring 150,000 DKK inklusiv alt.
  4. @Ki Schou Tak for tips!! Det vil jeg se nærmere på :-) @diskobil Du må gerne sende mig kontaktinfo :-) Vores lokale er på Refshaleøen. Jeg har faktisk skrevet et blogindlæg om vores jagt på bryllupslokale, da det som du siger er svært i København! http://www.bageglad.dk/bryllupsfest-i-koebehavn/
  5. Hej alle! Vi har omsider fundet det helt rigtige sted til vores bryllupsfest den 11/08/18 i København. Så nu er vi begyndt at tænke på maden. Stedet har anretterkøkken og vi lejer professionelle tjenere. Vi leder så efter en kok eller at bestille mad fra noget super lækker catering. Kan nogen anbefale noget? Vi håber at kunne ramme max 350 kr for mad (forret, mellemret, hovedret, uden drikkevarer) per person og vi får 70 gæster. Tak for alle jeres tips :-)
  6. @kesa hvor mange timer regner I med at sidde til bords? Hvad tid starter jeres middag? :-)
  7. Hej alle! Vi planlægger et sommerbryllup til næste år og har indtil videre klaret én ting på listen, nemlig at booke feststedet. Så langt så godt! ;-) Der er ikke mulighed for, at alle vores gæster kan komme med til middag og fest, så vi holder en reception efter vielsen. Vi kom til at tale om tidsplanen og jeg håber på, at få nogle gode tips fra jer med erfaring. Jeg har selv været til to bryllupper hvor der var pause imellem vielse og festen, hvor man tog hjem og klædte om imellem, og det passer os super godt da vi har gæster som kommer fra andre områder af landet, som skal tjekke ind på hotel. Desuden synes jeg selv det var rart, at jeg kunne have noget mere afslappet på til vielsen og så dresse rigtigt op til om aftenen. Vi har en idé om, at vores tidsplan kunne se nogenlunde sådan her ud. Bliver det for presset? Vi kan sagtens lægge vielsen tidligere for at holde en længere reception, men så tænker jeg at man er nødt til at servere frokost/sandwiches til receptionen. Hvad synes I? 12:30 - 13:30: Udendørs borgerlig vielse i park 13:30 - 15:00: Reception hjemme hos os (lige ved siden af parken). Vi spiser cupcakes og åbner gaver. 15:00 - 17:00: Fotografering og afslapning for vores vedkommende, for gæsternes vedkommende kan de enten tage hjem eller checke ind på hoteller og klæde om/slappe af. 17:00 - 18:00: Mødes ved havn og sejler til feststed. 18:00 - 18:30: Velkomstdrik og snacks. 18:30 - : Middag og fest. Vi skal have forret, hovedret (2 serveringer) samt bryllupskagen til dessert. Det tænker jeg, at vi godt kan nå inden midnat selvom vi først går til bords 18:30? Alle tips modtages med kæmpe smil!
  8. Tak for svar! @diskobil hvilke lokaler i Københavnsområdet kan du anbefale, hvis man gerne vil have et hyggeligt sted hvor man kan sætte et personligt præg? Med god plads til 70 gæster.
  9. Hej alle! Jeg blev blæst bagover af lykke da min kæreste for kort tid siden spurgte, om jeg ville gifte mig med ham. Svaret var et klart ja fra min side af, og vi skal derfor giftes til næste år. Der er længe til og vi har derfor rigtig god tid til, at gå og gøre os overvejelser om, hvordan vi har lyst til at fejre begivenheden. Vi blev hurtigt enige om, at vi gerne vil holde en bryllupsfest for ca. 70 venner og familie i eller tæt på København, men vi er også enige om, at en fantastisk bryllupsrejse også er højt prioriteret og derfor vil vi gerne forsøge at holde vores bryllup inden for et overskueligt budget. Vi vil sådan set gerne bruge en masse krudt på forberedelser op til brylluppet, men på dagen vil vi gerne undgå at løfte en finger selv og blot nyde vores dag. Vi er derfor i tvivl, om vi vil fortryde koordineringsarbejdet i at leje et lokale og arrangere alt andet selv (kok, serveringspersonale, oprydning, rengøring, musik, "tidsplan" til arrangementet, m.m.) i forhold til, om det kræver for meget af os på selve dagen. Omvendt er der en overvejelse i det i forhold til budgettet. Her kommer det store spørgsmål så: Hvor meget sparer man egentlig ved at planlægge bryllupsfesten selv i forhold til at købe et "pakketilbud" på hotel, restaurant eller lign.? Hvis man alligevel skal leje kok, serveringspersonale, betale rengøring, m.v. Glæder mig til at høre alle jeres erfaringer! :-)