Guest Msk

Gaver

15 indlæg i dette emne

Hvad gør / gjorde I piger mht gaveoppakning?

Vi er i vildrede om, hvorvidt vi skal pakke op i løbet af aftenen og få skrevet ned hvad der er fra hvem - eller om vi skal vente til dagen efter, hvor der er lidt mere ro på. Har set begge modeller brugt. Hvad gør/gjorde I til jeres bryllup?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Til vort bryllup havde vi fået mine 2 søstre og en veninde til at pakke op og notere op fra hvem vi fik hvad.

Det fungerede bare helt perfekt.

De pakkede op på livet løs inden vi gik til bords og efter middagen kunne alle så se på hvad vi alt havde fået.

Vi fik ikke noget oveblik inden vi kom hjem til os selv med alle gaverne og da var det meget rart med bogen hvor alt var noteret til at give et fulde overblik.

Håber du kan bruge svaret til noget. :heppe:

knus

Dorthe

:hug: gift den 14/8 og havde en pragtfuld dag

0

Del dette indlæg

Hejsa

Min mor ville bare have, at vi skulle pakke gaver op om aftnen, men jeg gad bare ikke! Der skete bare så mange ting den dag, at når jeg endelig fik lov til at sidde ned, var det bare guld.

Vi valgte at pakke gaver op næste morgen efter morgenmaden, de fleste gæster var der alligevel. Det var en god måde, at gøre det på, for så skete der også lidt om søndagen.

Håber I finder en god løsning for jer.

Knus Winnie :hjerte:

0

Del dette indlæg

Der er faktisk en tredje model også. De fleste bryllupsmiddage starter mellem 18 og 19.00. De fleste bliver gift om eftermiddagen. Mange vælger derfor at invitere gæsterne til kl. 16 eller lige efter kirken, hvorefter der bliver serveret lidt øl/vand + måske lidt snacks hvor parret så pakker gaverne op.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hejsa.

tja vi håber på at få tid inden middagen mens folk drikker velkomstdrink. og hvis det glipper så bliver det imens folk drikker kaffe. vi er så heldige at vores kaffestue ligger seperat, så der laver vi et gavebord, og så imens folk hygger sig, vil vi stå stille og roligt og pakke op.

men nu får v se, med tiden jeg har hørt at den tit og ofte render fra en.

knusser

0

Del dette indlæg

Mine 2 søstre pakket gavene op og stillede dem på gavebordet mens vi blev fotograferet.

Jeg hadde en lille bog til at skrive i og små hvite klistrelapper.

Så skriver man tal på klistrelappene som man klistrer under gaven. Det samme tallet skriver du i bogen og hvem det er fra + evt. antal tallerkner osv.

0

Del dette indlæg

vi pakkede de fleste af gaverne op til receptionen om eftermiddagen, mange havde sendt gaver til os, hjem til mine svigerforældre (folk der ikke kunne komme) dem åbnede vi først om søndagen.

Vi pakkede selv op, også havde vi en til at skrive i kortene, hvad der var i pakken.

knus pernille :hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde to af gæsterne til at pakke vores gaver op og sætte numre på kort og gaver mens vi blev fotograferet, så da vi kom til feststedet kunne vi bare lige tage et overblik over gaverne. Ikke at vi fattede, hvad vi havde fået, men så havde man set dem. Jeg har hørt flere sige, at de synes, at det er fornærmelse, hvis ikke gaverne bliver pakket op... En anden løsning, som vi overvejede meget, er at bede folk pakke gaverne i celofan. Man skal ihvertfald gøre, hvad man har lyst til og hvis tiden er knap, skal man, efter min mening, ikke "spilde" den på at pakke gaver op.

Held og lykke.

Knus Silver

0

Del dette indlæg

Vi havde sat to af mine veninder til at pakke op før middagen, og det var et supergodt valg. De satte så numre på pakkerne og kortene samt skrev i en lille bog hvad det var for en gave og vhem det var fra. Så kunne gæsterne gå hen og se på gaverne eller i bogen. Det fungerede rigtig godt. Jeg kan kun anbefale det, hvis man ønsker at tilbringe mere tid sammen med sine gæster.

KH

Karina

0

Del dette indlæg

Vi syntes, det var en fordel, at gæsterne fik lejlighed til at se gaverne, så vi fik et par af deltagerne til at pakke op efter maden. De skrev lister og satte numre på kort og gaver, så det var til at finde ud af for os efterfølgende.

Hvis I vælger det, så sørg for at få dem til at være specifikke, når de skriver listerne. "Bestik" er bare ikke godt nok - der skal stå "3 teskeer og 2 gafler", så I ved, hvad præcist I skal takke for.

Jeg synes, det fungerede godt.

KH Fladstjerne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej

vi blev gift i lørdags og gjorde som først planlagt.

imens folk sad og drak kaffe og spiste kage stod vi i ro og mag sammen med min søster og pakkede op. hun skrev på kortene hvad vi havde fået. og så kunne gæsterne selv komme op bagefter....

det fungerede for os. for der var nogle gæster som havde købt noget helt specielt og jeg er sikker på at de ville blive skuffede hvis de ik kunne se vores ansigter....

knusser :)

0

Del dette indlæg

HEJSA :heppe:

Det er meget forskelligt hvornår man pakker gaverne op. Der er mange der synes det kan være meget svært at holde styr på hvad man har fået af hvem, hvis man står og pakker det op på dagen. Derfor er der nogle der venter til dagen efter.

Man kan også gøre det, før middagen mens maden bliver klar og gæsterne går med deres velkomstdrink, så kan man også takke for gaven på samme dag (hvis der da ikke er 100 gæster *S*)

Håber at I finder ud af hvad fungere bedst for jer *SS* :)

Mange hilsner...

Christina

PARADISE SHOP :hjerte:

0

Del dette indlæg

Vi pakkede vores gaver op efter middagen og inden bryllupskagen. Det gik lidt hurtigt med at få revet papiret af for at kunne nå det. Men vi er glade for at vi gjorde det til festen og ikke ventede til dagen efter.

Vi har nemlig været til et bryllup hvor alle gaverne blev pakket op dagen efter, så vi syntes at det var en tam oplevelse ikke at se dem pakke deres gaver op, når nu man også har brugt meget tid på at finde den helt rigtige gave.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer