Guest hyacinth

Reception før vielsen

12 indlæg i dette emne

Kære alle

vil meget gerne høre jeres mening om følgende dilemma.

Skal giftes til sommer og i den kirke vi har valgt kan vi først blive viet kl. 16.00, da der er et par før os, der skal vies kl. 14.30.

Jeg er lidt ked af, at vielsen ligger så sent, da jeg gerne vil have så meget som overhovedet muligt ud af dagen, men det er desværre ikke muligt at ændre, så i stedet tænker vi lidt på at holde receptionen før selve vielsen, hvor vi så vil invitere gæster til kl. 14.00 i min mors have og så spise en form for bryllupskage der, selvom vi på det tidspunkt endnu ikke er gift. Men nu er jeg lidt i tvivl om, hvorvidt det er en mærkelig ide, eller om der også er andre, der har gjort det samme.

Min bekymring er også lidt at jeg vil blive stresset, hvis gæsterne er hos os lige før jeg skal gøres klar og afsted til kirken og samtidig er jeg i tvivl om, hvorvidt min kommende mand skal se mig med håret sat og makeuppen på inden vielsen, selvom jeg selvfølgelig ikke render rundt i brudekjolen på det tidspunkt.

Jeg ville være glad for at høre jeres kommentarer og meninger

På forhånd tak

Mange venlige hilsener, Hyacinth

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Jeg ville mene det bliver for rodet. Umiddelbart kan jeg slet ikke forestille mig at min kommende skulle se mig til en reception før vielsen fremfor i kirken. Så er det "moment" ligesom forbi.

Er det ikke muligt for jer at blive gift et andet sted, så I kan få vielsen tidligere?

Nå men det er ihvertfald min mening :bearhug:

Knus Cirkeline

0

Del dette indlæg

Hej,

Jeg ville mene det bliver for rodet. Umiddelbart kan jeg slet ikke forestille mig at min kommende skulle se mig til en reception før vielsen fremfor i kirken. Så er det "moment" ligesom forbi.

Er det ikke muligt for jer at blive gift et andet sted, så I kan få vielsen tidligere?

Nå men det er ihvertfald min mening  :bearhug:

Knus Cirkeline

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Cirkeline

Tak for dit svar, er også selv bange for, at det bliver noget rod, skal måske prøve at se mig om efter en anden kirke, hvilket jeg dog er lidt ked af, da jeg er døbt og konfirmeret der :-)

Tak for din mening

knus fra Hyacinth

0

Del dette indlæg

Hej du,

Kan sagtens forstå at du af sentimentale grunde meget gerne vil have den kirke! Men hvad med en formiddags vielse i den kirke? Kan det mon ikke lade sig gøre. Vi fik lov til at få en tid kl. 14.30 selvom præsten har en vielse kl. 16.00. Og jeg er sikker på at hun også tar en vielse formiddag/middag, hvis der er nogen der har ønsker om det.

På den måde har I masse af tid til en reception og få talt med jeres gæster inden I sætter jer tilbords.

Jeg kan bare forestille mig selv den dag, og hvor stresset jeg vil blive, hvis jeg vidste at jeg skulle ud blandt en masse mennesker inden selve vielsen :bearhug:

Glæder mig til at høre hvad I vælger.

Ciao Cirkeline

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Så vidt jeg husker, bliver der i min kirke viet par hver hele time fra kl.10 til kl. 17.00 - det gælder især om sommeren hvor der er mange vielser.

Derfor kan jeg da ikke forestille mig andet, end at I burde kunne få en tid i din kirke om formiddagen i stedet så sent.

Ellers er der jo den mulighed at blive gift en anden dag hvis altså datoen ikke har nogen dybere betydning.

Hilsen, Oktoberbrud

0

Del dette indlæg

Hej...

Jeg vil nu også mene det er lidt rodet.. men det er jo jeres bryllup og det er jer der bestemmer. Vi skal selv vies kl. 13. have reception kl 14-16.30 og middag fra 17-?. Det var ikke meningen at det skulle være så tidligt men der var også et andet brudepar der var kommet før os..

jeg kommer oprindeligt fra Søndrjylland og der er der tradition for at holde "efterbryllup".(ved ikke om det også er sådan andre steder) Det er for naboer, forlædres venner osv. Det plejerogså at være meget hyggeligt.. Så kan man vise billeder osv.. men det kunne måske være en mulighed..

Håber i finder ud af det..

Knuz Heidib :bearhug:

0

Del dette indlæg

hmmm... ja for mit eget vedkommende ville jeg blive stresset tror jeg :bearhug:

Vi blev gift kl. 13 og havde derefter reception, har I spurgt om I kan blive viet ør 14.30?

Der hvor vi blev gift var der 4 vielser den dag; kl. 11.30 kl. 13, kl.14.30 og kl. 16.00.

Håber I finder en løsning, som I blir tilfredse med

Knus Pernille

Redigeret af p.nille
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I kunne også dele dagen lidt op....... sån så nogen er sammen med gommen og andre med bruden.Så man kunne spise brunch og gøre sig klar!

Det har vi tænkt os at gøre, men vi skal så også giftes 14:30 og derefter ha reception med bryllupskage.. :bearhug:

Håber du får en skøn dag....hilsen Jannie

0

Del dette indlæg

Ja, jeg mener også du ville blive mere stresset end du ville nyde det.

Ideen med at dele op i Bruden/Gommen er da en rigtig god ide - problemet er selvfølgelig bare hvis nogen synes de vil være "begge steder" - eller kommer til at røbe et eller andet om dig til gommen eller omvendt...ellers kunne det selvfølgelig bare være for de nærmeste- det tror jeg sagtens kunne fungere!

Jeg synes du skal holde fast i kirken - den betyder åbenlyst en hel del for dig.

Mht. tidspunkt - du kan altid spørge - det kan allerhøjest blive et nej! Husk bare der skal være tid til at sætte hår, kjole mv. inden!!

Go' fornøjelse!!

knirke :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg tror personligt at jeg ville blive vildt stresset men som tidligere er det jo jeres bryllup og det er jer der bestemmer..

Faktisk synes at ideen med en slags brunch, hvor man deler selskabet op så der er nogen sammen med bruden og nogen sammen med gommen ville være et rigtig godt alternativ. Man kunne jo dele det op således at alle pigerne er sammen med bruden og alle mændene er sammen med gommen.

Ellers vil jeg også foreslå at i prøver at høre i kirken om ikke der skulle være mulighed for at blive viet tidligere..

Håber at i finder ud af det

0

Del dette indlæg

Kære alle

tusind tak for de mange svar, det var rart lige at få tingene diskuteret og vendt med andre i samme situation. Jeg kan godt se nu, at det ville blive rodet med reception før vielsen, men lige i øjblikket så det ud til at være den eneste løsning.

Nu er det dog lykkedes os at finde en anden løsning.

Vi har valgt en anden kirke, end den vi føst skulle have været viet i. I stedet har vi valgt en kirke et par kilometer længere væk, men i denne kirke er jeg til gengæld døbt, så der er stadig en tilknytning dertil for mig.

Præsten sagde desuden også, at hvis jeg ikke havde været døbt der, kune vi ikke have været blevet gift der, for hun bliver kimet ned af par fra hele landet, der gerne vil giftes i den kirke, så man kan åbenbart ikke bare vælge og vrage mellem kirkerne

Ideen med at dele parterne synes jeg faktisk også er ret god, men nu løste det sig ellers tror jeg det ville have været en oplagt mulighed for os

Tak skal i have allesammen:bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer