birgitulla

Hvor skal vi holde festen?

13 indlæg i dette emne

:bearhug: Jubii... Vi skal giftes!

Min dejlige kæreste er nu min forlovede og vi skal planlægge vores bryllup!

Er så glad for at se at der er så mange hjælpsomme mennesker her og jeg håber at I kan hjælpe os med forslag til hvor vi kan holde vores bryllupsfest...

Kirken er booket og nu skal vi finde et romatisk sted med sjæl!

Er der nogen der har forslag og erfaring til/med et sådant sted?

Vi skal giftes i Sorø og vil gerne holde festen i nærheden...

På forhånd mange tak for hjælpen!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Birgitulla

.. og tillykke med forlovelsen og velkommen :bearhug: ...

.. jeg skal selv giftes på sydsjælland næste år - dette blir på Sørup Herregård ..

.. nu ved jeg ikke hvor mange mennesker, I bliver, men her er nogle forslag:

:hjerte: Skjoldenæsholm Gods

Skjoldenæsholm

:hjerte: Næsbyholm Slot

Næsbyholm Slot

:hjerte: Sørup Herregård mellem Ringsted og Næstved

Sørup Herregård

:hjerte: Sore Storkro

Sorø Storkro

:hjerte: Villa Galina v/Halsev og Gisselfeldt

Gisselfeldt / Villa Gallina

:hjerte: Slangerupgaard

Slangerupgaard

.. her er lidt at starte på i hvert fald ... God Jagt :bed:

:bearhug: Trine

0

Del dette indlæg

Først og fremmest tillykke med det

Det kommer selvfølgelig lidt an på, hvad I havde forestillet jer, men da vi planlagde bryllup overvejede vi Kongskilde Friluftsgård (www.kongskildefriluftsgaard.dk). Jeg synes simpelthen opgivelserne er så dejlige og kunne lige forestille mig de billeder der kunne tages omkring søen.... Men der var desværre optaget den dag vi havde planlagt :bearhug:

Ellers overvejde vi bl.a.:

Gyrstinge Skovkro - www.skovkro.dk

Frederik d. II i Slagelse - www.frederik2.dk

Vilcon Hotel & Konferencegaard - www.vilcon.dk

Kragerup Gods (super romantisk synes jeg) - www.kragerup.dk

Men som sagt kommer det jo meget an på, hvad det er I vil. Vil I have det færdige arrangement, eller er det gør-det-selv-forsamlingshuset... (hvilket vi - næsten - endte med... :bearhug: )

Brug noget tid til at kigge rundt - både på nettet men også "fysisk" og så held og lykke med det.

0

Del dette indlæg

Hej

Velkommen, til Bryllupsforum og tillykke med jeres kommende bryllup.

Vi kommer også fra Sorø, og skal holde vores bryllup hjemme, men jeg kom til at tænke på Støvlet katrine på Slagelsevej i Sorø. Jeg syntes det ser meget hyggeligt og romantisk ud udefra, med bindingsværk osv. :bearhug: Det var bare en tanke :bearhug:

KH

Susanne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sonnerup Gl. kro. Der er kommet nye ejere og det indtryk jeg har fået via en af vores kunder som skal holde bryllupsfest dernede i december, er meget positivt.

Kongskilde Friluftsgård er også et glimrende sted. Vi har spillet der før til bryllup og skal også spille til bryllup dernede igen i foråret (og til sommer).

0

Del dette indlæg

Sikke mange gode forslag og lykønskninger og så hurtigt... Imponerende!

- Vi er begge vilde med Næsbyholm men det er bare så dyrt! Øv! Hvem der havde råd til at leje et helt slot! Det er ellers nemlig lige sådan vi kunne tænke os det!

- Kongskilde har vi også kigget på og regner med at køre ud og se på det i weekenden!

Vi synes det ser godt udefra men kan ikke finde billeder indefra!

- Kragerup gods er heller ikke værst men vi bliver måske helt op til 80-90 stykker så der er ikke plads til os i kælderen!

- Samme problem med Støvlet Kathrine der ellers ligger så dejligt!

Måske ender vi også i et forsamlingshus... Men så skal det altså være et af dem der

har lidt charme og mindre "forsamling"... Kender I nogen steder?

- Grundet antallet af gæster er vi nødt til at tænke stort med hensyn til stedet og økonomisk med hensyn til maden!

Det er bare så spændende at skulle planlægge en sådan fest og vi håber vi kan finde det rigtige sted til vores kærlighedsfest! :hjerte:

Tak for de mange forslag og kom endelig med flere!

0

Del dette indlæg

Hej

Og hjertelig tillykke..... Vil bare lige tilføje at vi har valgt at holde vores store dag på Sorø StorKro da det bare osede af romantik og jeg kan kun rose deres gode service og smilende ansatte dernede, og de er rimelige i priser... men da vi kommer fra Amager af har vi valgt at overnatte der, hvilket jo også koster lidt mere...

Men håber det lykkedes for jer at finde jeres drømmested.... :heppe:

0

Del dette indlæg

ang kragerup goda.. så har de udvidet og der er kommet en stor sal med plads til 100 mennesker oppe på det gamle korn lager, et rigtig dejligt rum, som er mindst lige så romantisk som kælderen.. de er helt nyt og derfor ikke med på deres hjemmeside...

vi skal selv holde bryllup dernede til april og glæder os meget:-)

bare en lille reminder..

knus milla :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for dine gode råd og dine venlighed! Hvor endte I med at holde festen?

Er ved at blive helt rundt på gulvet over det med at finde et sted...

Først og fremmest tillykke med det

Det kommer selvfølgelig lidt an på, hvad I havde forestillet jer, men da vi planlagde bryllup overvejede vi Kongskilde Friluftsgård (www.kongskildefriluftsgaard.dk). Jeg synes simpelthen opgivelserne er så dejlige og kunne lige forestille mig de billeder der kunne tages omkring søen.... Men der var desværre optaget den dag vi havde planlagt  :bearhug:

Ellers overvejde vi bl.a.:

Gyrstinge Skovkro - www.skovkro.dk

Frederik d. II i Slagelse - www.frederik2.dk

Vilcon Hotel & Konferencegaard - www.vilcon.dk

Kragerup Gods (super romantisk synes jeg) - www.kragerup.dk

Men som sagt kommer det jo meget an på, hvad det er I vil. Vil I have det færdige arrangement, eller er det gør-det-selv-forsamlingshuset... (hvilket vi - næsten - endte med... :bearhug: )

Brug noget tid til at kigge rundt - både på nettet men også "fysisk" og så held og lykke med det.

0

Del dette indlæg

Åhh hvor er det svært at finde det helt rigtige sted...

Kender I ikke steder hvor man kun lejer lokaler?

I stil med Kragerup gods eller nogle mere mondæne forsamlingshuse?

Overvejer Café Esther og Café Ludvig i Sorø er der nogen der har erfering fre disse steder?

Vi skal altså finde det sted snart inden alle de gode steder er væk

Tak for jeres søde hjælp...

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Det kommer selvfølgelig også an på hvor mange penge man har til at holde fest for... Vi ville oprindeligt have holdt fest på enten Gyrstinge skovkro, Sorø Storkro eller Frederik den 2. i Slagelse - men alle 3 steder blev for dyre til os , da vi endte med at skulle have ca. 20 gæster mere med, end først beregnet -HAHA- .. Derfor har vi i stedet valgt et forsamlingshus :bearhug: ...

:bearhug:  fra mig

Har kigget på samme steder som jer... Men ak og ve med 80 gæster er der ikke nok penge på budgettet til at gøre det på denne måde... Vi rpøver nu at finde det perfekte sted hvor vi kan leje lokalerne uden mad og drikke...

Hvor meget betaler I per kuvert?

Og hvor mange gæster er I?

0

Del dette indlæg

Vi valgte en "spejderhytte/koloni" (gammel skole der var lavet om), hvilket betød at vi kun lejede lokalerne og selv medbragte alt. Samtidig var der overnatningsmuligheder for alle gæsterne.

Jeg er ikke helt kendt hvad angår forsamlingshuse o.lign. i Sorø-området - men mon ikke det er muligt at finde noget, der ikke er alt for "forsamlingshus-agtigt".

Jeg vil lige understrege, at vores "festsal" var en gammel gymnastiksal. Vi var lidt nervøse for, at det ville se meget "billigt" ud, men med en rulle hønsenet, et par meter tyl og samtlige efeu-ranker fra min mors have fik vi faktisk bragt en hel anden stemning frem. Da jeg sad midt på aftenen og kiggede rundt, var det faktisk super romantisk. Og det kostede ikke en formue - vil mene at det højest har kostet 100 kr. og lidt snilde at få den stemning frem....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis I og Jeres gæster vil bevæge Jer lidt geografisk er der kolonien Solborgen i Vig ved Sjællands Odde. Vi har spillet der til bryllup og kobberbryllup, og I kan leje det hele. Dvs. hovedhus og huse til overnatning for 6.000 kr. for en hel weekend mener jeg.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer