Guest Thessie

afstande

9 indlæg i dette emne

Hvor langt kan man forlange af ens gæster at skulle køre mellem kirke og feststed? Vi er faldet for det mest vidunderlige sted, men kirken har vi endnu ikke... Jeg regner lidt med at tage hans dåbskirke, men det betyder ca 1 times kørsel og ja jeg ved ikke om det er holdbart eller om vi må finde en anden kirke i nærheden - og hvis vi skal hvor stor en radius kan man regne med så??

Håber i vil hjælpe mig...

Thessie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan man sagtens, synes jeg...

Min fætter gjorde det for et par år siden, og det var okay. Først tænker man - "det er da langt", men når man først er i det, så er det altså okay. Det eneste problem kan være tøj, der krøller af at sidde i en bil for længe... det er der nok nogen, der vil være lidt trætte af. Men evt mulighed for at smutte i noget andet tøj "on location"?

Marlene

0

Del dette indlæg

Vi havde sammen problem. Løsningen blev at vi hyrede en bus, der kørte fra hotellet til kirken og tilbage igen. Der var rigtig mange der valgte at tage bussen. Vi havde fortalt folk, at de gerne måtte møde op i afslappet tøj i kirken og så skifte senere. Det var der rigtig mange der gjorde. Selvfølgelig var der også gæster, der kørte selv og mødte op i kirken i festtøjet.

Knus Winnie

0

Del dette indlæg

Det mener jeg bestemt godt at I kan.

Det jeg oplever til bryllupsfester er at mange kommer langvejs fra, og ofte har kørt 3 - 500 km. bare for at komme til festen. 1 times kørsel er ingenting i den sammenhæng.

Jeg spillede i Næstved fornylig og parret var blevet viet i København. Dvs. dem der kom fra sydsjælland skulle altså først til København og derefter tilbage igen. Andre kom fra Jylland og skulle altså også frem og tilbage.

Blot sørg for at der er plads til den times kørsel i programmet. Så indordner folk sig såmænd efter det. Ofte siddder folk alligevel en halv time i en bil bare fordi de skal igennem Kbh.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde også omkring en times kørsel fra kirken til feststedet. Vi valgte at tage fra kirken hjem til mine forældre (ca. 5 min. derfra), hvor vi var en times tid og fik lidt at drikke og strukket benene. Derefter kørte vi videre til feststedet. Da det samtidig var et sted hvor folk skulle overnatte, var der lige sat ½ times tid af til at komme lidt på plads, glatte tøjet lidt osv.

Vi fik en del kommentarer før festen omkring afstanden, men på selve dagen og senere har vi intet hørt for det. Det var ikke noget problem da det kom til stykket og fungerede fint.

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi havde også en times kørsel fra kirke til feststed - tiden blev endda yderligere trukket ud, da man skal igennem Århus, og der den dag var en fodboldkamp... :bearhug:

Vi gjorde det, at vi holdt reception i mine forældres have 2 min. kørsel fra kirken, hvor der var bryllupskage og sandwiches, så folk da ikke skulle gå sultne omkring. Man kunne endvidere skifte tøj på feststedet, hvis man ikke syntes, at man ville være i galla hele dagen. Sidst og ikke mindst overnattede størstedelen af gæsterne, så det blev aldrig et problem...

Mette

0

Del dette indlæg

Hej!

Hvor er det dog dejligt at høre! Jeg står selv i samme situation. Jeg vil nemlig gerne giftes i min barndomskirke, hvor jeg er både døbt og konfirmeret og ydermere er det den samme præst, der har virke der stadig, så det er bare drømmen. Men vi har også en god times kørsel bare fra hvor vi bor, og ja vi er ikke nået så langt at have fundet stedet endnu, da vores bryllupsplaner ligger mindst 2 år ude i fremtiden....

Jeg har også leget med tanken om det med en bus fra feststedet og til kirken, men tror måske nok, der er nogen, der vil mugge lidt, men på den anden side, så må de jo lade være med at deltage. Har det tillige med sådan, at man har ikke noget imod transport, når det gælder sådan en dag!!!

Men godt at høre at det er brugt!

Svalepigen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi skal holde festen ca. ½ times kørsel fra kirken. For ikke at skulle arrangere for meget ( og bruge flere penge ) har vi simpelthen overladt evt. buskørsel til en koordinator. De gæster, der ønsker at deltage i fællestransport, kan så ringe til onklen, der så sørger for bestilling af rette størrelse bus og indkassering af penge. Det lyder måske skørt og egoistisk i jeres ører, at gæsterne selv skal betale for bussen, men alternativet er jo at holde sig ædru og køre selv.

Mette

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer