Millepige

Gæsteliste

7 indlæg i dette emne

Jeg har brug for nogle gode råd

Det drejer sig om den berømte gæsteliste.

A: K har nogle kammerater som han ses med 2 gange om året, til så noget mandehalløj. De er i alt 10 gutter, inkl k.

Dilemmaet går på, at k kun har lyst til at invitere 8 af gutterne med, dvs at der er en enkelt, som ikke vil blive inviteret. K ser ham aldrig, med mindre de er til de her aftener. De andre ser vi jævnligt.

Jeg sidder bare og tænker på denne her gut, som så vil være den eneste fra "klikken" som ik blir inviteret, det må sgu være en mærkelig fornemmelse.

På den anden side, skal vi invitere en med som vi intet har med at gøre og som k, virkelig IKKE vil ha med?

Havd havde i gjort?

B: Jeg har en søster på 9 år, min fars anden datter. Min far bliver ikke inviteret med, han er ikke længere en del af mit liv.

Jeg snakker en del, med min søsters anden søster (fra hendes mors side)

Hun skal inviteres med.

Dilemmaet her er, at jeg højst ser min søster 2 gange om året, skal vi invitere hende med? Det kræver også at der er nogen som kan holde øje med hende, dvs at det kræver at hendes anden søster tar med. Hva nu hvis hendes søster ikke kan komme?

Hva hulan gør vi så, hvis min lillesøster gerne vil med?

Det handler også om, at vi inviterer mine to kusiner på 7 og 9 år, men vi vil sige til alle at det kun er familiens børn som blir inviteret med.

Derfor vil det jo virke vildt mærkeligt, hvis jeg ikke inviterer min lillesøster, arghhhh det er svært.

Håber virkelig i har nogle gode råd

:lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

A. Skip ham... Hvis I alligevel ikke har noget at gøre med ham... på den anden side.. for husfredens skyld... Hvad koster en kuvertpris??? Synes det må være op til din tilkommende om han vil tage "slagsmålet" hvis der bliver et.

B: Gør dine kusiner til dine brudepiger.. Så er der ingen der vil stille spørgsmål ved at de er med til festen og din søster ikke er. Hvad angår din søsters anden søster... så er hun vel ligeså meget som veninde som familie?!? Så det synes jeg da ikke kan gøre noget.

Det er s** svært... har selv vore problemer med gæstelisten... men mon ikke det lykkes inden vi skal have sent invitationerne... :)

:lol:

Redigeret af mdy
0

Del dette indlæg

Tror også vi er kommet frem til at skippe ham gutten. Kæresten må så tage konsekvenserne.

Har faktisk overvejet at have mine kusiner, som brudepiger, men har faktisk ikke lyst til at have brudepiger. Så den kan jeg ikke lige bruge....

Tror du har ret, vi finder sgu nok ud af det inden de blir sendt ud :lol:

Tak for svaret :)

0

Del dette indlæg

A: Hvad med at spørge en af de andre fra kliken hvad han synes?

B: Hvis du gerne vil have hende med, så inviter hende da. Hun er jo ikke et spædbarn, så så besværligt kan det vel heller ikke være? Mon ikke der er nogen, der kan passe hende, eller kender hun, udover din anden søster, kun jer af dem der kommer med til festen?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

B: Hvis du gerne vil have hende med, så inviter hende da. Hun er jo ikke et spædbarn, så så besværligt kan det vel heller ikke være? Mon ikke der er nogen, der kan passe hende, eller kender hun, udover din anden søster, kun jer af dem der kommer med til festen?

Jo, så besværligt kan det rent faktisk godt være.

Vi holder festen langt væk fra hendes hjem og vi skal overnatte der.

Eftersom hun kun kender mig og hendes anden søster, så kræver det jo at hendes anden søster kan komme.

Desuden synes jeg ikke det er fair, hverken over for min søster eller andre som hun ikke kender, at de skal passe hende.

Vi er nået frem til at spørge, hendes anden søster om de kommer og om de vil tage sig af hende hvis de gør.

Så beslutter vi det ud fra det.

Så jo, så besværligt kan det blive, når ens forældre er skilt og der er en hel masse andet rod i familien.

0

Del dette indlæg

Jeg ville sætte både A og B på gæstelisten!!!

Nogle gange på vi som mennesker altså bare nødt til at ty til pligtetikken, og gøre det som man ellers ikke har vildt meget lyst til. Jeg ved godt at "det er dit bryllup, og DU/I bestemmer" bliver brugt meget herinde og meget, meget langt ad vejen kan jeg virkelig også godt lide det motto, men der er også grænser.

Vi inviterer min faster med, selvom jeg aldrig snakker med hende, og egentlig heller ikke bryder mig meget om hende. Men da vi inviterer resten af min fars søskendeflok, ja, så vil vi ikke være bekendt at udelukke hende. OG JEG ER HELT SIKKER PÅ, at hun ikke vil være os en klods om benet på den store dag, ligsom det tror jeg da heller ikke jeres to "problematikker" vil være det.

Ja, så jeg ville invitere dem begge - A & B - for jeg ville ikke være andet bekendt overfor mig selv og resten.

Håber, du finder ud af det. Jeg mener altså ikke indlægget surt eller arrigt, hvis det skulle lyde sådan. Det er jo jeres valg og bare min mening.

Knus Jane :hjerte:

PS. Mon der ikke skulle være en løsning, hvis din søsters søster ikke kan komme alligevel og din søster på 9 stadig kan. Tror du ikke at i kan finde en der vil holde lidt hånd om hende, som skal med til festen? Tjaaa, mon ikke der skal være en løsning.

0

Del dette indlæg

Jeg ville sætte både A og B på gæstelisten!!!

Nogle gange på vi som mennesker altså bare nødt til at ty til pligtetikken, og gøre det som man ellers ikke har vildt meget lyst til. Jeg ved godt at "det er dit bryllup, og DU/I bestemmer" bliver brugt meget herinde og meget, meget langt ad vejen kan jeg virkelig også godt lide det motto, men der er også grænser.

Vi inviterer min faster med, selvom jeg aldrig snakker med hende, og egentlig heller ikke bryder mig meget om hende. Men da vi inviterer resten af min fars søskendeflok, ja, så vil vi ikke være bekendt at udelukke hende. OG JEG ER HELT SIKKER PÅ, at hun ikke vil være os en klods om benet på den store dag, ligsom det tror jeg da heller ikke jeres to "problematikker" vil være det.

Ja, så jeg ville invitere dem begge - A & B - for jeg ville ikke være andet bekendt overfor mig selv og resten.

Håber, du finder ud af det. Jeg mener altså ikke indlægget surt eller arrigt, hvis det skulle lyde sådan. Det er jo jeres valg og bare min mening.

Knus Jane  :hjerte:

PS. Mon der ikke skulle være en løsning, hvis din søsters søster ikke kan komme alligevel og din søster på 9 stadig kan. Tror du ikke at i kan finde en der vil holde lidt hånd om hende, som skal med til festen? Tjaaa, mon ikke der skal være en løsning.

Hej Jane

Jeg opfatter overhovedet ikke dit indlæg surt.

Det er netop såadan som du tænker, jeg også har tænkt og stadig gør det. Samtidig er der stadig den anden del som dukker op, nemlig at vi intet har med den mand at gøre.

Tak for alle jeres tanker, de sætter noget i gang :lol:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer