Guest hyacinth

Pas

6 indlæg i dette emne

Er der ikke en af jer gifte kvinder, der vil være så rar og svare mig på et spørgsmål angående nyt pas og navneskifte.

Det jeg er i tvivl om er, hvad man gør mht. nyt pas, når man står og skal på bryllupsrejse dagen efter festen. Man kan vel ikke få udleveret et pas med det nye navn før man lovformeligt er gift, og hvad gør man så mht pas, når man står og skal afsted dagen efter brylluppet, da man jo så reelt vil få det nye pas for sent. Håber i forstår mit spørgsmål - det blev vidst lidt rodet :bed:

k.h. Hyacinth

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa!

Du skal bestille rejsen i dit gamle efternavn så det passer til det navn der står i det pas du har pt.

Du kan nemlig først få lavet nyt pas, når du kan fremvise den vielsesattest I får af præsten når I er blevet viet.

knus fra Pernille :bed:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var også bare SÅ nervøs for om de skulle opdage at vi lige var blevet gift, og at jeg nu hed Jensen og ikke Kristensen som der stod i passet, men der var INGEN problemer!

<{POST_SNAPBACK}>

Haha - jeg lavede ellers noget af en bommert på vores "før-bryllupsrejse" til Hawaii, hvor vi lige er kommet hjem fra igår. Det bestod af at mans akl udfylde et indrejsekort, hvor der er en lille slip forneden, som skal afleveres på hjemrejsen... da det er en rejse på små 30 timer, havde jeg sovet lidt og var stadig meget træt = jeg udfyldte samme felter som min kommende mand => jeg fik skrevet hans efternavn på slippen (og har mit eget navn i passet). Jeg opdagede det først, da vi skulle hjem igen, og var lige så lettet som flyet, da vi var kommet ud af USA mainland...

Min kollega driller mig nu med, at man oftest kun hører om fejltagelser efter brylluppet - ikke før! Doh! :bed: Men alting gik og jeg er hjemme igen!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer