Fluff

ER HELT UDE I TORVENE.....

11 indlæg i dette emne

Hej alle sammen.

Ja, jeg må sige at jeg desperat har brug for noget hjælp og gode råd. Vil lige advare. Det kan godt blive lidt langt.

Det drejer sig om min søster. Hun har aldrig haft helt styr på sit liv, hverken med arbejde eller kærester. Hun har en datter på 10 år. Faderen har hun ikke boet sammen med i 5 år. Hun har haft en del kæreste siden, men jeg har kun mødt en af dem!!! Og det var fordi det var en gammel kæreste som jeg også kendte.

Hun bor sammen med sin datter på et værelse hos min stedmor. Ud over dette har hun alkoholiske tendenser.

Nå, men for at komme til sagen. Igår blev jeg ringet op af en af hendes veninder, som også er min. Det er så hendes bedste veninde. Jeg var bedste veninde med hende da vi var 15-18 år, og har så ikke snakket så meget med hende siden. Kun når det drejer sig om min søster, og hvad for noget l o r t hun nu har lavet. Hun fortalte mig at min søster er BLEVET GIFT.... Og for at det ikke skal være nok, så er hun blevet gift med en tidligere fange som har siddet inde i 12 eller 14 år!!!!! Hun har overhovedet ikke sagt noget til resten af familien. De måtte få en bekebdt til at være vidne. Og ikke nok med det. De prøver at få et barn sammen. Hertil skal lige nævnes igen at hun virkelig har et problem med alkohol. Jeg bliver helt syg ved tanken. Skidt med at hun er blevet gift, men får hun først et barn med ham, hænger hun på ham resten af hendes liv, på den ene eller anden måde. Og bliver hun ved i samme spor får hun da skadet det barn ved hendes alkoholproblem.

Jeg har bare haft det så dårligt siden igår morges. Hvad faen skal jeg gøre? Hun ved ikke at jeg ved det, og veninden vil helst ikke have at jeg siger noget. Dne jeg tænker mest på, er hendes datter. Jeg ved også at hvis faderen får noget afvide, går han helt i selvsving. I sidste instans kan hun miste hendes datter, men det rør mig faktisk ikke så meget.

Jeg har jo ikke mødt fyren, men jeg mener at det må tale for sig selv at man har siddet inde i min. 12 år. Og ifølge veninden er det ikke i en lang køre, men lidt her og der. Voldsdomme. Måske også narko... Er det ikke bare fantastisk??

Min kæreste vil ikke have ham inden for vores dør, og så står jeg der, midt i mellem igen igen... Vil gerne være loyal imod min søster, men må også tænke på min egen familie. Jeg kender ham jo ikke, men han må have en meget kort lunte, når man har fået så mange domme for vold.

Så tøser. Hvad skal jeg gøre? Jeg har på fornemmelsen at hun selv er en smugle flov over det hele, så jeg har mine tvivl med at hun vil sige noget. Jeg troede bare at det endelig var begyndt at køre lidt for hende, men jeg tog vist gruelig fejl. Dette er by fare det væreste hun nogensinde har gjordt. Hvad nu hvis hun vil ud af forholdet og han så banker hende sønder sammen. Og hendes datter??? F u c k mand. Jeg har bare en knude på størrelse med et eller andet vildt stort i maven.

Ved godt at det er svært at give råd i en sådan ekstrem situation, men hvad ville i selv gøre hvis det var jer? Ii må for guds skyld huske at tage udgangspunkt i min niece. Det er hende der IGEN er sorteper... Ville i sige noget? Eller "sladre" til resten af familien? Eller hvad???

Pleeeeeeeeeease, hjælp mig???? :bed::)(y)

Redigeret af Fluff
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Søde Fluff.

Pyh - den er godt nok sej den her- kan godt forstå at du er ked og frustrere - det ville jeg sgu også være hvis jeg stod i dit sted. Så først et stort:hug: - håber du får en masse støtte i den her sag.

HVad der lige springer mig i øjnene er følgende:

1. Måske har hun ikke lyst til jeres indblanding i hendes forhold siden hun ikke har valgt at sige at hun er blevet gift. Måske handler hun på trods - eller måske oplever hun ikke en nærhed med jer til at ville involvere jer i at hun var blevet gift. Hun ved måske godt at i ikke ville acceptere hendes valg og derfor har hun valgt at tie.

2. At hendes valg er mand er en tidl. straffet behøver jo ikke betyde at han er en skidt fyr længere - kan ikke lade være med at tænke på hvilke steder hun selv florere siden hun møder denne mand. Måske er han også ude i et alkolhol misbrug og de så har mødtes på et værtshus eller lign.?

3. Du kan jo ikke fungere som kondom, og der er desværre ikke så meget du kan gøre hvis hun forsøger at blive gravid og det ender med et skadet barn.

4. Du har helt ret i at historien handler om din niece. Det er hendes tarv der er den vigtigste i denne sag.

Jeg ville nok forsøge at tage en snak med hende - finde ud af hvad det handler om - måske ikke være åben omkring at du kender til deres ægteskab - men snakke med hende om hvordan hun går og har det. "hvordan går det med kærligheden osv. " Hvis hun så melder ud at hun var blevet gift - eller at hun melder ud at hun gerne vil være gravid - så vil jeg fortælle hende hvad jeg ser af problemer forbundet med det.

I har jo næppe et åbent forhold så hun vil tage imod råd - hun mener jo sikkert at hun har det fint og ingen problemer har, så det er sikkert ikke en særlig god løsning jeg giver (y)

Hvordan tror du at jeres forældres reaktion bliver ? Er hun i forvejen familiens sorte får og derfor er i forsvar og ikke har lyst til jeres indblanding eller hvad ?

Jeg synes du har gjort op med dig selv hvorfor du kunne have lyst til at "sladre" nemlig pga. din nieces tarv. Men hvad kan man gøre ? Vi må gå ud fra at din søster en en normal fungerende voksen som systemet ikke kan røre uden videre. Men hvis din niece er udsat for omsorgssvigt, som du kan bevise, så er det jo dit ansvar at henvende dig til myndighederne. Men det er bare svært - når man ikke helt ved hvad det drejer sig om faktuelt. Hvis du ved hvad jeg mener. :)

Tænker på dig Fluff og håber det bedste for dig og din familie.

:bed: Heidi

0

Del dette indlæg

HVad der lige springer mig i øjnene er følgende:

1. Måske har hun ikke lyst til jeres indblanding i hendes forhold siden hun ikke har valgt at sige at hun er blevet gift. Måske handler hun på trods - eller måske oplever hun ikke en nærhed med jer til at ville involvere jer i at hun var blevet gift. Hun ved måske godt at i ikke ville acceptere hendes valg og derfor har hun valgt at tie.

Du har nok ret i at hun ved at vi ikke sådan lige kan acceptere hendes valg. Tror dog ikke at det er i trods. Min søster og jeg har ikke altid været tætte, men det sidst års tid har vi faktisk fået opbygget et rigtig godt forhold. Ser hinanden ca. 1 gang om ugen. Jeg er ved at hjælpe hende med at søge job. tror at det i bund og grund er fordi hun er flov at hun ikke har sagt noget. Det var hendes mand ( (y) ) der talte over sig til veninden.

2. At hendes valg er mand er en tidl. straffet behøver jo ikke betyde at han er en skidt fyr længere - kan ikke lade være med at tænke på hvilke steder hun selv florere siden hun møder denne mand. Måske er han også ude i et alkolhol misbrug og de så har mødtes på et værtshus eller lign.?

Her skal det lige siges at de begge var på besøg hos veninden, og han her sad og blærede sig med sine bedrifter. Han sagde også noget med at hvis folk gik ham imod ville han bare smadre dem. Han sagde også at han havde givet nogle af hans venner et par på hovedet fordi de kom for tæt på min søster = hans ejendom.....

3. Du kan jo ikke fungere som kondom, og der er desværre ikke så meget du kan gøre hvis hun forsøger at blive gravid og det ender med et skadet barn.

Nej, desværre....

4. Du har helt ret i at historien handler om din niece. Det er hendes tarv der er den vigtigste i denne sag.

Totalt enig

Jeg ville nok forsøge at tage en snak med hende - finde ud af hvad det handler om - måske ikke være åben omkring at du kender til deres ægteskab - men snakke med hende om hvordan hun går og har det. "hvordan går det med kærligheden osv. " Hvis hun så melder ud at hun var blevet gift - eller at hun melder ud at hun gerne vil være gravid - så vil jeg fortælle hende hvad jeg ser af problemer forbundet med det.

Problemet er at hun ofte taler en efter munden og er ikke sådan at ale fornuft til..

I har jo næppe et åbent forhold så hun vil tage imod råd - hun mener jo sikkert at hun har det fint og ingen problemer har, så det er sikkert ikke en særlig god løsning jeg giver  :(

Det er jo netop det jeg syntes vi har. Derfor er det endnu værre at hun ikke har sagt noget, og indikerer mere end alt at hun dybt nede ved at hun er ved at bevæge sig ud på tynd is.

Hvordan tror du at jeres forældres reaktion bliver ? Er hun i forvejen familiens sorte får og derfor er i forsvar og ikke har lyst til jeres indblanding eller hvad ?

På en måde ja. Min mor bliver knust. Min far må vende sig i hans grav. Godt han ikke oplever dette. Man kan kun gætte sig til hvorfor hun har handlet som hun har.

Vi må gå ud fra at din søster en en normal fungerende voksen som systemet ikke kan røre uden videre. Men hvis din niece er udsat for omsorgssvigt, som du kan bevise,  så er det jo dit ansvar at henvende dig til myndighederne. Men det er bare svært - når man ikke helt ved hvad det drejer sig om faktuelt. Hvis du ved hvad jeg mener. :)

Her kunne det blive på tale at far får forældremyndigheden, midlertidigt. Ved at han vil gå helt amok, så jeg ville nok vente lidt med at kontakte ham.

Redigeret af Fluff
0

Del dette indlæg

Hej og et stort kram til dig :bed:

Først vil tage en alvorlig samtale med hende evt. sammen med stedmoderen og hendes datter.

datteren har jo også en mening, det er tit, når man hører hvor ked af barnetmåske er, at der kan komme noget fornuft ind i din søsters lille hoved.

hjælper det ikke, ville Jeg gå til myndighederne.

Håber at I når at redde hende og det evt lille ufødte barn.

Grrrr. jeg kan blive så hidsig, når der sker sådan noget

Det var min mening

:)

Redigeret af HenrietteS
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kæreste Fluff :bed:

Jeg føler virkelig med dig, det må være en skrækkelig sitation at være i.

Jeg er meget enig med Chahis, men mener også det er svært at råde, ud fra så slem en situation.

En ting jeg vil råde dig, til er at du virkelig skal passe på med at lukke den nye mand indenfor dine døre. Ja, det kan godt være han har ændret sig, men det lyder jo ikke sådan og hvis han mener du eller din familie kommer i vejen for hans "lykke" puha, det tør jeg slet ikke tænke på.

Jeg siger ikke det her for at skræmme dig, men fordi jeg tror du vil gøre alt for at hjælpe din søster og det er her du skal passe på, at de ikke føler at du blander dig.

En anden ting du må huske på, at uanset hvor meget vi gerne vil hjælpe, så kan vi desværre ikke, med mindre personen gerne selv vil (y)

Endnu et :) til dig

Redigeret af Millepige
0

Del dette indlæg

Jeg kan kun sige - sikke noget rod! Du får lige :bed:

Jeg mener også, at en samtale med din søster vil være vejen frem - tag eventuelt en snak med nogle andre - hendes veninde- jeres forældre - så hun kan få sagen fra flere sider.

Det er desværre ganske umuligt at presse fornuft ind i hendes hoved med, såfremt hun ikke forstår situationen til bunds. Så derfor ville jeg gøre meget ud af at forklare hende konsekvenserne af hendes handlinger - hun er øjensynlig slet ikke i stand til at se dem selv. Forklar hende om de(t) stakkels barn/børn der også mærker straffen for hendes handlinger - hele deres liv.

Ihhh - jeg har virkelig ondt af de børn - og ville håbe, såfremt jeg var i en situation som hende, at der var personer som dig, der tænker lidt længere.

Mine tanker!

Knirke :)

0

Del dette indlæg

Tak for alle jeres søde svar. Det luner.

Det værste er at hendes datter ikke ved at hun er blevet gift. Jeg mener, hvordan forklare man et 10 årig barn at man er blevet gift? Hun skal være min brudepige, så hun ved altså godt hvordan man "rigtig" gør. Ikke mindst det, at hun siger "min mor bliver så mærkelig nogle gange", hermed ment når hun drikker. Jeg tog en snak med hende en gang og hun kunne ikke sætte ord på. Hendes mor vælter rundt på må og få, hermed ikke ment at hun er fuld, men at hun ikke kan finde ud af at give hende en ordeltlig opvækst, og man kan vist roligt sige at hun ikke har en stabil tilværelse. Det værste er næsten at vores far også var alkoholiker med alt hvad det indebære. Vores farmor også. Hun BURDE være klogere end at gentage historien. Hun bliver passet hele tiden, og tit når hun bliver passet, kan hun ikke få fat på sin mor. Har selv prøvet det de fleste gange jeg har passet hende. Hun bliver så utryg at det er til at græde over. Har sgu lyst til at foreslå at hun kunne flytte ud til mig en tid.

Nej, jeg bliver simbelthen nødt til at handle. Min søster har lige ringet. Hun nævnte ikke et ord om at hun er blevet gift. Hun kommer i morgen. Jeg må tage den snak, koste hvad det vil. Kryds fingre for mig. Shit, noget crap... :bed:

Redigeret af Fluff
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det værste er næsten at vores far også var alkoholiker med alt hvad det indebære. Vores farmor også. Hun BURDE være klogere end at gentage historien.

(y) Det gør mig ondt Fluff - men sådan er det jo desværre tit. :(

Ressourcerne til at ændre på historien er det ikke alle der har. Man kan let komme ind i en "hvor er min opvækst synd for mig - men så kan jeg da drukne sorgerne med alkohol" - mad eller hvad der nu er ens misbrug....

Kender det kun alt for godt -HAHA-

Men man kan ikke mere end man kan - og som Millepigen siger så kan man jo desværre ikke hjælpe en der ikke vil hjælpes. :)

Men føj hvor er det sindsygt hårdt at være vidne til og specielt som moster - hvor du jo elsker din niece og det skærer dig i hjertet at se at hun ikke har det godt. -HAHA-

Har sgu lyst til at foreslå at hun kunne flytte ud til mig en tid.

Det lyder som en god ide -men hvordan tror du det vil blive modtaget ?

Hendes mor vælter rundt på må og få, hermed ikke ment at hun er fuld, men at hun ikke kan finde ud af at give hende en ordeltlig opvækst, og man kan vist roligt sige at hun ikke har en stabil tilværelse.

Min personlige erfaring, hvor jeg som 12 årig valgte at gå på kommunen og blive fjernet fra hjemmet, siger mig at hun har brug for hjælp og hun skriger jo nærmest efter den med disse udtalelser. Pyhh hvor har jeg ondt af hende og af dig Fluff.

Håber det bedste for din samtale i morgen - sender en masse styrke til dig og håber du kan læsse af på din kæreste - og brug os endelig vi lytter gerne, selvom vi jo ikke kan gøre så meget.

0

Del dette indlæg

Hej Fluff

Puha det må være hårdt.

Jeg kan tilslutte mig mange af de gode ting der er blevet skrevet.

Jeg tror ikke at det problem du står overfor er noget du kan ændre alene, men du kan hjælpe så langt som du har lyst til. Vigtigt du ved hvor dine grænser er,både for dig og din kæreste, for det er hårdt og kræver meget.

Den bedste måde du kan hjælpe dem på er at handle, Og handle hensigtmæssigt. Inden du springer ud i en masse, mener jeg du skal skaffe viden for at få det bedste udgangspunkt.

Først vil jeg sige til dig at inden du evt. blander myndighederne ind i det, så skaf dig den viden du kan inden. Ellers er det desværre ofte sådan at det ikke ender på den måde du have tænkt dig og sikkert ikke komme nogen til gavn. Tværdigmod måske.

Du har jo muligheden for at ringe til en sagsbehandler evt. din egen og spørge til råds uden at nævne personer, der er indblandet. De ved ofte hvor du kan henvende dig for mere viden og hvor de kan være behjælpelig. Snak med sagbehandleren om, hvordan du kan støtte og hjælpe din familie så det kommer til gavn for alle. Få afvide hvad du skal passe på med, så det ikke pludselig tager en uventet dejning. Skriv ned af det hav af spørsmål du sikkert sidder med og spørg løs, hvis det er en dygtig og sød sagsbehandler er jeg sikker på de gerne vil hjælpe. Hvis du føler det er en sagbehandler der er skide ligeglad så bed om at tale med en anden. For disse mennesker findes desværre også inde for det offentlige system.

Jeg synes helt bestemt du skal handle, hvis du har mod på det. Så er det bare hvordan man handler mest hensigtfuld for alle parter, det er det allersværeste i sådanne en proces.

Håber du kan bruge dette til noget

Du får lige et kæmpe :bed: af Marisen

Redigeret af marisen
0

Del dette indlæg

Kære Fluff,

Puha en svær omgang du er ude i!!!

Ja de fleste af de ting der kan rådes til er allerede blevet skrevet, så dem vil jeg ikke gentage her.

Det er positivt at du skal mødes med din søster imorgen, jeg håber virkelig at hun får åbnet for hendes situation, så du har mulighed for at få talt med hende.

De andre piger har fuldstændig ret i at man ikke kan hjælpe én der ikke vil hjælpes. MEN din lille niece har jo ikke selv placeret sig i den situation hun er i, hvorfor jeg synes det er meget vigtigt at du forsøger at hjælpe hende på bedst mulig måde. Udfra det du skriver fornemmer jeg er hun er meget knyttet til dig og at hun taler med dig om hendes utryghed. Den synes jeg absolut du skal følge op på. Måske tale med din søster om hendes datter og forslå at hun gerne må være hos dig en tid.

Jeg føler med dig og håber virkelig at I får klarhed over tingene imorgen!!

Knus og tanker

Cirkeline

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer