Majamarie

Gaverne på den store dag

11 indlæg i dette emne

Hej allesammen

Vi kan ikke helt finde ud af hvordan vi lige skal ordne alt det med gaverne. Vores store dag starter selvfølgelig i kirken og efterfølgende holder vi så reception i 2 en halv måske 3 timer og så middag om aftenen. Det vil være til receptionen at alle gaverne skal åbnes. Vores bekymring er så at vi ikke vil få særlig megen tid til gæsterne, hvis vi skal bruge halvdelen af receptionen på at åbne gaver. Kan man evt. få toastmasteren eller en anden til at åbne gaverne? På den anden side så synes jeg da ikke at der er andre som skal åbne vore gaver...

Lidt hurtigt skrevet, men jeg håber at i fanger sammenhængen :griner:-

Kh

Maja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som jeg ser det har I masser af tid. Der er mange som ikke har de 2 1/2 time og de klarer sig som de nu engang gør: Husk på at I ikke bare slavisk står og pakker op men når at tale med folk samtidig + at I jo kan indlægge nogle naturlige pauser

0

Del dette indlæg

Hej Maja Marie

Forstår godt din bekymring med, at man jo gerne selv vil pakke gaverne op og så samtidig være social og snakke med gæsterne. De bryllupper jeg har været til, har de pakket op om eftermiddagen til receptionen, gået lidt rundt og snakket med gæsterne og så pakket op igen, og det er også sådan jeg tror vi gør. Der kunne jo godt være nogle, der blev skuffede over, hvis deres gave ikke blev pakket op, så vi vil prøve at nå så mange som muligt om eftermiddagen, og jeg synes altså selv det er upersonligt at lade andre pakke sine gaver op :griner:- men det er bare min mening.

Hvis man har 2-3 timer til reception tror jeg godt man kan nå både at være social og pakke op samtidig http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

knus Hyacinth

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi pakker selv gaverne op.

Vi bliver også de der 100-110 mennesker men vi skal dog ikke have reception også da vi har valgt at alle skulle med til festen også.

Vi har "planlagt" (svært at planlægge sådan noget men vi har gjort et ca. forsøg) at vi pakker gaver op efter maden, mens der bliver ryddet af bordene og stillet kaffe/kage borde op og lavet dansegulv.

Derud over har vi en der står og skriver op hvad vi får af hvem så vi ikke skal stå og nærkigge alle pakkerne og sige:"naaaiiii" og "iiihhh" og "ååååh" hver gang der bliver åbnet en......... for det vil jo tage hele aftenen så når man bliver så mange......

0

Del dette indlæg

...man kan da evt skrive i invitationerne at gaver er velkomne blot med celofan omkring.. (bare for at spare lidt tid) :griner:- på den måde er de gennemsigtige og man skal så blot bruge tiden på at beundre sine gaver http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Blot en idé

Kærligst Heidi

0

Del dette indlæg

Virker det ikke lidt fladt ?

En anden mulighed hvis tidsplanen er stram er det som nogle vælger at gøre: Så småt at starte med at pakke op mens gæsterne indtager resten af desserten (det er naturligvis koordineret med toastmasteren, så taler/sange er overstået på det tidspunkt). Det har jeg set af og til.

Ellers så inviter da folk 1 time til 2 før middagen til en kop kaffe (evt. i forældrenes have hvis det ikke kan være på stedet) og benyt muligheden til at pakke op der. For mange gæster kan det alligevel ikke svare sig at køre hjem i tidsrummet mellem kirken og festens start.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min søster pakkede alle gavene op mens vi blev fotograferet. Vi havde små hvide klistrelapper der blev udstyret med nummer, et nummer pr gave.Alle nummer, antal (feks tallerkener, glas osv) og navn på giver blev skrevet ned i en lille bog.

Da vi kom fra fotografering var der masser av tid til at snakke med gæsterne og kikke på gaver.

Og der var INGEN der blev sure over at vi ikke pakkede op selv.

Jeg synes det virker lidt "grådig" at skulle bruge tiden på at pakke op gaver istedenfor at hygge med gæsterne. Det er jo ikke for gavernes skyld at man bliver gift!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer