Guest Anss

Kritik af invitationer

17 indlæg i dette emne

Hejsa

Ved ikke lige hvor dette indlæg hører til, men jeg skal bare lige af med lidt vrede så jeg håber det er ok.

Nu har jeg gået og glædet mig til at høre hvad folk ville sige til vores invitationer (da de er det i hele planlægningen som betyder mest for mig måske lige foruden kjolen)... Og det er ikke fordi folk ikke må komme med kritik men jeg er godt nok træt af at min komende svigermor aldrig kan komme med andet end negativ kritik :angry1: .

Så da vi i går var sammen med hende sagde hun tak for invitationen men hvor luppen var som man burde ha med. Jeg er så træt af hendes spydige bemærkninger. Det var ikke fordi hun synes det var for småt, men hun synes bare at det var svært at læse. Noget af skriften er lavet på perlemorspapir og der skal man selvfølgelig lige dreje det rigtigt i forhold til lyset -det ved jeg godt men synes at det var meget fint alligevel.

Og jeg synes måske bare at hun godt kunne ha holdt den mening for sig selv (med mindre vi selvfølgelig havde spurt om den). Her har man brugt så lang tid på dem og det første man hører er negativt. Det er altså ikke sjovt :bearhug:

Skulle bare lige af med det.

:balloon: Anss

Mine invitationer

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syntes invitationer er rigtig fine .....

.. og hvis din negative svigermor har svært ved at læse det, burde hun få sig nogle briller.

.. nej - jeg ved godt, hvor ked man kan blive .. der er ikke noget værre er U konstruktiv kritik. Så bliver jeg også ked af det. Der skal komme positiv kritik og tilbagemelding på indbydelserne, og så er det nemmere at lægge svigermors ord bag sig...

.. op med humøret .. og i virkeligheden er det vigtigste jo, at I sige JA til hinanden i kirken - og at det bliver kærlighedens fest ...

:bearhug: Trine

0

Del dette indlæg

Hej

Hvor er det ærgerligt, at folk dog ikke kan holde de små prikkende bemærkninger for sig selv. Jeg er sikker på, at din invitation er flot og helt i tråd med jeres bryllup (den ser i hvert fald flot ud). Jeg kan godt forstå, at du blev ked af det, for du har garanteret brugt en masse tid på at lave dem og ikke mindst finde ud af, hvordan de skulle være.

... selvom hendes bemærkning har såret dig, så skal du op på hesten igen ... og glæde dig til dit bryllup. Husk det er jeres fest - og ikke hendes ... og det vigtigste er, at I får det, som I vil have det. Der kommer sikkert flere små bemærkninger hen ad vejen (det gjorde der også til vores ...), Jeg gjorde det til en vane og sige "SLET SLET" hver gang "jeg havde været lidt i skole" ... og rystede det af mig. Selvfølgelig var det irriterende, at man skulle lægge ører til det - omvendt så var det vigtigere for os, at vi fik den fest vi ville have. Jeg endte faktisk med at blive rigtig god til at ryste på hovedet, trække på skulderne og bare være lidt overbærende ... og i starten blev jeg lige så såret som dig ... men det er spild af kræfter ... Prøv om du ikke kan være lidt tough og når hun mærker, at hendes små bemærkninger ikke ligefrem hjælper ikke hendes sag, så kunne det være, at det ændrede situationen ...

:bearhug: Anne

0

Del dette indlæg

Dine indbydelser er da kanon flotte.

Du skal ikke lade dig slå ud af svigermor. De er helt fantastiske og det vil resten af jeres gæster også synes, det er jeg sikker på. Det er jeres bryllup, så det er jer der styre.

Min egen svigermor synes også af vores indbydelser var på noget for mørkt papir, men hun sagde det ikke for at kritisere. Men jeg spurgte hvad hun synes og hun roste indbydelserne over skyerne, hvor hun derefter fortalte det med papiret. Jeg endte med at lave en prøve på lysere papir, for vores egen skyld og endte med at synes hun havde ret. Havde vi ikke synes om det havde vi beholdt det mørke papir.

Du får lige et kæmpe :bearhug: herfra.

Knuz Maria

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Anss

Ja vi har jo set dine invitationer, så vi herinde ved jo godt hvor flotte de er :bearhug:

Det er altid hårdt og sårende når andre smider dens slags bemærkninger i hovedet på én og det er ved gud ikke særlig konstruktivt at komme med dens slags kritik. Jeg tror også det bedste er at ignorere hende, så godt som det nu er muligt, for at sende en arrig bemærkning retur gør nok kun ondt værre. Hvis du formår at ignorere hende bedst mulig tror jeg heller ikke, hun bliver ved med at komme med disse bemærkninger, for så er det nok ikke sjovt længere.

Hvis det virkelig bliver slemt, må du nok i sidste ende alligevel tage tyren ved hornene og tage en snak med hende. Vigtigst er det nok at du har raset ud, så du kan snakke stille og roligt med hende uden at blive ophidset, for når man gør det, bliver responsen ikke god (det kender jeg da fra mig selv hvis jeg bliver hidsig, kommer der ting ud, der ikke skulle have været sagt) Hvis du kan sige det helt stille og roligt er der nok en større chance for, at hun bliver flov over sin egen opførsel, i stedet for at blive fornærmet

Håber det bedste og lige et :balloon:

knus fra Hyacinth

0

Del dette indlæg

Dine invitationer er RIGTIG FLOTTE. :heppe: Jeg kan godt forstå at du er sur - der er ikke noget værre, end når folk kommer med deres små spydige bemærkninger.

Op med humøret, og lad dig ikke gå på af sådan en dum bemærkning.

:bearhug: fra Christina.

0

Del dette indlæg

Kritik er sundt hvis den er konstruktiv. Men at nogle bare nedgører det der er blevet lavet kan man ikke bruge til noget som helst.

Nogle gange kan det være en god ide at beherske en teknik hvor man simpelt hen lader noget suse fra det ene til det andet øre, fordi "det var jo hvad man kunne forvente".

Det er en evne som mænd særligt er gode til at beherske. Derhjeme er jeg nogle gange blevet taget i at stå fuldstændig upåvirket når der bliver sagt: Der står en elefant ovre ved døren.

Jeg tror bare jeg ville ignorere det.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er en evne som mænd særligt er gode til at beherske. Derhjeme er jeg nogle gange blevet taget i at stå fuldstændig upåvirket når der bliver sagt: Der står en elefant ovre ved døren.

Du er simpel hen for sjov, Bent.

Udover det, så tarvelige svigermor :tosset: :balloon:

:bearhug:

Til dig og så glem tarvelige svigermor.

0

Del dette indlæg

Jeg kan godt blive rigtig meget nervøs når jeg læser en tråd som denne. Jeg har den absolut skrappeste svigermor, der ikke ligger skjul på at hun ikke kan fordrage mig og at hendes søn kunne få noget der var langt bedre.

Og jeg ved at hun vil gøre alt for at blande sig i planlægningen - og det får hun altså ikke lov til. Hvis min kæreste har det fint med hun blander sig i nogen af de ting han skal sørge for - så fint nok. Men jeg nægter at skulle samarbejde med hende, når jeg ved det ender med en masse såret følelser.

Inden vi sender invitationerne ud skal jeg hvert fald øve mig meget længe på at lade som ingen ting, når jeg ved kritikken kommer. Husker kun alt for godt hvor rasende hun blev da vi blev forlovet.

B*

0

Del dette indlæg

Jeg synes altså stadig, at dine invitationer er vildt flotte! Hvad ville svigermor ellers foreslå? Times New Roman str. 20 printet på alm. hvidt papir? Jamen, det havde da garanteret også været festligt... not...

Men jeg kender godt følelsen! Her i huset er det bare MIN mor, vi har problemer med... Hver eneste gang jeg gi'r mig til at tude, spørger min kæreste: "Hvad har din mor NU sagt???" Trist at alle folk ikke bare kan være glade og glæde sig på vores vegne, hva'? Op med humøret! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil altså bare sige at jeg synes dine invitationer er RIGTIG flotte!!! (de ryger lige med op i stakken med inspiration!!! :balloon: ) Og så kan din "søde" svigermor altså godt se at få en tid ved en optiker, for det er for mig at se da nemt at læse!

:bearhug: til dig... Og til din svigermor :bearhug:

Er helt sikker på dit bryllup bliver alt hvad du ønsker dig, og det er jo det der er vigtigt... Det skal jo ikke fejres for din svigermors skyld!!!

0

Del dette indlæg

Prøv at tænke på, at for de fleste (sviger-)mødre, er deres lille pode langt den bedste, klogeste og de vil dem al det bedste. Somme tider elsker de så meget, at de ikke tænker over, at de faktisk gør det værste for deres lille pode med deres kærlighed.

Dine invitationer er RIGTIG RIGTIG flotte og du kan med god grund være stolte af dem. Der er ikke noget med nogen lup for at kunne læse dem. Hun er vel bare muggen over, at poden har fundet en selvstændig kvinde, så hun selv er ved at blive overflødig! :balloon:

Op med humøret igen og tænk på de gode kommentarer du har fået fra de øvrige gæster. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hvor er i bare søde allesammen :bearhug:

Jeg synes altså stadig, at dine invitationer er vildt flotte! Hvad ville svigermor ellers foreslå? Times New Roman str. 20 printet på alm. hvidt papir? Jamen, det havde da garanteret også været festligt... not...

<{POST_SNAPBACK}>

:balloon: ja, jeg tror virkelig at hun havde synes bedre om en hvid A4 seddel med sort skrift på... :bearhug:
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer