Christina-J

Sugarpaste

20 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej.

Jeg går lidt og overvejer, om vi selv skal lave bryllupskagen, og så var det at jeg kom til at tænke på, om man evt. selv kan lave sugarpaste.

Er der nogen som kan hjælpe????

-HAHA- Christina.

Må jeg lige spørge. Hvilken kage havde du tænkt dig at lave?? Overvejer selv ogåså at kaste mig ud i det..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Jeg går lidt og overvejer, om vi selv skal lave bryllupskagen, og så var det at jeg kom til at tænke på, om man evt. selv kan lave sugarpaste.

Er der nogen som kan hjælpe????

-HAHA- Christina.

Må jeg lige spørge. Hvilken kage havde du tænkt dig at lave?? Overvejer selv ogåså at kaste mig ud i det..

Hej Fluff.

Hvis jeg kaster mig ud i det, bliver det nok den første af dem her: bryllupskager

:) Christina

Redigeret af Christina-J
0

Del dette indlæg

Hej

Jeg vil sige at det er modigt gjort hvis man ikke har prøvet det før..........Jeg ved efter erfaringer selv at det godt kan være svært ........ men jeg vil ikke tage modet fra dig da der er nogen der har nemmere ved de ting end andre .....*ss*

men jeg glæder mig da til at høre hvordan det gik og evt. se billeder ;) ;) ;)

held og lykke med opgaven knuz mariemusen

0

Del dette indlæg

Her er en opskrift på sugarpaste..

Ca. 60-70 gr. æggehvider

Ca. 4 spsk glykose

1 kg flormelis

Rør det hele sammen, hæld massen ud på bordet og rul den ud i den tykkelse og størrelse du ønsker. Læg den derefter over kagen. (Behandel det lige som maicipan). Efter en dags tid bliver det så stift at det er meget svært at spise.

Du "kan" komme farve og smagstoffer i, men da det bliver meget stift, er smagsstofferne ikke at anbefale.

Massen kan også købe færdiglavet hos bla. www.kagekompagniet.dk eller pandura hobbyforretning.

Lav en prøvekage, så du ved hvordan det er at arbejde med inden den store dag!

Lad mig vide hvordan det går... Held og lykke...

-HAHA- Cyen

0

Del dette indlæg

Her er en opskrift på sugarpaste..

Ca. 60-70 gr. æggehvider

Ca. 4 spsk glykose

1 kg flormelis

Rør det hele sammen, hæld massen ud på bordet og rul den ud i den tykkelse og størrelse du ønsker. Læg den derefter over kagen. (Behandel det lige som maicipan). Efter en dags tid bliver det så stift at det er meget svært at spise.

Du "kan" komme farve og smagstoffer i, men da det bliver meget stift, er smagsstofferne ikke at anbefale.

Massen kan også købe færdiglavet hos bla. www.kagekompagniet.dk eller pandura hobbyforretning.

Lav en prøvekage, så du ved hvordan det er at arbejde med inden den store dag!

Lad mig vide hvordan det går... Held og lykke...

-HAHA- Cyen

Hej.

1000 tak for hjælpen - skal nok melde tilbage når jeg når så langt!

:) Christina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Jeg syntes det er meget modigt selv at gå igang med, men det gør det jo noget mere personligt og ikke mindst lidt billigere.

Ang. sugarpaste, så ville jeg ikke benytte det som overtræk, men kun som kantpynt (du ved, de der kruseduller langs kant og sider) da det er ekstremt sødt og ikke smager vildt godt. En rå marcipan med 400 g. sukker til 1 kg marcipan er mere anonym i smagen og stjæler ikke hele kagens smag, men det er jo smag og behag. Derudover vil jeg sige ligesom Cyen, lav en prøvekage, hvor du også pynter den af og det hele, så der ikke opstår overraskelser!

Jeg kunne se at der skulle jordbær i kagen, hvornår skal du giftes? Jordbær er nemlig kun gode indtil slutningen af juni. Jeg ville nemlig gerne have jordbærtærter med hvid sarah bernard ganache til dessert til vores bryllup d. 30. juli, men det har kæresten sagt nej til, da han er bager og ved at jordbærene er elendige på den tid.

Vi er heldige at få kagen i bryllupsgave fra det bageri min kæreste er i lære, så vi skal bare selv finde ud af indhold og hvordan den skal se ud, så ordner de resten.

Glæder mig til at se billeder hvis du selv kreerer kagen til dagen.

Redigeret af Mettedj
0

Del dette indlæg

Hej.

Jeg syntes det er meget modigt selv at gå igang med, men det gør det jo noget mere personligt og ikke mindst lidt billigere.

Ang. sugarpaste, så ville jeg ikke benytte det som overtræk, men kun som kantpynt (du ved, de der kruseduller langs kant og sider) da det er ekstremt sødt og ikke smager vildt godt. En rå marcipan med 400 g. sukker til 1 kg marcipan er mere anonym i smagen og stjæler ikke hele kagens smag, men det er jo smag og behag. Derudover vil jeg sige ligesom Cyen, lav en prøvekage, hvor du også pynter den af og det hele, så der ikke opstår overraskelser!

Jeg kunne se at der skulle jordbær i kagen, hvornår skal du giftes? Jordbær er nemlig kun gode indtil slutningen af juni. Jeg ville nemlig gerne have jordbærtærter med hvid sarah bernard ganache til dessert til vores bryllup d. 30. juli, men det har kæresten sagt nej til, da han er bager og ved at jordbærene er elendige på den tid.

Vi er heldige at få kagen i bryllupsgave fra det bageri min kæreste er i lære, så vi skal bare selv finde ud af indhold og hvordan den skal se ud, så ordner de resten.

Glæder mig til at se billeder hvis du selv kreerer kagen til dagen.

Hej. Jeg skal giftes d. 4 juni i år, så det med jordbærene burde ikke blive et problem.

Min svigermor ringede i går og sagde, at hun meget gerne ville have lov at betale bryllupskagen, så det med at lave den selv er lagt på hylden - men 1000 tak for hjælpen til jer alle alligevel.

-HAHA- Christina

0

Del dette indlæg

En rå marcipan med 400 g. sukker til 1 kg marcipan er mere anonym i smagen og stjæler ikke hele kagens smag, men det er jo smag og behag.

Er det bare almindeligt sukker du vil blande i marcipanen? Kommer det ikke til at knase imellem tænderne?

Jeg troede man skulle bruge flormelis, er det baremig der er helt forkert på den?

Er der nogle tips til hvordan man får marcipanen rullet pænt ud?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En rå marcipan med 400 g. sukker til 1 kg marcipan er mere anonym i smagen og stjæler ikke hele kagens smag, men det er jo smag og behag.

Er det bare almindeligt sukker du vil blande i marcipanen? Kommer det ikke til at knase imellem tænderne?

Jeg troede man skulle bruge flormelis, er det baremig der er helt forkert på den?

Er der nogle tips til hvordan man får marcipanen rullet pænt ud?

Det er helt korrekt at det er flormelis 400-500 g pr kg marcipan. Derudover skal du tilsætte 250-300g glukose for at den bliver så strækbar så muligt. Der er tips til hvordan man ruller marcipanen inde på den side med de to opskrifter, som der bliver henvist til længere oppe.

Håber det kan hjælpe dig!

0

Del dette indlæg

Hej.

Må så lige spørge...

Er det ikke meningen at man skal putte sugarpaste på hele kagen for at det er nemmere at lægge marcipanen over? Eller er det "kun" til de der bomber rundt langs kanten??

Det syntes jeg bare at have læst et sted..

Men hvad ved jeg om sådan noget.. -HAHA--HAHA- Ikke en brik.... -HAHA- Og så at tænke sig, jeg vil lave vores bryllupskage... -HAHA--HAHA-

0

Del dette indlæg

Hej...

Nej sugarpaste bruges i stedet for marcipan hvis man vil have en kage der er helt hvid i stedet for "marcipanfarvet".... Og hvis man overtrækker kagen en dag eller to i forvejen og selvfølgelig stiller den på køl, så bliver sugarpasten ikke hård, og den er lige til at spise lige som marcipan.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja jeg aner overhovedet ikke en dyt om bryllupskager, men vil frygtelig gerne kreere min egen kage til brylluppet, så jeg tænkte om der er andre herinde som overvejer at tage på kursus i at lave bryllupskager?

Det kunne være hygsomt hvis vi var nogle stykker (som måske kunne spejse til diverse remedier).

0

Del dette indlæg

Ja jeg aner overhovedet ikke en dyt om bryllupskager, men vil frygtelig gerne kreere min egen kage til brylluppet, så jeg tænkte om der er andre herinde som overvejer at tage på kursus i at lave bryllupskager?

Det kunne være hygsomt hvis vi var nogle stykker (som måske kunne spejse til diverse remedier).

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg laver selv vore bryllupskage, og går igang i denne uge med at "tvangsindlægge" de gæster vi har løbende indtil brylluppet, som forsøgskaniner.

Har også overvejet kursus. :loveflag:

0

Del dette indlæg

Hej

hvor mange personer strækker den opskrift på sugarpaste til ???... altså hvor stor en kage ...

jeg skal nemlig lave et forsøg på bryllupskage i weekenden ... min datters fødselsdag ... de skal have en prinsessekage ... så jeg tænkte det var en fin lejlighed at afprøve en opskrift :)

0

Del dette indlæg

vil blot sige ... læg et tyndt lag marcipan under sugarpasten så har du en supergod smag....

råhvide kager ... bland 25 % marcpian i sugarpasten...

og i køleskab kan kagen holde flere dage u den at blive hård no problem

lavde 5 kager til min mors 60 ¨års dag .. lavede dem onsdag og lørdag da vi spiste var der no problem

sugarpasten kan også tilsættes aroma

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer