skørpingkultur

musik

16 indlæg i dette emne

Hejsa

Vi har hyret et band der kommer og spiller fra 23.00 - 02.00, hvilket jeg ser meget frem til. Under middagen forestiller jeg mig, at få anskaffet noget piano-musik eller lign. til at køre i baggrunden.

Der hvor jeg er i tvivl med hensyn til musikken er når bandet holder pause, og når de stopper med at spille. Jeg har lidt svært ved at se, hvad det er for musik vi skal have klar, der både opfordrer til dans, og som både den unge og ældre generation kan nyde.

Det må være en fordel at få det over på en mp3, for ellers vil der vel være for meget bøvl og store pauser ved cd-skift.

Er der nogle der har nogle foreslag til godt danse-musik????

Hilsner fra Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa...

Vi vælger at sætte vores bærbare computer til.

Så laver vi en lang rækker 'dinner music' som kan spille i baggrunden mens vi spiser.

Min sødes ene forlover får så en fjernbetjening så han slukker når/hvis der skal synges eller der er nogen der skal holde tale.

Når vi så skal danse - så har vi brudevalsen på computer og derefter mange timers blandet dansemusik. Så kan folk rigtig svinge træbenet :)

Endvidere vælger vi så, at lade alle vores digitalbilleder (fra diverse familiefester mv) kører på skærmen som diasshow. Så kan folk kigge billeder når de lige kommer forbi :heppe:

Vi synes selv det er en rigtig god ide - så det er sådan vi klarer musikken :band:

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Hejsa

Der hvor jeg er i tvivl med hensyn til musikken er når bandet holder pause, og når de stopper med at spille.

<{POST_SNAPBACK}>

Vi har hyret et band, hvor den ene af gutterne der kommer under middagen og spiller på sit orgel/harmonika/piano eller hvad han nu har med !!!! :guitar:

Efter middagen kommer der 2 gutter mere som så spiller op til dans.

Men jeg har faktisk ikke tænkt på om der skal være mere musik når de så er færdige omkring kl. 02:00

Regnede måske med at da så bare var natmad og at folk så småt bare tog hjem....Hmmmmm...

Pernille

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

1000 tak Marie -HAHA- men som jeg plejer at sige kan vi ikke konkurrere med levende musik. Jo vi kan konkurrere på spilletiden og alsidigheden, men vil man have levende musik......

Jo for såvidt angår middagen har vi jo vores pianist, og den løsning er netop lavet for dem som ikke vil undvære levende musik til middagen og festsangene, men også godt vil have noget andet til bagefter.

Men for at vende tilbage til spørgsmålet: Jeg vil klart sige 70'er og 80'er musik + de gamle danske klassikere fra 80'erne. Det er det der er mest efterspørgsel på generelt og samtidig rammer I formentlig også ret bredt blandt Jeres gæster. På vores hjemmeside under profil og repertoire ligger der det jeg kalder "golden hits". Det er lang tid siden at listen er blevet opdateret og ændret men her kan du måske hente noget inspiration.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Tak for jeres svar. Det var da en rigtig go ide med computeren. Det tror jeg vi vil arbejde videre med.

Et -HAHA- til dig, Diskobil fordi du er så konkret ang. musik-stil. Når man som jeg ikke har megen forstand på musik er det fedt at få feed-back fra en erfaren disko-haj :) Vi har nu engang besluttet os for det levende musik, men jeg mener du det er et fedt koncept I tilbyder.

Tak endnu engang - og go´ dag til alle

Hilsner fra Camilla

0

Del dette indlæg

100 tak skal du have -HAHA-

Der er jo ligesom ingen ide i at hyre et mobildiskotek til at spille fra kl. 2 når man ved at en bryllupsfest slutter mellem kl. 2-5, eller afbræk på 1/4 til halv time når bandet holder pause. Det ville være synd både for os, for jer (dem der skal betale) og dem vi i givet fald måtte skuffe som ønsker et "total-arrangement", som det Mariemusen skal have (og har oplevet før).

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Det kan også sagtens være en fordel at holde de her små korte pauser uden musik. Det er jo 10-15 minutter pr gang der snakkes om og for dem som ikke vil gå glip af dansen, kan lige nå en toiletpause, strække benene, hente en ny drink eller liiige snakke med en anden .. -HAHA-

Men hvis I ønsker musik i pauserne kan I sagtens gøre det. Jeg synes så sagtens I kunne vælge noget stille og roligt, når der nu er pause.. :) Bandet kommer jo på igen ikke så længe efter såå.. men igen.. det kommer an på hvad I er til.

Alternativt under middagen.. som Diskobil siger kan I bruge en pianist eller I kan vælge CD'ere / MP3.. Vi har fx. lavet 3 CD'ere kun med dinnermusik på.. her er rigeligt til 5 timers middag med de pauser der kommer.

CD boksen kan bestilles på vores hjemmeside TrioPop.dk

Mange hilsner

Heidi

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men hvis I ønsker musik i pauserne kan I sagtens gøre det. Jeg synes så sagtens I kunne vælge noget stille og roligt, når der nu er pause..  Bandet kommer jo på igen ikke så længe efter såå.. men igen.. det kommer an på hvad I er til.

Der er faktisk nogle bands som helst ser at der ikke er andet musik i pauserne, og jeg kan egentlig godt sætte mig ind i deres tankegang. Hvis de har en rød tråd mellem de forskellige sæt de spiller vil denne let blive brudt. Her taler vi selvfølgelig typisk korte pauser.

0

Del dette indlæg

ja, det lyder da egentlig meget rigtigt hvad I skriver. Det vil jeg tage til mig og lade pause være pause.

Var lige inde og høre TrioPop, og kan sagtens forestille mig den stil under middagen, men sandelig også til dansen efter bandet, hvis dansen altså skal fortsætte. Vil lige lade min kommende mand ( ahh, lyder rart) høre jer, og så tror jeg sandelig vi "springer på" de 3 cd´er.

Camilla

0

Del dette indlæg

Jeg siger ikke at Jeres band nødvendigvis foretrækker musikfri pauser (de lytter jo også til jer). Det afhænger også lidt af hvor lang pausen er. Tal med dem om hvad de syntes der er bedst.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Lad os sige at et band (et fiktivt band :band: ) spiller jazz og blues. Og i pauserne sættes der glad 80'er musik på og alle gæster liver helt op.. så kan det pludselig virke "forkert" at jazz bandet kommer tilbage med en helt anden stil.. så var det egentlig sjovere da der var glad 80'er musik....Så i dette tilfælde er det bedre kun at bruge jazz en hel aften eller undgå musik i pauserne.. om ikke andet blot noget neutralt.

Dette var blot et eksempel på hvordan man bør tage hensyn til hvilken musik man har valgt som band eller stil og så på det der spilles i pauserne.

...Og Camilla, du skal være så velkommen til at springe på vores CD'ere så meget du har lyst -HAHA-

Mange hilsner

Heidi

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dette var blot et eksempel på hvordan man bør tage hensyn til hvilken musik man har valgt som band eller stil og så på det der spilles i pauserne.

Exactly - Dog går det nemmere hvis bandet leverer populær pop/kopi musik, og derfor er det meget forskelligt omg pausemusik er godt eller dårligt. Man kan nemlig også vende den om og sige at hvis bandet holder 1/2 times pause uden musik er der en risiko for at folk går "døde" undervejs.

0

Del dette indlæg

sidste år holdte ´vi min kærestes ( min tilkommendes) 30 års fødselsdag. til den lejlighewd havde jeg bestilt en musikker til at sætte skub i festen. og det må man sige at han gjorde. derfor har vi valgt at få ham igen til den store dag. men denne gang har han en sangerinde med som skulle være helt uovertruffen. jeg kan i hverttilfælde gi´min aller bedste anbefaling. og så er han til at ha´ med at gøre rent prismæssigt Smil.

bandet hedder: Mark & Spencer. deres nummer er 28 26 74 40. bare ring for jeg har reserveret min dag :boohoo:

det kunne være sjovt at hører om jeres erfaringer om bands. for der er godt nok nogle af festmusikkerne der er dyre og møj dårlige

knus tina :bearhug:

0

Del dette indlæg

Lad os sige at et band (et fiktivt band  ) spiller jazz og blues. Og i pauserne sættes der glad 80'er musik på og alle gæster liver helt op.. så kan det pludselig virke "forkert" at jazz bandet kommer tilbage med en helt anden stil.. så var det egentlig sjovere da der var glad 80'er musik....Så i dette tilfælde er det bedre kun at bruge jazz en hel aften eller undgå musik i pauserne.. om ikke andet blot noget neutralt.

I den situation skulle man måske have valgt den glade 80'er musik :bearhug:

Nej spøg til side - jeg forstår fuldt ud hvad du mener.

Under middagen spiller han dinner musik holder så pause mens der gøres klar til dans hvor han får noget spise. Efter den lille pause hvos vi pakker gaver op er han klar igen til at spille til dans

I skal nok forberede Jer på at der ofte slet ikke vl være tid til pause mellem middagen og brudevalsen. Herudover må I ikke undervurdere den tid der går til gaveoppakning. Der går nemt 1 time med det. Dvs. 1 time hvor musikeren og ikke mindst gæsterne "bare sidder og kigger", og det kan virke dræbende på stemningen. Overvej om ikke det er muligt at pakke nogle af gaverne op inden folk går til bords. Alternativt så start så småt under desserten.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer