Guest Nitte

Bryllupsbudget

18 indlæg i dette emne

Vi har lavet et budget over vores bryllup med det som er købt og fremtidige indkøb. Det er meget rart, så man har en ide om, hvad det bliver i alt, men også så vi kan holde øje med om priserne stemmer overens med det, som vi regner med. Så kan vi altid ændre i prisen (forhåbentlig nedad)

Men vi blev da heldigvis ikke overrasket, selvom det er mange penge..... -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja! Det kan hurtig løbe op!

Med som de siger:

It's one time a life time

Jeg fortryder IKKE de penge vi brugte på vores bryllup, selvom det kun var EN dag, som nogen siger.

Skulle det ske - men må Gud forbyde det - at jeg skulle giftes igen, vil jeg aldrig holde sådan en form for fest igen! Det ville blive rådhuset og en middag!

Jeg har holdt min drømmebryllup, og det kan aldrig gøres bedre end gjort!

-HAHA-

0

Del dette indlæg

det er rigtig mange penge - vi snakkede lige om det i sidste uge da vi sad med budgettet - tænk sig - her er udbetalingen til et hus (næsten i hvert fald - oaky, ne go start) og p.t. læser vi begge så at spare 100.000 op på SU - tja, Klaus bliver færdig til sommer, og skulle så gerne nå ar have et arbejde indtil brylluppet, men jeg fortsætter på SU - blier først færdig et haævt år efter brylluppet, jeg arvede dog lidt penge for et lille år siden, og dem har jeg valgt at bruge på brylluppet.

og det er 'once in a lifetime' :heppe:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

mht. økonomi - ja, så kan du måske få nogle generelle fif fra forsiden

Vi sparer det hele op - og betaler det hele selv, dog overnatning til gæsterne undtaget. Det ville blive lidt for dyrt synes jeg!!

hilsner

knirke :loveflag:

0

Del dette indlæg

Vores budget uden overnatning bliver ca 1000 pr snude (incl tøj til os osv) - derudover betaler vi ca 2/3 af gæsternes overnatning på feststedet, da de fleste i forvejen bruger 1000-3000 kr på at flyve herovre. Derfor er vores budget oppe at ringe :guitar: men det bliver alle tiders oplevelse, som jeg glæder mig til at dele med hver en gæst!

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Ja budget er altid en frygtelig ting første gang man kigger på det... Vi bliver ca. 81 gæster og har kalkuleret med omkring de 500 kr. pr. person... Det er ca. 40.000 kr. bare på mad!! Det er jo helt vildt! :(

Indtil videre har vi udgifter på 70.000 kr. og jeg som troede, at det aldrig ville snige sig over de 50.000 kr. ..... hvor er jeg dog naiv!!! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/boohoo.gif

Hvor meget regner I andre med at spendere på dagen???

Hej fra Kathrine

0

Del dette indlæg

Vores fest koster, med kjole og alt det andet 60000 og vi har inviteret 60 gæster.

Herudover koster vores bryllupsrejse 22.000 excl. lommepenge.

Vi får 20000 fra svigerforældre. Resten har vi sparet op.

Knuz,

Morpige

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har en top på 40.000 for ALT. Men vi gør det også ret utraditionelt med helstegt pattegris og fadøl. For vi VIL ikke bruge alt for mange penge på festen. Selvom det er "once in a lifetime" så er der grænser for, hvor meget en fest må koste, efter vores mening i hvert fald http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

0

Del dette indlæg

Vi har valgt at lade en lokal kogekone (jeps...de findes og anbefalelsesværdige http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smilie_flagge14.gif ) lave alt maden og sørge for serveringen. Hun har været brugt ved andre fester af samme størrelse i familien. Incl serveringen, madlavning og evt borddækning ligger prisen på 10.000-12.000 for 100 mennesker.

Det har klart været med til at holde vores budget nede på omkring 50.000 for små 100 gæster. :(

My

0

Del dette indlæg

JA, vi havde også lag et budget på 30.000 kroner for selvom det en en gang, så er der grænser. Men det kommer ikke helt til at holde for selve middagen kommer til at koste knap 30.000 kr for alt har vi regnet os frem til 48.000 kr men så er vi så heldige at min kærestes mor giver 10.000 kr og hans far får vi også 10.000 kr af (det er i stedet for en ferie som alle de andre skal på i ugen op til vores bryllup, så får vi det samme som dem - altså 10.000) Mine forældre giver ikke et præcist beløb men hjælper på anden vis fx laver min mor bryllupskagen, så der sparer vi knap 2500 kr og så har de hjulpet med at få musikken billigere end normalt osv. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Så i den sidste ende kommer vores budget jo til at holde med hjælp fra forældre. Derudover kommer bryllupsrejsen, men den får vi til helt særlige priser for rigtig fed luksus og opvartning.....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg føler mig virkelig heldig!! Vores bryllup bliver slet ikke så dyrt. Min kæreste arbejder på en restaurant, så vi holder festen der hvor vi kan få en rigtig god pris. Min far har en herretøjsforretning, hvor min kæreste har fået smoking, sko og div tilbehør fra. Min egen drømmekjole havde jeg fundet i et blad, og var så heldig at finde en der var brugt til under halv pris. Da jeg selv har været i musikbranchen kan vi også få musikken ret billigt. Indbydelser, bordkort, takkekort mv. laver jeg selv. Min svigermor arbejder i en bagerforretning, hvor de tilfældigvis laver bryllupskager. Transport fra kirken sker i en top tunet toyota celica som ejes af en af vores venner.Og så prikken over iét: Min veninde ejer en blomsterforretning, og skal derfor stå for alle blomster og dekorationer... :toot:

HVOR HELDIG HAR MAN LOV AT VÆRE!! :baa: :baa:

Vores budget ser derfor således ud:

Brudekjole, sko og slør: 3.500

Frisør: 900

Mad og drikke 17.500

Indbydelser mm 500

Ringe 7.500

Musik 3.000

Alle blomster 1.500

Så foreløbig 34.400 kr. De priser jeg har skrevet er nogle vi allerede har fået opgivet eller købt. Der skal nok komme lidt ekstra oveni senere..

Mine svigerforældre giver et tilskud på 10.000 kr. Mine forældre er skilt, men min far giver også ca. 10.000 kr. mens min mor giver 2000 kr.

Det er bare dejligt - og så får vi det ovenikøbet præcis som vi gerne vil have det..

Den store støtte skyldes nok også lidt, at vi lige hat købt hus på landet, som vi flytter ind i den 1. juli. Vi skal giftes den 30. juli.

Held og lykke til jer alle! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/poze.gif :(

0

Del dette indlæg

Ja, vi tilslutter os også den ikke helt dyre ende, for som andre skriver - der er altså grænser... sådan har vi det og der er nu heller ikke til mere end de 30.000,- :(

Meeen, vi er nu også lidt heldige. Kæresten er kok og har forbindelserne;-) brudekjolen fik jeg syet i thailand for 2400;-) og så kender jeg frisør og stylist. Så det letter jo alt sammen i bugetet... Skøøøønt http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/balloon.gif

0

Del dette indlæg

Vi troede at brylluppet ville koste os ca. 50000, men efter vi lagde budget kom vi op på 70000 så det var heldigt at vi lagde et. Vi har sparet alle pengene op og ja, vi er faktisk studerende begge to, har to børn og bor i et dejligt hus. Så alt kan lade sig gøre, så længe man ikke klatter sine penge (og nej, vi er ikke specielt nærige eller går i grimt tøj http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/haha.gif )

Nå, men det fede er, at efter vi har snakket bryllup med vores forældre, så vil mine give 30000 og hans 15000. :guitar:

Så nu står vi med en masse penge som kan stå og samle dejlige renter (som om de er noget at snakke om :( ) For pengene skal ikke gå til at gøre festen mere dyr. Vi har planlagt som vi ønsker det!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I har så evigt ret i, at det er dejligt at kende nogen der kender nogen - vi kender nu også et par kokke, og det smitter da også af på budgettet. Kæresten kender en stylist, som jeg regner med at bruge - hun skal dog liiiiige fragtes til samsø, så det bliver ikke super billigt, men i forhold til hvad det vil koste at få en frisør/stylist jeg ikke kender til at sejle til samsø, ja, så er det billigt.

mht. blomsterdekorationer, brudebuket osv. så får vi det lavet gennem kæresten arbejde så det skulle gerne ende på et 0..

og, ja så arbejder jeg i et bolighus i weekenderne, så stearinlys, oppyntning osv. skulle gerne komme lidt ned i prs på den regning (hvis ikke jeg bare ender med at købe super kvali' i stedet for :( = arbejdsskade :toot: )

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif

0

Del dette indlæg

Uha, har overvejet at gå igang med et budget, men er lidt mange for at få et chok når jeg ser tallet :baa:

Men jeg tror det løber op i ca. 55 til 60 tusind.

Min forældre giver 10000 kr. til min brudekjole, så det er jo dejligt.

Min bror er bager så han laver bryllupslagkagen, tror det bliver hans gave til os :toot:

Min mor skal lave brudebuketten og knaphulsbuketter, så det er bare blomsterne vi skal betale der. Jeg vil så betale hendes hårsætning (y) man er vel en god datter.

Ellers:

Mad/kro : ca. 30.000 kr

musik : 12.000 kr

tøj til søren, ringe, invitationer, billeder, tingel tangel : ca. 20.000

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif :(

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer