Guest trinekni

morgengave

25 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Min mand er en rigtig solbrillemand, men synes det er vildt at ofre mere end 2-300 kr. for et par solbriller til sig selv- så nu har jeg grebet chancen og købt et par rigtig lækre Dolce & Gabbana briller af den slags han synes er fede, men som han aldrig selv ville købe

0

Del dette indlæg

Jeg er i gang med researche lidt på en rigtig oplever-weekend som gave til min mand. Jeg forestiller mig en Københavnertur med hotel, lidt musical og en god middag på Nyhavn Færgekro.

Sådan noget kan jo blive helt fantastisk dyrt, men hvis man ikke har luksusvaner, kan man jo bo på Jørgensens Hotel, som er en anelse vandrehjemsagtigt, men til gengæld s.... billigt. Check det evt. på www.joergensenshotel.dk

Til gengæld for den billige boform kan man jo fyre lidt krudt af på eksempelvist en tur i det kongelige eller på Det ny teater. jeg har engang fået morgenbuffet på Dángleterre, og det er en oplevelse, som man skal unde sig selv. Egentlig heller ikke særlig dyrt.

Andre ideer modtages med kyshånd!!!

Venligst Ditte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand - stadivæk underligt at skrive dette, idet vi blev gift i går.... - har haft utrolig travlt den sidste mdr. med at få vores hus helt shinet op til vores surprisebryllup, hvorfor han slet ikke har haft tid til at spille golf, hvilket han ellers gør MEGET jævnligt.... Nu skal vi jo så have ham i form igen ret hurtigt da han er med i en amatør tunering, hvor de første kampe skal spilles ret snart.

For at få gjort ham rigtig skarp, har jeg derfor foræret ham 4 træningslektioner med golf-guruen Leif Nyholm.

Min kæsteste - ups MAND, blev overlykkelig og var vist ret glad for at det var mig som var blevet hans kone.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Morgengavén!

Vi skal jo giftes fordi vi gerne vil have nogle børn. Så faktisk Har jeg tænkt mig at time det, og om muligt gi' ham et scanningsbillede af hans "søn" *GG* i bryllupsgave.

Har simpelthen bare tænkt mig at "snyde" ham og ligeledes familien, og så i min bryllupstale til gommen give ham scanningsbilledet pænt indpakket og i ramme, og lade ham åbne det ved bordet og på den måde lade "bomben" springe....

Mine eneste to "små" problemer er så:

1. Dels om det overhoved kan gi' sig. Starter forsøget 3-4 perioder før bryluppet.

2. Dels om jeg kan skjule graviditeten så længe, hvis der er bingo. Sidste gang kastede jeg op i en uendelighed.

(Min datter er 4 år nu.) Til gengæld var graviditen ikke "synlig" før 5-6 mdr, selv om jeg gætter på det vil gå hurtigere denne gang.

Et scanningsbillede koster 700 - 1000 kr. på en privatklinik og kan scannes fra 5-6 graviditetsuge.

Ellers må han "nøjes" med et dykkerkursus på vores bryllupsrejse.

0

Del dette indlæg

Det er en storslået idé, hvis det kan lade sig gøre!

Har en gang været til et bryllup, hvor det i talen blev afsløret at bruden var gravid. Der var så stilhed i 1-2 sekunder indtil det 'sev ind' - og så jublede og tudede de allesammen. Det var virkelig festligt.

Og har man et scanningsbillede gør det jo bare det hele sjovere og mere 'håndgribeligt'.

Held og lykke med projektet.

Mim

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

min veninde blev gift i lørdags og de gav den inden brylluppet, så nu var vi kommet i tvivl om hvornår den skulle gives. min man ønsker sig et ur, så jeg giver ham et med vores bryllupsdato graveret på bagsiden. så kan han forhåbentligt også altid huske vores bryllupsdag.

knnnusssser trine

0

Del dette indlæg

Her er hvad Bryllupsklar.dk skriver om traditionen i forbindelse med morgengaven. Og det stemmer helt overens med det, jeg har læst i efterhånden MANGE blade! Postet billede

En morgengave gives den første morgen efter brylluppet. Førhen var det kun bruden, der fik en morgengave. Morgengaven var en forhåndsaftalt pengesum, som skulle sikre kvinden særeje i det tilfælde, at hun forblev barnløs, og derfor ikke havde juridisk ret til at arve sin mand. I dagens Danmark har en morgengave ikke denne betydning, og det er også normalt, at både brud og brudgom giver hinanden en morgengave. En morgengave bør være en personlig og varig gave, eksempler herpå kan være en ring til bruden, og manchetknappet eller slipsenål til brudgommen.

Mvh.

Brud 2004

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi blev gift i lørdags. Vi var godt klar over at morgengaven skulle gives søndag morgen, men da vi sad og hyggede sent fredag aften (vi skulle giftes på rådhus, så vi har været sammen både fredag og lørdag formiddag), blev vi enige om, at vi havde lyst til at glæde hinanden på daværende tidspunkt, hvorfor vi udvekslede gaver fredag aften. Det var faktisk en hyggelig ting at gøre, inden det hele gik løs.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde ellers aftalt at springe morgengaven over, men den aftale kunne min mand åbenbart ikke holde Postet billede)

Han gav "os" to billetter til Cirkus Revyen, så vi kan få os en fornøjelig aften sammen.

Det er jo godt nok ikke noget varigt - altså en "ting", men til gengæld bliver det en oplevelse for os to sammen. - Det er såååå længe siden vi har været "ude" - hvis man lige ser bort fra brylluppet altså...

0

Del dette indlæg

Hej!

Hvad med en god billedserie af dig selv. Hvilken mand ville ikke elske det. www.fotostudiet.dk

Eller hvis han er vild med biler (audiTT) er der et sted, hvor man kan blive hentet og bragt i sådan en. Man kan også selv blive hentet i den og få taget billeder sammen med bilen.

Knus Mie

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer