Guest Mim

ARGH - det hår!

13 indlæg i dette emne

Jeg kan stadig ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal stille op med mit hår...

Jeg var hos en frisør i lørdags (en jeg ikke kendte i forvejen) for at tale om min frisure. Hun ville ikke lave en prøveopsætning (det er der ingen af de frisører jeg har spurgt der vil!) - for hun sagde at det alligevel aldrig blev ens to gange. Men vi talte lidt og hun satte nogle nåle i mit hår for at forklare hvad hun mente.

Og hendes idéer lød da meget gode - og jeg tror hun har forstået hvad jeg gerne vil have. MEN ud fra den løse 'opsats' hun lavede på 5-10 minutter er det jo MEGET svært at bedømme om kvinden virkelig kan sit kram!

Jeg er fristet til at bruge hende, for hun bor 10 numre fra mit hus og hun er ikke dyr (800 for både hår og makeup). Omvendt føles det lidt mærkeligt at lægge sit hår i hænderne på én, som man ikke kender og ikke ved om man kan stole på. Jeg kan desværre ikke bruge min egen frisør, da han ikke sætter hår op.

Hvad gør I andre - tager I bare chancen?

Endvidere er jeg ikke helt sikker på tidsplanen. Jeg skal være hos frisøren kl. 10.00 og er efter sigende færdig kl. 12.00. Jeg skal giftes kl. 13.00 (5 minutters kørsel til kirken) På de to timer skal der vaskes, tørres og sættes hår, samt lægges make-up (hun har i det mindste indvillget i at lave en prøve-makeup i forvejen).

Er det mon tid nok?

Ville være rigtig glad for et par gode råd om dette emne.....

Mim

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

din tidsplan er meget stram. Min håropsætning + make-up tog 2½ time, og så skulle jeg jo hjem og have kjolen på bagefter.

Jeg tror godt du kan stole på frisøren, men det er da skønnest at komme hen et sted, hvor man er rolig ved tanken om et godt resultat. Det må være op til dig og din intuition.

0

Del dette indlæg

hejsa mim

jeg har hyret min egen frisør, hun skulle have 400 og 750 for at komme hjem til mig.(jeg har kort hår og synes derfor det er svært at få det hele med op. havde jeg haft langt hår havde jeg nok fået min veninde til det, satte hendes da hun blev gift) jeg får hende til at komme herhjem.

skal først giftes kl.16.00 men skal op til hende om formiddagen og have sat nogle curler i og så kommer hun senere. 750 det er uden makeup. og jo det er en smule penge, men dem vil jeg gerne ofre især de sidste på at hun kommer her, da jeg ellers skulle gå nogle timer med det opsat, inden kl. bliver 16.

det er dyrt, men det er garanteret det værd. kan din egen frisør ikke den dag????

det er jo rart det er en som i forvejen kender dit hår

knus fra trine

0

Del dette indlæg

Hej Mim

Jeg har fundet en som kommer hjem til mine forældre. Hun sætter hår og ordner makeup og det har hun kalkuleret 2 timer til. Hun er stylist/makeupartist og er vant til at ordne hår og makeup, det gør nok også at hun kan ordne det rimeligt hurtigt. Jeg har langt hår, men stoler blindt på når hun siger at det ikke bliver noget problem inden for det tidsrum. Prøv måske at hør lidt nærmere med frisøren om hun ofte sætter hår, hvis hun gør har hun nok også en vis ekspertise og ved ca. hvor lang tid det tager.

Er der nogle der har nogle finde billeder af langhårsopsætninger, jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg vil have mit hår.

Hilsen Julibruden

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej med jer!

Jeg bor i Schweiz i øjeblikket og har derfor desværre ikke mulighed for at undersøge forskellige frisørers måder at sætte hår på. Jeg søger derfor lidt kyndig vejledning; Jeg har valgt en "tilfældig" frisør, som jeg fik anbefalet af det sted hvor jeg skal have lavet make-up. Hos den frisør mener de at det skal tage 2½ time at få sat håret - og derefter skal jeg så have make-up på i en time. Da jeg skal giftes kl. 15, betyder dette at jeg skal være hos frisøren klokken 9 om morgenen for at nå det hele. Synes I ikke at det lyder vildt? Frisøren har lige vundet DM i "lang-hårs frisering" - så man må formode at hun ved hvor langt tid det tager -men alligevel? Det ville da være rart at kunne sove bare lidt længere, når nu det bliver sådan en lang dag? Postet billede

Det lyder som om det mest almindelige er halvanden time hos frisøren, eller hvad?

Knus fra Lulu

[Dette indlæg er redigeret af Lulu (edited 30 Juni 2003).]

0

Del dette indlæg

Hej Mim

Jeg har talt med adskillige frisører og følte mig ikke helt tryg ved nogle af dem.

På Klub...bla..bla... fandt jeg navnet på en stylist, som jeg senere har mødt og selv uden prøve-makup og -hår stoler jeg på, at hun kan sit kram.

Hun kommer hjem til mig, og regner med at bruge to timer. Det koster 1050,- + kørsel.

Jeg har set flere indlæg på Klub...bla..bla..., hvor hun får ros. Hun hedder Charlotte Elsted og bor i København.

Hilsener fra

Augusta

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg var hos frisøren kl 13 der fik jeg sat hår langt hår med blomster indeflettet samt lagt makeup jeg havde mit udstyr med til frisøren og fik hende til at hjælpe mig i kjolen jeg skulle giftes kl 15 vi nåede det hele og fik enda tid til lidt hygge samt kaffe med min far inden det var tid til at tage afsted til kirken

så jeg mener de 2 timer er nok

held og lykke

vita

0

Del dette indlæg

Jeg vil også godt indrømme, at mit hår og makeuppen er ved at drive mig til vanvid.

Jeg har også langt hår,- og hvordan skal det sættes op?. og skal jeg have pandehår, eller skal det friseres væk fra ansigtet.

Den mobile frisør er utrolig billig,- så billig, at jeg næsten har kvaler ved at forsøge mig. Hun tager 300 kr. for opsætning OG makeup!. Prøveopsætningen er sådan løseligt med et par klemmer sagde hun,- så uanset hvad, synes jeg det er et sats......

------------------

Keep smiling

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Det er skam ganske rigtigt hvad Merete skriver.

Hende vi (Merete og jeg) taler kalder sig for mobilfrisøren.

Hun kommer fra fyn og kører også kun ud der efter hvad jeg ved.

Og tager 300 kr med prøveopsætning. Og da jeg snakkede med hende kunne hun da lave næsten hvad jeg ønskede...skulle dog selv betale matrialer(perler/blomster) til hår.

eg skal have prøveopsætning i uge 30, så må jeg jo se om det er rigtigt, at pris og kvalitet ikke altid hænger sammen...det håber jeg da på...

Knus

Connie

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer