Guest FrkMadsen

Ikke-religiøse "Salmer"

11 indlæg i dette emne

Hejsa

Med bare en måned til vores bryllupsdag, er jeg desperat efter at finde nogle sange UDEN religiøse henvisninger, men fyldt med kærlighed, som man kan synge ved en borgerlig vielse i det fri.

Jeg har ledt og kan simpelhen ikke finde på noget, og er dårlig til at huske titler. Så jeg har inderligt brug for jeres hjælp... Det skal være noget, som alle kender teksten på (uden at det er på Jeg Er Havren), da sækkepibemanden formentlig ikke kender melodier på danske sange.

Takker på forhånd! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Prøv at se i højskolesangbogen.

Her er et forslag - Du kom med alt det der var dig...af Jens Rosendahl

Du kom med alt det der var dig

og sprængte hver en spærret vej

og hvilket forår blev det!

Det år, da alt blev stærkt og klart

og vildt og fyldt med tøbrudsfart

og alting råbte: lev det!

Jeg stormede ud og købte øl

ja, vinterens gamle, stive føl

for ud på grønne enge

og du blev varm og lys og fuld

og håret vat det pure guld

som solen - skjult for længe.

Og blomster åbnede sig og så

at nu blev himlen stor og blå

og stunden født til glæde

Din næve var så varm og god

og du blev smuk og fuld af mod

så smuk, jeg måtte græde.

Vorherre selv bød ind til fest

og kyssede hver benovet gæst

i kærlighedens sale

med øjne, undrende og blå

vi bare så og så og så

og slugte livets tale:

At livet det er livet værd

på trods af tvivl og stort besvær

på trods af det der smerter,

og kærligheden er og blir

og hvad end hele verden si'r,

så har den vore hjerter.

Hilsen Bettina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med kun at tage de 2 første vers af " det er så yndigt at følges ad.." der står ikke noget om gud/jesus i dem, det regner vi med at gøre, da min svigerfar er parkistaner. Min kæreste og jeg skal giftes i kirke, hvilket han ( læs svigerfar9 ikke var særlig glad for har vi valgt at lave cermonien så lidt kristen som muligt.

Ellers hvad med den sang fra Kim larsen, hvor han synger " livet er langt lykken er kort...." har læst i et blad at et brudepar har haft brugt den som den sidste sang i deres vielse.

:bearhug:

helse

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Har du tjekket på confetti?

:bearhug:

Tjekker lige hvad vi brugte. Ja jeg mente nok jeg havde den hjemmeside et eller andet sted. Jeg brugte nogle herfra Danish Church Vancouver. Der var så nogen som ikke stod her, så skrev jeg til dem, og de ville meget gerne levere en oversættelse. Jeg ved fra min veninde, at de også oversætter fra højskolesangbogen. Jeg spurgte nemlig den danske præst i London og han fortalte, at de er rigtig gode til det. Der er jo en del danske sange, der allerede findes på engelsk. Så prøv at kontakt dem. Jeg har kun positivt, at sige om dem. De kan med garanti også vejlede dig.

:)

Redigeret af Winnie
0

Del dette indlæg

Problemet er, at de ikke må have noget med religion at gøre, når vi skal borgerlig vies af en giftefoged. Dog har vi fået lov til at synge de to første vers af Det Er Så Yndigt, hvor ingen navne nævnes. :bearhug:

Men det er lidt kort, så hvis der var en anden løsning, leder jeg stadig efter en bedre sang.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den er god og jeg har selv "skrålet" den til mange fester, men alligevel synes jeg, at den giver en følelse af efterdønningerne af et skænderi... der er så mange forbehold og fortielser i teksten - efter min mening.

Jeg har taget tre vers fra Det Er Så Yndigt, og byttet to ord ud, så den passer til en borgerlig vielse. Så håber jeg bare, at der ikke er for mange, der kan den udenad, men synger som i vielsesprogrammet. -HAHA-

Tak for jeres godeforslag!! :bearhug:

Hvert ægtepar, som med kærlighed

i jeres favn holder bryllupsgilde,

skønt alt i verden går op og ned,

skal finde tidlig og finde silde:

Det er dog gammen

/: at sidde sammen :/

hvor arneflammen

/: er kærlighed :/

0

Del dette indlæg

Tak, den ser rigtig sød ud, men den går desværre heller ikke, da den også er religiøs. Er det ikke bare utroligt, hvor mange sange man kender, uden man tænker over, at de henviser til Gud, Jesus m.fl?

En yndig og frydefuld sommertid

i al sin herlighed,

den glæder og trøster så mangen en,

alt ved Guds kærlighed.

Den fører blomsterskaren frem,

og rosen rød, så dejlig og sød,

den ser du da igen.

Jeg tror vi holder os til Der Er Så Yndigt, som beskrevet ovenfor. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer