Fluff

Bryllupskagen..

17 indlæg i dette emne

Hejsa..

Min veninde er ved at gå i koma over at jeg vil lave min egen bryllupskage.. Hun siger at det må man ikke. At det betyder uheld..

Nu har jeg trævlet igennem alle mine blade, og kan altså ikke finde noget om at man ikke må...

Men så var det at jeg lige ville høre jer.. Må man det??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har heller ikke hørt noget om at man ikke selv må lave den! Men har du tid og overskud til det?

:) Cyen

hvis man laver Betty's så er der en plan dr strækker sig over en uge. Laver lidt hver dag. Tror godt at det kan lade sig gøre. Det håber jeg dælme... Jeg er optimist... :balloon:

0

Del dette indlæg

Hejsa

Det eneste jeg har hørt man ikke selv må gøre er at sy brudekjolen, da hvert sting man tager på kjolen skulle blive til en tåre i ægteskabet, (og det er altså ikke for at fornærme dem der syr selv :iloveyou: , det er jo bare gammel overtro) men kagen, nej der mener jeg ikke din veninde har ret.

:loveflag: Rikke

Redigeret af hyacinth
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Det eneste jeg har hørt man ikke selv må gøre er at sy brudekjolen, da hvert sting man tager på kjolen skulle blive til en tåre i ægteskabet, (og det er altså ikke for at fornærme dem der syr selv ()() , det er jo bare gammel overtro) men kagen, nej der mener jeg ikke din veninde har ret.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er nu ikke altid det går sådan.

Min mor syede selv sin brudekjole, og har indtil nu ikke haft mange tårer i sit ægteskab med min far....der nu har varet i 30 år

Men jeg har altså heller ikke hørt at man ikke selv må bage kagen

:iloveyou: Maibrit

0

Del dette indlæg

Hejsa

Det eneste jeg har hørt man ikke selv må gøre er at sy brudekjolen, da hvert sting man tager på kjolen skulle blive til en tåre i ægteskabet, (og det er altså ikke for at fornærme dem der syr selv ()() , det er jo bare gammel overtro) men kagen, nej der mener jeg ikke din veninde har ret.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er nu ikke altid det går sådan.

Min mor syede selv sin brudekjole, og har indtil nu ikke haft mange tårer i sit ægteskab med min far....der nu har varet i 30 år

Men jeg har altså heller ikke hørt at man ikke selv må bage kagen

:iloveyou: Maibrit

<{POST_SNAPBACK}>

Hejsa Maibrit

nej, men som jeg nævner er det jo også bare overtro :bearhug: og det ville så absolut heller ikke have holdt mig fra at sy kjolen selv, hvis jeg havde haft evnerne til det -HAHA- Tænker egentlig også det samme med kagen, det er jo bare pjat og overtro, så hvis man har tid og lyst er det da bare med at kaste sig ud i det. Nogle gange er alle disse forstokkede traditioner jo heller ikke tidssvarende og trænger efter min mening ofte til at blive brudt

()() Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Jeg har heller ikke hørt om dette overtro

Jeg vil også gerne selv lave den, men den kommende mener at det skal jeg ikke tænke på, og at det skal overlades til andre.

Men jeg regner med at har bliver overtalt til at det er mig der laver den :bearhug:

På det punkt er jeg af den opfattelse hvis man vil have det gjort godt ( ikke fordi konditorne ikke gør det godt nok) så må man selv gøre det -HAHA- også er det jo billigere -HAHA--HAHA-

Jeg elsker at bage og pynte ( nogen siger endda at det smager og ser godt ud :bearhug: )

:)

Tina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

har aldrig hørt at det skulle bringe uheld selv at bage sin kage det eneste overtro jeg har hørt om iforbindelse med kagen er at man skal sørge for at alle inviterede får et stykke så er nogen forhindret i at komme skal man sørge for forsendelse så de alligevel modtager et stykke ellers skulle det bringe uheld det sagde man ihevertfald i USA hvor jeg tilbragte det meste af min barndom, men det er måske kun over there den overtro er gældende?? :respekt: ..... Må tilstå at jeg tager hatten af hvordan hvis det kan overkomme at bage den selv det må da være et temmeligt stort projekt!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer