arno

1 års bryllupsdag

21 indlæg i dette emne

Nu nærmer dagen sig... - vores 1 års bryllupsdag!! Det er søndag d. 8.5.2005 hvor vi har været gift i 1 år - som tiden dog er FLØJET afsted... Det er ikke til at fatte!!

Men hvad gør jeg ved det? Hvordan fejrer vi den? Hvordan viser jeg min husbond at jeg er så glad for ham, og at jeg er uendeligt lykkelig over at vi har været gift i 1 år?? Jeg har ikke en masse penge, så jeg kan ikke købe en fed, dyr gave - ej heller tage afsted på en romantisk weekend, eller lign. Men hvad gør jeg så? Har en idé om at han har fundet på noget genialt til mig... - og jeg vil jo ikke stå på dagen med ingenting :loveflag:

Vi har snakket om at tage ud og spise sammen om aftenen. Og min søster har spurgt om hun må kigge forbi omkring middag. Men ellers har vi ikke snakket om mere. Og jeg er TOTALT TOM for idéer... - derfor håber jeg at I måske kunne hjælpe mig med en masse sjove, romantiske og go'e idéer (billige...), til at gøre vores 1 års bryllupsdag til en uforglemmelig oplevelse!!

/arno

post-1053-1113202813.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Istedet for at tage ud at spise kunne du overraske ham med en picknik på jeres stuegulv.

Læge en dug på kulvet, sæt stearinlys op i hele stuen, køb nogle flotte roser og en god rødvin og lave så en picknik med fransk flutes, div. oste og sydlanske pølser (Scorizo eller andre lufttørrede pølser).

0

Del dette indlæg

heja

hvor ser I flotte ud sammen, vildt godt billede. og så lige et stort tillykke med jeres kommende bryllupsdag :iloveyou:

hm svært at svare på den med din mand, har han ikke hobby, du kunne give ham noget til, der ikke kostede en bondegård

Hvad med en romantisk picnic, som du stod for og overraskede ham med, en sejltur, ja eller en form for oplevelse, så som en udstilling, teater o.l.

:loveflag: Rikke

0

Del dette indlæg

Istedet for at tage ud at spise kunne du overraske ham med en picknik på jeres stuegulv.

Læge en dug på kulvet, sæt stearinlys op i hele stuen, køb nogle flotte roser og en god rødvin og lave så en picknik med fransk flutes, div. oste og sydlanske pølser (Scorizo eller andre lufttørrede pølser).

<{POST_SNAPBACK}>

to sjæle en tanke mht. picnikken, du var bare hurtigere end jeg på tasterne :iloveyou: også en god ide at gøre det hjemme

:loveflag: Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hm svært at svare på den med din mand, har han ikke hobby, du kunne give ham noget til, der ikke kostede en bondegård

Han er stor 2. verdenskrigs-freak. Har bl.a. skrevet en bog om Silkeborg Bad, som var det militære hovedkvarter under 2. verdenskrig. Og så er han beton-tosse (tager rundt og kigger på bunkere af og til).

Men hvad kan jeg bruge DET til???

0

Del dette indlæg

Nu nærmer dagen sig... - vores 1 års bryllupsdag!! Det er søndag d. 8.5.2005 hvor vi har været gift i 1 år - som tiden dog er FLØJET afsted... Det er ikke til at fatte!!

Men hvad gør jeg ved det? Hvordan fejrer vi den? Hvordan viser jeg min husbond at jeg er så glad for ham, og at jeg er uendeligt lykkelig over at vi har været gift i 1 år?? Jeg har ikke en masse penge, så jeg kan ikke købe en fed, dyr gave - ej heller tage afsted på en romantisk weekend, eller lign. Men hvad gør jeg så? Har en idé om at han har fundet på noget genialt til mig... - og jeg vil jo ikke stå på dagen med ingenting :loveflag:

Vi har snakket om at tage ud og spise sammen om aftenen. Og min søster har spurgt om hun må kigge forbi omkring middag. Men ellers har vi ikke snakket om mere. Og jeg er TOTALT TOM for idéer... - derfor håber jeg at I måske kunne hjælpe mig med en masse sjove, romantiske og go'e idéer (billige...), til at gøre vores 1 års bryllupsdag til en uforglemmelig oplevelse!!

/arno

<{POST_SNAPBACK}>

VAUW en flot brudebuket!!!! :iloveyou:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Idéen med en picnic lyder indtil videre som det bedste bud... Vi har ikke bil (og jeg har ikke kørekort), så det er ikke så nemt lige at smutte til Vesterhavet for at lave det ude ved en bunker. Men jeg tror da at det ville være hyggeligt at picnic'e på gulvet i stuen - og billigt... :bearhug: Min mand ELSKER levende lys, så jeg ville score nogle billige points ved at stable 100 af dem på benene.

Flere forslag og go'e idéer??? Jeg vil jo egentlig også gerne give ham en lille gave af een eller anden slags...

0

Del dette indlæg

<{POST_SNAPBACK}>

Han er stor 2. verdenskrigs-freak. Har bl.a. skrevet en bog om Silkeborg Bad, som var det militære hovedkvarter under 2. verdenskrig. Og så er han beton-tosse (tager rundt og kigger på bunkere af og til).

Men hvad kan jeg bruge DET til???

<{POST_SNAPBACK}>

Ellers er der jo flere forskellige museer der beskæfttiger sig med 2. verdenskrig... Eller hvad med at inviterer ham på en endagstur til sønderjylland og besøge frøslev-lejren, som er en koncentrationslejr fra 2. verdenskrig (af de mindre skræmmende)...

Nu ved jeg godt at de fleste mennekser ikke synes museer er det mest romantiske i verden (guderne må vide hvorfor, for jeg ELSKER dem!), men hvis det er det der interesserer ham, så er det jo netop romantisk at du tænker på hans interesser - og så kan i jo tage picnic'en i lejren - det er tilladt.

held og lykke med at finde ud af noget, og tillykke på dagen.

Badutski

0

Del dette indlæg

Det lyder som alle tiders idé at overraske ham med noget, så det skal vi da have hjulpet dig med!

Hvis din søster har tilbudt at komme forbi til middagen, kunne hun så ikke lokkes til at køre jer et sted hen på picnic - og hente jer igen på aftalt tid, hvis I ikke har mulighed for at ringe mobilt?

Held og lykke!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min kæreste er også 2. verdenskrigs-fan. :bearhug: Hvad med at købe bogen

"Under hagekors og dannebrog" til ham - de er på tilbud i Bilka i denne uge.

De har også nogle mammutbøger skrevet af Sven Hazel og omhandlende 2. verdenskrig (primært set fra tyskernes side)

Håber det måske var en hjælp til en lille ting :blush:

0

Del dette indlæg

Jeg vil nok også umiddelbart foreslå en hjemmelavet middag med levende lys osv.. om det så skal være som picnic eller noget andet, det er jo op til dig selv.

Derudover ville jeg formentlig lave et digt til ham og ramme ind måske, og give ham, hvor du kommer ud med dine kærlige følelser for ham. Eller du kunne give ham en pæn lighter, nøglering eller lign. hvor du fik indgraveret noget i.. f.eks. "Din for evigt".

Du kunne også få en veninde til at hjælpe dig med at tage nogle pæne billeder af dig og så sætte dem i en flot ramme og give ham.

Ved ikke lige om noget af det passer dit temperament?? Ellers må jeg se, om jeg kan finde på flere alternativer.. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Min mand har været på alle museer der findes i Danmark vedr 2. verdenskrig - og han er leder af Silkeborg Bunkermuseum... - så det ville ikke være noget specielt at slæbe ham ned til et sådant museum. Han har set dem alle sammen mange mange gange :bearhug: Også Frøslevlejren (det var ellers en go' ide, hvis ikke liiiiige...).

Og min søster har heller ikke hverken bil eller kørekort... - så det er ikke det vilde hun kan køre os nogen steder :blush: Men den idé var ellers også go'.

BØGER: Min kjære husbond er den stolte ejer af ALT hvad der er værd at eje af litteratur indenfor 2.verdenskrig - så jeg kan ikke gi' ham en bog som han ikke allerede har. Han har dem allesammen... (y) Og han er MEGET kritisk med hvad han skal have i sin samling. :) Han har vist omkring 1000 bøger om emnet.

---

Det er i det hele taget ikke nemt at gi' mig råd, kan jeg ligesom se på det hele... Men jeg håber at I fortsætter med at skrive!! Jeg vil i hvert fald arbejde på et lille digt (men sådan nogle har han fået en del af allerede - min første gave til ham var en hel BOG med digte skrevet til og om ham...) :( Og så tænker jeg stadigvæk lidt på den picnic... - det med stearinlys er LIGE ham!

0

Del dette indlæg

Hej Mette

Hvad med at leje en lille robåd el. lign. og sejle en tur på søerne, eller bare en af dem :bearhug: Tage en lille kurv med med lidt vin eller importeret øl (kan være lige så godt som vin, siger min kære gemal) og lækre sandwiches. Og så bare bruge dagen på at nyde hinanden.

Det behøver jo ikke at være dyrt, at sige at man elsker hinanden (undskyld - det lyder da voldsomt som en kliché :blush: ).

Bare lige et lille forslag fra mig. Silkeborg har jo de mest fantastiske naturskønne områder, så det er da bare at springe ud i den grønne skov...

Mette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis I e-mailer sammen, hvad så med at samle alle jeres e-mails og få dem bundet ind i bogform... Evt. kan du krydre det med håndskrevne digte og beskeder, hvis du har skrevet nogle til ham gennem tiden.

:bearhug:) Du kan jo altid gemme den i bunden af picnickurven.

0

Del dette indlæg

Du kunne også lave en ren forkælelses dag a´la "bliv bare liggende i sengen så henter jeg din morgen mad" eller når han kommer hjem fra arbejde"smid dig i sofaen, så henter jeg en kold øl og dine hjemmesko".....alt efter hvordan det nu fungere hjemme hos jer!!!!! Kort sagt pas ham op og forkæl ham for en dag (aldrig længere :) )

M. h. t. din brudebuket, så havde jeg aldrig troet at rød og orange kunne være så flot sammen, jeg er fuldstændig solgt.

Bolette

0

Del dette indlæg

Hvis I e-mailer sammen, hvad så med at samle alle jeres e-mails og få dem bundet ind i bogform... Evt. kan du krydre det med håndskrevne digte og beskeder, hvis du har skrevet nogle til ham gennem tiden.

:bearhug:) Du kan jo altid gemme den i bunden af picnickurven.

Det var faktisk en RIGTIG sød idé!! Da vi mødte hinanden via www.dating.dk (internettet), er det jo rent faktisk en OPLAGT idé at lave sådan en lille bog af en slags! Vi sendte en del emails til hinanden i starten, og har da også sendt et par stykker siden. - og så får jeg jo dækket den del med "papir" ind, fordi det er 1 års dagen :):bearhug: FED idé!! Den snupper jeg, og går i gang med at samle ind med det samme.

Men hvordan gør jeg liiiiiiiiiige det med at "binde ind i bogform"...? Nogle super-idéer??

/arno

0

Del dette indlæg

Du kunne også lave en ren forkælelses dag a´la "bliv bare liggende i sengen så henter jeg din morgen mad" eller når han kommer hjem fra arbejde"smid dig i sofaen, så henter jeg en kold øl og dine hjemmesko".....alt efter hvordan det nu fungere hjemme hos jer!!!!! Kort sagt pas ham op og forkæl ham for en dag  (aldrig længere http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/whistling.gif )

M. h. t. din brudebuket, så havde jeg aldrig troet at rød og orange kunne være så flot sammen, jeg er fuldstændig solgt.

Bolette

Det lyder heller ikke dårligt med en gang morgenmad på sengen... - nu er det søndag, så han skal ikke nogen steder den dag. Og i skal have det passet ind i at min lillesøster kommer omkring middag. Men MORGENMADEN kan jeg godt få serveret til ham :bearhug: - det har jeg faktisk aldrig gjort før, fordi jeg mener at det lidt er noget rod, men så bliver det om så meget mere en stor overraskelse for ham! :)

:)

Angående BRUDEBUKETTEN - så er jeg da glad for at du (og andre) kan li' den! Det eneste jeg havde sagt til Dan om mine "blomster-ønsker" var, at der skulle være røde roser i (DYRT, da vi blev gift lige omkring MORS DAG!!), og at den skulle "hænge" på een eller anden måde. Det var lykkes Dan at bilde mig ind at det var en blanding af nelliker og roser, og det forventede jeg. STOR var overraskelsen da jeg stod i våbenhuset og så den for første gang (DET KAN GODT ANBEFALES AT HOLDE FAST I DEN TRADITION!! - FOR DET ER EN FED OPLEVELSE, TØSER!!)! Og Dan havde fundet nogle små søde perlemorfarvede hjerter, som hende der lavede buketten havde svunget rundt mellem blomsterne. Det ses ikke så godt på billedet, men NØJJJ hvor var det bare fint!! Da vores tema var HJERTERNES FEST, og der var hjerter ud over det hele, var det simpelthen bare perfekt :bearhug: Dan deltog ellers overhovedet ikke i planlægningen af dagen - det ville jeg gerne stå for, men inddrog ham selvfølgelig i beslutningerne.

Det spøjse ved det hele er så, at det sted jeg havde fundet til at tage billederne i efter vielsen, matchede TOTALT til brudebuketten!! (røde og orange farver!). Det var virkelig sjovt, og der er mange som tror at stedet er valgt bevidst efter farverne i buketten; det er det bare slet ikke, fordi det er mig der valgte stedet, og Dan der suverænt valgte buketten http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/whistling.gif Sjovt, ikk??

/arno

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

-HAHA-) Du kan jo altid gemme den i bunden af picnickurven.

Det var faktisk en RIGTIG sød idé!! Da vi mødte hinanden via www.dating.dk (internettet), er det jo rent faktisk en OPLAGT idé at lave sådan en lille bog af en slags! Vi sendte en del emails til hinanden i starten, og har da også sendt et par stykker siden. - og så får jeg jo dækket den del med "papir" ind, fordi det er 1 års dagen :):bearhug: FED idé!! Den snupper jeg, og går i gang med at samle ind med det samme.

Men hvordan gør jeg liiiiiiiiiige det med at "binde ind i bogform"...? Nogle super-idéer??

/arno

Hej Arno.

Jeg har engang set det i en film - og da var det super romantisk.

Hvordan man skal binde det ind i bogform er jeg lidt lost på. Men hvis du kontakter et trykkeri, kan de sikkert hjælpe dig. Både med hvilket format du skal vælge og hvilke typer indbindinger du kan bruge. Steder som Vester Kopi kan i hvert fald hjælpe med at lim-indbinde div. større skoleopgaver o.lign. Så jeg tror faktisk ikke, at det er sværere end at du printer alle e-mails ud og i det format du ønsker, finder en flot for- og bagside og så får det limet på det lokale trykkeri.

Prismæssigt tror jeg heller ikke at det er så dyrt. Men giv det lokale trykkeri et ring, så kan de sikkert hjælpe dig til den bedste løsning.

Hilsen Trine

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer