270805

Mission!

20 indlæg i dette emne

Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg har en mistanke om, at mange kvinder så at sige "overtager" alt det i vores bryllupsplanlægning, som vi nærmest kan komme til. Jeg ved i hvert fald, at det er tilfældet her hos os, hvor den stakkels kommende nærmest intet har at sige :angry1: og så bliver jeg alligevel mobset, når jeg føler, han ikke deltager. :baa: Jamen, hvad skal den stakkels mand da egentlig gøre??? Han kan jo nærmest ikke komme i nærheden af det her bryllup, og jeg skulle skamme mig, men jeg tænker til tider vist nok, at jeg nok hellere må gøre det selv, for han kan jo "ikke gøre det lige så godt som mig." (y)

Men nu har jeg en mission. Jeg VIL have manden mere med. Jeg VIL lære mig selv at fralægge mig al magten. Jeg VIL lære at stole på, at han kan lige så godt som mig. :blush:

Så nu er mit spørgsmål til jer: Hvilke ansvarsområder har jeres kommende??? Og er der måske bare en enkelt, der kan nikke genkendende til ovenstående?? :)

God onsdag

Mette :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ak ja, stod helt i samme situation som dig- og jeg brokkede mig over at han ikke lavede en disse... Så jeg overlod noget til ham- ellere rettere bad ham om at tage sig af alt det der manglede... Og ja, så stod man bare der og så på at intet blev lavet..

MÆND KAN BARE IKKE OVERSKUE DET! (Flertallet af dem)

Og med det i mende, indså jeg at jeg ligeså godt kunne opgive, med mindre jeg ønskede at så skår i glæden.

Nu fortæller jeg Thomas hvad han skal gøre. "Thomas du skal vikle alle menthol bolcherne ind i cellofan med sølvtråd. Og han gør det. Hans stærkeste side er nemlig at få tingene gjort, når han bliver bedt om det. Hvor min stærkeste side er at uddelegere.

Faktisk har vi lært en del om hinanden i det her forløb- og nu hvor vi har fundet en løsning på den ellers store irritation - så er vi bare endnu mere glade for hinanden.

:bearhug:

Knus

Pernille/morpige

0

Del dette indlæg

Hmm.. mandens ansvarsområder.....

Hans eget tøj for det første.... Køretøjet på selve dagen ( det synes han sikkert også er meget sjovt) evt . brudenatten, bryllupsferien...fotografen????

bare nogen af de forslag, som vi ihvertfald har snakket om at min kommende mand skal stå lidt for... selv om jeg nu alligevel har været lidt med i det...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha jeg tør ikke og lade min kommende mand, stå 100% for noget vedr. brylluppet.

For det første skal alting gøres i absolut sidste øjeblik og det har jeg bare ikke nerver til. For det andet tænker han slet ikke over hvad tingene koster og vi har altså et rimelig stramt budget.

0

Del dette indlæg

Min kommende mand har egentlig lavet meget af planlægningen.

Han har reserveret kirke, bil, feststed, og kok øh og hvad har jeg så egentlig lavet ? ikke så meget andet end at læse her inde og suge til mig, og så er det jo mig der skal lave invitationer, budget osv.

Så nu jeg tænker efter er vi ret gode til at dele planlægningen.

Tina :)

Redigeret af Tina79
0

Del dette indlæg

tja foreløbig har det næsten kun været mig, der har stået for brylluppet, når jeg har bedt ham om noget, har han da også deltaget, men det gør jo en stor forskel, at jeg går hjemme og han arbejder mere end fuldtids og så lige skal passe sin skole ved siden af. Havde vi begge arbejdet ville tingene nok have set en del anderledes ud.

ikke dermed sagt, at det ikke interesserer ham, selvfølgelig gør det det, men han har bare slet ikke samme overskud til at deltage, og det forstår jeg fuldt ud, men jeg ville skam gerne inddrage ham meget mere, end han er nu :bearhug:

:) Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Min kæreste og jeg er lige meget ind over det, - vi tager alle beslutninger til sammen, men eftersom han er mere praktik og systematisk orientret end mig, så har han stået for leje af festhytte og så lignende. Jeg har til gengæld stået for at komme med idéer, finde inspiration, og være problemknuser..

Men vi er kommet frem til, at vi begge burde være ind over det, for det er jo klart sjovest at finde på idéer, - nu har vi fx siddet og lavet invitationen sammen, og det har været rigtigt godt og sjovt! Så vi kommer helt sikkert til at sidde sammen skulder mod skulder og lave andre ting.

Hvilke arbejdsdeling vi har...? Hos os er det rimelig intuitivt, som sagt er min kæreste mere praktisk orienteret, men vi kender begge tidsplanen, så hvis der er noget jeg eller han ikke når, så tager den anden det bare, vi diskuterer ikke så meget arbejdsdeling. Hvis I skal lave arbejdsdeling, så kan I jo som vi har gjort kigge på, hvilke styrker I hvert enkelt har, og derefter lave en opdeling af opgaverne ud fra det.

Held og lykke med det!

:) Sally

0

Del dette indlæg

Vi deler nu også planlægningen meget godt. Det var ham, der ringede og reserverede kirken og præsten. (Senere blev vi dog nødt til at ringe og reservere en anden præst, da den første aflyste)

Og han har været med til at tage beslutningerne om mange ting. Han har været med på bryllupsmesse og søge inspiration. Og så hjælpes vi ad til at lave bordkort, gaveposer osv. Han laver da stadig mindst af os to, men han hjælper til, hvor han kan.. og ja, jeg tror også at mænd er generelt mere inkompentente end kvinder på dette område, og det skal de da have lov til. ;)

Derfor synes jeg også at det er en god måde, vi gør det på. Vi hjælpes ad.. jeg er generalen og kæresten er min højre hånd. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hjemme hos os er det nok også mig der forbereder det meste... Men igen det er nok også fordi jeg har mere fritid.. Tror også det hænger lidt sammen med at vi tøser har et medfødt planlægnings-gen!!! :bearhug:

Nu er det ikke fordi vi ikke er fælles om det.. Beslutningerne tager vi sammen, meeeen alt det der "pusse-nusse-tøse" tøseting, tager jeg mig af...

:) Maria

0

Del dette indlæg

Jeg tror min kærestes "motto" siger alt:

Jeg skal sørge for brudebuketten

Jeg skal sørge for tale til min brud

Jeg skal møde op

Hvor romantisk er det? :) Men ok jeg må vist hellere indrømme at jeg ikke kunne drømme omat lade ham røre noget af det kreative. :bearhug:

Men når man så spørger ham om noget man har tænkt på eller har lavet, ja så er standard-svaret: Det er fint skat. Eller det ved jeg ikke..... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/haha.gif

Så ja jeg laver vist omtrent alt. (Med glæde også.) :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Her foregår det lidt la-la ... han skal holde mig ud :) og så skal han selvfølgelig sørge for tøj til sig selv og forlover, sikkert og de andre mænd/drenge vi sørger for tøjet til ... ellers har han næsen fremme i det hele ... han bestemte feststedet og kirke .. jeg bookede da jeg har nemmere ved at komme til at ringe rundt ... han sørger nok for transport

Men det er ikke så vigtigt hvad han eller jeg for den sags skyld gør ... bare vi hver især ved at vi stiller op når der er behov for det ...

Jeg håber han husker brudebuketten :bearhug:

Det er vist et spørgsmål om tillid .. jeg tror vi har gjort det hele til en fælles ting ...

Men vi blev enige om at når jeg skulle købe kjole med tøserne og have en dag ud af det ... så gør han detsamme med forloveren og jeg håber de hygger sig med det .. jeg vil helst ikke se tøjet før kirken ... eeeeelsker at blive overrasket og jeg har da tillid til at han klarer det til UG+

Lene

0

Del dette indlæg

Hej

Herhjemme bliver alt også besluttet sammen ( læs: jeg smider om mig med ideér og Jacob sorterer den i realistiske og urealistiske). Vi har hjulpet hinanden med alt det praktiske, jeg lavede et par prototyper på invitationerne og da den valgte blev masseproduceret, sad vi sammen og klippede og limede :bearhug:

Jacob har fået ansvar for:

:hjerte: Alt der hedder blomster, både buketter og til bordet. Han har fået billeder af det til bordet, buketten ville han selv klare

:hjerte: bryllupsnatten

:hjerte: bryllupsrejsen

:hjerte: sit eget tøj

:hjerte: at få sin mor i kirken til tiden (den er hård) :bearhug:

:hjerte: Talen til bruden

Disse ting har jeg ingen indflydelse på, og må derfor stole på at han kender mig og mine ønsker

:) Sus - som stærk opfordrer til at lade jeres mænd få ansvarsområder, de vil jo gøre deres bedste, og de vil føle at I virkelig stoler på deres dømmekraft.

0

Del dette indlæg

Auch......den sad :bearhug:

Min bedre halvdel har så absolut noget at skulle have sagt, og ligeså meget interesse som jeg...... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/haha.gif

Øhm, nå ik'. Men så næsten i hvert fald.

Faktisk er han meget interesseret i brylluppet og i slutproduktet, men alt det praktiske gøren og laden og kreeren overlader han gladeligt til mig :)

Men han har dog lige så meget som jeg at skulle have sagt i alle endelige beslutninger, og det er her han har sin force. Hvor jeg har mange ideer, og kan begrænse det til et parstykker til sidst, men alligevel ikke beslutte noget endeligt - så kan han på 2 sek. tage en definitiv beslutning!

Med andre ord, jeg finder de ting/farver/temaer jeg kan lide, men ikke vælge imellem - og han får lov at bestemme!

Det fungerer perfekt, og til begges fordel (tror jeg nok......selvom jeg dog alligevel en gang imellem ville ønske det var ham der sad og lavede 65 snørklede invitationer/menuhæfter/takkekort m.v. :bearhug: )

Badutski

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Min kommede mand har følgende opgaver:

Hans tøj

Min brudebuket + 3 stk knapshulsbukketter til herrene

At tage ringene med i kirke

Lave salmehæfterne

Min morgengave....... Ikke at forglemme :bearhug:

Og det sødeste er...... Han har lavet vores monogram... :hearts:

Ellers har vi planlagt alt andet i fællesskab.

:) Line

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer