Guest ulla1214

kjolens reelle pris?

12 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Det er faktisk blevet diskuteret før herinde og det lader til at det er lidt forskelligt... nogle steder tager de sig godt betalt for at gøre det, nogle steder er det med i prisen og nogle steder henviser de dig simpelthen til en systue. "Mim" har før anbefalet en systue i klareboderne, som hun synes er super god (men skulle selvfølgelig betale for det).

Konklusionen må være at du nok må snakke med dem der hvor du har købt den... det er ihverttilfælde mit råd...

Held og lykke Postet billede

/Lulu

0

Del dette indlæg

Yep, Lulu har ret. Jeg gav 1250 kr for at få lagt kjolen op, for at få isyet BH-stropper og hægte til slæbet, samt at få 'ringet' ærmerne.

Jeg prøvede forgæves at få forretningen til at betale for det. Men når de ikke selv laver ændringerne, kan de ikke holde styr på udgifterne og tør derfor ikke tage chancen med at betale for det. Det var i hvert fald deres forklaring.

Men prøv at handle med forretningen hvor du køber din kjole - måske vil de være mere fleksible på dette punkt.

Mhv Mim

[Dette indlæg er redigeret af Mim (edited 07 August 2003).]

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar - jeg må jo bare spørge i forretningen. Dog synes jeg det er at tage "røven på folk at sige at den koster én pris og det så til slut bliver en del dyrere. Ok de ved jo også at når man først har valgt kjole så står man ikke en uge før og siger at man ikke vil betale for syning osv. Knus Ulla.

0

Del dette indlæg

Jeg synes slet ikke det er at tage røven på folk - det er jo principielt ikke forretningens problem hvis man køber en kjole der ikke passer helt perfekt. Og det kan jo blive en særdeles omkostningsrig service for forretningen, hvis en kunde køber en kjole der skal syes helt om.

Man skal bare huske at spørge om forretningens politik på området og tage det med i sine overvejelser INDEN man køber kjolen. Ligesom når man gør alle mulige andre slags indkøb og man undersøger et marked for en given vare...

[Dette indlæg er redigeret af Mim (edited 07 August 2003).]

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Enig med Mim! I forbindelse med at man prøver kjolen inden man køber den, så er det jo et nærliggende spørgsmål at komme ind på om rettelserne er med i prisen? Når man nu køber en kjole "fra stangen" så er det jo naturligt nok at den ikke kan passe alle kvinder perfekt? Det er vel netop der forskellen ligger på at få den syet fra bunden eller at købe den "færdig"?

Hvis forretningen direkte har vildledt én ved ikke at svare på spørgsmål i forbindelse med betalingen, er det jo selvfølgelig en anden sag... Selvfølgelig er det surt, når du (Ulla) nu ikke havde kalkuleret med det i budgettet men jeg mener bare ikke at man decideret kan holde forretningen ansvarlig - sorry Postet billede

Knus,

Lulu

0

Del dette indlæg

Hejsa

Nej, selvfølgelig skal man ikke holde forretningen ansvarlig - for man kan jo altid spørge dem hvordan deres politik er på det område inden man køber....men jeg synes stadig det er for dårligt at man skal betale for tilretninger. Hvem kan lige hoppe i en kjole uden at der skal laves den mindste tilretning? Enten lige en strop der skal lidt op eller længden skal lægges lidt op/ned eller lign......

Selvfølgelig behøver butikken ikke afholde omkostningerne for en total omsyning, men de små tilretninger burde nu være incl. i prisen.

Hende jeg købte brudekjolen af sagde til mig, at nogle butikken skilter med at grunden til at de tager for tilretninger særskilt er, så kun de der har behov kommer til at betale....umiddelbart fair nok. Men så tilføjede hun at hun kun YDERST sjældent så en brud der IKKE havde behov for en eller anden tilretning......

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg fik syet kjolen helt fra bunden af, så der havde jeg heldigvis ikke det problem. Men jeg synes nu heller ikke rigtig at det er et problem. For hvis du går ud og køber et sæt tøj f.eks., og bukserne er lidt for lange eller nederdelen skal syes lidt ind, så synes jeg da at det er meget naturlig at man betaler for at få rettet på det.

At det er en dyr brudekjole, synes jeg ikke gør nogen forskel, der er jo lagt meget arbejde i at sy den.

Knus sus

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer